Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

És persze ötödikre is pöccre indul a régi akksival.
Ja, kész az önindító. 302.000km-nél elfogytak a + kefék. (4e Ft volt a gyári garnitúra, bár a - kefék még jók voltak)

Tegnap egész nap vártam az önindítóst, mert azt mondta hogy csak a nagykerben van ilyen, ezért nem jött meg tegnapelőtt de hív ha megvan. Délután már hívtam párszor de fel sem vette (nem hogy hívott volna)
Ma délig kb. 6-szor hívtam de fel sem vette. Bepöccentem és elmentem, először nézett hülyén, majd túrni kezdett a rendelt cuccokban és elővarázsolta a keféket. Tegnap már megjött délelőtt, de nem értek rá belenézni a csomagba.

Ott az asztalon a szétszedett önindító, fogja a fedelet amiben benne van a kefetartó és rázogatja hogy kiessen belőle, mert össze akarta nézni a régi és az új kefét. Miközben veszem elő a pénztárcám, mondom neki hogy két csavarral még bele van kapatva a fedélbe, azért nem esik ki (két 5-ös pici csavar kézzel 1-1 menetre betekerve, csak hogy ne keveredjenek el) erre megszólal: "mivel nem kérted a szerelést, így nem fogok csavarozgatni" és leteszi a fedelet az asztalra. "Természetesen", közlöm és 1-1 mozdulattal kiveszem a két csavart és elé teszem a kefetartót. Összenézi, majd beleteszi az alkatrészek közé, majd közli hogy 4e Ft-lesz.

Megjegyzem hogy tegnap óta próbáltam elérni, de közli hogy "s&rakodik a telefonom" még ilyen gombos van"
A pözsóban kb. 280e km-nél(?) cseréltem csúszógyűrűket és szénkefét, mert már belemart egy árkot a gyűrűbe. (bár megfordult már nálam pár generátor, de 280e-nél még alig látszott valami a gyűrűkön, *de ennél biztosan sok volt a városi használat*)

Fábinak: *Viccelek*
Hát igen.
Az FZR 750/1000 szerelési könyve is előírja, hogy 100.000 km-nél ellenőrizni kell a keféket. (mert az FZR-en olyan generátor van mint az autókon)
Állandó hibaforrás....
Az autódban mennyi km van és hányszor volt bajod a generátor kefével?
A kefe egy állandó hibaforrás... itt csak a szabályzás nem korrekt, a generátor igen Ha nekem ilyenn lenne, megpróbálkoznék a söntszabályzó helyett inkább egy DC-DC konverterrel... pl. https://www.ebay.com/itm/DC-DC...
...de nekem a motoromon olyan generátor van, mint az autókon.
Műszaki szempontból éppen a kefés korrektebb. Az állandó mágnesesnél a szabályzó 15V és 80V közötti feszültségből csinál 14V-ot a felesleget elmelegítve a kefés meg pont annyit csinál amennyit kell.
A zománcot megsérteni elég nehéz, még lekaparni a forrasztáshoz is meg kell vele dolgozni. A kefe nélküli generátor elméletileg (egyszerűbb felépítés) jobb, bár az hogy a forró olajban olyan esetleges a hűtése, nekem nem annyira tetszik.
A kefe nélküli generátor műszaki szempontból sokkal korrektebb főleg, hogy olajban van, elvileg örök élet. Persze ha aláméretezett xar, vagy hanyagul van megcsinálva...
Csak találgatok, de lehet, az olajban lévő fém kopadék nem hasznos a menetek közé bejutva - kemény is (megsértheti a zománcot) meg vezet is...
Honnan rendelted?
Nem az öregedéssel van a baj.
Csináltam én az 50-es években tekercselt motort és trafót is, ami még gyári tekercselés volt. A nagyobb és tartós hőterhelést nem bírja a zománcréteg, ettől felkeményedik és lepattog ahol fizikailag érintkezik egymással.
Viszont attól is függ hogy milyen a tekercs impregnálása. (főleg utólagos tekercselésnél, ha jó vastagon be lett vonva lakkal, amiről azt gondolná az ember hogy 'na ez most majd milyen jól szigetelt lesz' pont nem tudja leadni a hőt a tekercs és attól sül meg idővel)

A vfr generátornál is az a baj, hogy az olaj amiben van, nem éri el egyenletesen mindenhol a tekercseket és nincs mindenhol hűtve, ettől kezd először felül, aztán egyre lejjebb is barnulni. (persze a régi rendes motorokra rendes kefés generátort tettek, mint pl. ETZ/fz750/fzr1000/gtr1000)
Rendeltem generátort is.
Neked I köszönöm.
Köszönöm
Külföldi munka miatt nem vállal semmit
Sanyi,szerintem beszélj vele,kérj tőle árajánlatot.Nagy mestere a motorkerékpár generátoroknak,,ráadásul a generátor kimérését pont egy CBR-generátoron szemlélteti.
http://www.generatortekercs.hu/
Igen,ugyanezt mondtam a telefonba,ha a negatív diódák tönkremennek,vagyis az egyenirányító hal be,biztos hogy testzárlat van a generátornál.Neked valószínű csak melegen testel le,mikor felmelegszik és megtágul a tekercselés.Ilyennel csak egyszer találkoztam egy MZ-generátornál,mivel az kefés generátor volt,mint az 1000-é,könnyű volt újratekercselni.A tied nehezebb ügy,sajna idővel a tekercsek szigetelőlakkja öregszik és megrepedezik,ilyenkor csak az újratekercselés segít.Bontott generátort ne vegyél,mert annak is már öreg a tekercselése.Az én generátorom is így nézett ki,mint Ábrus képén,Mikor a pörbölyi kiránduláson voltunk.Csak egy fázis dolgozott,parklámpákkal jöttem haza,mert a fényszórókat már nem bírta el,akkor leállt a gép.Én is lecseréltem a generátort,azóta jó a gép.
Köszi, ezt nem tudtam.
Kamionos haverom nemrég vett vfr-jének a generátor tekercse 31e km-nél. (az eredeti színe fehér, a tekercs alján még látszik) A honda mester szerint 50e km körül mindegyik garantáltan elpusztul egy hűtési konstrukciós hiba miatt. (van rá utólagos átalakítás, ez még menthető volt)
A cbr-nél nem tudom hogy ugyanez-e az elhelyezése a generátornak.

Amit itt írnak az könnyen megeshet, ha a használt zománchuzal szigetelése túl vékony, vagy nem bírja a hőt/olajat és idővel részlegesen testzárlatos lehet. Amit a kimérésre írt az igaz, mikor még tekercselőként praktizáltam akkor az egyenáramú gépeket 1200, a váltóáramúakat 1500 Volttal vizsgáltuk átütési szilárdságra. (azaz testzárlatra)

Volt rá példa hogy 800 Voltnál kattant a műszer és húzott át az ív, addig semmi. Ez azt jelenti, hogy a névleges 400V-nál még teljesen jól üzemel a gép, de bele van kódolva hogy idővel és a hőmérséklet emelkedésével ott üzem közben valamikor testzárlatos lesz a gép. (azaz valamit elqrtam és meg kellett keresni-kijavítani a hibát még impregnálás előtt)

Hozzáteszem: én ipari gépeket javítottam, azaz a legkisebb is akkora volt mint egy hűtőszekrény, viszont a kisebb gépeknél ez ugyanúgy érvényes.
Sziasztok!
Segítség kellene. A második fesszabályzó is tönkre ment kb 50km alatt. Gyulával beszéltem és méréssel kiszűrtem hogy nem ugyanaz a baja a két fesszabályzónak. Az eredetinek a töltőfeszültségért felelős alkatrész ment tönkre azt hiszem tirisztornak hívják,a másikban viszont az egyenirányító halt meg. Na most ugye ebben a motorban háromfázisú váltakozó áramú "generátor" van. Ismereteim szerint a három fázisnak egymáshoz viszonyítva egyforma feszültség értéket kell produkálni azonos fordulaton. Nos ez meg is van. Alapjáraton kottára17,9-18,5V között ingadozik mind a három fázis. Kb 2500-as fordulaton 30,1V feszültség volt mérhető mindháromnál tized pontosan. Szakadásvizsgálat nem jelzett semmit,de találtam egy régebbi hozzászólást a CBR 900 fórumon. Sztetetk az én gépemnek is ez lehet a baja?

"Felbátorodom és megosztom veletek a feszültségszabályozó problémám megoldását.
Nevezetesen arról van szó hogy nyáron tönkre ment az eredeti fesszabi... gondoltam, hogy egye fene kap egy másikat... a baj az volt hogy pár hónappal később az is tönkrement... Villamosmérnök révén itt szakadt el a cérna és elkezdtem utánajárni.
TANULSÁG: Nem a fesszabi tehet a dologról !
Rengeteg külföldi fórumon szidják a moci elektronikáját mondván hogy alultervezett... Nos azt kell mondjam hogy ha minden jó akkor örök élet meg egy nap a szavatossága
DE
Azért megy tönkre a fesszabi mert a generátor tekercselésének szigetelési ellenállása drasztikusan csökken! Sajnos multiméterrel ezt nem tudod megmérni soha, mert a kéziműszer az ellenállás értékét pici vizsgáló feszültséggel határozza meg. Egy szigetelés vizsgálóval azonban pikk-pakk kibújik az ördög. Laborkörülmények között hőkamrában 90fokon előidéztem a hibajelenséget azaz letestelt az egyik tekercs!
Amikor ez előáll akkor a testen keresztül egy rövidzár alakul ki a fesszabályzó negatív diódáin keresztül a zárlatos tekercsen át. Így azok túlterhelődnek és szénné égnek had ne folytassam...
A megoldás természetesen nem 50ezer forint (persze aki precíz megveszi a gyári cuccokat)
Van egy alternatív megoldás (igaz kicsit macerás) ami után az eredeti motornál hatékonyabb rendszert kaphatunk.
Összes költsége 15ezer forint. A rézdrót ára 11ezer, a szabályozó a maradék.
Igen képes voltam újratekercselni a generátort, mivel annak szigetelése az évek hőterhelése és öregedése miatt szar... Ha ezt megcsinálja valaki az túl fogja élni a motorját azt garantálom. (persze csak ha jól készíti el) "

Vélemény?
Az FZ750 üza szntmérő műszere és az 1000-es genesis szintmérője és csapja kiválóan dolgozik együtt.
Pont a piros vonalnál van benne még 4 liter és kell váltani tartalékra.
Rámegyek homokkal szerintem, meg kap horgany spray-t, aztán benzint. A karbit kipucoltam, felújítottam, egy membránt kellett cserélni benne, meg hiányoztak itt ott a tömítések, kapott újakat, hála ábrus tippjének. Annyi extra, hogy az üza csőre kap a csap után egy önzáró csatlakozót, ne kelljen baxtatni a csapot szereléskor, mert az elzáróját nem az örökkévalóságnak teremtették .