...az is érdekes, ha megnézed a legnagyobb beépített motort. 430 LE, soknak tűnik, de V8 8200 ccm-től 5000-es fordulaton? úgy már nem is olyan sok, de ott a magyarázat: kompresszió 8,75:1, benzin 87 oktán... biztos van valami szar olcsó hajóbenzin, vagy az usákoknál ez a standard?
Hát kb., de ott is van a képen, az se nagy... nyilván ahol péz no limit, ott jáccósokba tesznek ilyen motorokat, mint ahogy hyper naked motor is van 180 LE-vel... a dízeles oldalán a fő képen is egy nagyobb, kajütös hajócska van.
Mondjuk az a szigorú, ahol a 600 lovas külső motorból fel van a csónak végibe pattintva 4 db 😅 https://www.mercurymarine.com/...
"....de az ekkora (vagy nagyobb) hajókba építettek már többnyire dízelek." Akkor ezeket gondolom a kisebb gumicsónakokba építik. 😸 https://www.mercurymarine.com/...
Hogyne fogtam volna - elavult vacak 😁
A külmotorok benzinesek, de az ekkora (vagy nagyobb) hajókba építettek már többnyire dízelek. Sokkal kevesebb a fogyi, és itt nem elsősorban az ár a lényeg, hanem hogy ugyanakkora tartállyal 1,5-2x többet lehet a vizen. https://www.mercurymarine.com/...
Haver azt mondta, tölt bele 50 litert, az tengeren egy órára nem elég, de a Tiszán szerinte 2-re is 😅 persze hajtástól függ, de elég szomjas.
Nem fogtad a lényeget.
Másba is rakják, NEM az amerikaiak, hanem pl. az olaszok és más nemzetek hajóépítői is. (a Mercury egy nagyon elismert és elterjedt gyártó)
Az "újgazdag homár" még a hangot is felvette-feltette a fórumra, és ha te is meghallgatod, ez pláne szinte új gépen-konstrukción: tényleg szégyen. (8-9 milláért nekem is elég magas lenne az igényszintem, főleg egy magát prémiumnak hazudott gyártótól)
1. Azért rakják minden másba is - mert hüjjék 😅
2. az enyém váltója is elég szar, kattan, csattan, erősen kell nyomni... de műxik valahogy mégis. A darabszámok alapján a boxerből adnak el a legtöbbet vagy 10 éve, tehát van elég merítés - mégsem hallasz széthulló boxer váltóról (igen, ebben a yardok fél millát futott vasai is benne vannak)
Tehát valójában nem olyan rosszak ezek, de ezeknek az újgazdag homároknak elég magas az igény szintjük 😁 ez az én olvasatomban inkább úgy van, hogy jó dolgukban már nem tudnak mit kitalálni 😅
Hajó: a haver is át akarta építtetni dízelre, azt mondta, pont felét eszi, és a Tiszán nem kell akkora teljesítmény, mint Kaliforniában az óceánban 😅 de a haverja megxívatta, csak áll a hajó már bő éve, és "nem jött meg" a motor... inkább elhozta. Tegnap próbálta indítani, nem tudom, sikerült-e, de lehet, most 7végén hajózunk (ujjongó szmájlit is kivették) - vagy megyek szerelni V8-at 😁 abban úgyis van gyakorlatom 😄
"1. Mert az usákok hülyék" : számtalan másba is rakják, nem csak usa hajókba. 😸
2: ha még 2022-ben mindig nem tudnak egy normális váltót és hajtásláncot összehozni (mert akad, rezeg/remeg, zajos és sz&r, még a 2018-as 1200 és az új 1250-eseken is ,némelyikük saját bevallása szerint is) akkor ez aztán tényleg prémium termék. (válts határozottabban, ne figyelj oda és hasonló nagyszerű tanácsok egymásnak, hát erre aztán tényleg jár a sajnos már megszüntetett, tapsolós szmájli)
Lehet itt darabszámokkal, statisztikákkal és fék-futóművel mentegetni a helyzetet, de a lényeg az, hogy ezt már a tiéd is tudta 20 évvel ezelőtt. 😹
Akkor mér nem bmw dízelt raknak a hajókba 5,7 V8 helyett? 🙀 (egyébként nagyon szép blokk)
Nemrég megint olvasgattam a cimboráidat odaát a fórumon (mostanában nem nagyon szívtam magamba a tudást tőlük) de az utolsó pár napot átolvasva egyértelmű, hogy a motorok (ahogy eddig is) továbbra is Japánban készülnek. 😹
Nesztek usák fanok egy Vnyóc 😁 jó, annyira nem öreg, csak kb. 10 éves. 5700 ccm, 250 LE, a 3000-es dízel BMW jóval erősebb 😁 és fele annyit se fogyaszt.
Az ára elég baj, másrészt a te kitételeidnek (max.5 év, 20e km) első találatként ezek feleltek meg. (nekem csak a túragép, ami szempont)
"Ahogy a többi sem" : az nem a motorokra, hanem a bérlős, repülős dolgokra vonatkozott.
Nem kell 150-170Le, beérem 750cm3-től 100-120 Nm-rel is.
A Hondával mi baj? Azt nagyon jónak tartják, az ára is mutatja... bár a szélvédelme biztos kevesebb, mint a tiedé.
"Ahogy a többi sem." - azt mondod, a világon egyedül csak a GTR felel meg neked?
(én az árra, mint tényezőre most nem gondolok)
Egyébként mi a töknek 150-170 LE-s motor? Mikor használtál ki ennyit utoljára? mert Verona mellett biztos nem.
Hondában ez: https://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/vfr_1200_fd/honda_vfr_1200_fd_12_honap_garancia_abs-16788324#sid=5bae592a-3486-4d20-9004-5a89c43bdbba
Suzukiban (bár ez nem igazán túragép) ez: https://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/gsx-s_1000_f/suzuki_gsx-s_1000_f_abs-18164604#sid=5bd6a13e-af29-4e71-9f79-c5c5df974e0d a legelső, a kitételeknek megfelelő lehetőség.
Nekem egyik sem opció. Ahogy a többi sem.
Sok volt a napi, vagy lassan haladtunk, ebbe most ne kezdjünk bele, de lényegében mindig szűk volt az idő... 6-7-kor megérkezni a célba nem uaz, mint 3-kor... meg el is fáradtunk sztem olyan későre - hiába, nem vagytok már fiatalok...
Hát ja, kb. 4-5 éves Hondákat, vagy Sudzukikat, 20 ekm-el 😁, Hondán kicseréljük a fesszabot, aztán örökös 😂 - meg érvényes lesz rá az assistance is... akkor egy felelősséggel mingyá' kevesebb.
Sőt, 4 tökegyforma motorral még az esetleges pótalkatrész (amit vihetünk) se lesz porbléma 😃
Vagy amit még mondtam, bérelni se hüjjeség teljesen...
Cső úgyis azt mondja, haladni kell a korral 😁 szóval ne öreg vasakkal induljunk el lábon a halál faxánál 1000 km-el messzebb lévő helyre, hogy motorozhassunk egyet, hanem go Airport, irány Genf, motorbérlés, és Grande Alpes... 😁 mint az Urak 🤔 ne mint a migránsok, út mellett 😂
Azért én is foglalkozok vele, "elég " sokat. A kollégáim szoktak is rajta mosolyogni, hogy többet szerelem, mint használom. Tavaly az erdélyi túra előtt elég sok minden ki lett cserélve. Pl fagyálló, fékolaj, kormánycsapágy, a karbi fel lett újítva, fúvókák, membránok, tűszelepek, az első teló fel lett újítva és természetesen olajat is cseréltem benne. Kapott új gumikat is. Most indulás előtt szétszedtem a teljes hátsó futóművet, tűgőrgőket, perselyeket kimostam, bezsíroztam. Az első féket szétszedtem, kitakarítottam. Sajnos ez a túlmelegedési probléma, ami mindig is meg volt, még nem oldódott meg. De ez a ventilátor állandó működtetés nagyon jó ötlet volt. Attól kezdve végig normális hőfokon volt a motor. És szerencsére nem is volt jele semi más problémának.
Ennak ellenére inkább veled értek egyet és én sem indulnék el vele "olyan" messze. Nem mintha a mostani távolság olyan kicsi lett volna.
Mondjuk az a szigorú, ahol a 600 lovas külső motorból fel van a csónak végibe pattintva 4 db 😅
https://www.mercurymarine.com/...
https://www.mercurymarine.com/...
A külmotorok benzinesek, de az ekkora (vagy nagyobb) hajókba építettek már többnyire dízelek. Sokkal kevesebb a fogyi, és itt nem elsősorban az ár a lényeg, hanem hogy ugyanakkora tartállyal 1,5-2x többet lehet a vizen.
https://www.mercurymarine.com/...
Haver azt mondta, tölt bele 50 litert, az tengeren egy órára nem elég, de a Tiszán szerinte 2-re is 😅 persze hajtástól függ, de elég szomjas.
Másba is rakják, NEM az amerikaiak, hanem pl. az olaszok és más nemzetek hajóépítői is. (a Mercury egy nagyon elismert és elterjedt gyártó)
Az "újgazdag homár" még a hangot is felvette-feltette a fórumra, és ha te is meghallgatod, ez pláne szinte új gépen-konstrukción: tényleg szégyen. (8-9 milláért nekem is elég magas lenne az igényszintem, főleg egy magát prémiumnak hazudott gyártótól)
2. az enyém váltója is elég szar, kattan, csattan, erősen kell nyomni... de műxik valahogy mégis. A darabszámok alapján a boxerből adnak el a legtöbbet vagy 10 éve, tehát van elég merítés - mégsem hallasz széthulló boxer váltóról (igen, ebben a yardok fél millát futott vasai is benne vannak)
Tehát valójában nem olyan rosszak ezek, de ezeknek az újgazdag homároknak elég magas az igény szintjük 😁 ez az én olvasatomban inkább úgy van, hogy jó dolgukban már nem tudnak mit kitalálni 😅
Hajó: a haver is át akarta építtetni dízelre, azt mondta, pont felét eszi, és a Tiszán nem kell akkora teljesítmény, mint Kaliforniában az óceánban 😅 de a haverja megxívatta, csak áll a hajó már bő éve, és "nem jött meg" a motor... inkább elhozta. Tegnap próbálta indítani, nem tudom, sikerült-e, de lehet, most 7végén hajózunk (ujjongó szmájlit is kivették) - vagy megyek szerelni V8-at 😁 abban úgyis van gyakorlatom 😄
2: ha még 2022-ben mindig nem tudnak egy normális váltót és hajtásláncot összehozni (mert akad, rezeg/remeg, zajos és sz&r, még a 2018-as 1200 és az új 1250-eseken is ,némelyikük saját bevallása szerint is) akkor ez aztán tényleg prémium termék. (válts határozottabban, ne figyelj oda és hasonló nagyszerű tanácsok egymásnak, hát erre aztán tényleg jár a sajnos már megszüntetett, tapsolós szmájli)
Lehet itt darabszámokkal, statisztikákkal és fék-futóművel mentegetni a helyzetet, de a lényeg az, hogy ezt már a tiéd is tudta 20 évvel ezelőtt. 😹
2. Ezek már akkor márkaszervizbe szaladgálnak ha a markolat kapcsoló nem nyitja a Bluetoothon keresztül a hátsó dobozt 😁
Nemrég megint olvasgattam a cimboráidat odaát a fórumon (mostanában nem nagyon szívtam magamba a tudást tőlük) de az utolsó pár napot átolvasva egyértelmű, hogy a motorok (ahogy eddig is) továbbra is Japánban készülnek. 😹
"Haladjon Ön is a korral, süssön Váncza sütőporral!"
😁
"Ahogy a többi sem" : az nem a motorokra, hanem a bérlős, repülős dolgokra vonatkozott.
Nem kell 150-170Le, beérem 750cm3-től 100-120 Nm-rel is.
"Ahogy a többi sem." - azt mondod, a világon egyedül csak a GTR felel meg neked?
(én az árra, mint tényezőre most nem gondolok)
Egyébként mi a töknek 150-170 LE-s motor? Mikor használtál ki ennyit utoljára? mert Verona mellett biztos nem.
Suzukiban (bár ez nem igazán túragép) ez: https://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/gsx-s_1000_f/suzuki_gsx-s_1000_f_abs-18164604#sid=5bd6a13e-af29-4e71-9f79-c5c5df974e0d a legelső, a kitételeknek megfelelő lehetőség.
Nekem egyik sem opció. Ahogy a többi sem.
Sőt, 4 tökegyforma motorral még az esetleges pótalkatrész (amit vihetünk) se lesz porbléma 😃
Vagy amit még mondtam, bérelni se hüjjeség teljesen...
Cső úgyis azt mondja, haladni kell a korral 😁 szóval ne öreg vasakkal induljunk el lábon a halál faxánál 1000 km-el messzebb lévő helyre, hogy motorozhassunk egyet, hanem go Airport, irány Genf, motorbérlés, és Grande Alpes... 😁 mint az Urak 🤔 ne mint a migránsok, út mellett 😂
Ennak ellenére inkább veled értek egyet és én sem indulnék el vele "olyan" messze. Nem mintha a mostani távolság olyan kicsi lett volna.