Maradok a hagyományos wolfram-szálas izzóknál, mert ezek az új szarok ha tönkremennek, stabil rövidzárat képeznek az áramkörben. Az izzólámpa ha kiég, megszakad! Visszacseréltem izzókra!
A hátsó lámpámat kicserélném LED-esre.
A kérdésem az lenne, hogy a víztiszta-, a füst- ill. a piros búra között van-e láthatósági különbség vagy egyformák, vehetem a füstöt, ami tetszik?
Én a nyáron szeretném a motoromon kicserélni az izzólámpákat LED-égőkre, kevesebb fogyasztás és szerintem mivel nem a hőt fejleszti, ezért talán élettartamra is örök lesz legalább pár hónapig?!!
Azt véltem felfedezni, hogy a Honda (de pl. a Kawasaki is) több új modell esetében is ugyanazt a LEDes indexet alkalmazza. Ha bemész a márkakereskedésbe, és gyári alkatrészként rendelnéd, akkor horror ára van. Ebay-en, külföldi (online) bontókban érdemesebb még nézelődni, ott már láttam párszor, valamelyest barátságosabb árakon.
én konkrétan a gyári indexeket akarom lecserélni kisebb ledesekre.
De nagyon jó gondolat, amit mondasz, h fiatalabb motorokról nézzek már gyárilag leddel kiadott indexeket, amibe aztán bele sem köthetnek.
Vajon 650f-re való gyári indexet honnan tudnék szerezni?
Szia,
Az 1100XX-em gyári indexeiben Osram LED "izzókat" (fényforrásokat) használok. Ha fejleszteni szeretnék, akkor az újabb Hondák OEM LEDes indexeire esne a választásom:
Helo,
Gondoltam mielőtt berendelnèk valami használhatatlan gagyi ledes indexet, előtte itt érdeklődők, hogy van-e már valami bevált megbízható, amit hosszútávon èrdemesebb felszerelni.
Javaslatokat szívesen fogadok, szerelés ügyben is!
Az donor egyébként egy 2002-es 600f CBR.
Sziasztok. Most, hogy itt a tel, lenne idom atalakitani a vilagitast. Van egy robogom, projektoros lampavan, amiben H8 35 wattos halogen van. Mint valami gyertyafeny. Mar probaltam kekes izzot - volt vakitas is (paraszt)- ledeset, de egyik rosszabb mint a masik. 55 wattosat nem merek belerakni, nehogy elolvadjon a foncsor. Gondolkodom a xenonon. Jo lenne a gyujtolencsehez?! Vagy nezzek bele emelt fenyereju izzot (night breaker, ge megalight...stb)??
Sőt, ledes még nem is volt, mikor már menetfényt alkalmazták egyes országokban. Hozzánk a nappali fényszóró használat is csak késve gyűrűzött be, ahol hamarabb kitalálták már kezdtek áttérni a menetfényre. Valószínűleg igazad lesz az 5-10 évben, mire átmegy a vízfejeken. Kb mert mást nem fognak árulni meg uniós előirás lesz, azt meg átvesszük ugyis
Én mindenesetre így közlekedem vele két éve, és még egyetlen rendőr sem állított meg érte. A gyári lámpám sem volt valami híres, 2*35w ,még este sem volt túl erős, nem még nappal .Ezzel mindenki szerint sokkal távolabbról látszik a motor,jóval figyelemfelkeltőbb mint tompítottal volt. Nekem így biztonságosabb a motorozás, és ebben a korban már ez is szempont.
Igen, mert autóknál sokkal hamarabb jelentek meg a DRL-ek és nem is feltétlenül LED-esek.
Motoroknál kb. 1-2 éve találni gyárit, így mire a magyar szabályokba bekerülnek a kiegészítések....hát kb. 5-10 év
annó amikor közbe jártam (cikk előtt) több megyei és központi nkh-t kérdeztem. Egyértelmű vélekédés volt, hogy nem lehet. És ahogy irták nem is igazán szeretik jóváhagyni mert akkor arra hivatkoznak a rendőr előtt. Persze átcsúszni minden átcsúszhat.
Nekem volt motorom amiről eredetvizsgakor nem készült fénykép. Nagy patália lett belőle, mert az okmányirodában hiányolták a motorszámot.... Gondoltam úgy is fényképeznek mindent... de nem.
Kezdj el szórakozni a volt járműveiddel az ingynenes járműszolgáltatási platformon és nézd meg a műszakikon készült fényképeket. Némelyiken sirva fakadsz...
Szerintem valahol kell lennie ehhez tartozó kiegészítés, mivel a DRL is megfelel a tompított fényszóró helyett nappal, országúton és autópályán is.
Vagyis az említett helyeken az autóknak is tompított fényszórót írnak elő, de mégis elég a DRL. Ahogy a motoroknál is az alapszabályban a tompított fényszóró van megadva csak.
Nekem teljesen szabályosan beszerelt DRL van az autómban. Vizsgán mégsem megfelelő és le van ragasztva!
Mert annyi nem elég, hogy megfelel a rá vonatkozó előírásoknak és úgy is működik, ahogy kell.......de a forgalmiba nincs bejegyeztetve!
Vagyis vizsgán nem oké. Használni szabad, mert szabályszerűen működik, de a vizsga ellenőrzési feltételei szerint nem szabályos, mivel hatóságilag nincs engedélyeztetve az utólagos beépítése.
A kegyelemdöfést a fentieknek a KRESZ 44.§ (7) adja meg:
A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt – tompított fényszóróval – nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
vagyis szigorúan nézve a gyári megoldások sem felelnek meg a jelenlegi jogszabályoknak. És itt jön vissza a kieg. féklámpa esete. Ahol gyárllag volt ott lehetett, utólag nem...
Már bocs, az hogy átment az nem jelenti azt hogy hiba nélkül. (Egy ismerősöm motorja E jel nélküli sport dobbal ment át a műszakin. Vagyis a te logikádat követve már az is mehet.)
Két egymásnak ellentmondó jogszabály van, amiből te az egyiket olvasod.
DRL nem éghet együtt a tompítottal (ezt olvasod te). A másik rendeletben meg világosan le van irva, hogy motorkerékpárt tompítottal mindig ki kell világítani.
Tehát a szabályszerű bekötés az lenne, hogy ráadod a gyújtást és már ég a drl (tompított nem). DE milyent elindulsz vele el kellene aludni a drl-nek és a tompítottank kellene égnie.
de az olyan búra ami izzóhoz készüld oda a led nem való mert nem lesz az igszi