Én is próbálkoztam de aztán úgy elállítottam, hogy hézagmérővel kellett belőni, hogy egyáltalán elinduljon. Az volt a gond, hogy csináltam olajos csöveset ami eleinte jó is volt de ahogy bemelegedett a motor meglágyult a cső, azt is beszívta így az összes érték elmászott.
Egyébként ha minden jó egy motoron és a karbiszinkron rossz akkor az szar.
Én is csináltam,de voltak problémák. A karbi nem volt toppon,a tűszelepek hol zártak,hol nem. Az egyik trafó rosszalkodott,pedig zsír új volt. Meg a f@sz sem tudja mi a fene nem történt. Lényeg hogy szinkronizálást követően szépen járt a motor,de nem sokáig. Volt hogy a következő indításnál már dőlt belőle a benzin megint. Akkor már borult minden. Vadi új tűszelepek,gyertyák,trafók,gyertyapipák,gyertyakábelek.Szelepek hézaga alsó határon belül,tehát rendben. Mégsem tudtam vele motorozni,pedig jó állapotúnak mondott gépem volt.(Most Ábrus tulajdonában van,legalább értő kezek közt) Sokx nem voltam messze tőle hogy felgyújtsam az egészet,és hidd el nem a düh vezérelt,inkább az elkeseredés és a tehetetlenség,tanácstalanság.
Szóval ahhoz hogy a szinkron jó legyen,ahhoz mindennek jó állapotban,és jól működőnek kell lenni.
mindenki inkább az a kérdés, volt-e, akinek sikerült?
De nekem ebben mindig az volt a véleményem, ha egy motor rendben van, és jól be van minden rajta állítva, akkor a karbi szinkron szinte lényegtelen, de ha mindene szar, és a torka véres, a karbi szinkron nem fog rajta segíteni.
Ha esetleg kell(het) a későbbiekben, akkor karbi tömítés garnitúrát (Viton, bírja ezt a mostani moslék benzint) innen lehet (még) rendelni. (furcsamód FZR-hez még van) http://litetek.co/Carb_Kit_Yam...
Ha kicserélted őket akkor oké, akkor csak a hideg miatt merevedtek meg. Hajszárítóval meg lehet őket biztatni, de a hőlégfúvó is segíthet, bár azzal csak óvatosan.
Én egyébként meg szoktam vékonyan kenni a gumi belsejét szilikonzsírral, aztán a karbisort a két szélén megfogva, testsúlyt kihasználva kicsit előre-hátra mozgatva be szokott "pattanni" a helyére.
Régebben toltam fel ide elég sok szerelős képet-videót (250-500-600-750-1000) ha épp csináltam valamit, de nem emlékszem már hogy mikor voltak és sokat le is töröltek mikor megújult a fórum. (mostanában meg már nem tettem fel szinte semmit, mert nem volt már rá igény)
Egyszerű példa: exuphoz még van, de Genesishez találni csak varázsgömbbel lehet. https://www.ebay.com/itm/89-95...
Én az ősszel véletlenül találtam 4 db gyári Yamaha zacsist (fél éve kerestem de semmi) elfekvőben volt egy német Yamaha kereskedésben, amiért 24e-t kértek, és mivel tudta hogy nincs (megírta) így nem is adta oda olcsóbban. Mire elszántam magam hogy rányomok a "rendel" gombra (azaz másnapra) már el is vitték és azóta sincs. (mondjuk megoldottam, lett máshonnan szintén nem olcsón, de ez csak a szerencse hozta így) Az előző Frézire valami 10e Ft volt a 4 db a Yakomototól rendelve 2010-ben.
És addig célszerű venni amíg lehet, mivel tapasztalom hogy 87-88-as 1000-hez már elég sok minden nincs, vagy ha néha van is, az egyre durvább áron, pedig pár éve még "olcsón" tudtam rendelni őket. (1000 exuphoz még úgy ahogy vannak dolgok, de már azok is öreg vasak, ott is vége lesz rövidesen az utángyártott alkatrész utánpótlásnak)
Ha meg van keményedve ennyire, és hosszabb távra tervezel a géppel akkor lehet ugyan melengetni meg feszegetni, de inkább érdemes lenne újakat venni, mert minden alkalommal csak a kínlódás lesz velük.
Ráadásul ha már kemények (így 25-30 évesen) akkor tömíteni sem fognak rendesen és lehet hajkurászni az egyenletes alapjáratot-gázreakciót, de mindig előtted fog járni egy lépéssel.
Csak mint példa: https://www.ebay.com/itm/Yamah...
Sziasztok.
Hogy kell felrakni a karburátort?
Októberben vettem le és most nem megy vissza. Full be van kemenyedve az a gumi amire fel kellene és te rakni.
Szar lesz felkelni 2.50-kor.
Egyébként ha minden jó egy motoron és a karbiszinkron rossz akkor az szar.
Szóval ahhoz hogy a szinkron jó legyen,ahhoz mindennek jó állapotban,és jól működőnek kell lenni.
De nekem ebben mindig az volt a véleményem, ha egy motor rendben van, és jól be van minden rajta állítva, akkor a karbi szinkron szinte lényegtelen, de ha mindene szar, és a torka véres, a karbi szinkron nem fog rajta segíteni.
http://litetek.co/Carb_Kit_Yam...
Én egyébként meg szoktam vékonyan kenni a gumi belsejét szilikonzsírral, aztán a karbisort a két szélén megfogva, testsúlyt kihasználva kicsit előre-hátra mozgatva be szokott "pattanni" a helyére.
Régebben toltam fel ide elég sok szerelős képet-videót (250-500-600-750-1000) ha épp csináltam valamit, de nem emlékszem már hogy mikor voltak és sokat le is töröltek mikor megújult a fórum. (mostanában meg már nem tettem fel szinte semmit, mert nem volt már rá igény)
Lehet a hideg. Garázsban nincs valami meleg.
Két órát szenvedtem vele és nem ment fel.
Én az ősszel véletlenül találtam 4 db gyári Yamaha zacsist (fél éve kerestem de semmi) elfekvőben volt egy német Yamaha kereskedésben, amiért 24e-t kértek, és mivel tudta hogy nincs (megírta) így nem is adta oda olcsóbban. Mire elszántam magam hogy rányomok a "rendel" gombra (azaz másnapra) már el is vitték és azóta sincs. (mondjuk megoldottam, lett máshonnan szintén nem olcsón, de ez csak a szerencse hozta így) Az előző Frézire valami 10e Ft volt a 4 db a Yakomototól rendelve 2010-ben.
Ráadásul ha már kemények (így 25-30 évesen) akkor tömíteni sem fognak rendesen és lehet hajkurászni az egyenletes alapjáratot-gázreakciót, de mindig előtted fog járni egy lépéssel.
Csak mint példa: https://www.ebay.com/itm/Yamah...
Hogy kell felrakni a karburátort?
Októberben vettem le és most nem megy vissza. Full be van kemenyedve az a gumi amire fel kellene és te rakni.
Már mindent megpróbáltam.
Fábi, levelet kaptál a gmailodra!