Sokat még nem mentem velük (Kb 3000 Km) de a fékhatás sokkal jobb mint a régi gyári tárcsával. A fék és a kuplung karok eddig faszán működnek. Kb. 1000 Km van bennük. Nem folyat, jó a nyomáspont, nem levegősödik és állítható is.
Mennyit mentél velük?Nem merek kínai tárcsát meg féket venni.A robogómon az van de az más.Láttam 1 videót hamisított brembo tárcsa tesztelésről.Egy másodperc alatt izzott fel és robbant szét a próbapadon.Várom a tapasztalatokat még.
Meg még veszek intót meg mikrométert és a hengert,dugókat megmérem.Valószínűleg gyűrűzve is lesz.Az olajlehúzókból 2 be volt ragadva.A szelepszáraim szépek.Csak vékonyan kormos a kipuff.A szívó fényes mind.Ránézésre is jó.Eltakarítom és megnézem zárnak e rendesen.Valahol fel volt írva hogy milyen a kompresszióm de nem találom.A kuplungot összebontózom az itthoni alkatrészekből.Van már beverődés a kosáron is.Úgy fog kinézni,hogy kiterítem a bontott cuccokat és megmérem miből melyik a legjobb állapotú és azt rakom be majd.Csapágyakat,szimeringeket újat kap mindet.Siklócsapágyakat még nem tudom.Azon gondolkodom.Szóval ez a terv.Csak szabadidő legyen.
Karmantyú szett milyen márka ? Nálam a Tourmax nem lett jó az első fékhez. Valamelyik tömítés túlméretes volt, azért is vettem rá Ebayen új komplett karokat. A két új kar annyiba került mint az 1db Tourmax szett...
Gumik csere.Fékekhez megvan a karmantyú készlet előre.Kuplunghoz kék acélcső.Összes fékbetét.Műszaki.Vázat jó lenne festeni.Elektromosság midenképpen rendberak.Az jobb most szétszedve mint utána összerakva fűzögetni meg forrasztani ha valami elhal benne.Első-hátsó futómű most jó.Talán a teleszkóp rugók lehetnének erősebbek.Ha rajtam múlna restaurálnám de az ugye irreális.Így meg majd ahogy alakul.A futóművel azért gondolkodom,hogy egy jó 17-es eleje hátulja kellene azt megérné bele tenni.Talán olcsóbb lenne mint ezt rendbeszedni.
Az a helyén volt.A fülei elég spécik.Óvatosan kell kiszedni.Tulajdonképpen a tömítés meg vezetősín maradványokon kívül a más nem volt benne ami gondot okozna.A sok állástól olajlerakódás van benne még,de úgyis el lesz mosva minden.Egy blokkösszetartó csavar volt ami nehezebben jött ki.Még váltódob rögzítése nem akar elindulni.Ahhoz rendelek ütvecsavarhúzót.Jó kis projekt lesz szerintem.Meg hosszú.
Szedd szét a kuplungot. Van benne egy vékony, 1-1,5 mm vastag drótszerű rugó ami a legbelső lamellát tartja a helyén. Na az én gépemben ez nem volt a helyén, az olaszok rosszul rakták össze az egészet és ezt a rugót sem tették vissza rendesen. Lent volt a karter alján. Már ami megmaradt belőle. Az egyik darabját fel is kapta a kuplung, és persze hogy legyalulta az egyik lamelláról a tapadóréteget...
Szakszerű szerelés nyomaira is bukkantam.A kuplunggal nem sokat szórakoztak levételnél.A léptetővillán látszik,hogy mi volt a gond.A fogaskerék kapcsolódó felületei akkor látszanának ha szétszedném de most az időt inkább az építésbe fektetem.A szűrőkosárban is volt ez-az.
Köszi.Nagyon gondolkodom egy alktrészmotoron.jófogáson van 140ért.Mikor kérdeztem akkor még egyben volt az enyém.Mostanra szétszedtem a blokkot.Nem olyan vészes.Láncokat kell cserélni meg a váltót.Majd miután végigmértem mindent akkor kiderül hogy mi mennyi.Szerintem gyűrűzni is fogom.Egyelőre képlékeny a dolog.Csak jó lenne a futóművet is frissíteni.
Sziasztok.A 92 es blokk bemegy az 1100 vázba vagy nem csak a vázon változtattak hanem a blokkon is?Szerintem belemegy de hátha tudja valaki egyből és nem kell utánanéznem.
Oké.
Szóval az van hogy az FJ1100 dobálta a kettest, ezt kiküszöbölték az 1200 első változatán ami az 1TX és az 1XJ. Ennek ellenére ezeken a motorokon NAGYON RITKÁN előfordulhat hogy kidobja a kettest, szóval a próbán érdemes odafigyelni rá.
Aztán az indítómotor : el szokott kopni a forgórész csúszógyűrűje, ez miatt nem tudja felvenni az áramot, nem teker. Ha ilyen gond van, könnyen észrevehető, feltéve hogy ismerjük az akksi állapotát. Ugyan ez vonatkozik a generátorra is, csak ott a szénkefék kopnak el hamarabb. Ha rendetlenkedik a töltés, azt a műszerfal világítás gyengeségén veheted észre először.
Végül a motor. Ha üzemmeleg a gép és indulsz, egyesben engeded fel a kuplungot, elkezd enyhén zörögni a primer lánc. Ez teljesen normális az XS-XJ-FJ típusokon. Ha valami gond van a gázkezeléssel, pl. bedadog, rángat, kihagy magasabb (3000) fordulaton akkor kérdezz rá a vákuum-membránok állapotára.
Akkor gondolom ez egy 1TX vagy 1XJ változat. Ha igen, mindenképpen ellenőrizd ezeket :
- 2-esben hajtva nem hangos-e a váltó, vagy dobálja ki a fokozatot ?
- az indítómotor teker rendesen, elsőre megtekeri-e a motort ?
- sötétben, ha fel van kapcsolva a világítás, milyen erős fénye van a műszerfalnak ?
- hogy viselkedik a motor 3000 fölé pörgetve ? (bedadogás, kihagyás, ilyenek)
Ha kíváncsi vagy majd bővebben is kifejtem miért kell ezeket megvizsgálni.
Állapottól nagyon sok minden függ.Alaposan nézd meg.Blokkja volt megbontva?Ha igen hol csinálták.Mit csináltak rajta.Rendszeresen volt szervizelve?Meg persze mennyiért adja.Mindenkinek megvannak a saját szempontjai.Tisztán látás kedvéért mondom. Én is osztom itt az észt aztán közben jócskán belenyúltam a jóba az enyémmel.Mondjuk az más mert ez szerelem,de azért örültem volna hogyha kicsit kevesebbe van és eltankolhatom a maradékot.
Szóval az van hogy az FJ1100 dobálta a kettest, ezt kiküszöbölték az 1200 első változatán ami az 1TX és az 1XJ. Ennek ellenére ezeken a motorokon NAGYON RITKÁN előfordulhat hogy kidobja a kettest, szóval a próbán érdemes odafigyelni rá.
Aztán az indítómotor : el szokott kopni a forgórész csúszógyűrűje, ez miatt nem tudja felvenni az áramot, nem teker. Ha ilyen gond van, könnyen észrevehető, feltéve hogy ismerjük az akksi állapotát. Ugyan ez vonatkozik a generátorra is, csak ott a szénkefék kopnak el hamarabb. Ha rendetlenkedik a töltés, azt a műszerfal világítás gyengeségén veheted észre először.
Végül a motor. Ha üzemmeleg a gép és indulsz, egyesben engeded fel a kuplungot, elkezd enyhén zörögni a primer lánc. Ez teljesen normális az XS-XJ-FJ típusokon. Ha valami gond van a gázkezeléssel, pl. bedadog, rángat, kihagy magasabb (3000) fordulaton akkor kérdezz rá a vákuum-membránok állapotára.
Bocsi a félreértésért... A kifejtésre értettem hogy érdekel ( Vilman válasza ). A kézikönyvet majd a vásárlás után !
☺
- 2-esben hajtva nem hangos-e a váltó, vagy dobálja ki a fokozatot ?
- az indítómotor teker rendesen, elsőre megtekeri-e a motort ?
- sötétben, ha fel van kapcsolva a világítás, milyen erős fénye van a műszerfalnak ?
- hogy viselkedik a motor 3000 fölé pörgetve ? (bedadogás, kihagyás, ilyenek)
Ha kíváncsi vagy majd bővebben is kifejtem miért kell ezeket megvizsgálni.
Privi ment a Gmailodra :D