üdv én csak annyit fűznék a hozzászoláshoz hogy nem 1 15éves ficsúr vagyok volt pár motorom utóbi időben csak ktm és én is erre a márkára esküdtem pl volt 450exc 525sx-525 exc 250sx 990 duke husqvarna is1 te-450 na az a soha többé kategória nagyon sok ktm-et megnéztem mielött vettem a mostani motoromat mivel én is motorszerelő vagyok és jelenleg is 1 szervizben dolgozom igy tudom mi az a kopott lóg lötyög stb nagyon jó a márka a gond a magyar mentalitás ha kell rá költeni eladjuk költ rá a tököm na ezért van az hogy a 2007-ig gyártott ktm-ből már nem találsz jót mert mind olyan mint a simson agyon barkácsolt kopott széthajtott szarok a másik véglet amiket behordanak olaszból néztem olyat is mondom ott van pénz biztos költenek is a motorra hát amit én néztem ipari hulladék volt végső elkeseredésemben hajlottam a japán tec nika felé és találtam 1 wr450f első gazdis 3560km-rel 51éves embertől hát mondom ezt megnézem pedig 200km-re van gyári lánckerekek lánc minden kopó alkatrész gyári és igy lett 1 kafa kis motorom ódákat nem tudok róla mesélni mert most vettem pár hete ha valakinek kell 1 ilyen jó gép szivessen segitek mert az illető 2db wr vett a másikban 5500km van az is full gyári leinformálható Yamaha Fehérnél lettek véve
Sok helyen ez a tapasztalat, ne aggódj! A helyzet az hogy ma Magyarországon nem tudsz annyi pénzért jó ktmet venni mint egyébb jó japánt! A másik meg az hogy szerintem ne attól legyen valami szar hogy esetleg szétesik, mert nem esik szét egyik sem, ha pl új korától nálad van üzemszerűen használod, és tényleg betartod a szervíz intervallumokat! De ne azzal határozzunk meg egy márkát hogy baszki kifogktam szétesett szar, hanem hogy működik milyen a futóműve milyen élvezetet ad! Én szerettem a Hondámat is soha nem volt bajom vele, és a Ktm származék Berggel sincs gond! Szerintem ezen ne veszekedjetek ! Endúróban tény hogy a ktm magasan vezet, mivel egyedül a wr az amit japán oldalról vetélytársank lehet mondani, de pl krosszban most éppen valamelyik ujság szerint ép a yamaha a legjobb gyári gép egy alap emberkének, persze ez minden évben változik, mert erre a 2014-es évre ép a yamaha fejlesztett nagyot, crf pl . a legrosszabb igaz nem is fejlesztettek semmit!
Ez így van, csak az böki a szemem ha valaki mindennemű konkrét dolog nélkül fikáz 1 márkát, bármelyik is legyen az. Ezért kérdeztem mi is a gond a ktm-el, egyébként meg 1.-ik sem tökéletes! A WR-ből es az exc-ből lehetne összegyúrni ami számomra megfelelne.
Nem szerettem volna senkinek a lelkivilágába beletiporni azzal h nekünk nem vált be az osztrák márka ! Inkább ne személyeskedjünk szerintem nem ezért vagyunk itt és egy irányba húz a szívünk ! Mindenki terepre vágyik ! :D
a ktm-yamaha megítélés onnan indult ki hogy régen a yamaha strapabíró gépeket készített
a régi ktm meg minden volt csak nem strapabíró
az ilyen súly meg lóerő dolgokról ne beszéljünk
utána volt fejlesztés mindkét félnél és igazándiból sok eltérés nincs semmiben se amit egy átlagos felhasználó észrevenne
ősszel próbálgattuk a motorokat: husky te450, sherco 5.1, wr450,(wr250 xl600 xr400 de ez nem ide tartozik) nagyon hasonlóak voltak
talán a wr egy kicsit mérgesebb volt a sherco meg jobban dolgozott kisebb fordulaton
de ezek mind "átlagos" emberek gépei, egyik se volt kihegyezve, személyre-terepre szabva
amúgy futóművileg meg a wr250 volt a legjobb
Pont nem érdekel h mit következtetsz ki ! Van akinek bejött a KTM van akinek nem nekünk kurvára nem ennyi ! Nem a pajtában szerelős suhancok vagyunk mi se ! Ezzel nem akarom lenézni se KTM eseket se a DRZ eseket stb . ugyanúgy haverok vagyunk és együtt csapatunk meg ökörködünk ! Én csak leírtam h mi a tapasztalatunk ! Ennyi ! Nem kell szentírásnak venni !
:-) ktm vs yamaha (X vs Y) ez örök téma... sztem túlléphetnénk már ezen. kinek a pap kinek a papné. Mindenesetre én jót szoktam motorozni DRZ-sel EXC-sel mindegy. Húzzuk azt' megyünk, mindegyik haver.
Aki pedig vásárol legyen körültekintő, de ettől még belenyúlhat jól is rosszul is. ennyi.
Na koma ebböl kb. ki lehet következtetni mennyire is vagy képben valójában, semelyik gépet sem pártolom de ha valamit nem tudok nem osztok még tanácsot is. A tőled meg még értelmesebb lények még el is hiszik.
Tudjuk hogy azért költséges egy hobbi a miénk de akiket én ismerek kisebb vagyonokat költenek a motorjaikra (KTM-ekre)! Láttam már olyat hogy úgy összeszakadt a vezérlése hogy kiköpte még a szelepfedél tömítést is ! 2 évesen már motorfelújítások kerültek szóban stb. (és itt most nem verseny körülmények közti használatról van szó)
Technikailag hol vannak elszúrva azt nem tudom vagy csak a mieink fogtak ki mindig valami rossz darabot passz de nekünk nincsenek túl jó tapasztalatinak a márkával kapcsolatban !
Minden üzemórás még az autók is a TTR is (csak nyilván annak hosszabb intervalum a szervize) ! Ha normálisan használod odafigyelsz az olajcserékre (normális olajat raksz bele) meg a takarításra akkor viszonylag elfogadható ideig tudod használni ! Én kb 5-6 éve újítottam fel saját magam azóta használom folyamatosan semmi gebasz. ! Tavaszra kap egy új vez.láncot most már ,meg átnézem a blokkját (szelephézag, gyűrűk...stb) és ha úgy ítélem meg akkor amit kell cserélek ! CRFX macerásabb főleg a szelepek terén, KTM jajj hagyjuk már vicc az egész ami az elmúlt 8-10 évet illeti ! DRZ pl jó kis gép igénytelenebb is mint többi de kb -10LE + 10-15kg ! Kawasakit nem használnak a környékbe túlzottan arról nincs infom ! Összeségében :
DRZ : Olcsó , igénytelen de kicsit vérszegény(kezdőknek egyébként kiváló)
WRF : Nekem aranyközépút elfogadható szervizintervallum erőben súlyban megfelelő!
CRFX : Szintén jó kis gép viszont érdemes a szelepekre sűrűbben ránézni ennek fejében jó választás lehet !
EXC : kb 2005 ig jók voltak de egy olyat kifogni ami még nincs szétrúgva szinte lehetetlen !
KLX 450 ről : senki nem tudott még nekem érdemleges infóval szolgálni !
Nagyvonalakban ennyi !
Hali!Van egy Wr vázam,és egy blokk közepem,jobb,bal.400-426 Wr-hez jó,hibátlan!Bárkinek szivesen odaadom amennyit megér neki,de el kell jönni érte!30/9472099
:-)
nem kell túlmisztifikálni azt, hogy "üzemórás". Letöltöd a manualt, abban benne van, mit mikor kell nézni vagy javasolt cserélni. Ezt vagy távolságban adják meg, vagy üzemórában.
Egyébként de a WR is üzemórás, mivel sok mindennek a karbantartási ciklusát így adják meg (szelephézag, dugó stb).
egyébként tudtad, hogy pl a targoncák is üzemórásak? :-) meg még sok más munkagép is...
Endurozni semmiképpen se javasolnék 400+ ccm cross gépet ! (haver yz450f el csak szenved a fák között folyamatosan !) Crossokat pályára hangolták ahol lehet csavarni nekik ! Az enduronak más a gyújtástérképe könnyebben motorozható lassú technikás terepen ill a nagyobb röpsúlya miatt is nyomatékosabb alul ! :D Ha teljesen hobbi szinten szeretnéd ezt nyomni a haverokkal akkor vagy egy yz250f vagy Wr 400/426/450 ! ( Szerintem sokoldalúbb ha van lápád) :D :D :D
Szia, értem. Nyilván a döntésed attól is függ hogy kinéztél magadnak egy konkrét gépet...
Amit fontolj meg: yz426f-nek az áttétele, a gyújtásvezérlése elég hegyesre van hangolva - lévén pályamotor. Nem szeretem ezt a mondást de állja a helyét hogy átlag ember nem tudja kimotorozni. Kéri a fordulatot és brutál erős.
(Én csak yz250f-et próbáltam - az is elég)
Nekem wr426 van, de én endúrózni használom, viszont ez is egy birkózógép. A wr-rel lehet alacsony fordulaton fákat kerülgetni stb és ha telemegy sárral (kvázi nem látod a blokkot) akkor sem fő meg a tartályos vízhűtés miatt. Továbbá én is ráköltöttem már a motor árát még1x
Egy biztos, bárhogy döntesz az élményt megkapod!
Sok sikert!
a régi ktm meg minden volt csak nem strapabíró
az ilyen súly meg lóerő dolgokról ne beszéljünk
utána volt fejlesztés mindkét félnél és igazándiból sok eltérés nincs semmiben se amit egy átlagos felhasználó észrevenne
ősszel próbálgattuk a motorokat: husky te450, sherco 5.1, wr450,(wr250 xl600 xr400 de ez nem ide tartozik) nagyon hasonlóak voltak
talán a wr egy kicsit mérgesebb volt a sherco meg jobban dolgozott kisebb fordulaton
de ezek mind "átlagos" emberek gépei, egyik se volt kihegyezve, személyre-terepre szabva
amúgy futóművileg meg a wr250 volt a legjobb
Aki pedig vásárol legyen körültekintő, de ettől még belenyúlhat jól is rosszul is. ennyi.
Van olyan ismerős akinek 600 óra után lett megbontva a motor. Az enyém 500 nál lett generálozva.
Yamahából is ha vmeik tulaj trehány volt akkor az is pénztemető lehet.
Technikailag hol vannak elszúrva azt nem tudom vagy csak a mieink fogtak ki mindig valami rossz darabot passz de nekünk nincsenek túl jó tapasztalatinak a márkával kapcsolatban !
DRZ : Olcsó , igénytelen de kicsit vérszegény(kezdőknek egyébként kiváló)
WRF : Nekem aranyközépút elfogadható szervizintervallum erőben súlyban megfelelő!
CRFX : Szintén jó kis gép viszont érdemes a szelepekre sűrűbben ránézni ennek fejében jó választás lehet !
EXC : kb 2005 ig jók voltak de egy olyat kifogni ami még nincs szétrúgva szinte lehetetlen !
KLX 450 ről : senki nem tudott még nekem érdemleges infóval szolgálni !
Nagyvonalakban ennyi !
nem kell túlmisztifikálni azt, hogy "üzemórás". Letöltöd a manualt, abban benne van, mit mikor kell nézni vagy javasolt cserélni. Ezt vagy távolságban adják meg, vagy üzemórában.
Egyébként de a WR is üzemórás, mivel sok mindennek a karbantartási ciklusát így adják meg (szelephézag, dugó stb).
egyébként tudtad, hogy pl a targoncák is üzemórásak? :-) meg még sok más munkagép is...
Amit fontolj meg: yz426f-nek az áttétele, a gyújtásvezérlése elég hegyesre van hangolva - lévén pályamotor. Nem szeretem ezt a mondást de állja a helyét hogy átlag ember nem tudja kimotorozni. Kéri a fordulatot és brutál erős.
(Én csak yz250f-et próbáltam - az is elég)
Nekem wr426 van, de én endúrózni használom, viszont ez is egy birkózógép. A wr-rel lehet alacsony fordulaton fákat kerülgetni stb és ha telemegy sárral (kvázi nem látod a blokkot) akkor sem fő meg a tartályos vízhűtés miatt. Továbbá én is ráköltöttem már a motor árát még1x
Egy biztos, bárhogy döntesz az élményt megkapod!
Sok sikert!
nemolyan sürün endurozni és pályázgatni néha heti 3-4 motrozás kb!:D
P