Igazából gyárit szeretnék, ahogy a kis japó megtervezte, ezért vettem rá gyári méretű gumit is, annyi a plusz rajta, hogy van aksifesz mérő, azt viszont nincs szívem kidobni róla. A tartalék "visszajelző" helyett gondolkodtam szintmérőn, ami a kapcsoló helyén lenne, meg kormány emelőn, bukó gombán vagy csövön, de inkább marad a gyári állapot. A hátsó sárvédőt is visszarakom gyárira, mert vágott volt, a rendszámtábla világításon még gondolkodom.
A tank belsejével nem tucc mit kezdeni - tarts benne benzint Azok a csoda műgyanta bevonatok csak a szópótényezőt növelik - bár, ha szerecc karbit pucolni....
A csiszolás is stimmel, a leömlő ha visszajön azt homokfújás + polír, meg a tank belsejével is kell kezdenem valamit, mert így szárazon szépen "virágzik"
OK, de csak erős idegzetűeknek...holnap szerintem még nem indulok vele túrázni A láncra vár, meg a leömlőre - ami elvileg már kész - a dob javításra és sok, sok szabadidőre, mert a többi alkatrész megvan...azt hiszem
Így van, HA üzemel a pumpa.
A jobb oldali a szívó oldal, egy rugó tartja zárva a szelepet, a bal oldalon szintén, csak ott a benzincső felőli oldalról.
Ha a membrán lefelé mozdul, a vákum hatására a rugó ellenében a szívószelep kinyit és benzin áramlik a membrántérbe, ha a membrán elérte a legalsó állást a vákum megszűnik és a rugó lezárja a szelepet.
A membrán elindul felfelé, a benzin nyomása (is) nekifeszíti a szívószelepet a háznak (azaz nem enged át vissza a tank felé) míg a bal oldalon a kilépő ágon a nyomás a rugó ellenállását legyőzve megemeli a szelepet és a benzin a karburátor felé a benzincsőbe áramlik. (egészen addig, amíg a membrán meg nem áll, mert ekkor a kis rugó ismét lezárja a szelepet)
Szóval egy-egy rugó előfeszítésű visszacsapó szelep dolgozik azon hogy a benzin csak egy irányba tudjon haladni HA működik a pumpa, egyébként alaphelyzetben mindkét szelep zárva van. (azaz nem folyik át rajta a benzin, ha nem dolgozik a membrán)
Szétszedtem már kettőt, szóval láttam milyen belülről, másrészt néztem azt is hogy mennyi szivárog át a pumpán de tele tanknál sem engedett át egy óra alatt még egy cseppet sem. (szóval még a tele tank folyadékoszlop súlya sem tudta megmozgatni a visszacsapó szelepeket)
"különben nem tudna nyomni"
Felhívnám a figyelmét a képen a 7-es jelölésű egységre. (de csak húzd le róla a nyomó oldali csövet és nézd meg hogy átfolyik-e rajta a benzin)
Igen, a GTR-en van benzincsap (vákumos) ami vásárlás után simán átengedte a benzint és túlfolyó hiányában az befolyt az 1-es hengerbe. (még szerencse volt hogy akkor, amikor épp ki volt véve a gyertya és indítózás közben csak kiköpte azt, rá a plexire amit meg is mart pár perc után)
"Meg gondolom a GTR-en vízszintesen állnak a karbik az FZR-en függőlegesen. " És?
Mivel nem úgy vittem oda hogy nem működik az önindító mert valami Baja van és javítsa meg, hanem azt kértem hogy rendeljen nekem hozzá 2db új bronzkefét, amit ha kérésre beépít (4 mozdulattal) majd összeszereli, így max. az összeszerelésre vállalhatna garanciát, nem pedig a többi egyéb alkatrészekre. (mivel nem adtam megbízást javításra, csak összeszerelésre az általam kért alkatrésszel)
Csináld inkább meg a karbit. Biztos van rá mód, csak egy kicsit pepecs munka. Szerintem azt a csapot nem folyamatos tekergetésre tervezték. Elég hülye kialakítású.
Az AC pumpa szelepei nem zárnak arra felé, különben nem tudna nyomni. GTR-ben van benzincsap szerintem. FZR-ben nincs. Kicsit még befolyik a karbi. Meg gondolom a GTR-en vízszintesen állnak a karbik az FZR-en függőlegesen. Ezek az utángyártott úszótűk már nem zárnak olyan jól szerintem és a benzin is megeszi az etanol miatt. Azért mennek olyan hamar tönkre ezek a motorok mert befolyik és higítja az olajat szerintem.
Még ha el kéne neki mosni akkor megértem mert tiszta retek volt belül. De ott volt a kezében, látta hogy polír tiszta mindene...á mindegy. (bár az 500-at is sokallom érte, max. urizálásból fizettem volna ki mert egyben viszem el)
A jobb oldali a szívó oldal, egy rugó tartja zárva a szelepet, a bal oldalon szintén, csak ott a benzincső felőli oldalról.
Ha a membrán lefelé mozdul, a vákum hatására a rugó ellenében a szívószelep kinyit és benzin áramlik a membrántérbe, ha a membrán elérte a legalsó állást a vákum megszűnik és a rugó lezárja a szelepet.
A membrán elindul felfelé, a benzin nyomása (is) nekifeszíti a szívószelepet a háznak (azaz nem enged át vissza a tank felé) míg a bal oldalon a kilépő ágon a nyomás a rugó ellenállását legyőzve megemeli a szelepet és a benzin a karburátor felé a benzincsőbe áramlik. (egészen addig, amíg a membrán meg nem áll, mert ekkor a kis rugó ismét lezárja a szelepet)
Szóval egy-egy rugó előfeszítésű visszacsapó szelep dolgozik azon hogy a benzin csak egy irányba tudjon haladni HA működik a pumpa, egyébként alaphelyzetben mindkét szelep zárva van. (azaz nem folyik át rajta a benzin, ha nem dolgozik a membrán)
Szétszedtem már kettőt, szóval láttam milyen belülről, másrészt néztem azt is hogy mennyi szivárog át a pumpán de tele tanknál sem engedett át egy óra alatt még egy cseppet sem. (szóval még a tele tank folyadékoszlop súlya sem tudta megmozgatni a visszacsapó szelepeket)
Felhívnám a figyelmét a képen a 7-es jelölésű egységre. (de csak húzd le róla a nyomó oldali csövet és nézd meg hogy átfolyik-e rajta a benzin)
Igen, a GTR-en van benzincsap (vákumos) ami vásárlás után simán átengedte a benzint és túlfolyó hiányában az befolyt az 1-es hengerbe. (még szerencse volt hogy akkor, amikor épp ki volt véve a gyertya és indítózás közben csak kiköpte azt, rá a plexire amit meg is mart pár perc után)
"Meg gondolom a GTR-en vízszintesen állnak a karbik az FZR-en függőlegesen. " És?