Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok,

Ahogy írtam először és újra elolvasva a levelem első pontját, amikor „az ypvs nyelvén lévő villa és a mögötte lévő furat egy tengelyben van ….. valóban nyitva van a tengely” Ellenőriztem a kipufogó nyílást.
A fotó amit küldtél jó, de nálam az alaplapon két furat van. Szerintem az „A” a beállító furat, a „B” meg nem tudom mi, de mintha lenne benne valami kis menet szerű „anyag”. Az A furat a leírás szerint és a valóságban is 4mm átmérőjű, ebből gondolom, hogy az a beállító furat. Amennyiben a B-hez állítom biztos, hogy a szelep már elkezd valamennyire zárni. A B furat kb 2,5mm átmérőjű.
Illetve jelöltem zölddel a füleket, a Te képeden valóban ezek között van a furat ill. a leírás is itt jelöli, de a leírásban sincs két furat, ami van az is a két fül között.
Elképzelhető, hogy ez más kissé mint egy DT?
A kép alapján te nagyon rossz furathoz állítottad be a kipufogó szelepet. A két borda között az öntvény házon középen, na ahhoz állítsd be.
http://i17.photobucket.com/alb...
Sziasztok,
Igaz ez itt DT-s részleg, de úgy gondolom jó lesz a TDR-es topiknak is.
Egy 2001-es Yamaha 125 TDR-m van. Sok felé körülnézem, jutottam is valamire, de inkább a jelenséget írom le.
Sem üresben, így fokozatokban sem forog ki a motor 7-8000-nél jobban. Kicsit megvizsgáltam a YPVS-t és a jelenség a következő:
1. Gyújtás ráadásánál meg van a zip-zup, az ypvs nyelvén lévő villa és a mögötte lévő furat egy tengelyben van. Ilyen helyzetben a kipufogó is lekerült, valóban nyitva van a tengely.
2. A szelep csigánál lévő, és a szervomotor bowden a számozások szerint fel van cserélve.
3. A felhasznált bowdeneken szerepelő feliratok: 4FUE és 4FUF. Ezek elméletileg stimmelnek is, neten ezeket a komplett cikkeket találtam robbantott rajzon: 4FU1133E0000 és 4FU1133F0000.
4. A servo motoron a következő azonosító látszik: 3XP és 08MARIFA – fotó alább. A robbantott rajzon én a 4GX9 és 4FU858200200 cikket látom. A kettő lehet nem ugyan az? Illetve nem egyenértékű?
5. A két bowden számozás szerinti összerakást nem tudom megvalósítani, mert a feszítő csavarokon már nem tudok annyit állítani, amennyit kellene.
6. Nézzük úgy a servo motort, hogy éppen ülünk az ülésben, így a szervó motor tárcsája felénk van, melybe a zip-zup után a bowdenek végei kb. 11 óra felé mutatnak. (https://www.motorcyclesparepar...) Így gázadásra jobbra fordul, vagy éppen semmit sem csinál. Így a felcserélt bowdenek miatt ez lezár ill. alapjáraton teljesen nyit. Ez a videón jól látszik. https://www.sportmotor.hu/vide...
7. Nekem az a sejtésem, hogy valaki valamikor servo motort cserélhetett rajta és nem a megfelelő került rá, így máshogy nem tudta összerakni.
Mit javasoltok?
Mindez érne is valamit, ha egy táguló membránt raktak volna fel a doboz helyére, ami a valóságban el is tudja tárolni a felgyülemlett benzin levegő keveréket.
De mivel ennek térfogata fix, így inkább torok térfogatot növelt vele a Yamaha, hogy jobb legyen a gázreakció.
A robogókon használt vákuumos membránok, hogy mozognak, növelik térfogatukat, eredményesebbek.
Magyarul ez ami van a Yamahán, parasztvakítás.
Vedd le róla, és próbáld ki nélküle.
Észrevételeim szerint, a hirtelen gázelvételkor fellépő rántást, ami gyakori 2T-nél, inkább azt hivatott csillapítani, a fent említett Yeis szelep.
Eladó! Egyben 12 000 ft. Csak útban vannak.
Sziasztok! Valaki alakìtott màr àt dt 125lc 1-est elől tàrcsafèkesre?
Köszönöm szépen! Közben találtam róla dolgokat de nem ilyen részletesen.
Yamaha energy induction system
yeis: ez a membránházból kivezetet cső ami egy méretezett tartályba vezet, aminek a feledata, hogy helmolc rezonátorként leszívja az egy munkaütem alatt a főfóvókából többszörösen felvett benzin által túldúsított keveréket. Ez a tóldúsulás, abból adódik, hogy amikor a membrán lezár, a légszűrő felől érkező levegő, tömegénél fogva nem képes azonnal megállni, és mivel a karterbe jutni sem tud, rezonanciába kezd a légszűrő és a membrán között(magyarul ott rohangál le, föl) és minden alkalomal amikor elmegy a főfuvi előtt felveszi a beállított benzinmennyiséget, ettől a cucc csúnyán bedúsul, és mikor a szelep nyit, már egy jelentősen túldúsított keverék jut a motorba.Ezt a rohangálást akadályozza meg a yeis azáltal, hogy a kérdéses tartományban leszívja a keveréket.
Sziasztok
A napokban vettem egy 125-ös tenere-t és a szívócsonkon ugyan úgy, mint a képen, van felfelé egy nyílás és rajta egy dobozka. Sehol nem találtam/hallottam semmit ilyesmiről, pedig volt már egy pár kétüteműm. Valaki esetleg meg tudná mondani mi is ez?
Előre is köszi!
Ha vissza kapom a motort ezt a power dolgot megnézem köszönöm szépen
Valszeg a pover tengelye zörög.
Leveszed a balos deklit a pover-tengelynél, és ahogy jár alapon megfogod.
Vagy hallgatózz egy jó nagy csavarhúzóval, azzal be tudod határolni honnan jön a hang.
Amúgy ezek mind csörögnek-zörögnek.
Generálozáskor fel kell újítani mindent gyárira, és akkor 30.000.-ig megint nem fog zörögni.
Venni kell hozzá új hengert, új pover-tengelyt a szilikonos tömítésekkel, és megszűnik a zörgés.
De ha megtudod mennyibe fáj, már nem is fog annyira zörögni.....
Az igények addig tartanak, amíg fizetni nem kell értük.
Ez attól van, hogy gányoltok.
Beleraktad ezt a dugattyút, vagy benne hagytad, pedig jól láthatóan már megevett valamit.
Akkor is már tudtad, hogy ideig-óráig fog menni a gép.
Szarrá kopott henger, a gyűrűk mellett lesz lefújás bőven.
Persze 2T, ami keveréket lefúj, majd következő fordulatnál feltolja, és elégeti.
Csak ez nem így van, mert ezáltal elszegényedik a keverék, a kopott motornak benzinben dúsabb keverék kell!
Ez elérte a végét, és szúró láng keletkezett, eldetonált.
Ugyanilyet csinál direkt-szűrővel, meg mindenféle barkáccsal, ahol több levegőt adnak neki az adott benzinhez.
Gyertya hőérték hibánál elolvad a gyertya jó esetben.
Szerintem a csörgésnek semmi köze ahhoz, hogy a henger és a gyűrű még nincs bejáratva....sőt szerintem, mivel még nincsenek összekopva benne a dolgok, ezért nagyobb a súrlódás az anyagok között , így meg főleg nem az csöröghet. Nem értek hozzá, csak privát vélemény.
Szia! még várok sajnos :( de tegnap felhívtam azt mondta meghallgatta meg mikor szétszedte megnézte az alját is azért nem cserélte ki mert jónak vélte ,őszerinte valami más ez a csörgés mondott is valamit de megmondom őszintén nem értettem telefonba csak annyit, hogy be kell járatni és jó lesz. Még nem hoztam el mert otthagytam hogy állítson be mindent a karburátoron meg nézze át rendesen de nem tudom szerintem nem normális ha új henger dugóval csörög zörög a motor. Mondanám hogy elviszem máshoz de senkit se ismerek a környéken mást aki motorokat szerelne, úgyhogy sajnos az lesz hogy járok vele ha elfossa magát aminek el kell akkor legalább tudom mi volt még ha rendet rakott belül akkor is :(
Szia! Meg lett a hiba ?
Szia ! Nem jó hőértékü gyertya, oktánszám növelő , túlméretes henger sima hengerfejjel. A gyertya nem mindegy , hogy br9ES vagy 8ES .
Eladó dt 125 MX alkatrészek, blokkot kivéve (meg pár apróság hiányzik) ha valami érdekel hívj és megbeszéljük ( nem fórumozok nagyon) Tel.: 06303186471
Nekem van idomom, ha még érdekel. 06303186471
Szerintetek mitől lehet, hogy így kilyukadt a dugattyú? A szélén az ütődések nem most lettek,
dt 125 lc2 henger 57.50es joállapotban power minden rendben csak dugattyu kelll bele ár megegyezés szerint emailbe válaszolok
Visszavittem megnézi -_- , köszönöm a válaszokat lelkiekben akkor készülök az anyagiakra :(
Vidd vissza neki nyugodtan . Ezért szeretem , amikor lefikázzák a nagyok az embert , mert mindenki amatőr, csak ők profik . Sokszor a kiegyenlítő tengely süllyesztett csapágya is elkopik , de nem könnyű kiszedni . A főtengely csapágy és hajtókar esélyesebb . A tömítések árát Mégegyszer ne kérje el ...
Lehet, hogy érdemesebb lett volna már az egész blokkot felújítani. Ha mar felső tükörgőt cserélték, akkor szerintem nem ártott volna már az alsót is hajtókarral együtt, mert valószínű az is kopott már.... Több lové de lehet jobban jártál volna minthogy megint széthuzatod a
Blokkot
Sziasztok! Még régebben kértem tanácsot egy csörgő DT 125 R-ről. Elvittem szerelőhöz szétszedte, azt mondta felső tűgörgő és dugattyú csere, meg felfúrás. Megcsinálta de ugyanúgy csörög zörög :( valami ötlet?
Sziasztok! 80-as dt gázbowdene kiszakadt. Honnan tudnék rendelni hozzá? Köszönöm szépen :)