Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

le tudod mérni hogy egyeznek-e a méretek, gépműhely lekönnyíti.
Amugy mar eldontotted, hogy ugyis az lesz, csak egy kis megerositest varsz? Mert szerintem nagyon csoves egy nem belevalo fotengelyt sportmotorba rakni :D
De ha ram hallgatsz azt csinalsz, amit akarsz.
En is igy tudom de a bontobol meg akarnak gyozni hogy 2d1 kell nekem, gondolom nem tudnak r1 fotengelyt szerezni fz1 meg van boven... Viszont erdekelne a velemeny, szerintetek hogy mukodne egy nehezebb fotengellyel? Leginkabb utcan hasznalom a motort de eleg agresszivan
5VY van az RN 19 ben.
Sziasztok!

Lehetseges az hogy 2007-2008as r1ben 2d1 kodu fotengely lenne gyarilag? En ugy tudom hogy az Fz1 fotengely de nekem r1be kene es nem tudom hogy belerakjam e, eleg nagy a sulykulonbseg
egyszer vettem mannol váltó olajat, többet nem fogok. Szűrt tesco olaj színe és szaga van, hidegen nehezen veszi a kocsi a sebességet azóta.
Megkaptad a választ a kérdésedre!
Amúgy en is nagyot néztem ezen rajta van mind kettő. Lehet válogatni.


Mannol 7812-4ME Motorbike 4-Takt Ester Technology 10W-40 motorolaj, 1 liter fémdobozos

Modern, kíváló minőségű, nagy teljesítményű észter bázisú motorolaj, utcai és verseny használatra is alkalmazható 4 ütemű motorkerékpárokhoz.

Alkalmazható, sport, pitbike, enduro, trial motorkerékpároknál is.

Különösen alkalmas a mindennapi használatban, gyakori hidegindítás és magas üzemi hőmérséklet mellett is.

Kiváló teljesítményt nyújt, megőrzi a motor tisztaságát, csökkenti a lerakódások képződését, miközben csökkenti az olajfogyasztást.

Ideális az injektoros, katalizátoros modellekben való használata.

Viszkozitás:
10W-40

Jóváhagyások:
API SL
JASO MA/MA2
KAWASAKI
YAMAHA
SUZUKI
HONDA
HUSABERG

Kiszerelés:
1 literes fémdoboz

a duma jó volt csak az olaj nem volt jó
Egyszerre ma es ma2 nem lehet. Erre mindketto fent van dobozon. Remek :D
10w40
Eleg olcsók is, nem hiszem hogy sok olyan jó dolgot tartalmazna mint egy drágább társa. Bár meglepődnenk hogy a marketing mögött sincs tobb...
Jó volt a besorolás "papíron", de az életben nem teljesítette szerintem.
A váltó kemény volt, a kuplung csúszott nagy terhelésen olyan 7-8.000 körül......
Blokkmosónak jó volt
A mannol milyen besorolasu volt, jaso ma, vagy jaso ma2?
85.000-nél szedtem szét az alját ugye, mert a tömszelencéhez hozzá kellett férni, akkor lekerült az alsó dekli.
Nagyon vékony szürke filmréteg volt rajta, de sárnak nem mondanám. Kis féktisztító és már dobta is le magát...
Belül feljebb minden tiszta volt. Szerintem is a rövid intervallumú olajcsere megakadályozza túl sok piszok képződését.
Az enyém elég jól le lett csurgatva véréről, le is takarítottam a kis olaj figyelő ablakot, mert azon is kiült egy kis barnás filmréteg és nem volt átlátszó.
Aztán jött a mannol olaj próba, ami nem vált be és kb. 1500 km után le lett engedve mert csúszott vele a kuplung.
H.ringen engedtem le, ott került bele fuchs ami jónak bizonyult azonnal megszűnt a kuplung csúszás.
120 km ring, aztán haza egy 100 km majd állt tavaszig.
Ekkor olaj le és ment bele a shell.
Azt gondolom elég jól át lett mosva a rendszer mert ugye csalóka az olajcsere. Azt hiszed teljesen lecseréled, de nem.
Leengeded, olaszűrőt leszeded....aztán tuti még vagy fél liter ott van a rendszerben, az alkatrészeken stb.
Azt hiszem az enyém, most elég tiszta belülről
Nem tudom, csak annyit tudok hogy a tulajdonosa elmondása szerint több éve ezt az olajat használta. Nem mondom hogy ez lehet az oka a sok koxos lerakódásnak mert lehet több dolog az okozója csak leírtam mint észrevételt.
Motoroknal nemigen szokott olajsar lenni, mint autoknal, mert joval gyakrabban cserelik az olajat. Barmilyen olajat belerakhatsz, ha 5-7000 kent le van cserelve, az nem fog lerakodni. A legolcsobb sem. Egyedul a szivoszelepek a problemasak a legszurobe vezetett kartelgaz miatt. Az olajpara azokon koksz lesz, es a nem olcso, jo olajak is hagynak ott lerakodast. Az egesterben hagyott olajkoksz pedig olajeves miatt van. Szoval ebbol en nem tudok semmit leszurni.
Én is használtam. Semmi problémát nem ereztem, mondhatni jo volt.

Viszont lattam ilyen olajat használt motorblokkot szétborítva. Tiszta lerakódás, kokx volt minden....

Hogy most az olajtól vagy sem azt ki tudja, de akkor nem volt valami bíztató a latvanya....
Sziasztok eljött hát a vezérműlánc feszítő cseréjének az ideje ( 2012 R1 50 th GP)
OEM parts és a Yamaha szalonon kívül hol máshol kapható, valamint érdemes e vezérműlánccal együtt cserélni ?
Én ilyet használtam idén Shell advanced ultra 10w40
A leírással ellentétben nem api sm hanem api sn minősítésű.
Nekem tetszett, szép puha vele a váltó, blokk szépen jár.

https://filterabc.hu/SHELL-ADV...
Azt Keresés de sajna a
1000rr nem tetszik,
Látom sárvédőt keresgélsz. Nekem van egy 1000RR első, ha nem feltétlen R1-hez kellene.
Van köztünk Endre? Igaz márciusi hirdetés de most érdekelne.
40 es melegoldali viszkozitast ir a gepkonyve, az 50es eleg suru. Ezt a motul 3000 est, api sg besorolassal 4utemu leghuteses 50-110 kobcentis motorba raknam maximum, de ilyen literteljesitmenyu sportmotorba biztosan nem.
Teljesen mindegy a marka, lehetoleg alacsony hidegoldali es gyarto altal megadott melegoldali viszkozitast valassz.
Sziasztok tulajdonosa lettem 2005 ös yamaha R1 nek milyen olajat tegyek bele? Van valakinek tapasztalata ezekkel az olajokkal kapcsolatban?
Motul 3000 20-50 ásványi olaj
Motul 7100 2W-50 szintetikus olaj