Ezt amikor gyerekkoromban (80-as évek közepe) láttam egy Autó-Motor középső lapján, már akkor sem tetszett. (a többihez képest)
A CBX 1000 sokkal szebb volt már akkor is.
Van ebben valami jó : az ilyen mocskoktól meg lehet venni néhány (akár menthetetlen) példányt alkatrésznek. Persze zsákbamacsek, de ki lehet fogni. Nekem is sikerült már 1000 Exup és FJ1200 esetében is. Volt egy eset, hulladék volt a motorja és a futóműve is, de annyira gyári volt az idomzat hogy nem hagytam ott. Előbb-utóbb bontóban vagy rosszabb helyen végezte volna. Na az ilyeneket nem szabad elengedni.
Jó volt az úgy, csak nem sokáig. 😸
Igen, néztem én is, ott is az ár az ami rávett, hogy inkább vegyek két bontott Densot FZ6-ról a GTR-re (ahhoz elég hosszúak a kábelek) azét meg tegyem át az FZR-re új kábelekkel. (ennek a fele már teljesült 2-3 éve, a GTR a Densokkal üzemel)
De most a télen csinálok helyet-tartót az FZR-en és ott is csere lesz.
Értem, ezért gondoltam pontosítani a leírtakat. Fészbúk csoportokban nem vagyok járatos, mivel nekem nem nagyon van ilyesmi. (egy amerikai GTR fórumban és zárt fészbúk csoportban benne vagyok régóta, bár ott is csak a fórum ér valamit, rengeteg a hasznos, gyakorlati infó, a fészes az inkább csak a típus nyalogatása, az számomra értelmetlen)
Ez a régi superbike összejövetel a gépek miatt érdekes nekem (ahogy láttam ott volt a régi álomgépek egy része, egész szép állapotban) de az egyéb motoros jellegű összejövetel -mindenféle találkozók- már nem igazán vonz. (örülök ha van időm az itteni tagokkal találkozni, motorozni néha)
Szóval a fent említett 80% miatt vagyok kritikus a bármilyen motoros társaságokkal.
A 90-es években még én is jártam a motoros klubok által -volt hogy csak egy réten- szervezettekre (farmerben-bőrdzsekiben, MZ-vel, Jawa-val, Izzsel, később Yamaha XS-sel, kis sátorral, pár liter benzinre elég forinttal a zsebben, kolbászt falva a büfében pár sör mellett, akkoriban még azt gondoltam hogy majd egyszer én is igazi "nagygépes" teljes jogú biker leszek😻) de aztán a későbbi majkás, tótgabis, gáspárlacis bazár és kirakodó vásárokon már semmi keresnivalóm az igazi "bikerek" 😹 között, beláttam hogy lemaradtam, és csak max. egyszerű túramotorosnak lehetek jó. 😸
Régen próbáltam én is kihúzni a helyéről és újakat belenyomni. Kb. 6-800 km után néha elkezdett gyújtáskihagyni, aztán később egyszerűen szétolvadt az ívhúzástól a trafó, ahol a kábel belemegy. (nem csak én jártam így)
Nem lehetett olyan erővel belenyomni, hogy ugyanúgy a helyére menjen mint gyárilag. A trafó háza szintén összerepedezik idővel, aztán a pára bejut, és nedves időben szintén nincs szikra. (ott, ahol kéne)
Pl. nekem Sikondán (mielőtt bárki felhozná) a 25 éves gyertyapipák (kettő) húztak át nedvesen, és azért nem indult reggel az éjszakai eső után. (bár volt olyan aki gondolt erre is) 😸
Sajnos igen.
Lett véve Sanyáéra is az angliából rendelt új, de az egyik alig 1000km után elpusztult, szóval csak bármelyik gyári játszik, ilyet nem veszek rá.
A GTR-é jó, csak sokkal nagyobb, így tartót és helyet kell neki keresni, a gyári helyén trükközni kell hogy valahogy elhelyezzem. (emiatt raktam fel télen a régi gyáriakat, de éreztem hogy nem egy megbízható megoldás)
Régebben is írtam, hogy a 35 év és a 40kV kombinációja nem egy üzembiztos dolog a szigetelőanyagoknál.
Ábrus, egyetértünk, pont nem Neked és az FZR-t valaha dédelgetőkről szólt az írásom. Ne vegye magára rögtön mindenki az olcsójancsi kifejezést. Látom, hogy ez lehet a sértettség oka, ezért leírom, hogy ezek a javarészt a jogsi nélküli, outlaw, csirkefogók, akik megszereznek 200€-ért egy határon túli kannibáltól egy pl. elektronika hibás, de full gyári gépet és lefújja mattfeketére, kiüti a hangtompítót, etc., hidegen forgatja a zalai éjszakában, mert csak, majd kibassza 150e-ért a hahura, mert töltés nélkül csak 20 percet bír akkuról (ergo: nem mer kimenni a faluból). Na, ez a faszbúk csoport 80%-a.
Én értem hogy mire gondolsz, csak talán a megfogalmazás sikerült kissé félreérthetőre.
Abban gondolom egyetértünk, hogy aki ma FZR-rel (vagy bármi hasonlóan öreg géppel) "jár" az nem azért teszi mert jobbat nem talál.
Én (és itt a többiek) azért vettek FZR-t, mert tizenakárhány éve (én 2006-ban vettem 370e-ért az elsőt) az volt az "elérhető" tizenx éves sportgép.
Ha megtehettem volna, akkor piros-fehér CBR1000F-et (SC24) vettem volna (vagy ZZR1100-at) de azok annyira drágák voltak, hogy azok nem fértek bele. (500e-től indultak a szakadtabbak, a jobbak 700e-től)
Mivel a 80-as évek óta odavoltam a GSXR/CBR/VFR/FZR/ZXR/ZZR bármelyikéért, így -némi szájhúzással- az átalakított FZR is beleillett a képbe. (bár már akkor is a gyári állapotúakat szerettem, de a pénztelenség.......)
Mint ahogy itt sokan, alakítgattuk, szereltük a gépeket (még volt miből, mivel kazalszám hozták be ezeket a gépeket nyugatról, volt hozzájuk minden bontottan) és a lehetőségekhez képest mentünk is velük. Nem kérdés, hogy egy nagyon összetartó közösség jött itt össze, ami 2010-12 körül volt a csúcson. (naponta oldalak lettek itt teleírva, ennek az eredménye, hogy még ma is a legtöbb összes hozzászólás számú fórum a Sportmotoron az FZR-é, pedig már itt évek óta elfogytunk)
Ilyen gépeket már régóta nem hoznak be az országba, kicsit többért sokkal fiatalabbakat-jobbakat lehet már venni, ezek felett elment az idő. (ha tetszik, ha nem)
Épp ezért, elfogytak a gépek és a közösség is, aki ilyennel akar foglalkozni, az vagy szentimentális nosztalgiázó (pl. Csövi vagy én) vagy olyan aki azt hiszi, hogy majd kevés pénzből "jó lesz ez is" motorozgat. (és van a két halmaz metszéspontja, aki "ez már megvan évek óta, amennyit megyek évente, arra meg jó ez is" gondolkodású)
Reálisan nézve ma semmi sem indokolja, hogy valaki ma egy ilyen géppel járjon, egyre inkább a "különlegesség" kategóriába csúszik át egy ilyen gép tulajdonlása. (meg a fenntartása is)
És épp ezért lesznek egyre drágábbak az évek folyamán, mivel egyre kevesebb lesz belőlük. (és akinek ilyen kell, annak csak drágán lesz, nem véletlenül kerül már ma is egy gyárias darab millió feletti összegbe, bár az FZR kissé most is le van maradva árban a többiektől, ahogy régebben is)
Én is vehetnék sokkal újabb-drágább gépet, de mégis 2001-es már a legfiatalabb is a garázsban a négyből. (és esélyes hogy jön még egy melléjük)
Végül még idetenném, hogy én sem vagyok már harmincvalahány éves, ahogy az FZR sem tizenvalahány már.
Papíron igen. A nagyfesz kábel csak préselve van a trafó szekunder kimeneti nyílásába a tüskére, epoxy gyantával ragasztva. Sok Yamahán van így, akár Mitsubishi, akár Denso a trafó. Vakartam már ki és ragasztottam frisset bele, de nem tudom, mennyire lett tartós, mert a motor gazdája nem jelzett vissza.
A GTR-ben TEC a trafó, az cserélhető kábeles. Én is előszeretettel használok jó állapotú bontott TEC trafókat emiatt.
Épp azon gondolkoztam minap, hogy benzinüzemű gépjárműnél gyetya kábeleket szokás cserélni időközönként. FZR-nél nem lehet csak trafóval együtt akkor ha már beszarik?
A CBX 1000 sokkal szebb volt már akkor is.