Na, kész a váz és a segédvázak, illetve az egyéb fekete cuccok festése, megvannak a matricák is. Műanyaghegesztés is megtörtént. Már csak homokszóratni és festeni kell a motorblokkot aztán mehet az összerakás. Addig elkészül az idomok festése is.
Vennem kell egy hasidomot, mert az enyém túl sok helyen van elrepedve és a jobb oldalából hiányzik a hátsó része.
Szia. Ha helyszínen meg tudod nézni hogy lyukas e valamelyik akkor tudok kölcsönadni még használható membránt hogy rendesen kipróbáld és esetleg hazavidd a motort.Nem nehezebb egy kerékcserénél. 10 es kulcs meg csillagcsavarhúzó kell hozzá.Persze ennek feltétele hogy elérhető közelségben lakjunk egymáshoz.Ha koszos is a karbi az már hosszadalmasabb dolog.A gyenge töltés a lemerült akksival is okozhat hasonlót de akkor le is áll egy idő után mivel elfogy a szufla az akkuból.Kérdés mennyi az olcsó.Azért gyorsan rá tud ugrani 100 150 ezer a motorra és meg sem látszik.Nagyon fontos hogy mennyire van általánosságban elhasználódva.Normális karbantartással örök élet kb. Ja! A váltót mindenképpen tudd meg hogy jó e.A bartha32 gímélen elérsz.Szép estét.
A "jó áras" dolgok már csak ilyenek.
Akár segíthet is a dolgon a membrán csere,meg a karbi pucolás,de felmerül a kérdés,hogy ha "csak ennyi" az eladó szerint,akkor miért nincs megcsinálva....?Általában azért,mert nem csak ennyi.Így nem tudod kipróbálni menet közben,tehát fék,kormány működéséről sem lesznek infóid,egy elhanyagolt motornál minden lehetséges.
Amit én tanácsolok:
Kérdezd meg az eladót,hogy szerinte mennyiből lehet javítani.Aztán mond meg neki,hogy annyival többet adsz érte,ha megcsináltatta,és más probléma nem merül fel.Nem fog belemenni,azt fogaj mondani,hogy nem akar már ezzel foglalkozni...és,az nem lesz véletlen.Szerintem...Annál többet semmiképp se adj érte,amennyit alkatrészként ér,mert akkor olyan nagyot nem bukhatsz.
Szia! Nem vagyok nagy guru de azt már más fórumból tudom hogy egyesek 150 eurot fizettek ( hengernyomás, karbi szinkron, olajcsere, gyertya megnézés, karbi pucolás) a szerelőnek.
Tudni kellene hogy a motor mennyit állt, mikor volt motorozható stb.
A fórumot végignézve olvashatol ezekről. Az FJ 1100 -as nagy guruja " bartha32 " nick névvel.
Sziasztok. A segítségeteket kérném. Találtam egy fj 1100 at jó árban. Egy baj van vele hogy nem forog ki. Vagyis amikor elindul akkor is csak igy döcög meg fulladozik. Az eladó váltig állítja hogy valamelyik membrán cseréjével és egy szinkronizálással valamint tisztítással megoldódik a dolog. Vélemény? Érdemes lenne vele foglalkozni? Válaszotokat előre is köszönöm.
Sziasztok! Valaki rakott már fel FJR 1300 - as kuplung főféket? Az FJR 1300 - én a mikro kapcsoló 3 lemezből áll nem úgy mint az FJ 1200 -én ott 2 van. És mintha a lemezek is vékonyabbak lennének a FJR 1300 -n.
Nos készen van a váz festése, azonban a "jóképességű" homokszórós legyalulta a vázon lévő adattáblát. Pedig ki lett takarva nem is akárhogy. Még jó hogy a vázszámot nem nyomatta meg jobban...
Az én volt fj1200 5 literrel járt el a sztrádán pedig 6 literrel közlekedett. Egyszer sikerült 4,7 fogyasztást produkálni, de nem 60-as tempóban hanem 100-110-es tempóval. A dinamikáját és a rugalmasságát én is szerettem a gépnek. Nem kellett 5.-ből visszaváltogatni előzésnél, csak odarántottam és már gyorsult, mint a rakéta. Én örülök, hogy volt ilyen motorom.
méregettem a fogyasztást Svájci verziómnál
laza szaladgálás a környéken 6-6.5 liter/ 100km
vettem pályamatricát ,ott is kavirnyáztam "kicsit" meglepetésemre csak 7 liter gurult le a torkán 100 km-en szerintem ez nem olyan rossz egy ezerkettestől
tetszik hogy 5.-ben mindent megold a gép nem kell szétforgatni mint a mai rizskályhákat
A LE csak egy tájékoztató jellegű adat ahhoz,hogy az adott gépből mekkora CSÚCS teljesítményt tudsz kivenni.....Számít a versenysportban,meg a mindennapi használat 1% ban.(legalábbis,nálam)
Ami a használatot befolyásolja,az a forgató nyomaték leadásának egyenletessége,és ebben a fojtott változat még jobb is,szerintem,bár nem találtam mérési eredményt a 100 Le változathoz,de itt van egy,a nyitott verzióról.Ebből láthatod,hogy normál felhasználás mellett (2-6.000 Ford.szám)kb.90 Le-t használsz,amit a fojtott verzió is gond nélkül produkál(katalógus szerint 8000 ford/perc-nél adja le a 100 Le teljesítményt)utána nem tud több üzemanyag levegő keveréket bejuttatni a motorba,a korlátozások miatt(szűkebb beömlő,kisebb fúvóka)míg a fojtatlan verzió 130 Le-jét 9.500-as ford.számon adja le.
(a leadott teljesítmény a ford.szám növelésével nő,ezért van a svájci verzió 7.000-nél korlátozva,hogy csak 86 LE legyen a max teljesítmény,adózási,és talán környezetvédelmi okokból)
Mivel a fojtások által a motor feltöltése alacsonyabb ford.számokon ideálisabb,a nyomaték görbe a legtöbbször ezeknél egyenletesebb,vezethetőbb,csak olyan ford.számokon fogy el belőle a szusz,ahol már nagyon ritkán használja az ember.(persze,ez egyénfüggő)
Szóval,szerintem a teljesítmény adatnak a fogyasztáshoz kevés köze van,viszont a kisebb fúvókák miatt a fojtott verzió kedvezőbb értékeket kéne hogy produkáljon,hacsak a gyárban el nem rontottak valamit akkor,mikor a fojtás mértékét kiszámították.
Csakhogy a folytott 100 lóerős FJ ugyanúgy 260 Kg mint a 130 lóerős FJ. Viszont nem fogsz vele lassabban menni mint a többi közlekedő, ezért nagyobb gáz kell, vagy jobban kell pörgetni mint a 130 lovast, az meg nagyobb fogyasztást eredményez szerintem. Mert lomhább.
A fojtott változat levegő beömlői szűkebbek,ebből kiindulva a hozzá adagolható benzin mennyisége is kevesebb,ideális benzin-levegő keverék esetén.Ezért vannak a karbiban kisebb fúvókák....következésképpen - megfelelő beállítások esetén - azonos körülmények közt használva,azonos általános állapotot feltételezve - nem fogyaszthatna többet.Szerintem...
De.
Egy jól beállított nyitott változatnál fogyaszthat többet egy rossz karburálású fojtott,ha túl sok benzint kap,ha a levegő szűrő koszos,vagy egyszerűen csak a motorblokk(szelepek,dugattyúk) állapota nem megfelelő.
Valakinek hátsó lengőkar, vagy csak kerék átépítésről info:?
17coll menne hátra..mondjuk r1 jó lehet?
Köszi