Mert Törzskönyv szerint az én jármüvemet akarják velem újra a nevemre iratni.
Szerintem köröztettnem kellene a törzskönyvemet a NAV-al vagy a rendörséggel.
A kereskedönek az a dolga, hogy vásároljon és eladjon.
Viszont van az éremnek egy másik oldala is, ami a kereskedökre vonatkozik.
Az pedig a jogtalan haszon szerzés,és itt most ez a tény áll fent.
A kereskedö olyan adás-vételi szerzödést irt, amin az én törzskönyvem száma szerepel, és én vagyok a tulajdonos.
Az lényegtelen hogy a forgalmiba bele irták a kereskedö nevét, pont azért irták bele mert nem fizetett illetéket,csak kivonatta a forgalomból 2300FT-ért.
Nemnem. A kereskedőé volt, biztosan le is jelentette és ezt ahogy mondták, gondolom bejegyezték a forgalmiba. Az a motor nem a tied volt, semmilyen szempontból. Mindenesetre tök érdekes sztori és mindenképpen meséld el mi lesz!
Akkor vagy tulajdonos, ha a törzskönyv a neveden van, amúgy csak üzembentartó lehetsz maximum.
Tőrzskőnyv nélkül nem veszünk jármüvet, csak alkatrésznek esetleg.
Ez nem egy jármü,ez az én tulajdonom törzskönyv szerint.
A kereskedö meg egy álarc mögé bújt csaló szerintem.
Attól hogy meg vásárolom Viktor ruháját, még nem leszek Miniszter.
Egyrészt mert 600-asok és CVT-sek itt meg mindenki KIBASZOTT NAGY FÉRFI és nekik kell váltani, plusz a 660 köbcenti hiába lenne tökre elég bárkinek bárhol, 230-ra képes családi egyterű kell minden hülyének egy olyan országban ahol 130 a maximum megengedett. És egyrészt nem csúnyák másrészt belül jobbak mint a koszos európai modellek nagy része.
Amúgy kei-car utánérzetek formára (még ha méretre nem is) pl a scion-ok. De az első Wagon R+ egy kicsit okosított Kei-Car ráncfelvarrás volt, icipicit szélesítve és nagyobb motorral a globális piacra. De pl a daihatsunak is van több ilyen kisautója, nagyon tetszettek, gondolkodtam is rajta anno olyan cukik.
Egyszer 1 autóval jártam így.
Megvettem forgalomból kivonva lejárt műszakival üzemképtelenül.
Direkt megkérdezem az akkori hivatalban azr mondták míg ki van vonva addíg nem kell átiratni. Kb. 3 év után állt talpra., ekkor jött a meglepetés. Még a rendőrségre is feljelentettek, de azok eltekintettek a büntetéstől mert addigra elévült az eset. Ugyanakkor a kormányhivatal dupla átírási illetéket számolt fel, és nem tudtam mit csinálni ki kellet fizetni. Akkor ki a hülye?????????
Nem "egy kereskedő miatt", hanem azért mert eladtad, majd ISMÉT megvetted a gépet. (azaz hivatalos adásvétel történt)
Ha nekem adtad volna el és én nem íratom át, te meg újra visszaveszed tőlem, abban az esetben csak dupla átírással kerülhetne a nevedre a motor, tökmindegy hogy még mindig a te neved van a forgalmiban. (mivel nekem is átírási illetéket kéne fizetni, meg neked is, az állam nem fog lemondani erről a bevételről)
Az a mostani esetben ne zavarjon, hogy a kereskedő nem köteles átíratni a gépet (mivel kereskedő) de mivel te a hatályos jogszabályok szerint ISMÉT vásároltál egy járművet (tökmindegy hogy az előtte akármeddig a tiéd volt) ebben az esetben ennek a költségeit KI KELL fizetni.
Persze lehet hogy a Hivatal (magához képest) laza lesz és az új forgalmi engedély díjától (6.000Ft) eltekint, mivel már van egy forgalmi engedély a nevedre, viszont minden más költséget be fog vasalni.
Szerintem köröztettnem kellene a törzskönyvemet a NAV-al vagy a rendörséggel.