Szia, én arra jutottam, hogy mivel a hokapcsolo egy egyszerű kapcsoló szerkezet ami osszezar vagy nyit a hőm. Függvényében ezért a más típus kapcsoloja csak annyit zavarhat be, hogy korábban hűt a gyarinal, de ez is a célom.
A manuális kapcsoló is megfelelő megoldás, de én attól lehetőleg elzarkozom.
Azt vettem észre, hogy amikor ventilatorig bemelegszik (az évben 3 ilyen volt) akkor már a váltó is keményedik, és úgy érezhető, hogy már melege van. Ez az oka, hogy szeretném a ventiinditast kissé lejjebb hozni.
Nem akarok túlságosan beleszólni de anno én is szembesültem ezzel a problémával. De!
A hűtőközeg nyomás alatti forráspontja nem 100 fok hanem több, 110-120 fok nyomás függvényében (0.5-1bar) tehat a gomba hibátlanul működik. Szerintem aggályos lenne egy másik szabványt hasznalni hozzá. Én egy plusz kapcsolóval oldottam meg egyszerűbb és nem zavar be a rendszer összességébe. A hűtés nyitódó es cirkulációs folyamat ennek pontos szabályozása van elektromosan is és mechanikailag is.
ahham.....még nem szedtem szét, nyáron nekem is melegedett a belvásosban tötyörgés közben de amikor bekapcsolt a venti vissza is hült....mondjuk észrevettem hogy bal oldalt a váltókar környékén felolvadt valami zsír(!?) Rákövetkező mösásnál eltünt, azóta tök száraz az a rész. Majd rápislantok arra gombára én is. 1,3 swift ....évjárat? 2005? ...ja, kösz a tippet mumi :)
Nem tudom Ti ,hogy vagytok vele ,de engem nagyon zavart amikor egy két alkalommal nyáron az egyébként nem nagyon melegedő Ace mutatója araszoláskor felment 100 fokra, majd kapcsoltak a ventik ,de érdemben nem hűlt vissza amíg meg nem lódultam csak maradt 100 fokon. Ezt a problémát külföldi fórumokon is olvastam, ezért ma kivettem a hűtőből a hőkapcsolót amire 105 fok van írva... Nem akarok a Yamaha mérnökeinél okosabb lenni, de ha a hűtő tetejében 105 fok van, akkor a hengerfejben jóval több.
A ventilátor kapcsoló gomba két vezetékes, menete 16X1,5-es ami szerencsére egyezik a Japán rendszerű autók kapcsolójának nagy részével. A Bárdi oldalán ezer félét lehet találni, nekem az 1,3-as Swift kapcsolója tetszett meg mert az 85-90 fokon indítja a ventiket.
Intézek egyet a bontóból, kifőzöm a biztonság kedvéért aztán meglássuk :)
Sziasztok!
Bedobok akkor egy képet illetve kicsit bővebb leírást.
1998-as Thunderace motorikusan kitűnő állapotban a bal oldalidomon javítás ( rezgéstől hajszálrepedés elindult ).
Jó gumik vannak a gépen, Leo Vince sportdob minden szezon elején karbiszinkron-olajcsere-légszűrőcsere+ 5 e-ként szezon közben is olajcsere. 43 e km van benn jelenleg. Minden tökéletesen működik rajt nyáron volt műszakin. Egyedi ülés (fekete huzat piros cérna)+ 2 cm puhítás és csúszásmentes üléshuzat . Sok túrázásra használtam megjárta már a közeli országokat nagyon megbízható (ez a sablon duma itteni fórumosok úgyis tudják hogy megbízható :) ). Gyári plexi-gyári kipuff természetesen jár hozzá :) Fz1 Fazer vásárlása miatt eladó! :)
Ha érdekel keress meg : koo.gabor@gmail.com
Köszi, utólag is. Volt már rá érdeklődő, de szerintem tavasszal lesz komolyabb érdeklődői bázisa. 700E-ért vitték volna, de nem adtam oda....200 ezer Ft extra van rajta és az állapota sem mindennapi. 6éve van nálam. Ezért írtam, hogy csak az keressen, aki ezt értékelni tudja. Ha minden kötél szakad, akkor leszedem az extrákat és úgy olcsóbban elvihető. De persze ebbe egyik érdeklődő sem ment bele....
Sziasztok!
Esetleg van itt olyan szaki aki meg tudná mondani, hogy egy 2001-es R1-hez (Typ RN04) a következő fejidom passzolna e? http://www.autoalkatresz.hu/mo...
Pont ezért cserélem a hűtőfolyadékot is. Nálam úgy oldottuk meg, hogy egy autós szivargyújtós usb aljzat lett úgy átalakítva ,hogy kijön belőle két szál drót amit az akkusarura fogatok, így vészhelyzet esetén fel tudom tölteni a telefont a motorról. Sajnos azok az idők már elmúltak amikor normális használat mellett a telefon egy töltéssel tudott majdnem egy hetet.
Én is lecserélem, pont tegnap olvastam /talán index/ a hütőfolyadékról hogy 3 /5?!/ évente illik cserélni. Lassan megérkezik az aliexpress-röl rendelt usb aljzat is aztán az is belekerül , Navi/telefon töltésére.
A manuális kapcsoló is megfelelő megoldás, de én attól lehetőleg elzarkozom.
Azt vettem észre, hogy amikor ventilatorig bemelegszik (az évben 3 ilyen volt) akkor már a váltó is keményedik, és úgy érezhető, hogy már melege van. Ez az oka, hogy szeretném a ventiinditast kissé lejjebb hozni.
A hűtőközeg nyomás alatti forráspontja nem 100 fok hanem több, 110-120 fok nyomás függvényében (0.5-1bar) tehat a gomba hibátlanul működik. Szerintem aggályos lenne egy másik szabványt hasznalni hozzá. Én egy plusz kapcsolóval oldottam meg egyszerűbb és nem zavar be a rendszer összességébe. A hűtés nyitódó es cirkulációs folyamat ennek pontos szabályozása van elektromosan is és mechanikailag is.
Nem tudom miféle zsír jöhetett ott elo.
A ventilátor kapcsoló gomba két vezetékes, menete 16X1,5-es ami szerencsére egyezik a Japán rendszerű autók kapcsolójának nagy részével. A Bárdi oldalán ezer félét lehet találni, nekem az 1,3-as Swift kapcsolója tetszett meg mert az 85-90 fokon indítja a ventiket.
Intézek egyet a bontóból, kifőzöm a biztonság kedvéért aztán meglássuk :)
Bedobok akkor egy képet illetve kicsit bővebb leírást.
1998-as Thunderace motorikusan kitűnő állapotban a bal oldalidomon javítás ( rezgéstől hajszálrepedés elindult ).
Jó gumik vannak a gépen, Leo Vince sportdob minden szezon elején karbiszinkron-olajcsere-légszűrőcsere+ 5 e-ként szezon közben is olajcsere. 43 e km van benn jelenleg. Minden tökéletesen működik rajt nyáron volt műszakin. Egyedi ülés (fekete huzat piros cérna)+ 2 cm puhítás és csúszásmentes üléshuzat . Sok túrázásra használtam megjárta már a közeli országokat nagyon megbízható (ez a sablon duma itteni fórumosok úgyis tudják hogy megbízható :) ). Gyári plexi-gyári kipuff természetesen jár hozzá :) Fz1 Fazer vásárlása miatt eladó! :)
Ha érdekel keress meg : koo.gabor@gmail.com
Esetleg van itt olyan szaki aki meg tudná mondani, hogy egy 2001-es R1-hez (Typ RN04) a következő fejidom passzolna e?
http://www.autoalkatresz.hu/mo...
Köszi!