fizikaóra: :o) súrlódó felületeket összenyomó erő megduplázódásával, megháromszorozódásával stb. a tapadási, illetve a csúszási súrlódási erő arányosan változik.
A súrlódási erő függ a súrlódó felületek anyagi minőségétől.
Aha, tudom, meg azt is, hogy azért (is) hagyta abba, mert annyira tönkretörte a csuklóit, hogy nem tudott már (versenysz) fékezéskor sem igazán rájuk támaszkodni..
Sz"al én se az ő /verseny/ stílusát tartom követendőnek..
"Asszem anno K. Schwantz (jól írtam vajon?) mondott valami olyat, hogy: remekül lehet a túlfordított elsőkerékkel lassítani (kanyarban)."
Comment: ez egy állat.
Az se rossz :)
Én akárhogy nyújtogattam a térdem, nem ért le az első 3 20p-esben.. Utólag mosolygok ezen. (mint az előbb említett Mátrás sztorin.. mikor kínomban, hogy fékezni nem szabad semmiképp, indexeltem, supermoto módra lábat nyújtottam.. hol voltam azokban a pillanatokban az önbizalomtól.. )
Az utolsó 20p meg úgy alakult, hogy most azon töröm a fejem, mit tegyek vele, hogy vastagabb legyen legközelebbre. Asszem veszek delrin lapot és felragasztom. Persze ez ártól függ, lehet, hogy jobban megéri venni egy másik párat 2.500 pénzért
Túró, szó nincs részemről vitáról. (t"om, részedről sem)
Olvasok okosságot, kipróbálom, ha nekem műxik, alkalmazom a továbbiakban. Stílus kérdése is, hiszen van olyan versenyző, aki azt csinálja amit most mondtál (lassan megy be és utána gyorsít) és van, aki befékez a kanyarba (kifékezi a másikat, azaz gyorsan megy be). Asszem anno K. Schwantz (jól írtam vajon?) mondott valami olyat, hogy: remekül lehet a túlfordított elsőkerékkel lassítani (kanyarban).
Tehát nem mondott egyikünk sem hülyeséget.
Persze az első dumám (amiből kindultunk) Pajzsnének szólt, ugyanis nekem kezdőként az első Mátra tényleg beszarás volt és az olvasottak alapján az volt a fejemben: nem fékezni (mert az a legrosszabb), hanem bedönteni még, lesz, ami lesz. Később olvastam, hogy nem árt minél magasabban és messzebb nézni, akkor nem lesz akkora a sebességérzet...
Idén keveset mentem nagyon, így nem hiszem, hogy taliztunk, vagy max egy intés erejéig (hacsak nem véled felismerni a gépsárkányom).
A hungaroring meg betett, szerintem jövőre csak az asszonnyal megyek közúton (lehetőleg), amúgy meg kuporgatok majd a pályanapokra. Nagyon szeretek kanyarodni ugyanis. Lásd mellékelt ábra.
pont tegnap beszéltem erről versenyző cimborával isakit pelizoni okosított ki, miután írtam a kanyarban fékezést.... .
ugyanezt mondta amit írol itt lent :o)
azaz, hogy a bemenet előtt márt a fordulási sebességgel megy. megjegyzem, ez eb szint...
így lehet kis hátránya, de sokkal stabilabb a motor, s a kigyorsításnál tutira gyorsabb..
viszont az a bizonyos bemenete előtt már fordulási sebesség megtalálása, meg a tapadási határ.
na ez egy érdekes tanulópénz elnyelő okosság lehet....
szóvala lecke fel van adva..
megjegyzem P.ringen a kanyarban fékezés 2:02-ig tuti jó.
csakugye melyiket is tanuljuk meg. :o)
Idővel talán, de mondom, ez legfeljebb akkor hasznos (nekem), ha majd odaérek a "finomhangoláshoz". Még túl képlékenyek a fékezési pontjaim (túl korai és/vagy túl sok) és a választott ívek. Így marad a folyamatos gyorsítás, amint lehet.
Jaj, de irigylek minden pályanapost még ma is!!! Nem a számat kéne tépni, hanem a gáztot a pályán..
kanyarban fékezéshez pl.
meg ha megnézed a GP-s képeket, minden pilóta elől van, nem középena motoron kanyarba bemenetnél...
A súrlódási erő függ a súrlódó felületek anyagi minőségétől.
Sz"al én se az ő /verseny/ stílusát tartom követendőnek..
Comment: ez egy állat.
Én akárhogy nyújtogattam a térdem, nem ért le az első 3 20p-esben.. Utólag mosolygok ezen. (mint az előbb említett Mátrás sztorin.. mikor kínomban, hogy fékezni nem szabad semmiképp, indexeltem, supermoto módra lábat nyújtottam.. hol voltam azokban a pillanatokban az önbizalomtól.. )
Az utolsó 20p meg úgy alakult, hogy most azon töröm a fejem, mit tegyek vele, hogy vastagabb legyen legközelebbre. Asszem veszek delrin lapot és felragasztom. Persze ez ártól függ, lehet, hogy jobban megéri venni egy másik párat 2.500 pénzért
Olvasok okosságot, kipróbálom, ha nekem műxik, alkalmazom a továbbiakban. Stílus kérdése is, hiszen van olyan versenyző, aki azt csinálja amit most mondtál (lassan megy be és utána gyorsít) és van, aki befékez a kanyarba (kifékezi a másikat, azaz gyorsan megy be). Asszem anno K. Schwantz (jól írtam vajon?) mondott valami olyat, hogy: remekül lehet a túlfordított elsőkerékkel lassítani (kanyarban).
Tehát nem mondott egyikünk sem hülyeséget.
Persze az első dumám (amiből kindultunk) Pajzsnének szólt, ugyanis nekem kezdőként az első Mátra tényleg beszarás volt és az olvasottak alapján az volt a fejemben: nem fékezni (mert az a legrosszabb), hanem bedönteni még, lesz, ami lesz. Később olvastam, hogy nem árt minél magasabban és messzebb nézni, akkor nem lesz akkora a sebességérzet...
A hungaroring meg betett, szerintem jövőre csak az asszonnyal megyek közúton (lehetőleg), amúgy meg kuporgatok majd a pályanapokra. Nagyon szeretek kanyarodni ugyanis. Lásd mellékelt ábra.
A szőke nő dühösen betrappol a fotós boltba:
- Vettem maguknál egy digitális fényképezőgépet, de nem tudom belerakni a filmet!
ugyanezt mondta amit írol itt lent :o)
azaz, hogy a bemenet előtt márt a fordulási sebességgel megy. megjegyzem, ez eb szint...
így lehet kis hátránya, de sokkal stabilabb a motor, s a kigyorsításnál tutira gyorsabb..
viszont az a bizonyos bemenete előtt már fordulási sebesség megtalálása, meg a tapadási határ.
na ez egy érdekes tanulópénz elnyelő okosság lehet....
szóvala lecke fel van adva..
megjegyzem P.ringen a kanyarban fékezés 2:02-ig tuti jó.
csakugye melyiket is tanuljuk meg. :o)
Jaj, de irigylek minden pályanapost még ma is!!! Nem a számat kéne tépni, hanem a gáztot a pályán..