Köszi a részletes leírást. Én tisztában vagyok hogy nem egy pályagumim van. Én ugy gondoltam még mindig túl ovatos vagyok a kanyarodásban lehetne jobban is dönteni, de most talán mégse?
Az első gumim viszont már elég régi, meg is van kopva, ennek ellenére ezzel még nem volt gondom ,nem csuszott meg.
De a fotó teljesen jó. Hanem: Biztos hogy az Általad említett gumi jó ugyan és bizonyára több komoly paripát szereltek ilyennel de a gyártóknak kompromisszumot kell kötniük a hosszabb élettartam és a terhelhetőség között. Így az valamennyire a sportosság rovására kell menjen mert hát a tartósság egyik feltétele a gumi keverékének keménységi és keverékarány jellemzője. Ha erősen billen a mérleg valamelyik oldalra általában a másik oldalról vész el. Sportos vagy túrajellegű keverékek jellemzik a piacot a mifajta lovakra. Az én lovamon Bridgestne Battlax 020 van ami "elvileg" mindkét szempontbó³ nézve a legjobb keverék - ez objektív vélemény külföldi gumiteszt site-on olvastam. Tényleg nagyon jó sokáig tart akár 9-12 ezer km-t is el lehet vele menni. Ugyanolyan profilú mint a tiéd. De sajna hamar el is ér a határai szélére mégpedig három okból: Nagyon nehezen és csak kis hőfokra melegszik, keményre kell felfújni (2,4-2,6) és a profilkiképzés miatt csak 1,5-3 cm fekszik 45foknál a talajon. Hát ez elég karcsú, így nagyon hamar megindul és talán nem is folytatom ezt a gondolatsort.
Ezzel szemben a másik un. puha keverékes "race" gumi egy teljesen más irányt mutat. Akár pár perc alatt "sütősre" melegszik, a profilja inkább egy süvegre hasonlít hidegen "csak" 2,3-2,4 re kell fújni mert hamar felmegy ha melegszik 2,8-ig is akár. A felfekvése pedig 4-6 cm 45fokban. Hát ez nem kevés különbség ha teszteled a térdvédődet
De persze itt is van negatív jellemző, nagyon rövid idő alatt nullára kopik 3-5000km és az ára is jóval magasabb mint a keményebbeké.
A Fazerre még a nyár elején tettem fel egy pár METZELER Racetech K2 medium gumit és hidd el olyan kanyartempót kigyorsítást tudtam vele elérni amiről tényleg csak álmodik az ember vagy a tévében látja.
De lehet nem is az a legfontosabb mi van hátul hanem elöl nem mindegy. Ugyanis a hátulját ha okosan húzod és fékezel tudod kontrollálni ezzel szemben ha az eleje kitör azt bizony igen nehéz "kordában” tartani.
És itt jön a lényeg az ilyen fajta puha gumiknál hogy kapsz előre és hátra egy iszonyúan ragadós "jóindulatúan" kitörő gumit ami sokkal biztonságosabb érzést nyújt így az esetleges ívváltásokat befékezéseket kigyorsításokat vagy csak egy váratlan földútról kikanyarodó parasztbácsi kivédését teszi sokkal biztosabbá.
Bocsika, hogy ilyen hosszan ecseteltem a témát de talán a fontossága megér néhány tapasztalati mondatot.
Holnap ha nem felejtem el készítek különbségi fotót a gumiprofilokról.
Lehet hogy nem tul jó a fotó de ez ugy tudom elég sportos Pirelli gumi(asszem MTR22), állitolag régebben a 600-as Gixeren is ez volt. Alakra hasonló a GSXR-eres barátom gumijára.
Azért a futófelület széléig még lehetne dönteni nem?
Na mindegy térdkoptatót egyenlőre nem veszek
Egyébként ezzel a gumiprofillal ne nagyon koptasd a térdvédőd , mert lehet hogy a lovad oldalával együtt kopik!
A döntögetös az kicsit más, oldalán van a nagy felület ezen pedig egyforma kicsi.
Úgyhogy szerintem ne nevezd rinyacsíknak mert lehet a dokinak is maradna ennyi!
Ha jol emlékszem a farokidom alján van 2-2 vas amibe a gumipókot kell beakasztani oda lesz felszerelve.
Nem kell semmit alakitani, ez direkt ehhez a tipushoz van rendelve. Sőt elvileg az evszámot is meg kelett adni nézzd meg a weblapjukon.
Helló
Én megköszönném ha valami képet tudnál küldeni,bár már csináltam eggyet,csak még nem tudom ,hogy hová kellene felfogatni?
És amit vettél azt alakítgatások nélkül fel tudtad tenni?
Nos srácok voltam a Biker-worldnál az Aradi utcában és rendeltem egy tartokonzolt 15900-ért ehez még kell venni egy platnit az 11 e Ft meg jön a doboz az 15-től van ami nekem megfelel. Ha akarjátok megmutatom majd nektek, ha olyant akartok csinálni.
Rég jártál, jártatok a fórumon. Biztos sok tennivaló van így Karácsony előtt . Megpróbálok a magam módján kis "ajándékkal" részvenni a "klub"-ban. Nos.
Úgy fest, hogy tudok készíteni doboztartó konzolt nektek és magamnak is de van egy két kérdésem:
1 van-e dobozotok már?
2 Ha nincs kb. mekkorát szeretnétek
3 idompiszkálás nélkül akarjátok-e.
4 azt is jó lenne tudni h kb hány db kellene.
5 Mekkora lenne a max súly benne
Örülnék ha irnál, irnátok kinek szükséges ilyen konzol.
Üdv" Atis
Á én nem tüntem el, ma robogóval voltam uton, bár nem fáztam ,de nem volt valami kellemes.Elég sok robogos, kismotor volt uton- pizzások stb.
De azért még a héten meg kell sétáltatni a paripákat
Tök igazad van de a gyári is metál csak vmilyen belsőfényű aprószemű.
Nekem is talán ez tecccik a legjobban és valószínű marketing szempontból is ez tűnik a legsimábbnak.
Őszintén szólva itt a Fazer (még egyenlőre) de alig várom hogy mehessek az Ace-el.
Szét is szedtem a műanyagokat gyorsan nehogy "bűnbe" essek.
O.K.
Tehát szólj ha a hétvége tuti (mondjuk a vasárnap nekem a jobb de flexi vaok) én addig fellövök pár rakétát hogy elzavarjam a fehőket miegyéb. A táv mindegy majd az idő eldönti.... Tel. számom 06/20 9289-103
Szerintem kizárásos alapon a gyári színét hagyd meg, max. metálban fújasd.....piros-fehéren a legállatabb.....mármint ha sportosra akarod hagyni. Ha diszkrétebbre hagyod akkor legyen az oldpiet féle fekete szürke színezés, az is nagyon szép.
Az első gumim viszont már elég régi, meg is van kopva, ennek ellenére ezzel még nem volt gondom ,nem csuszott meg.