A képek alapján elég gatya az a menesztő
Takarítsd ki a gumiportól , a kicsikre rakjál bringabelsőből vágott gumikarikákat , ha kevés akkor a nagyokra is . Akkor jó ha a lánckerékagy nehezen csúszik a helyére , ha minden rendbe akkor szétkap még egyszer és a gumi pogácsákat szilikonzsírral bekened . Azután összerakod és +1500 Km-t kibír
Egyébként a a lánckereket megfogva és forgásirányba és hátra mozgatással lehet érezni a lógást .
Heló! Szerintetek kibírnak még 1 szezont a menesztőgumik? Igazából, jelentős rángatást nem tapasztaltam alacsony fordulatszám tartományba. Meglehet a gumikat fordítani, vagy egyáltalán érek el vele valamit?
Sziasztok,
egy érdekes történetet szeretnék megosztani veletek:
Elvállaltam egy kedves ismerősömnek, hogy a 87-es Yamaha XT 600-át megjavítom (mert eddig sok motort sikerrel javítottam meg és volt már közöttük 2db TT600 is ). A hiba olajfolyás volt, szétszedés közben hiányzó hengertalp tömítést és hiányzó Brezont, O gyűrűket véltem felfedezni na meg még sok mindent. Na mindegy is a lényegen ez nem változtat. A motort szépen lassan ahogy időm engedte elkezdtem összeszerelni, közben a hengerfejet is felújították gépműhelyben, kapott egy új dugattyút is. Szépen lassan összeállt a motor.
A motoron egy XT 500 karbi volt amivel bár beindult és ment is (ha volt kedve és nem gyujtott vissza a karburátorba !) de szarul és cuffogott durrogott, elfogyott, fulladt, erőtlen volt. Viszont már ekkor is nagyon fura volt az hogy a motor a karburátorba visszagyujt. Közben felütötte a fejét egy másik probléma is, a lendkerék (valószínűleg az orbitális visszagyujtásik miatt) lelazult és a kúpfelületet, az ékpályát is megrongálta, ami már korábban is elég szarul nézett ki. Ez a probléma 3x megismétlődött. Ezután készítettem bele szerszámacélból éket, a lendkereket összecsiszoltam a kúppal és kapott loctite kötőanyagokat a lelazulás ellen, amik sikerrel megoldották ezt a problémát.
Na de és most jön a lényeg, összerakás után 2. rúgásra ismét pöc röff szépen járt, majd leállítottam és megpróbáltam újra elindítani a motort de semmi: újból brutális visszagyujtás a karburátorba cuffogás-visszagyujtás. A karbi és a motor is a service manualban előírtak szerint lett összeszerelve és még sem működik. Valaki találkozott már ilyen problémával ?
Szorul a bovden (nem kicsit ) , vagy ki van szálkásodva . Ki kell takarítani és nem árt a karnál a diót megkenni szilikonzsírral , nem fog törni a bovden .
Az alapjárat állító csavarral
A pillangószelepet lehet állítani egy szerszám nélkül is piszkálható csavarral . Ha ügyes vagy és elég hosszú a kezed akkor akár menet közben is
Ha rendszeresen szeretnél huzamosabban is letérni az aszfaltról, és mindenféle földutakon közlekedni, akkor az R verziót részesítsd előnyben. Az X-szel is lehet ilyet csinálni, csak közel sem akkor a élvezet, meg nem is olyan egyszerű.
A 21-es és 17-es első kerék között nem csak esztétikai különbség van. A nagyobb átmérőjű kerék jobban átlép az egyenetlenségeken, és jobban is tartja vele az irányt (az egyenest) a motor.. éppen ezért sokkal jobban alkalmas a burkolatlan utakon való közlekedésre. A kisebb első kerék viszont sokkal idegesebben, izgágábban reagál a vezetői parancsokra, de földúton az egyenetlenségek is sokkal jobban megvezetik. Aszfalton nagyobb élmény, de terepen már kifejezetten kényelmetlen tud lenni; nagyobb a bukás veszélye és a bukásig is sokkal melósabb a motorozás vele (lehet 17-es méretben is terepes első gumit kapni, de meglehetősen szűk a választék, és a kis kerékátmérő hátrányait az se mossa el).
Egyébként szerintem majdnem mindegy melyiket veszed, legfeljebb ha nem jön be veszel hozzá másik kerékszettet (és a hozzávaló kiegészítőket), aztán azzal mész amelyik jobban passzol az adott motorozásokhoz.
Sokat dilemmázok hogy 660r-t vagy X-et vegyek tudtok segiteni benne? valami tanács vélemény tapasztalat? tudom az első számú az hogy mire akarom használni terepre csak annyit hogy elbatyogni földes uton kavicsos uton réten stb de a x-ben nagyon tetszik a kicsi elsőkerék vagányabban néz ki!
Köszönöm a gyors választ, ez akkor azt jelenti hogy ha meg akarom szüntetni a problémát, akkor a tengely és/vagy a csapágy cserés? Mert ugyan menetben ez nem okoz láthatò gondot, a motor mozgatását elég nehézkessé teszi..
Nekem egy régi (1986-os) xt 600-asom van, és mivel az nem sokkal különbözik a téma címében szereplőtől, reménykedem néhány építő jellegű válaszban
Az a probléma, hogy az első fék hátrafele tolás közben beragad, de egyik irányba fordítva a kormányt kienged, a másikba fordítva meg keményen befog. Erre tud valaki mondani valami okosat? Mivel hidraulikus, el nem tudom képzelni, hogy milyen hatással lehet a kormány forgatása rá. Előremenetben semmilyen probléma sincs vele. A fékbetétek és a tárcsa épek, és nincsenek ferdén kopva.
Nem tudom mennyiért alakítják át, de van eladó összekötő csövem, amihez ha veszel még 2 dobot, akkor 70 körül megáll a dolog... Ha úgy döntenél, hogy kellene az összekötő, szólj és megegyezünk!
Nagyon örülnék ha 10 ezret bírna a gumi ( hátsó) , ez a táv talán csak Mitas E-07-tel teljesíthető , de az meg nem gumi
10 ezernél már a gyári lánc is cserés
Sziasztok xt 660 általánosságban hány kilómétert birnak ki a gumik? hivtam fel xt hirdetéseket aztán azt mondja a srác új gumi van a motoron 10ezer km van a motorba és lekellett cserélni a gumikat. szerintetek valós lehet a km óra állása vagy ezt tudják mahinálni az xt 660-oknál? köszi a válaszokat?
Takarítsd ki a gumiportól , a kicsikre rakjál bringabelsőből vágott gumikarikákat , ha kevés akkor a nagyokra is . Akkor jó ha a lánckerékagy nehezen csúszik a helyére , ha minden rendbe akkor szétkap még egyszer és a gumi pogácsákat szilikonzsírral bekened . Azután összerakod és +1500 Km-t kibír
Egyébként a a lánckereket megfogva és forgásirányba és hátra mozgatással lehet érezni a lógást .