Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hali Mindenki!

Km órát keresek yamaha dt 125r-em hez azt hiszem ugyan olyan van a 125 lc-n is meg a 80-ason is legjobb lenne ha rajta lenne a napi számláló nullázója is ( csak a km óra kell se tartó konzol se fordulatszám mérő), valamint kormány kapcsolót amin a világítás, duda és index kapcsolói vannak ilyen van a tdr 125-ökön is. Ha van valakinek egyik-másik vagy mindkettő az ne tartsa magában. Jelezni vagy itt vagy emailben ( email címem az adatlapomon) lehet.
Jártam már így, hogy elkajálta a váltó olajat folyton a kis CPI.
A beöntő nyílást fellazítva hatalmas szisszenés.
Mondom mi van?
Hát itt nem lehet nyomás.
A szuszogó csöve levezetve a rugóstaghoz, bele volt állva a mocsok.
Kapott újat, megmaradt benne az olaj.
Szia.
Leengeded az olajat, leveszed az önindítót, lefújod féktisztítóval, és megragasztod 2 komponensű olajálló ragasztóval.
De én előbb a szuszogó csövét nézném meg, hogy szelel -e rendesen.
Szerintem nyomás van abban a motorban.
Előbb bedolgozza az olajat a blokkba a nyomás, a szimmeringeken keresztül, mintsem a pasztát kinyomja az összeszorított blokkfelek között.
Hívj már fel, visszahívlak.
70/434-7392
Átfolyást, azaz X idő alatt, mennyiségnyi átfolyás, mondjuk 270 ml.
Nem tudom ezt hogy mérik, bevallom őszintén nem is érdekel.
A 125-ös főfuvi, 1,25 mm-es átmérőjű.
De ha veszel egy 125-ös főfuvit, az MZ M5-ös menetű főfuvija jó bele, és kiveszed a 270-es átfolyású tiedet a motorból, szemmel látható a különbség.
Sőt ha a Dötöbe, beteszel egy 130-ast, már ledadog 8-9000 Rpm-nél, olyan mintha tiltana, mert nem tudja eldolgozni azt a mennyiségű benzint, az adott levegőhöz.
Szia !
Köszi a segítséget , esetleg valami ötlet hogyan tudnám megszüntetni a folyást , azon kívül , hogy széthúzom és megpasztázom a feleket .
Szia , a szerelő !
Szia ! Nincsen.
Szia , ezt a Power ugrálást nekem is csinálta és vezérlő cserével múlt el.
Sziasztok !
Olyan kérdéssel fordulnék , hozzátok , hogy Dt 125r blokk 3BM 00(Hengeren).
A blokk középnél van tömítés ?
Önindítómnál felülről folyik le az olaj .
Én a váltó olajra gyanakszom , hogy a két blokkfélnél engedi és így folyik az önindítóra .
Hello Apuci,
Köszi az eddigieket, összeraktam újra. Igazából nem tudom mit tettem, az biztos, hogy a a bowdenek számozás szerint nem összerakhatóak az adott hosszak miatt.
Jelenleg üresben kipörög 9.500-10.500-ig, terhelés alatt elmegyeget 9.500-ig, döcögve.
Alapjáraton a remegés megmaradt, nem tudom miért van ez, lehet a CDI szórakozik.
A forrasztásokkal nincs baj, a poti is jónak tűnik. A csatlakozókat is átnézem a kábelkötegekben. A poti sem billen át határon, vagyis nem lehet az, hogy hirtelen megugrik az értéke.
A potinál már említettem, hogy 7,5Kohm helyett 9,5-t mérek, de ez nem számít akkor, ha feszültségosztóként működik. Gondolom igen.

A fővuis részt nem értem: "Jah a főfuvi, a 270, valami átfolyást mér."
Gyárilag van benne 270-es, egy 125-ös nem túl kicsi?
Meg mit jelent az, hogy "átfolyást mér", miért a 125 az mit mér?
Jah a főfuvi, a 270, valami átfolyást mér.
Múltkor nyitottam egy TDR-t, ugyanez volt vele, elég volt bovdeneket forgatni, meg hozott a kissrác apja egy Gianelli (vadiúj!!!) rendszert rá.
Összeraktam, és nem akart kiforogni rendesen, felül letiltott.
Szétdobtam a karbit, kapott egy 125-ös főfuvit, (a Gia rendszer elbírja) meg a tűn a helyzetelést középre raktam.
Ez bevált a DT-nél.
Kissrác elment próbára, úgy vigyorgott mikor jött vissza........
Szia.
Először is amit alapjáraton látunk remegést, a korábbi gyári videón is megvolt, (nem voltam benne biztos, de megnéztem).
Így már hogy csináltál képeket, látni 1-2 dolgot.
Jobban örültem volna, ha a képek előbb készülnek, és utána matatsz.
Esetleg nem gondoltál arra, hogy ha nem érnek el így a bovdenek, akkor azokat is átcseréled?
Mivel van egy hosszú, meg egy rövid házas bovden.
A jeladó potméter, egy nútban van rögzítve, ha a lábakat felhajtod, és ragasztó pisztollyal szigeteled a forrasztásokat, akár a jeladó potin is fordíthatsz, ezzel beállítva a tárcsát a kívánt értékre.
Nekem is volt ilyen remegéses poverem, valahol fel van lazulva a forrasztás.
Ha nem a povermotorban, akkor az elektronikában, ahová az az 5 vezeték fut.
Csörgess meg ha kérdésed van, szívesen visszahívlak.
Nem mindig vagyok net előtt.
Adatlapon a számom.
Szia Apuci,
Újra belemélyedtem, szétszedtem.
Felcseréltem a motor polaritását (nem kellett forrasztani, mert a kábelköteg csokijában meg lehetet oldani), de ekkor a jelenség az volt, hogy gyújtás ráadáskor zip-zuppolt, majd eltelt kb 3 másodperc és újra megcsinálta. Ezt tette akkor is, ha a potméter polaritását cseréltem fel. Utána egyszerre megcseréltem a motor és a potméter polaritását is, ekkor beállt egy új pozícióba. De így viszont olyannyira eltekeri a tárcsát, hogy kiakadna a bowden ill. nem feküdne fel a vájatba.
Aztán összeraktam úgy, hogy igaz a bowdenek fordítva vannak, de a szelepet jó felé nyitja-zárja. Kép: Szervo_es_bowdenek. Ezt mutatja a videó is. https://www.sportmotor.hu/vide...
Itt látszik, hogy igaz kipörög, bár terhelés alatt már nem igazán akadásmentes. Továbbá az is látszik, hogy alapjáraton a szelep össze vissza nyit-zár, ugrál, még néha teljesen ki is nyit. Gondolom ez nem normális.
Azonban, ha nem is ugrálna, akkor is van egy probléma, mivel a bowdenek rövidsége miatt (mivel fel vannak cserélve) nem tudom visszarakni a tartószerkezetre –kép: Szervo_es_tartószerkezet
Ha már szét volt szedve, akkor megnéztem a potmétert is. Elméletileg a rajta lévő adat alapján (UG E7,5K 0L) ez egy 0-7,5 Kohm tartományban értéket adó potméter. Rámértem és 9,5 Kohm-t adott. Kép: YPVS_potmeter.
Illetve, akkor már megnéztem a főfúvókát is, ami 270-es. Igazából ha jól látom, akkor a gyári is ennyi. https://www.motorcyclesparepar...
Ennek ellenére is lehet ki kell cserélni 125-re?
Ha jól tudom, akkor a potméter értékét a CDI dolgozza fel, ami pedig ennek függvényébe állítja a szelepet, igaz?
Szóval szerinted? Mit csináljak?
Szia Apuci,
Újra belemélyedtem, szétszedtem.
Felcseréltem a motor polaritását (nem kellett forrasztani, mert a kábelköteg csokijában meg lehetet oldani), de ekkor a jelenség az volt, hogy gyújtás ráadáskor zip-zuppolt, majd eltelt kb 3 másodperc és újra megcsinálta. Ezt tette akkor is, ha a potméter polaritását cseréltem fel. Utána egyszerre megcseréltem a motor és a potméter polaritását is, ekkor beállt egy új pozícióba. De így viszont olyannyira eltekeri a tárcsát, hogy kiakadna a bowden ill. nem feküdne fel a vájatba.
Aztán összeraktam úgy, hogy igaz a bowdenek fordítva vannak, de a szelepet jó felé nyitja-zárja. Kép: Szervo_es_bowdenek. Ezt mutatja a videó is. https://www.sportmotor.hu/vide...
Itt látszik, hogy igaz kipörög, bár terhelés alatt már nem igazán akadásmentes. Továbbá az is látszik, hogy alapjáraton a szelep össze vissza nyit-zár, ugrál, még néha teljesen ki is nyit. Gondolom ez nem normális.
Azonban, ha nem is ugrálna, akkor is van egy probléma, mivel a bowdenek rövidsége miatt (mivel fel vannak cserélve) nem tudom visszarakni a tartószerkezetre –kép: Szervo_es_tartószerkezet
Ha már szét volt szedve, akkor megnéztem a potmétert is. Elméletileg a rajta lévő adat alapján (UG E7,5K 0L) ez egy 0-7,5 Kohm tartományban értéket adó potméter. Rámértem és 9,5 Kohm-t adott. Kép: YPVS_potmeter.
Illetve, akkor már megnéztem a főfúvókát is, ami 270-es. Igazából ha jól látom, akkor a gyári is ennyi. https://www.motorcyclesparepar...
Ennek ellenére is lehet ki kell cserélni 125-re?
Ha jól tudom, akkor a potméter értékét a CDI dolgozza fel, ami pedig ennek függvényébe állítja a szelepet, igaz?
Szóval szerinted? Mit csináljak?
Köszönöm szépen a segítségedet megpróbálok találni valakit aki megnézi. Még egyszer köszönöm
Ne gyanakodjon, hanem szűrje ki.
Kell hozzá egy stroboszkóp, amivel régen állították a gyújtást.
Le kell venni az oldaldeklit, meg ki a gyertyát.
Felső holtpontra kell tekerni a dugattyút, majd jelet kell rakni a lendkerékre, olyan helyre, ahová az blokkfélre is lehet.
Magyarul összejelölöd a felső holtpontot.
Ekkor gyertya vissza, strobi felköt, majd indítás.
Szépen látszani fog a gyújtásod, mert minden egyes szikránál, villan egyet a stroboszkóp.
Ha rávilágítasz vele a lendkerékre, úgy fogod látni a jelet amit felrajzoltál, mintha állna a lendkerék, mert pont akkor villan.
Nem lesz egy vonalban a blokkfélre rajzolt vonallal, mert az előgyújtási pont előrébb van mint a felső holtpont.
Gondolom ez idáig érthető.
A stroboszkópon van késleltetés, ez egy potméter.
Ennek a tekerésével alapjáraton egy vonalba állítható a 2 jel.
Itt kezdődik a mérés.
Elkezded lassan húzni a gázt, közben a stroboszkóppal a 2 vonalra világítasz.
Mivel behúzza a CDI előgyújtásba, így elkezd távolodni a 2 jel egymástól.
Egészen addig kell felpörgetni a motort, amíg el nem kezd fulladozni, vagy dadogni, ami spec a te esetedben a hiba.
Ha dadogáskor a jel simán látható, amit a lendkerékre rajzoltál, akkor nem CDI hibád lesz.
Ha CDI a baja, el fogja dobálni a jelet, össze-vissza fog neked a jel mászkálni a lendkeréken hol előgyújtásba, hol utógyújtásba lesz a villantott jel.
KB. ennyi idő kiszűrni, amennyi alatt elolvastad.
Nem gyanakodni kell, hanem kimérni.

Ha nem CDI, akkor üzemanyag ellátás.
Szia.
Én megértettem amit leírtál.
De én már egy párat nyitottam ki, úgyhogy meg lehet oldani.
Kreativitás, és némi szerelési érzék kell hozzá.
De ha minden kötél szakad, szét kell szedni a pover motort, és az elektromotoron a polaritást meg kell cserélni, át kell forrasztani.
Már ellenkezőleg fog működni.
Azért említettem, hogy nyitott állapotban a tank alatt, meg kell nézni a bovdentárcsát, hogy hogy áll.
Szimmetrikusan kell álljon, ha a tengelynél húzol egy merőleges vonalat.
Szimmetrikusan a két bemarásnak, ahová a bovdenszemeket akasztod.
Érted?
Üdv! Egy eladó felni párost keresek 125 -ös DT -hez, akinek esetleg van, az írjon!
Megmondom őszintén nem tudom, annyit tudok hogy alapjárat van rugásra indul hidegen melegen, egyenletesen felpörög kb 6 ezerig utánna haldoklik, powert jól beállítottam kipufogónyíláshoz nézve, de erő semmi nincs benn ahol régen felvitt pl másodikba ott most egyesbe alig. Rákérdeztem a szerelőnél ő a CDI-re gyanakszik. Szerintetek okozhatja ezt?
Szia Apuci,

Köszi a választ, de muszáj ismételnem magam.

Tudom, hogy fordítva van bekötve, de korábban leírtam a bowdenek típusát és a szervo motorra írt számot. Nem tudom bekötni, mert a bowdenek nem érnek el a szervóig, nem elég hosszúak és olyan mintha a szervo nem lenne a megfelelő típusú vagy fordítva működne.
Leírtam a furattal kapcsolatos észrevételemet is, ami úgy szólt, hogy levettem a kipufogót, ott meg lett vizsgálva a nyílás és a power tengely amikor az teljesen nyitva volt, akkor a furat és a villa egybe esett. miatt úgy gondolom, hogy elfogathatjuk azt a tényt, hogy jelen esetben használhatjuk a villa és furat kombinációját a beállításhoz.
De tekintsünk el a villa/furat használatától, mostantól a kipufogót vizsgálom.
Akkor is fennáll a bowdenek felcserélésének és a szervo motor problémája.
Azt is írtam, hogy a szervo motoron van egy jelölés: 3XP és 08MARIFA. Ami nem tudom hogy jelentős e, de az alábbi két linket megnézve más cikkszámot hoz egy TDR-hez és mást egy DT-hez. Ami mondjuk teljesen normális.

TDR:
https://www.motorcyclesparepar...

DT:
https://www.motorcyclesparepar...

Ha ez így nem érthető, akkor újra szétszedem (tankot, légszűrőt…stb) és készítek egy videót, hátha látszik mi a hiba, vagy hol hibázok.
Ezer dolog lehet, hiába új a karbi, be kell hangolni. A benzinszintet beállította?
Szia.
Ez alapból fojtott verzió, fordítva vannak bekötve a bovdenek. (Pont erről beszéltem korábban)
Bovdeneket meg kell cserélni, de ahogy látom felül a pover-motornál is mókolni kell, mert el van téve a végállása is gyárilag.
Lehet vele játszani, szerintem vedd le a tankot, és mechanikusan fordítsd meg a bovdeneket.
Nem a furattal kell foglalkozni, hanem le kell venni a kipufogót, és úgy kell beállítani vonalba, hogy nyitva legyen a pover gyújtásratétel, és a csekkolás lemenetele után.
Valszeg 240-es átfolyású főfuvi van benne, akkor az is cserés lesz egy 125-ösre.
De ez csak a pover beállítása, és tesztelés után.
Sok sikert!
Sziasztok!
Visszakaptam a csörgő DT-met a szerelő is azt mondta hogy valószínű a Power szelep zörög, azonban újabb gond. Üresen faszán pörög megtorpanás nélkül de 3.-tól felfele 6ezer fordulat felett nem hogy nem húz hanem fullad le a motor vissza kell kapcsolnom végsebességre meg jó ha ki tudom hozni a 80 -at. A karburátorom új, szerelő beállította alapjárat szépen van és üresbe is egyből felpörög és gyorsan leengedi a fordulatot is. Szerintetek mi a következő hiba?
Ha érdekel van első kerekem tárcsafékes LcII, gumistól,féktárcsástól.Ha jól emlékszem még féknyereg is van hozzá, megnézem ha érdekel.