Igaza van Tamásnak, én néha meghajtom a nagy xv-t, / nyilván nem Magyarországon autópálya tempónál is erősebben , semmi gondot nem tapasztaltam a hűtéssel kapcsolatban , a motor kifogástalan, olajat nm eszi, a könyök szép kék , bár erről megoszlanak a vélemények ...
Szakember én sem vagyok csak a tapasztalat mást mutat. A Viragoknak szerintem nagyon túlbiztosított a hűtése. Kicsit hidegebb időben kimondottan lassan melegszenek be. Az én Viragom régen Debreczi 71 fórumtárs és barát motorja volt. Egyszer gondolt egyet, hogy száguldozni van kedve! Ha jól emlékszem a Bp.-Gyöngyös-Bp. vonalat száguldotta végig teljes gáz közelében az M3 autópályán! A könyök picit megbarnult. (addig makulátlan volt a krómozása) 55000km. fölött járunk és köszi jól van a gép. Olajat nem eszik, nem füstöl. Persze, ha egy héten 3x lenne ilyen igénybevétel, akkor az esetleg problémát jelentene főleg a motorosnak. Szerintem hamarabb mint a motornak. Volt olyan videó felrakva az oldalon, amikor Törökországból, 40°c forróságban jöttek haza világjárók, VFR750 Honda(király túramotor) és Virago 1100. Végig pályatempóban, problémamentesen. Szerintem a szerelő csak gondolta amit neked mondott. Gyakorlati tapasztalatát kétlem. Itt a topikon is tárgyaltuk régebben a 650-es Drag Starok állítólagos gyengeségét, hátsó henger melegedését, ebből fakadó műszaki hibákat. Van átjárás a két topik között és jelentem sosem olvastam ilyen problémáról az ide irkáló 650-es drag tulajok részéről. Azt a blokkot az 535-ből fejlesztették ki. Előfordulhat, hogy valaki szar(úgy értem nem belevaló) olajat rakott bele és azt sem cserélte soha és így kifingatott egy virgácsot vagy dragot, de ilyet minden motorral lehet csinálni. Egy szó mint száz, én vitatom, hogy gond lenne a hátsó henger hűtésével nyáron, akár autópálya tempó közelében vagy felette gurul a motoros. A rázásról. 26. éve tulajdonolom a Katanát(sor4) és nagyon furcsa volt a kezeim zsibbadása az első 20-30 km. alatt miután Virago tulaj lettem és gurultam a motorommal egy hosszabbat. Aztán megszoktam, hogy elmúlik idővel. A V2 ilyen. A tükrök sosem rezonálnak. Ha nálad igen akkor tényleg kiegyensúlyozatlaság esete forog fenn.
Nekem volt kisebb aggályom, mielőtt megvettem a magam 535-ösét., hogy a hátsó hengernek a kipu csonkja leghátul van, szinte teljes takarásban a menetszéltől. Meg a onnan továbbvezető kis keresztmetszetű cső (amelyik a bevezet a gyűjtődobba) is takart a króm burkolattól.
De még így sem lehet több a hengerek üzemi hőmérséklete között a különbség mint néhány fok. Nem számottevő. Valószínűleg a gyertyák eltérő hőértékjelölése erre kompenzál. A hengerek belső hőjét amúgy is jól felveszi/elvezeti a kellően szivattyúzott motorolaj Így pont elég a hőátadása a jól eltalált vaskos blokk felé. A leeresztő csavar tájékán az olajhőt üzemmelegen én 75-85 fok (celsius)-ra saccolom. Javitson ki nyugodtan, akinek pontos adata van erről.Szerintem a vizzel hűtős mocik érzékenyebbek a kánikulára.
A rezonancia viszont komolyabb gond. A kormányon levő tükrök hogy jönnek a képbe? Esetleg, ha plexid nagyméretű, nagy sebességnél rezegtetheti a kormányt, de a tükrök...
Kedves 5.50, Katana,
A hűtés és sebesség duettjéről eddig három szerelővel beszéltem, mindhárman azt mondták, h. nagyjából 100-110 felett nem ajánlatos tartósan húzni. Szerintem - bár abszolút nem vagyok szakember - hosszú távon (soktízezer kilóméter) befolyásolhatja rossz irányba a blokk élettartamát a tartós nagyobb sebesség. A hétsó henger gyengébb hűtöttségét is szokták emlegetni.
A hűtés témával odáig jutottam, hogy már kormányra szerelhető kijelzős olajhőmérőt is beszereztem, elvileg már csak valamilyen tűzálló vezetéket kellene az érzékelő és a kijelző közé szerezni (+valakit aki előtt nem ég az arcom, h. még ötletem sincs a bekötésről és segít (=megcisnálja) az összekötést). Módszertanilag hátra van még, hogy meg kellene tudni, h. mennyi az elfogadható olajhőmérséklet-tartomány és onnantól kezdve elvileg a hűtéssel kapcsolatos félelmeim eloszolhatnának.
Persze még megmarad az, hogy - mivel az olajőmérő érzékelőjét a leeresztőcsavar helyére kell becsavarni - a motor legaljában lévő olaj mőmérsékletét mutatja csak a kijelző, ami elvileg hidegebb, mint a hengerből visszacsorgó olaj....
Jelenleg 120-nál nekem már eléggé ráz a gépezet, a tükrökben inkább sak elmosódott foltokat látok (valszeg a kerekek nincsenek kisúlyozva rendesen, meg a tükrök is elég nehezek egy-két plussz szerelvény miatt)
48 perc kemény.
Kedves Józsi és a családod is. Hozzon az isten / de inkább a repülőgép/ erőben egészségben mindnyájatokat. Megcélozzuk Arnótot július 22.-én. Ha pedig ti Pesten jártok ki ne hagyjatok minket! Szívesen látunk ismét.
Azaz július 15 22 29 szombatokon lennének kinezve. A 15 mondjuk kicsit korai lenne mert 12-én éjszaka érkezünk és nem lesz időm készülni. Szal inkább csak a 22-én és 29-én lévő szombat lenne jó. Szeretnék minnél többeket látni innen a fórumról. Kinek melyik időpont jo?
A nyáron szokásos gerjeni meg a szelidi turákra kérdeztél? mert arra igent válaszolok, csak legalább 2-3 héttel előtte tudjuk, hogy úgy intézzem a hétvégét.
Nekem, a mostani munkarendem minden hónapban egy szabad hétvége van. (A ledolgozottért persze megkapom hétköznap).Értelemszerűen arra turnéra szabaddá teszem magam...
Kedves Tamás
Nézdd el nekem a nem válaszolást, valószínű átsiklottam felette.
Rengeteget kell visszaolvasnom, hogy naprakész legyek a fórum történéseivel kapcsolatban. Inkább tedd fel mégegyszer a kérdésedet.
A 70-esen meg a nulláson beállított rekordot a Suzukiddal ugyan csodálom, de nem irigylem. Nekem a V2 dohogásának élvezete jön be inkább, mint a sebesség.
Szia Laci! Közvélemény kutatásom kérdését észlelted? Többiek is? Senki nem válaszolt és ez bosszant. Vagy csak elkerülte a figyelmemet a válaszaitok tömkelege?
Szia! Egy picit én sem kaptam szikrát attól amit írtál a 100 km/h feletti elégtelen hűtésről. Mondjuk nekem 750 es virgácsom van de könnyedén tartja a 130-140 et is amíg benzin van benne. A gyenge pont én vagyok mert én nem bírom a menetszelet. 535 esetében élénken emlékszem egy esetre amikor egy barátommal a székesfehérvári Fezen fesztiválon mulatozás után úgy döntöttünk, hogy mégsem alszunk ott, motorra pattantunk és valami rekord rövid idő alatt haza is értünk.(Gyál) 150 alatt nem sokat mentünk úgy rémlik. Akkor még nem volt meg a Virago nekem, a Katanának nem nagy kaland ennyivel lépkedni de a havert cibálta a szél rendesen. Mindjárt visszanézem mennyi idő alatt sikerült a táv. Már akkor is eldicsekedtem vele.
Kedves e_ki
A brumi mentegetőzését miszerint : "- Azért adtam el mert kinőttem,-" értsd úgy, hogy a mellénye lett nagyobb, aztán meg az arca. Most sokkal nagyobb motort kell a szervizig tolnia... Amúgy rendes srác, /ha időben megkapja gyógyszereit…/ mi így is kedveljük. Már sok közös gurításon vagyunk túl.
Ja, a tologatásra visszatérve, tegnapelőtt izzasztott meg óbudán az enyém, 1 km. -t toltam a kútig, ( szerencsére este sötétben) mert rosszul kalkuláltam a december óta benne lévő benzint. Égett is a pofám 190 éves motoros múlttal a hátam mögött. Szóval, ha Kb. 200 km-t mutat a napi számláló, ON- ról RES-re kapcs, és érdemes 50km_en belül kutat találni.
A negatívumként említett 100-as sebesség fölötti elégtelen hűtést, sosem tapasztaltam. Nyáron 40 fokban is órákat motorozhatsz 120-al, (fordulatszám 4600-5000 sík úton) a menetszél jól átjárja a blokkot meg a henger bordákat.
Az én egyéni dilim, hogy ne menjen 3000 RPM fölé, mert a hangja ott már elég sivítós, pedig az olajszivattyú akkor hűti a legjobban a keringetett olajat. Az elektromos töltés is optimális.
Városban 2 - 3 ezerrel pörgetve is nyomatékos, 50-60 km sebességnél már ötödikben is jól húz. Dinamikus előzéshez meg értelemszeren vissza négybe...
De ha neked ettől eltérő a tapasztalatod, bátran oszd meg itt.
De még így sem lehet több a hengerek üzemi hőmérséklete között a különbség mint néhány fok. Nem számottevő. Valószínűleg a gyertyák eltérő hőértékjelölése erre kompenzál. A hengerek belső hőjét amúgy is jól felveszi/elvezeti a kellően szivattyúzott motorolaj Így pont elég a hőátadása a jól eltalált vaskos blokk felé. A leeresztő csavar tájékán az olajhőt üzemmelegen én 75-85 fok (celsius)-ra saccolom. Javitson ki nyugodtan, akinek pontos adata van erről.Szerintem a vizzel hűtős mocik érzékenyebbek a kánikulára.
A rezonancia viszont komolyabb gond. A kormányon levő tükrök hogy jönnek a képbe? Esetleg, ha plexid nagyméretű, nagy sebességnél rezegtetheti a kormányt, de a tükrök...
A hűtés és sebesség duettjéről eddig három szerelővel beszéltem, mindhárman azt mondták, h. nagyjából 100-110 felett nem ajánlatos tartósan húzni. Szerintem - bár abszolút nem vagyok szakember - hosszú távon (soktízezer kilóméter) befolyásolhatja rossz irányba a blokk élettartamát a tartós nagyobb sebesség. A hétsó henger gyengébb hűtöttségét is szokták emlegetni.
A hűtés témával odáig jutottam, hogy már kormányra szerelhető kijelzős olajhőmérőt is beszereztem, elvileg már csak valamilyen tűzálló vezetéket kellene az érzékelő és a kijelző közé szerezni (+valakit aki előtt nem ég az arcom, h. még ötletem sincs a bekötésről és segít (=megcisnálja) az összekötést). Módszertanilag hátra van még, hogy meg kellene tudni, h. mennyi az elfogadható olajhőmérséklet-tartomány és onnantól kezdve elvileg a hűtéssel kapcsolatos félelmeim eloszolhatnának.
Persze még megmarad az, hogy - mivel az olajőmérő érzékelőjét a leeresztőcsavar helyére kell becsavarni - a motor legaljában lévő olaj mőmérsékletét mutatja csak a kijelző, ami elvileg hidegebb, mint a hengerből visszacsorgó olaj....
Jelenleg 120-nál nekem már eléggé ráz a gépezet, a tükrökben inkább sak elmosódott foltokat látok (valszeg a kerekek nincsenek kisúlyozva rendesen, meg a tükrök is elég nehezek egy-két plussz szerelvény miatt)
48 perc kemény.
https://www.facebook.com/adren...
Naptárba beírva.
Ha semmi nem jön közbe akkor ott vagyunk.
Mostanában sajnos ritkán tudok a géphez ülni.
Akkor könnyen lehet, hogy cserélem.
Nekem, a mostani munkarendem minden hónapban egy szabad hétvége van. (A ledolgozottért persze megkapom hétköznap).Értelemszerűen arra turnéra szabaddá teszem magam...
Nézdd el nekem a nem válaszolást, valószínű átsiklottam felette.
Rengeteget kell visszaolvasnom, hogy naprakész legyek a fórum történéseivel kapcsolatban. Inkább tedd fel mégegyszer a kérdésedet.
A 70-esen meg a nulláson beállított rekordot a Suzukiddal ugyan csodálom, de nem irigylem. Nekem a V2 dohogásának élvezete jön be inkább, mint a sebesség.
A brumi mentegetőzését miszerint : "- Azért adtam el mert kinőttem,-" értsd úgy, hogy a mellénye lett nagyobb, aztán meg az arca. Most sokkal nagyobb motort kell a szervizig tolnia... Amúgy rendes srác, /ha időben megkapja gyógyszereit…/ mi így is kedveljük. Már sok közös gurításon vagyunk túl.
Ja, a tologatásra visszatérve, tegnapelőtt izzasztott meg óbudán az enyém, 1 km. -t toltam a kútig, ( szerencsére este sötétben) mert rosszul kalkuláltam a december óta benne lévő benzint. Égett is a pofám 190 éves motoros múlttal a hátam mögött. Szóval, ha Kb. 200 km-t mutat a napi számláló, ON- ról RES-re kapcs, és érdemes 50km_en belül kutat találni.
A negatívumként említett 100-as sebesség fölötti elégtelen hűtést, sosem tapasztaltam. Nyáron 40 fokban is órákat motorozhatsz 120-al, (fordulatszám 4600-5000 sík úton) a menetszél jól átjárja a blokkot meg a henger bordákat.
Az én egyéni dilim, hogy ne menjen 3000 RPM fölé, mert a hangja ott már elég sivítós, pedig az olajszivattyú akkor hűti a legjobban a keringetett olajat. Az elektromos töltés is optimális.
Városban 2 - 3 ezerrel pörgetve is nyomatékos, 50-60 km sebességnél már ötödikben is jól húz. Dinamikus előzéshez meg értelemszeren vissza négybe...
De ha neked ettől eltérő a tapasztalatod, bátran oszd meg itt.