Én úgy tudom, hogy a fékolajakat is érdemes cserélni kb 5000-6000 km-erenként pláne ha sokat pályázol a mocival. A jobb minőségűeket meg szinte kötelező is (pl.: DOT 5.1)
Éééttem!
Akkor fém fékcső a javallat és jó fékolaj, mert a hátsófék max 10% segédletével nem hinném, hogy nem melegszik túl az olajatok.
Én fém fékcsövekkel szerelve vettem a gépet és nem volt problem (csak az új fékbetétek még nem igazán voltak bekopva a pályanapot megelőzően), semmi fading.. Pedig a fékolajam inkább barna, mint normális színű (sebaj, legkésőbb télen transzfúzió )
Én hátsót azért nem, mert:
-a Hringen (egyenes vége v. épp a sikán előtt pl.) a hátsó kerék épp az aszfalttól elköszönésen gondolkodik, oda elég az (nekem), amit a visszakapcsolás nyújt. (igaz, ez a classic superbike (sic!) csúszókuplungos, úgyhogy , azaz nem csúszik meg a hátsó kerék)
-autópályára fel (M0-M5 Bp fele, mikor néha arra jövök) megszoktam, hogy hátranézek és ha van hely, akkor fullgázzal a belsőbe. Egyszer majdnem beszívtam, mert egy kamionos úgy döntött, hogy ő most "nagyot előz" a belső sávban így 80-al bevágott - elém. Én is 80-nal mentem, csak eggyel eltérő 80-nal.. Első satu (horgony), hátsó kerék a levegőbe, egy darabig így, fék kicsit enged, utána megint elemeltem a hátulját - persze kurvára nem vigyorogtam közben és így sikerült 1-1,5 m-rel előrébb (mint a nyerges vége), szinte a bal padkán felvenni a kamion tempóját. Persze akkor indexelt, mikor már félig átjött, meg amúgy sincs mit keresnie szerintem a belsőben.. De ez nem lényeg: motoros tartsa mindig észben: a közlekedés többi részvevője azért megy az úton, hogy az életére törjön. Azaz ennyire bízhat a többi résztvevő viselkedésében a saját testi épségét illetően.
Lényeg (nekem): mikor ledobom a horgonyt, a hátsó kerék jelentősége számomra megszűnik (mint aktív résztvevő).
Nekem is ugyanez volt, csak én épp 2 embernek szúrtam be amikor rátapadtam a fékre és nemvolt, szegény 3.-nak meg nekimentem. Szerencsére ő nem esett el.
Gondolom még neki is gyári fékolaj van benne, ami túlmelegszik, és gázosodik. A gumifékcső meg a meleg hatására kitágul. A fékkar bejön a kormánycsutkáig, és nincs fékhatás.
Sajna tudom miaz, hogy elmegy a fék pályán Én is estem emiatt, de szerencsére lassabb tempónál. Mondjuk 600-assal érdekes a 245, de biztos az én gixxerem a gyenge, de 230 fölé még sosem sikerült menni, de az is nagyon ritkán jön össze.
Tomiboy mentem én abba a kanyarba 140-160 ig csak sajna nincs még fönt fém fékcső szóval ha aszt mondom elfogyott a fék el is fogyott és ezt 245 nél csinálta
1x nekem is majdnem megvolt a célegyenes végi kavicságy. Sajna mi kezdők beparázunk, hogy nagyon közeledik a kavics, de nem kellene befosnunk, csak befordítani a mocit, és menni tovább.
Leslie bár én is ebben a stílusban nyomom mert nagyon félek tőle de sajna volt P.ringen egy elégy szép sóderágy 150km/h célegyenes végén elfogyott a fék és ha használom a hátsót ez meg se történik. Többek között ezért is voltam Euro-ringen hogy ezt a technikát is csiszoljam a pálya pont alkalmas rá hisz nem viccből tették oda és nem tudom hogy a szakkönyvek mit írnak de minden motoros azst mondja hogy kell az a hátsó fék!
Te összetévesztesz engem azzal, aki bort iszik, de vizet prédikál?!
Én ebben a stílusban nyomom, leszámítva, hogy a hátsó féket csak minden második hónapban használom - és ezt nagyjából szó szerint lehet érteni. (A Hungaroringen egyszer sem használtam)
Megbocsátom, hogy más véleményen vagy, főleg, mert a hátsó fékre vonatkoztatva igazat kell adjak (este művelődtem). Írok megint valamit, osztán jöhetnek az ellenvélemények ismét.
Utánaolvastam és a _hátsó fék_ valóban használható az ív szűkítésére (jellemzően a gázelvétel helyett). Az első fék viszont épp az ellenkezőjét teszi. Tehát igazad van, mint gyakorlott, köridőre hajtó pályamotoros, viszont én egy kezdő nagymotorost óva intek attól, hogy kanyarban a fék használatán járjon az esze amikor úgy érzi, kicsit sok lesz a tempó és/vagy mikor szűkül a kanyar íve (közúton jellemzőbb). Alapvetően fékezésről beszélek, nem egy apró korrekcióról a sebességen.
A kanyarban fékezésről még annyit (veztechről olvasottak angolul + szerintem) , hogy:
1. A bemeneti sebességre a kanyar előtt (motor még nincs bedöntve) kell felvenni, így a futómű túl lesz a fékezés miatti bólintáson (ezáltal nem az íven változik nagyot a geometria) emiatt könnyebb a helyes(nek vélt) ívet választani. (ebben segíthet a hátsó fék használata az első fék használatának abbahagyásán túl, mert finomít a villa kirugózásán).
2. Az (1.) miatt nincs szükség további lassításra, lehet a tempót tartani (vagy gyorsítani) és amikor szélesedik (egyenesedik) az út, lehet kezdeni a kigyorsítást a motor felegyenesedésének függvényében.
3. Kellően a tapadáshatár környékén kanyarodva egy komolyabb lassítás (fékezés) a súlypont előrébb helyeződését (is) eredményezi, amitől a motor először elkezdi az ív külseje felé tolni az orrát+ a felegyenesedést (szűkülő ívnél cumi) adott esetben pedig elfogy az első gumi tapadása = lowside (kicsúszik és oldalára fekszik a motor és lovasa).
Én úgy tudom, hogy a fékolajakat is érdemes cserélni kb 5000-6000 km-erenként pláne ha sokat pályázol a mocival. A jobb minőségűeket meg szinte kötelező is (pl.: DOT 5.1)
Akkor fém fékcső a javallat és jó fékolaj, mert a hátsófék max 10% segédletével nem hinném, hogy nem melegszik túl az olajatok.
Én fém fékcsövekkel szerelve vettem a gépet és nem volt problem (csak az új fékbetétek még nem igazán voltak bekopva a pályanapot megelőzően), semmi fading.. Pedig a fékolajam inkább barna, mint normális színű (sebaj, legkésőbb télen transzfúzió )
-a Hringen (egyenes vége v. épp a sikán előtt pl.) a hátsó kerék épp az aszfalttól elköszönésen gondolkodik, oda elég az (nekem), amit a visszakapcsolás nyújt. (igaz, ez a classic superbike (sic!) csúszókuplungos, úgyhogy , azaz nem csúszik meg a hátsó kerék)
-autópályára fel (M0-M5 Bp fele, mikor néha arra jövök) megszoktam, hogy hátranézek és ha van hely, akkor fullgázzal a belsőbe. Egyszer majdnem beszívtam, mert egy kamionos úgy döntött, hogy ő most "nagyot előz" a belső sávban így 80-al bevágott - elém. Én is 80-nal mentem, csak eggyel eltérő 80-nal.. Első satu (horgony), hátsó kerék a levegőbe, egy darabig így, fék kicsit enged, utána megint elemeltem a hátulját - persze kurvára nem vigyorogtam közben és így sikerült 1-1,5 m-rel előrébb (mint a nyerges vége), szinte a bal padkán felvenni a kamion tempóját. Persze akkor indexelt, mikor már félig átjött, meg amúgy sincs mit keresnie szerintem a belsőben.. De ez nem lényeg: motoros tartsa mindig észben: a közlekedés többi részvevője azért megy az úton, hogy az életére törjön. Azaz ennyire bízhat a többi résztvevő viselkedésében a saját testi épségét illetően.
Lényeg (nekem): mikor ledobom a horgonyt, a hátsó kerék jelentősége számomra megszűnik (mint aktív résztvevő).
Köszi és Neked is!
Én ebben a stílusban nyomom, leszámítva, hogy a hátsó féket csak minden második hónapban használom - és ezt nagyjából szó szerint lehet érteni. (A Hungaroringen egyszer sem használtam)
Legyen jó napotok aki pályázik aki dolgozik aki csak úgy van mindenkinek!
Már csak a gyakorlatban kell alkalmaznod
Utánaolvastam és a _hátsó fék_ valóban használható az ív szűkítésére (jellemzően a gázelvétel helyett). Az első fék viszont épp az ellenkezőjét teszi. Tehát igazad van, mint gyakorlott, köridőre hajtó pályamotoros, viszont én egy kezdő nagymotorost óva intek attól, hogy kanyarban a fék használatán járjon az esze amikor úgy érzi, kicsit sok lesz a tempó és/vagy mikor szűkül a kanyar íve (közúton jellemzőbb). Alapvetően fékezésről beszélek, nem egy apró korrekcióról a sebességen.
A kanyarban fékezésről még annyit (veztechről olvasottak angolul + szerintem) , hogy:
1. A bemeneti sebességre a kanyar előtt (motor még nincs bedöntve) kell felvenni, így a futómű túl lesz a fékezés miatti bólintáson (ezáltal nem az íven változik nagyot a geometria) emiatt könnyebb a helyes(nek vélt) ívet választani. (ebben segíthet a hátsó fék használata az első fék használatának abbahagyásán túl, mert finomít a villa kirugózásán).
2. Az (1.) miatt nincs szükség további lassításra, lehet a tempót tartani (vagy gyorsítani) és amikor szélesedik (egyenesedik) az út, lehet kezdeni a kigyorsítást a motor felegyenesedésének függvényében.
3. Kellően a tapadáshatár környékén kanyarodva egy komolyabb lassítás (fékezés) a súlypont előrébb helyeződését (is) eredményezi, amitől a motor először elkezdi az ív külseje felé tolni az orrát+ a felegyenesedést (szűkülő ívnél cumi) adott esetben pedig elfogy az első gumi tapadása = lowside (kicsúszik és oldalára fekszik a motor és lovasa).