Túltölt a generátor és elforralja a savat.
Amúgy az öreg vasaknál :
" A fesszabályzó fedélzeti feszültséget figyelő kontrol szálja az akksitól először felmegy a gy.kapcsolóba és onnan vissza a szabályzóba. Az ezen út alatt elszenvedett fesz csökkenés (korrózió, oxidált saruk, stb) miatt a szabályzó túlgerjeszt. Mire a veszteségekkel csökkentett fedélzeti fesz eléri a 14,4 V-ot, addigra az akkunál 15-16 volt is lehet."
Ez is egy hibaforrás.
Először is köszönöm a gyors válaszokat K. István és Zsoccca! :) Vannak fejlemények az ügyben. Rájöttem a szag forrására és esetleges hibára: az aksiból teljesen kifogyott (inkább kiégett ezek szerint) magától a sav, onnan jött az ismerős szag. Nem rég néztem a szintet, akkor még jó volt, fura....erre esetleges ötlet? Az önindító témához még annyit, hogy picit recseg már, mikor ráindítok.
Sajnos üdvözöllek a klubban. Az enyémen is így kezdődött. Lehet hogy ez vírus?
A krepegést az önindító behúzó tekercse adja. Tehát gyenge lett az aku.
Ha az aksi töltése után rendesen indul akkor önindító hiba kizárva. Érdemes ráméretni a generátorra. Vagy feszabályzó, vagy generátor állórész a hibás.
Ha kiderült a hiba akkor tovább léphetünk.
Az enyémbe 94-es 1100-as. Tutira nincs szabadon futó. Szerintem még a tied is ilyen.
Ha a indító motor reléje adja a hangot, csak kerepel, akkor ott előbb egy akku feszt kéne mérni. Mert esetleg az önisitónak semmi baja, "csak" a generátor-fesszab halt meg. Egy autóról rá lehet bikázni, valszeg elindul, ha leveszed a bikakábelt, és még jár a motor, nézzétek meg hogy van -e töltés.
Ha forgat az önindító, akkor meg a szabadonfutó feküdt ki, de akkor nem kerepel, csak üresben forog a indítómotor.
Szóval ezek alapján kéne pontosítani, de mivel amperszag is volt, inkább az első eset a valószínűbb.
Na emberek, utolért az önindító mizéria. Tegnap mentünk haverral egy laza 200km-t, akkor még oké volt a gép. Ma hidegen indítanám és csak kereplő hang jön, nem indul. Valaki ha éppen unatkozik, megírhatná képpel együtt, hogy pontosan milyen alkatrészt keressek. Ja igen, nem tudom a kettő összefügg-e, de túra közben irdatlan büdös égett szagra lettünk figyelmesek a gépen. Amennyire tudtuk ott átnéztük de nem találtunk semmit. Ma néztem, szintén semmi. Egyébként egy 93-as XV750ről van szó.
A teljes gázon eléri a max fordulatot, tehát nem krepeg be, akkor szerintem legegyszerűbb a végáttételt megváltoztatni. Vagy is hátra egy kisebb lánckereket (fogaskereket) tenni. Ugyan kicsivel gyengébb lesz, de nagyobb a végsebesség.
Legalább is az én laikus véleményem szerint.
A segítségeteket szeretném kérni.
Van egy XV 250-es Virago-m. Viszont az Istenért nem tudok 100km/h többet kicsikarni belőle. Kuplung nem csúszik!
Tudom hogy csak 250-es de állítólag 110-120-at vinnie kéne. Azért zavar mert így majdnem nyélgázon tudja csak a 90-et és ha valaki 80-al döcög előttem elég nehéz így megelőzni :( Úgy érzem erő van benne tehát remélem a henger nincs elkopva. Valamivel több mint 58000km van benne.
Lánckerék is ugyanakkora mint más 250-es viragon. Mi lehet a baj? Kipufogom gyári nincs kifurkálva. Az visszafoghatja ennyire?
Ez egy sima digitális feszültségmérő 10 cm-es vezetékkel. A gyújtáskapcsoló után van bekötve, és állandóan mutatja a feszültséget. Kapható szivargyújtóba való is. Nekem már ez a 2., mert mosásnál az első beázott és tönkrement. Vízmentesen le kell szigetelni. Az enyémet egy műanyag bilincs fogja a kormányhoz. Több helyen érdemes megnézni, mert 600-3000Ft-ért kapható ugyanaz. A keresőbe írd be/digitális feszültségszabályzó/ és kapsz több találatot is. Nekem már hiányozna, a hasznosságáról nem is beszélve. Én mindenképpen javasolom. Üdv:Csaba
Bővebb infót én is kérnék erről ,ezért írtam magánban is mert nagyon hasznosnak tartom,hiszen a világítás nélkül nappal elvagyunk ha muszáj ,lényeg ,hogy menjen a masina :)
Zsocca is írt egy hasznosat a km.óra spirál karbantartással kapcsolatban kapcsolatban ami nagyon tanulságos és pénztárca kímélő egyben,sőt valaki a szabadonfutó kímélő indítási módot írta le nagyon jól .
Én feltettem a kormányra egy digitális feszmérőt, ami állandóan mutatja az akku feszültségét. 1 hete nekem is bedöglött a szabályzóm, de a feszmérő mutatta hogy nincs töltés. Hazafele világítást csak néha használva sikeresen hazaértünk. Otthon már csak nyekergett az önindító. Ha nincs feszmérő, mi sem értünk volna haza. Érdemes feltenni. Pár száz forint, de mindig látod az akku állapotát.
Látod az 535-ös virgács milyen megbízható paripa. :) Ettől nagyobb gondod sosem legyen vele. Mondjuk Makóig még kibírhatta volna ,még szerencse,hogy nem Sümeg alatt történt a fessz. szab. halála :)
Röviden leírom hogy jártunk. Mocis túra a Mecsekbe és környékére. Kb. 230 km oda Makóról +tekergés kb 300 km , majd másnap fel a barátainkhoz Siófokra, majd körbe a Balaton kis kitérő sümegi vàr 230km minden ok! Másnap irány haza, Makó 230 km felmálházva, hogy mèg az asszony is alig látszik a csomagoktól. Hazaérés előtt Szegednél pihi,minden ok! Majd lehūlt motornál laza 30 km ès otthon. Már 1014 km volt mögöttünk, kinn a tábla , még 8km! hátrszólok az asszonynak:látod az 535-ös virgács milyen megbízható paripa. Pár másodperc mintha egy sámán átkot szórna a falu szélén a kukoricásból, szaggatás , rángatás, durrogás majd leállás. Nézek , mint borjú az újkapura most mivan? Indításkor kereplés ,duda épp hogy nyekereg ,az akksi majdnem üres, sötétedik is. na most mi legyen?Telefon elő, gyere sógor hozd a kötelet, nem akasztás vontatás. 30-cal lazán haza(nem éppen szabályos) de megoldva a hazatérés !Màsnap jön a szaki elektromókus diagnózis felállít a fesszabályzó kuka. Leégett! Generátor kimérve minden jó akkor miért halt meg? Na mindegy csere lett! Akksi feltölt majd pöcc röff indult a gėp!
Sziasztok! Igen, már megint írok, ugyanis tegnap mikor begyújtottam a 125ösömet, nagyon elkezdett fulladozni! Teljes szivatóval bírja úgy 10 másodpercig alapjáraton, aztán egyre lassul, és bedöglik. Szivató nélkül meg csak ha gázt adok neki, akkor nem döglik be, de a fordulat is csak lomhán emelkedik.
Olvastam, hogy ezeknél a vákuumos benzincsapoknál előfordul, hogy lecsúszik a vákuumcső, és emiatt fulladozik a kevés benzintől a moci. Csak tudjátok, én teljesen analfabéta vagyok Virago ügyben :( Hol, s melyik az a vákuumcső? Hogy értik ezt, hogy lecsúszott? Ereszt? Vagy mi? Kérlek segítsetek! Bármit lefényképezek, amit kértek, ha ez kell a probléma megállapításához! Köszi!!!
Eladó egy vadonatúj JAPÁN Tourmax fesz.szabályzó XV 535 Virago 1988-96, ill. XV 1100 Virago 1989-99 közötti modellekhez. Ára 15e, + 690 posta.
Info: lucifer0820@freemail.hu
Amúgy az öreg vasaknál :
" A fesszabályzó fedélzeti feszültséget figyelő kontrol szálja az akksitól először felmegy a gy.kapcsolóba és onnan vissza a szabályzóba. Az ezen út alatt elszenvedett fesz csökkenés (korrózió, oxidált saruk, stb) miatt a szabályzó túlgerjeszt. Mire a veszteségekkel csökkentett fedélzeti fesz eléri a 14,4 V-ot, addigra az akkunál 15-16 volt is lehet."
Ez is egy hibaforrás.
Először is köszönöm a gyors válaszokat K. István és Zsoccca! :) Vannak fejlemények az ügyben. Rájöttem a szag forrására és esetleges hibára: az aksiból teljesen kifogyott (inkább kiégett ezek szerint) magától a sav, onnan jött az ismerős szag. Nem rég néztem a szintet, akkor még jó volt, fura....erre esetleges ötlet? Az önindító témához még annyit, hogy picit recseg már, mikor ráindítok.
A krepegést az önindító behúzó tekercse adja. Tehát gyenge lett az aku.
Ha az aksi töltése után rendesen indul akkor önindító hiba kizárva. Érdemes ráméretni a generátorra. Vagy feszabályzó, vagy generátor állórész a hibás.
Ha kiderült a hiba akkor tovább léphetünk.
Az enyémbe 94-es 1100-as. Tutira nincs szabadon futó. Szerintem még a tied is ilyen.
Ha forgat az önindító, akkor meg a szabadonfutó feküdt ki, de akkor nem kerepel, csak üresben forog a indítómotor.
Szóval ezek alapján kéne pontosítani, de mivel amperszag is volt, inkább az első eset a valószínűbb.
Köszönöm a segítségeket.
Legalább is az én laikus véleményem szerint.
A segítségeteket szeretném kérni.
Van egy XV 250-es Virago-m. Viszont az Istenért nem tudok 100km/h többet kicsikarni belőle. Kuplung nem csúszik!
Tudom hogy csak 250-es de állítólag 110-120-at vinnie kéne. Azért zavar mert így majdnem nyélgázon tudja csak a 90-et és ha valaki 80-al döcög előttem elég nehéz így megelőzni :( Úgy érzem erő van benne tehát remélem a henger nincs elkopva. Valamivel több mint 58000km van benne.
Lánckerék is ugyanakkora mint más 250-es viragon. Mi lehet a baj? Kipufogom gyári nincs kifurkálva. Az visszafoghatja ennyire?
http://www.gerecsemotor.hu/ele...
Ez a generátor állórész, jó lehet az én 1100-omhoz. Mi a véleményetek, tapasztalatotok?
Zsocca is írt egy hasznosat a km.óra spirál karbantartással kapcsolatban kapcsolatban ami nagyon tanulságos és pénztárca kímélő egyben,sőt valaki a szabadonfutó kímélő indítási módot írta le nagyon jól .
Olvastam, hogy ezeknél a vákuumos benzincsapoknál előfordul, hogy lecsúszik a vákuumcső, és emiatt fulladozik a kevés benzintől a moci. Csak tudjátok, én teljesen analfabéta vagyok Virago ügyben :( Hol, s melyik az a vákuumcső? Hogy értik ezt, hogy lecsúszott? Ereszt? Vagy mi? Kérlek segítsetek! Bármit lefényképezek, amit kértek, ha ez kell a probléma megállapításához! Köszi!!!