Kawabol csak az tetszett, ami mar rn32 arban volt, suzukbol csak a tl1000r tetszik, mert nagyon hasonlit az rgv500 ra. Az ujak nem tetszenek. Ahhoz, hogy versenykepes legyen az az oreg, epiteni kene egy motort belole, amit egyelore nem vetettem el, csak felretoltam idoben. nagyon bele vagyok buzulva.
Sc59 es rn22 t neztem, ennel dragabb motort nem akartam. 600 asaim voltak. Annak az lett a vege, hogy a dinamikus elindulasok miatt a kuplung leterdelt hamar :D
Miért jobb a mélyebb teknő?
Ezzel technikailag nem vagyok képben.
Rn09 esetén eléggé belelőg egy alkatrész az olajba, egy nyúlvány és van benne egy fém szűrő.
Ez szívja az olajat a pumpához....megy a teknőben vízcső is 2 db....kígyózik....
szerintem a beletöltött olajszint ha normális akkor szépen bőven elfedi a beszívónyillást ami mindig tudja tolni az olajat felfelé.
Nem pont az a baj, hogy mélyebb a későbbieknél és alacsony olajszint esetén nem olyan jó az olajzás?
Csak nem....
mar ott tartok hogy rn32-ket nezegetek, pedig nem allt szandekomban ennyire komoly sportgepet venni. :) amugy a kawa/Suzuki-t miert zartad ki? marmint ugy olvasom hogy a sc29 meg rn32 kozott vacilaltal. 600-as geped nem volt?
jut eszembe nincs veletlenul vami blog-od/vlog-od? mert szivesebben olvasnam mert amiket idaig talaltam nem annyire erdekesek, mint az irasaid.
nekem mar volt egy komplett motorfelujitas egy szethullott 5. fokozat miatt ugyhogy en idegeskedek :D
technikai szempontbol nyilvan urhajo rn32 mikor raultem az volt az erzesem mintha regi rj15 os r6omon ulnek ujra de en valahogy ugy(is) vagyok a motorommal h mikor leszallok vissza kell neznem ra h aztakurv defaszan nez ki
Hat en annyira nem idegeskedek ilyesmiken, ha cicereg, vagy zorog, nem erdekel. Menjen, es kesz. Ha szet akar esni, es baja van, az nagyon hangos lesz, vagy hirtelen elhalalozik, barmilyen mas zajjal nem foglalkozom.
Az rn 32 nekem sokkal jobban tetszik, ahhoz kepest az rn 22 egy gyerekkad, szelessegre meg formara is. Szerintem ha belehajtanal vele a Dunaba, fennmaradna a viz tetejen.
A 32 joval kisebb, es sokkal jobb megoldasai vannak, mint a 22 nek. Pl nincs kulon fotengelypozicio jelado tarcsa, azt siman raraktak a lendkerekre. Jobb hajtorudak, melyebb olajtekno, es vegre normalis meretu huto, ami nagyon kene a 22 esre is.
Ha ennyi penzt el szeretnek kurni motorozasra, biztos inkabb azt vennem, de arban az nekem mar nem tetszik, ennyi penzt nem akarok egy olyan motorban latni, amit 50 000 nel szet kell szednem es generaloznom, ha addig esetlegesen nincs kedve felrobbanni.
rn22 meg mindig szebb mint a 32szerintem.. mikor rn19et megvettem akkoris azthittem boldogleszek mert kulsore sztem nagyon penge aztan mastse hallok mint kuplungkosar veztengely... mar varom enyemmel mikor lesz valami azert akarnam megelozni meghat azert mar 11eves technika
Nekem tetszik az rn22, bar csak az elso, pirosvazas. Bar ezzel kb egyedul vagyok az ismeroseim kozott, de pont leszarom, nem nekik vettem. szoval javaslom azt vedd, ami tetszik, aztan boldog leszel. :D
egyebkent ez nemteljesen igaz mert neztem zx10et, rsv4 et, s1000rr de r1 rn32t is de azt akarhogy forgatom nezegetem egyszeruen nemtudom a format megszererni... pedig van a kornyeken igen jo hangja van igen jolmegy. megse.. akinek van mondjuk neki se tetszik azt mondta mit foglalkozol vele rajta ulsz ugyse latod:)
En vennek.
Pl rsv4 nel problemasak a szelepvezezok, amik miatt 15e km utan nagyon hirtelen csokkenni kezdenek a szelephezagok. Ha ezt nem ismerik fel, akkor szetveri a szelepet es a szelepuleket is. A motor maga, ha egy csomagkent tekintesz ra, nagyon jo.
Mivel nem ez az egyetlen motorom, amivel munkaba kell jarnom, vagy a gyereket nem ezzel hozom el a bolcsibol, ezert siman megvennem, es szetszednem, csinaltatnek szelepvezetoket, mivel az aprilianal egy cikkszamon van a hengerfejjel. :) Ettol meg nem irnam le a tipust, mert kibaszott jo motor.
Ha viszont egy olyan motorra van szuksegem, amihez nem tudok evekig ilyen szinten belenyulni, vagy nem ertenek a motorokhoz ennyire sem, es 180 lovat csak utcara hasznalnek, tuti hogy azt mondanam, az aprilia egy szar. vagy barmi, amihez hozza kell nyulni, az szar.
Elsosorban azert vettem rn22 ot, mert olyan sornegy, aminek v4 gyujtassorrendje, fotengelyelekelese van. Es ugyanannyiba kerult, mint egy sc59, holott van benne fokozatkijelzo, es 3 fele drive mode is.
Egy dolgot ki merek jelenteni. 200 loerot mondjuk ket hengerbol kihozni egesz biztosan kisebb elettartammal lehet, mint 4 hengerbol. De hogy a 4 hengeresek kozott melyik fog elobb kotlani, azt mar nem.
Az sc59 en ha minden visszahivas el volt vegezve, azt a vazon jelolik. Ezutan vettem volna sc59 et is, mivel a garancialis cserek -fotengely, henger, gyuru, kuplung- el lett vegezve.
Rn22 nel a vin szamnak mehetsz utana a yamaha oldalan, hogy milyen visszahivasokban erintett az adott modell. Ha ezek el vannak vegezve, ugyanugy konyokolhet.
Amit ki kell deritened, az az, hogy esetedben a bmw mennyire tartotta be ezeket, milyen visszahivasokkal reagalt az elso generacios hibakra.
Abban egyetertek veled, hogy egy mondjuk keves, nehany ezer km es elso generacios motort megvenni, ami meg nem konyokolt ki, es nem lett elvegezve a garancialis csere, az kockazatos.
Sokat foglalkoztam ezzel a kerdessel, tobb forumot elolvastam, eveken keresztul vegigkisertem egy-egy modell eletutjat, sok 50 000 km es tesztet elolvastam.
Ekkor jutottam erre, hogy ha gyerekbetegsegek kijonnek a kepbol, akkor is isten kezeben vagy ilyen teljesitmenynel.
Azt tippeltem volna elsore, hogy az r1 ek olajzorendszere rosszul van megtervezve, mivel az olajteknojuk hagyomanyosan lapos, egeszen az rn 32 ig, ezert van sok fotengelyes, hajtorudas meghibasodas. Nem melyrol szivja az olajat, es egy profi, vagy gyors ember kezeben vezethet olajellatasi nehezsegekhez. Mar az rn22 nel is lecsereltek az sbk motornal melyebbre a teknot, de a yec kezikonyv egyaltalan nem irja, hogy csereld le, ha atalakitod sbk-ra a motort...
Az sc 59 gyarilag melyrol szivja, olyan a kialakitasa mint egy rn 32 nek.
Ennek ellenere ugyanugy szakadnak a hajtorudak minkettonel.
Lehet siman annyira tulfeszitett az olajzorendszer, hogy a dugattyukat alulrol spriccelo, leeso olaj annyi levegot old magaban, hogy a siklocsapagyaknal nagy nyomas es homersekletnel felhabosodik az olaj, es fotengelyes lesz a motor. Nem a pumpaval van baj, vagy a csapaggyal, hanem a 13 700 as fordulattal egy 1000 kobcentis motornal.
Bar olvastam nemet autopalyan elszakado olajpumpalancrol sc59 nel, de ezek a fajta faradasos, vagy szorasbol adodo blokklenullazasok a ritkabbak.
Az elso generacios hibakra a gyarak mindig reagalnak. Csupan ezt kell kideriteni, hogy melyik gyar hogyan kezelte ezeket, es nem biztos, hogy el kell vetni azta bizonyos modellt. Sok nyomozomunkaval jar.
Akkor tudod meg amikor megvetted és szétszedted. Én több mint 400.000-et költöttem az R1-re miután megvettem. De ez bele is volt kalkulálva részben (300.000-at akartam )
Viszont most már tudom, hogy a folyadékok frissek mindenhol benne, a hengernyomás gyári érték közeli, a szelephézagok rendben, a tömszelence, kuplung, fékek mind mind új, stb.
valamennyire azert megis tudhato te is ezert vettel r1et nem cbrt.. abban igazad van teljesen h egy hasznaltmotornal nemtudjuk hogy az mennyire is vot hasznalva
Igen. Ez viszont visszafejthetetlen.
Erre irtam, hogy a visszahivasokkal es a garancialis alkatreszcserekkel ez a resze meg van oldva.
De ha veszel egy ilyen motort 25e km el, ott mar barmi megtortenhet. Az elso generacios hibak, amint elobb emlitettem, azok garancialis kerdesek.
Amit nem tudsz egy hasznaltmotornal, hogy ki mennyire hasznalta, vagy mennyire nem.
persze versenymotorokrol beszelunk es egyiksem olcso de ahogy te is irtad valamelyik jobb(tartosabb, megbizhatobb) valamelyik kevesbe. markak szerint ugyanugy mint markan belul szeriak szerint. nemmindegy h az emlitett problemak 10k vagy 50k kilometer alatt jonnek. ja es persze ha elojonnek ez mennyire zsebbenyulos mik a tipushibak
Mielott sztereotipizalnank, vagy barmire ramondanank hogy nem jo, lassuk at a koncepciot.
180-200 loero. Egy ilyen teljesitmenyu motornal, amikor ez volt a csucsteljesitmenye egy sbk 1000es motornak, 1500 km utan blokkontveny csere volt, mert elhuzta a csapagyakat. Ez, hogy az elso szeria s 1000 rr 25 000 km utan elkoptatta a dugattyujat, meg nehany szelep ateresztett, illetve volt olyan, hogy beejtette a szelepeket... ezt ilyen teljesitmenynel barmi meg fogja csinalni.
Nem csak a bmw. Arrol ne is beszeljunk, hogy ezt a teljesitmenyt van olyan gyarto, amelyik ketto hengerbol hozta ki (!).
Ezeket a motorokat nem erdemes mindennapi hasznalatra venni, mert uzemeltetni anyagi csod. Itt titanszelepek vannak mar, amiknek darabja 45e ft. Ezt kellene megemeszteni elso korben. Ha sportmotort akar venni az ember, ugy, hogy sose kelljen hozzanyulni, vagy nagyon ritkan, azaz evek telljenek el hozzanyulas nelkul, azt el kell keseritenem, olyan nincs. Esetleg joval kevesebbet kell egy joval kisebb literteljesitmenyu motorral foglalkozni, ezt alairom, de ez nem egy postasmotor. Sok penz kell az uzemeltetesehez a sportmotoroknak. Nem megvenni draga, hanem uzemeltetni. Ha ez a penz nem all rendelkezesre, nem szabad ilyen motort venni, mert annak az a vege, hogy szarozni fogjuk mindegyiket.
Barmilyen 180-200 loero teljesitmennyel rendelkezo motor, amelyik megeli az 50 000 km-t, azt a motort ha szetszednenk, es cserelnenk benne azokat az alkatreszeket, amik mar limit alatt vannak, az gazdasagi totalkar lenne. Amit a legtobb ember rosszul lat ebben az esetben, az az, hogy a motor meg megy, beindul, azt hiszi a laikus, hogy ugyanolyan jo, mint 50e km el ezelott. Nem. Minden kopik. Csak nem konyokolt ki, ezert nem lathato, hogy szar az egesz.
Csupan laza, nem verseny 50 000 km. Ha egy ember tobbet vesz ki a motorbol, tehat a hungaroringen 1:55 ot megy egy ilyen motorral, az a motor nem fog ennyi kmt megelni. Aki ki sem forgatja sosem, annak tovabb fogja birni.
Az elso generacios blokkok mindig problemasak, minden gyartonal. Csak 2008-09 es evjaratnal neztem utana a cbr 1000rr sc59 nek es az rn22 nek, mert ekozott a ket motor kozott vacillaltam.
Vegul azert valasztottam az rn22 ot, mert viszonylag keves hiba volt vele, es dogos az egesz motor egy screamerhez kepest. Jobb felszereltsege is van egy hondahoz kepest a fokozatkijelzovel, a 3 map-pal, ami nem map, hanem igazabol gazkar erzekenyseg. Az elso generacio hengerfejes tudott lenni, ette a vizet, de sok blokkot latok eladot, ahol kiutotte a blokkot a hajtorud, valahol a kiegyensulyozo tengely szabadul el, valahol a szelepet gazolja el a dugattyu. Ezzel szemben egy sc 59 betegagy.
Jon a nikaszil a hengerfalrol. Tudom, hogy mindenki azt mondja, hogy attol meg megy, es nem szol bele semmibe. A suritesi vegnyomasba biztos beleszol, es innentol nekem mar nem tetszik, ha lejon, mradjunk ennyiben. Elfelejtettek megedzeni a primer fogaskereket (!) ami pittingesedik 15- 20e km nel es hangos lesz a motor. Eszi az olajat. Ezt pontosan nem tudom, hogy a kisebb elofeszitettsegu gyurukbol adodik-e. A kuplungkosarat is visszahivtak. Tulajdonkepp akkor henger, fotengely, kuplung, dugattyugyuruk... mindet lehet cserelni valamelyik szeriaban.
Ezekre a hibakra altalaban a garancialis cserek megoldast jelentenek, igy aki ujonnan vasarolja, annak nem lesz gondja vele, ahol alap, hogy ne hagyjak szarban a vevot. Pl nemetorszagban. Nem tudom nalunk ez mennyire van kivitelezve, de nem is ez a tema most.
A környéken akinek volt az szívott vele. Széthulló blokk, de a Honda 1000RR is egy ilyen szopóroller. Volt aki versenyzésre használta a bmw-t. Blokk széthúzás után rossz új csavarokat küldtek a bmw-től és a célegyenes végén már a hajtókar ki is ugrott a blokk oldalfalán. Problémás széria..... de hát melyik nem az manaság. R1 esetén eltörő főtengelyről írnak..... stb.
oke koszi. igen az elso 2 szeria nemvolt valami jo de ha joltudom a 15os mar eleg jol osszerakott technika. nezem az angol-nemet nyelvu forumokat is csak gondoltam hatha valaki talalkozott vele itt is
Sc59 es rn22 t neztem, ennel dragabb motort nem akartam. 600 asaim voltak. Annak az lett a vege, hogy a dinamikus elindulasok miatt a kuplung leterdelt hamar :D