Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerintem az erdőből a legkönnyebb mert ha összegyűjtöd a régi jól füstölgő korhadt fát azt esetleg az útszéli szervnek is könnyebb kimagyarázni minta friss vágást
Legális ne legális nagyon nehéz kérdés ami több helyen vérzik.
Alig vannak vagy egyáltalában nincsenek kitáblázva a term v magánterületek
Mivel "úton" haladsz és az ugyebár közterület ha más nem szabályozza akkor legális. De pikk-pakkra betévedhedsz magánterületre ahol a tulaj az ásóval próbál erőt venni rajtad na az már nem legális.
Nagyon nehéz mindíg tudatlanul szabályokat betartani.
Mi próbálunk a legkevesebb "károkozással" csapatni és minél kissebb zajt csapni. D a saját szememmel áttam amint 6 quados tehát nem nem motoros 30 perc alatt szó szerint lenullázott egy kb 1000m2-nyi bevetett szántóföldet. Na itt kezdődima baj. Aztán folytatódik a tuning végdoboknál amit kilóméterekről hallasz, és hallják az állatok is akik esetleg később egy vadászösvényen egyszer csak megjelennek előtted 10 méterre. MONDJUK EGY 3-400 kilós szarvas. Na ez tud nagyon meleg lenni.
Mondták már hogy járőrők endúrókkal próbálják kiszorítani az endúrósokat a terepről de képzeld azt a helyzetet amikor a vidéki szervet ráültetik egy 40-60 lovas tereplóra oszt hajrá próbált megfogi a motorosokat. O.K. utolér miköben szágukdotok ugy hatvannal.....mit tud csinálni.....lerúg a lóról..... megkér hogy állj meg..... vagy leolvassa a nemlétező rendszámodat?
Nagyon sok kérdés és nincs válasz.
Talán a mindkét fél számára elfogadható szabályozás kijelölt nagy területek (nem crosspályák) jelenhetik a jövőjét ennek a sportnak.
De amig egymásramutogatás, betartás egymásnak és mondvacsinált törvények motiválják a résztvevőket (és itt mindenkiről beszélek) addig nem is lehet számítani érdemi alkura megegyezésre.
Szerintem amerre te él ha jól értem Budán isszonyú jó terep lehet talán érdemes lenne kipróbálni.!
Én már 2 éve gyüjtöm a fát a legkülömbözöbb helyekről: a kertből, telekről, épitési bontott anyag, paletta stb Csak az erdőből nem merek ahova a környékbeliek hordják a fát , de majd fordul a világ Szóval befüstölök egész Hüvösvölgynek
Ja az endurózás nekem is tetszene, de én már mindenütt azt látom, hogy nem nagyon legális az erdőben.
Hogyis van ez? hol lehet hol nem?
Bár enduros szemmel nem nagyon vizsgáltam a környéket
Heló OldPiet,

Érdekes én is Generalinál vaok bár A0-ban valószínű ezért a különbség.
Jaaahh van benne valami a terepen elhagyott fák begyüjtése lehet olcsóbb lesz.
Én személy szerint tuti nem mondok le egyikről sem főleg mert 5 embernek fűtök (ők a családom) de a másik énemről (a lázongó) sem mondok le ....legfeljebb a területen változtatok.
Már régóta járok ki a haverjaimmal a terepre endúrózni nagyon ütős etapokat megyünk egy tank bengával egész nap húzzuk a nyelét..... kevés a kalapos ellenség, jó a terep, mindíg megy valamerre az eleje hátulja, jó levegő, no emberek. Persze csak erdei utakon és nem széttaposva mások munkáját a szántásokban. És ami nem megvetendő nagyonhamar fejlődik az egyensúly érzék a mi egy nagyvas döntögetésénél esetleg csúszásánál jól jöhet.
Ha végleg beszorul a hurok csak ez lesz az egyetlen olyan helyszín és hobby ami még meghozza a motorozás élményét.
Egyébént itt laksz a Fővárosban? Na ezt most úgy mondtam mintha én is itt laknék. Én vidéki vagyok 1500 méterre lakom észak felé kívül.
Atis
én a Generallinál vagyok ott továbbra is 20 e Ft körül van! Vagy malusban vagy ?
Hidd el jövőre drágább lesz füteni mint motorozni és nem mondhatunk le egyikről sem
Ja megtaláltam.
Tényleg jól beszoptuk ha végigszámolom 27 E adó 34 E kötelező "csak" havi 1000 km 9 hónap benzin 180 E ez eddig 240 E és olajcsere alkatrész esetleg kopó ruhadarabok sehol.
Hát nem könnyű a "luxus" tartása.
Negyed évszázados múlttal lassan eljutok oda hogy lehetetlenné teszik a hobbimat.
Nézd meg itt a sportmotoron a junius 15. hireket"ezt jól beszoptuk" Nekem 27.886 Ft-ra jön ki, régebbi Acenél 21.462.
Ja de szerintem mér csak tavasszal lesz alkalom mert az enyém momentán meztelen az idomok javítása miatt.
Ha tudunk szervezni esetleg talit v döntögetést majd kipróbáljuk.
Esetleg tudja valaki a jövő évi adó mértékét motorra?
Akkor menjetek egy kört együtt aztán kiderül kinek mi csal
Hello Fazer 1000! Az enyém 270et megy óra szerint.Nem szabájoz,ennyi a szufla. A gyári adat 265.
Az exupnak semmi baja,ezek a motorok ennyit tudnak.
Azt hittem az lesz a poén hogy egy 1000-es Swiftbe volt jó a kulcs
OldPiet,

Ha hiszed ha nem a barátom is kismotorról ült át egy 1000-es Fazerre. Hát egy kis tanulópénzt azért fizetett az egyik vidéki kanyarban de azért megy vele mindennap ha teheti.
Jaa, az idomgyártás jó ötlet én már futotttam néhány kört ezügyben. DE:
nagyon drága a mintadarab, elkészíttetése lehet hazavágná a fényezését a idomnak és hát ugye a kereslet se túl nagy.
Egyébkén a gixxerekről van egy érdekes sztorim leírom két mondatban.

Motoros tali( egy amire elmentem) rengeteg moci szépen egymás mellet közöttük több tíz db gixxer forma fény forma akrapovics cső és tuti deja"vu filing. Tulaj érkezik és tutu 6.-ra talált bele a saját gixxere slusszába .
Na ezért is lehet sok alkatrészt kapni hozzá
Helóka zsákosjanka,

Óra szerint megy a lovad 265-öt? Vagy leszabályoz vagy egyszerűen nem gyorsul tovább?
Heló Mindenki,

Nos A Fazer szabályoz le 265-nél az Ace nem . Ha neked is ilyen van talán tudnod kéne hogy nem szabályoz le.
Áttételt nem kell változtatni egyébként is hosszú az 5 fokozatú váltó miatt. Mellékesen az R1-é
6 fokozatú.
Ha neked nem megy 260 nál többet a legelső amit nézzél meg az EXUP szelep ami kopik ráadásul típushiba ennél a lónál.
Minden km óra csal. Ez számomra is világos. A kérdés csak az hogy mennyit. szerintem úgy 10-25 km-t csalhat mivel szintén mechanikus de az elektronikusak is csalnak.
De igazán talán nem is a vége a fontos hanem az hogy talajon két kerékkel milyet tudsz lépni - felmérni az előtted felbukkanó problémákat majd a nemlétező rekcióidőn belül zúzda nélkül korrigálni.
Itt kezdődik a dolog.
Egyszer próbáltam milyen a vége felé, tudom és itt meg is álltam.
Persze,van ereje.De ahoz "kevés" hogy ezt a sebességet tudja.

Igen tipp-topp!
Elvileg van ereje ölég, nem?
Hogy van a mocid, kicsinositottad már?
Akár milyen áttétel,vagy beálitás van ennyit nem megy!

Az áttétel miatt csalhat az óra,szerintem itt erről lehet szó.
És ha más az áttétel Vagy más a beállitás? Bár engem nem érdekel nem szoktam annyira sietni
Hogy mennyi ideje motorozom az lehet hogy indiferens, de azért összesen nem mentenm 15 e km-t abból 5-öt ezzel, így a tudásom tapasztalatom elég kevéske. Legtöbben ennyi km után a 250-est szokták lecserélni ugy hogy azér ovatos vagyok.
Motoros nyaralás valószinü nekem nem fog összejönni, de pl egy osztrák döntögetés az nagyon érdekelne, prima utak vannak arra. Balatoni tali is összehozható, mert van ott családi nyaraló

Tudom hogy nem vagyunk sokan Acesek, esetleg lehetne csináltatni utángyártott idomszettet, persze nem tudom mekkora igény esetén lenne hajlandó valaki sablont csinálni, legyártani? De milyen jó lenne ha ugy lehetne kapni idomokat mint az R1-hez vagy Gixxerhez
Fazer 1000!

Minden tiszteletem a tiéd,de ha 292 km/h ment a mocid akkor igen csak csal az órája.
Ez a moci 265-öt tud!
Akkor te vagy a szülő"atya"

Egyébként én is indítottam egyet a motorfórum.hu-n de miután eladtama mocit már nem igazán tudtam témát indítani.
Az hogy mennyi ideje motorozol abszolute indiferens szerintem mint a korod. Én személy szerint "csak" 30 vége felé tartok.
Mi lenne ha nyár elején amikor még nem rodad rá a ruha az emberre tartanánk egy típus túrát olyan egy-két naposat valamerre.
Szerintem egészjó lenne ha több...sok esetleg az összes Ace jelen lenne. Természetesen akárki jöhetne még rajtunk kívül ha akar. Én természet kedvelő vagyok tehát ha lehet kerülöm a puccos alvóhelyeket. Sátor kis tűz reggeli forró kávé természet csönd nekem sokkal jobban bejön.
Ha úgy gondolod van realitása a számodra számotokra irjatok és kiszervezünk egy ilyen tuti utat talán a Sógorok felá vagy a tengerpart felé. Mindkettő hamar elérhető van mindenfajta út és szép a környezet.
Naaaaa....
Atis
Passzolok, a hajon a bug elöl van csak ennyit tudok.
Persze hogy nekem is ilyen van, én inditottam a topicot és én is "bácsi" vagyok bár nem annak érzem magam viszont kezdő motoros mert csak 2,5 féléve motorozom Szánom bánom de nekem olajcseréig még egy csepp olajat se kelett rátölteni
Heló Oldiet,

A Fazert árulom szép lassan, az Ace-t pedig visszavásároltam. Enyém volt családi presszió miatt kellett megváljak tőle de most szerencsére vissza tudtam venni.
Egyébként csak kicsi idomsérülései vannak tavaszra kap új gyári fényt matricákat és olyan lesz pont mint újkorában.
Az Ace-t én hoztam be Németországból 2 éve egy 56 éves "bácsié" volt aki újonnan vásárolta 96-ban.
Se egykerék se gumifüstölés csak túra és fűtött garázs. Én mielőtt eladtam 6 ezret gyűrtem bele 5 hónap alatt és sikerült 2 deci olajat önteni bele.
Most 8 hónapot állt egy fűtetlen helyen de megmutattam neki a slusszkulcsot és ha hiszed ha nem szivató nélkül a második főtengelyfordulatra elindult.
Marha érdekes mikor két kb egyfoma blokkos motorod van mégis mig az egyik fiatal és finom és vonulós és kicsit talán unalmas is a simulékonysága ellentétben a másikkal ami ugyan 8 évvel öregebb de szinte ki akar szakadni a betonból annyira menni és menni akar. Ezzel most nem vakítani akarok hogy halmozom az élvezeteket mert hát ugye saját pénzből nem ment volna a dolog ezért is fogok megválni a Fazertől.
Az Ace közelebb áll a csuklómhoz és a kanyarokhoz mint a Fazer.
Egyébként neked is ilyan van vagy csak csipázod a típust?
Atis
A Bug verkleidung = az a hasidom.......én nagyon úgy emlékszem
Fazer most akkor eladod a Fazert, mert vettél egy Thunderacet, vagy az csak ugy vót neked a pajtába Sérült vagy csak az idomzat?