Olyan ez mint a lakásfelújítás.
Lefested a falakat és látod hogy az eddig egész jónak látszó ajtók mennyire használtnak tűnnek. Aztán az ajtók festése után feltűnik hogy a kilincsek milyen kopottak az újszerű ajtókon. Aztán a szőnyegpadló kissé kopott foltjai is ordítanak az új környezetben, stb.
Szép lett a fényezés (~50e) de hőálló ezüsttel vannak lekenve a felnik mert rozsdásak voltak már 30 éve is? Azokat krómozni és küllőzni kell (~20-25e) vagy cserélni. (75e) Kissé horpadt a lámpakeret? Az sem maradhat úgy. (10-ből megjön) A kip. dobok és a könyökök? Hát persze hogy hőálló ezüst mint a felnik. (28e+45e) Új gumik? Alapból. (~20e) A kormánykapcsoló hogy mutat 48 évesen a gyönyörű fényezés és krómozás mellett? Hát persze hogy új kell ~6-8e-ért. Lámpafoncsor? Mint egy fekete lyuk fénye. (de ~10e-ért fényt áraszt) Egy 48 éves ülés? Már a szivacs porát is széthordta a szél. (~10e) Hátsó lámpa búra? 3,5e-ért ajándék. Egy hiányzó láncburkolat, egy alu karbifedél? A blokkhoz már nyúltunk? Dehogy . Papírok? Áhhh.
És így tovább.
Az szép! Akkor tényleg bele adsz mindent a felújításba! Sok a króm? Vag. Mitől lesz ilyen sok? Úgy emlékszem a képre, mintha egész egyben lenne az a motor!
Én is úgy látom hogy nem sok haszna van, de a rendszám meg nagyon tetszene rajta. Egy mz-t meg talán nem nehéz felkészíteni. Nem sok alkatrészből áll és van hozzá minden!
Elég régóta rajta vagyok a témán és én úgy látom hogy ezen a szinten csak akkor van értelme ha az a szempont hogy "mert akarom és kész" egyébként nincs igazán kézzel fogható haszna.
Nagy értékű, illetve magas költségű járműveknél (ezek főleg autók) már van realitása de MZ, Jawa és hasonlóknál sem a biztosítás, sem az éves adó nem akkora tétel ami miatt gazdaságilag megérné. Műszaki vizsga 5 évente kell a 2 helyett, viszont a költsége arányosan kb. ugyanoda jön ki.
Szóval hozzáállás kérdése.
A pannonia még sajnos várat magára. Nincs semmi papírom hozzá, csak a vázba beütött első rendszáma. Ennyit tudok róla! Mz-ben utazok ès végig futott az agyamon a minősítés! Csak még nem tudom megéri-e!
Szia! Sok kis Csepelben meg Danuviában cseréltek blokkot még anno annyira hitvány minőségűek voltak. Ugyan olyat raktak bele akkor nincsen gond. Begerjesztetted a Pannóniát?
Szia csövi! Nem tudod véletlenül, hogy ot vizsgára mehet a motor nem gyári blokkal? Típus azonos csak nem a gyári. A forgalmiban fel van tüntetve hogy cserélve lett!
A tuner gyakran bexarik, mert a légköri elektrosztatikusság szétqrja a bemenetet*. Persze a legtöbb készülék védve van ez ellen, de azé' annyira nem nagyobb fesz átüti, oszt vége. Kínai..
*ha tetőantenna van. Ha tömbház és kábel, akkor kicsinálhatja rossz mikrosütő, hegesztő inverter, vagy akár egy nagyobb fogyasztó is.
Lefested a falakat és látod hogy az eddig egész jónak látszó ajtók mennyire használtnak tűnnek. Aztán az ajtók festése után feltűnik hogy a kilincsek milyen kopottak az újszerű ajtókon. Aztán a szőnyegpadló kissé kopott foltjai is ordítanak az új környezetben, stb.
Szép lett a fényezés (~50e) de hőálló ezüsttel vannak lekenve a felnik mert rozsdásak voltak már 30 éve is? Azokat krómozni és küllőzni kell (~20-25e) vagy cserélni. (75e) Kissé horpadt a lámpakeret? Az sem maradhat úgy. (10-ből megjön) A kip. dobok és a könyökök? Hát persze hogy hőálló ezüst mint a felnik. (28e+45e) Új gumik? Alapból. (~20e) A kormánykapcsoló hogy mutat 48 évesen a gyönyörű fényezés és krómozás mellett? Hát persze hogy új kell ~6-8e-ért. Lámpafoncsor? Mint egy fekete lyuk fénye. (de ~10e-ért fényt áraszt) Egy 48 éves ülés? Már a szivacs porát is széthordta a szél. (~10e) Hátsó lámpa búra? 3,5e-ért ajándék. Egy hiányzó láncburkolat, egy alu karbifedél? A blokkhoz már nyúltunk? Dehogy . Papírok? Áhhh.
És így tovább.