A klasszikus túramotorok és bagger stílusú cirkálók családját erősíti a nemrég megjelent Roctane, mely egyébként az R 18 család ötödik tagja. Természetesen ebben is az általunk tesztelt R 18-ak gigászi boxere dolgozik, melynek csúcsteljesítménye 91 lóerő, ám ennél sokkal fontosabb, hogy már kétezres fordulatszámtól több mint 150 Nm-es forgatónyomaték repíti a gépet.

bmw-r-18-roctane

Megjelent az új BMW R 18 Roctane

Akárcsak a modellcsalád többi tagja, a Roctane is úgy fest, mintha merevvázas lenne, de természetesen itt is a duplabölcsős acélvázba rejtették a hátsó felfüggesztést, így letisztult, korhű lett a forma, ugyanakkor az utazási komforton sem esett csorba.

bmw-r-18-roctane

Elöl 21-es, hátul pedig 18-as keréken fut az újdonság, úttartásáért pedig ágyúcsőnek is beillő, 49 mm-es csőátmérőjű villa felel, hogy változatos minőségű utakon se lehessen panasz a kényelemre és az úttartásra. Szerencsére a gumiméretek is visszafogottak, itt hiába is keresnénk öncélú úthengereket a könnyűfém felniken – a német mérnökök maradtak a bevált 120/180 párosnál, ami minden bizonnyal jó hatással van a motor kanyartulajdonságaira.

bmw-r-18-roctane

Alapáras felszerelés a három menetprogram, az ASC, a több mint 50 liternyi holmit elnyelő oldaldobozpár, s aki tényleg világjárásra használná a modellt, a túraképességet javító extrákkal teheti még kényelmesebbé a motort. Ilyen például a nagyméretű légterelő plexi, a hátramenet, a markolatfűtés vagy az elindulást segítő úgynevezett emelkedőasszisztens.

bmw-r-18-roctane

Azt is kiemelték, hogy az R 18 Roctane – a többi R 18-hoz hasonlóan – elérhető 35 kW-os változatban is, azaz már 18 éves kortól, A2-es jogosítvánnyal vezethető.