Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sisco HI!
Sziasztok!

Én úgy tudom, hogy a fékolajakat is érdemes cserélni kb 5000-6000 km-erenként pláne ha sokat pályázol a mocival. A jobb minőségűeket meg szinte kötelező is (pl.: DOT 5.1)
Leslie hogy hoyg nem futottunk még össze hisz Dunakeszi-i vagy? Vagy már találkoztunk az úton?
Éééttem!
Akkor fém fékcső a javallat és jó fékolaj, mert a hátsófék max 10% segédletével nem hinném, hogy nem melegszik túl az olajatok.
Én fém fékcsövekkel szerelve vettem a gépet és nem volt problem (csak az új fékbetétek még nem igazán voltak bekopva a pályanapot megelőzően), semmi fading.. Pedig a fékolajam inkább barna, mint normális színű (sebaj, legkésőbb télen transzfúzió )
Leslie azért szerintem te is tanuld meg abból nem lehet baj
Én hátsót azért nem, mert:
-a Hringen (egyenes vége v. épp a sikán előtt pl.) a hátsó kerék épp az aszfalttól elköszönésen gondolkodik, oda elég az (nekem), amit a visszakapcsolás nyújt. (igaz, ez a classic superbike (sic!) csúszókuplungos, úgyhogy , azaz nem csúszik meg a hátsó kerék)
-autópályára fel (M0-M5 Bp fele, mikor néha arra jövök) megszoktam, hogy hátranézek és ha van hely, akkor fullgázzal a belsőbe. Egyszer majdnem beszívtam, mert egy kamionos úgy döntött, hogy ő most "nagyot előz" a belső sávban így 80-al bevágott - elém. Én is 80-nal mentem, csak eggyel eltérő 80-nal.. Első satu (horgony), hátsó kerék a levegőbe, egy darabig így, fék kicsit enged, utána megint elemeltem a hátulját - persze kurvára nem vigyorogtam közben és így sikerült 1-1,5 m-rel előrébb (mint a nyerges vége), szinte a bal padkán felvenni a kamion tempóját. Persze akkor indexelt, mikor már félig átjött, meg amúgy sincs mit keresnie szerintem a belsőben.. De ez nem lényeg: motoros tartsa mindig észben: a közlekedés többi részvevője azért megy az úton, hogy az életére törjön. Azaz ennyire bízhat a többi résztvevő viselkedésében a saját testi épségét illetően.
Lényeg (nekem): mikor ledobom a horgonyt, a hátsó kerék jelentősége számomra megszűnik (mint aktív résztvevő).
Nekem is ugyanez volt, csak én épp 2 embernek szúrtam be amikor rátapadtam a fékre és nemvolt, szegény 3.-nak meg nekimentem. Szerencsére ő nem esett el.
Tomiboy vágod te miről dumálok
Gondolom még neki is gyári fékolaj van benne, ami túlmelegszik, és gázosodik. A gumifékcső meg a meleg hatására kitágul. A fékkar bejön a kormánycsutkáig, és nincs fékhatás.
Leslie gumi fékcsö felforr a fékolaj és behúzod oszt semmi ÉRTED!
Hogyhogy elmegy a fék? Nem értem. Elengeded?
Tomiboy 4. sebesség tiltásig menni fog az a 245 én a H.ringen se teszem föl 5. be
Sajna tudom miaz, hogy elmegy a fék pályán Én is estem emiatt, de szerencsére lassabb tempónál. Mondjuk 600-assal érdekes a 245, de biztos az én gixxerem a gyenge, de 230 fölé még sosem sikerült menni, de az is nagyon ritkán jön össze.
Tomiboy mentem én abba a kanyarba 140-160 ig csak sajna nincs még fönt fém fékcső szóval ha aszt mondom elfogyott a fék el is fogyott és ezt 245 nél csinálta
1x nekem is majdnem megvolt a célegyenes végi kavicságy. Sajna mi kezdők beparázunk, hogy nagyon közeledik a kavics, de nem kellene befosnunk, csak befordítani a mocit, és menni tovább.
Leslie bár én is ebben a stílusban nyomom mert nagyon félek tőle de sajna volt P.ringen egy elégy szép sóderágy 150km/h célegyenes végén elfogyott a fék és ha használom a hátsót ez meg se történik. Többek között ezért is voltam Euro-ringen hogy ezt a technikát is csiszoljam a pálya pont alkalmas rá hisz nem viccből tették oda és nem tudom hogy a szakkönyvek mit írnak de minden motoros azst mondja hogy kell az a hátsó fék!
Szia!
Köszi és Neked is!
Te összetévesztesz engem azzal, aki bort iszik, de vizet prédikál?!

Én ebben a stílusban nyomom, leszámítva, hogy a hátsó féket csak minden második hónapban használom - és ezt nagyjából szó szerint lehet érteni. (A Hungaroringen egyszer sem használtam)
Jó reggelt mindenki!

Legyen jó napotok aki pályázik aki dolgozik aki csak úgy van mindenkinek!

Szerintem rendben van nagyon, amit írtál

Már csak a gyakorlatban kell alkalmaznod
Megbocsátom, hogy más véleményen vagy, főleg, mert a hátsó fékre vonatkoztatva igazat kell adjak (este művelődtem). Írok megint valamit, osztán jöhetnek az ellenvélemények ismét.
Utánaolvastam és a _hátsó fék_ valóban használható az ív szűkítésére (jellemzően a gázelvétel helyett). Az első fék viszont épp az ellenkezőjét teszi. Tehát igazad van, mint gyakorlott, köridőre hajtó pályamotoros, viszont én egy kezdő nagymotorost óva intek attól, hogy kanyarban a fék használatán járjon az esze amikor úgy érzi, kicsit sok lesz a tempó és/vagy mikor szűkül a kanyar íve (közúton jellemzőbb). Alapvetően fékezésről beszélek, nem egy apró korrekcióról a sebességen.

A kanyarban fékezésről még annyit (veztechről olvasottak angolul + szerintem) , hogy:
1. A bemeneti sebességre a kanyar előtt (motor még nincs bedöntve) kell felvenni, így a futómű túl lesz a fékezés miatti bólintáson (ezáltal nem az íven változik nagyot a geometria) emiatt könnyebb a helyes(nek vélt) ívet választani. (ebben segíthet a hátsó fék használata az első fék használatának abbahagyásán túl, mert finomít a villa kirugózásán).
2. Az (1.) miatt nincs szükség további lassításra, lehet a tempót tartani (vagy gyorsítani) és amikor szélesedik (egyenesedik) az út, lehet kezdeni a kigyorsítást a motor felegyenesedésének függvényében.
3. Kellően a tapadáshatár környékén kanyarodva egy komolyabb lassítás (fékezés) a súlypont előrébb helyeződését (is) eredményezi, amitől a motor először elkezdi az ív külseje felé tolni az orrát+ a felegyenesedést (szűkülő ívnél cumi) adott esetben pedig elfogy az első gumi tapadása = lowside (kicsúszik és oldalára fekszik a motor és lovasa).
Helótok
Hát akkor szivás lesz sajna.Kalap szar az idei nyár,ráadásul utálom az esöt.
mint
Biztos, de ha olyan idő lesz mit ma ...