Na, mivel ehhez tökre analfabéta vagyok, a saját autómat sem ismerem ebből a szemszögből, ezért marad a bevált módszer, igaz, én általában úgy közlekedem, hogy nagyon ritkán kell ilyesmivel élnem.
Most viszem majd az évenkénti szervizre, ha nem felejtem, majd megkérdezem ezt is.
Többféle klíma kompresszor van.
Az állandó hajtásúnál a változó szállítással szabályoznak, ami sokkal finomabb és nincs rántás szerű terhelés, mint a kuplunggal ellátott és fix szállítású (max) kompresszoroknál. Ott ki-be kapcsol a a kompresszor a max teljesítményével. Ez a legjobban megterhelő a motornak, szíjhajtásnak. Van kuplungos és hozam szabályzós is, ahol ha a kuplung behúzva is marad, lecsökkenthető a szállítása vagyis a motort visszafogó hatása. Ez szinte észrevehetetlen.
2013-as.
A dinamikán nem vettem észre, én kézzel kikapcsolom, ha úgy kívánja, habár... nem tudom, hogy használ-e az, hogy fordulaton ki-be kapcsolgatom a klímát.
A régebbi KIA/Hyundai "külön" klíma rendszerrel mentek, ott nem kapcsolt ki talán.
Az újabbak 2010- szerintem kikapcsolnak.
Attól, hogy a vezérlő panelem bekapcsolva marad a jelzés még ki lehet kapcsolva, mert a motorvezérlő nem a gombot nyomja meg. :)
Autókról beszéltünk.... 😁
Focus I -től már biztosan kikapcsolják a Ford-ok.
Meg lehet, hogy korábban -ahol a motorvezérlő kapcsolta- csak teljes gáznál kapcsolt ki, aztán lehet már 75%-után....ahogyan tervezték.
Az első új swiftünk 2001-ben nem kapcsolta le, ha rászabadítottam az aszfaltra mind a 68le-t abból a klíma legalább 15-öt lefoglalt így aszfalgyűréshez ki kellett kapcsolni. Szerintem utána még a wagon r sem kapcsolta ki viszont az már a 76le-vel nem igényelte a kikapcsolást, állati erővel bírt. 🤘 😆
Az olyan régi autón, ahol nem.....abban klíma sem volt. :D
Minimum 25 éve már a motorvezérlő kapcsolja a klímát és van WOT (Wide Open Throttle), ami igazából a klíma relé és simán kilövi a klímát egy nagyobb terhelésnél. :)
Most viszem majd az évenkénti szervizre, ha nem felejtem, majd megkérdezem ezt is.
Az állandó hajtásúnál a változó szállítással szabályoznak, ami sokkal finomabb és nincs rántás szerű terhelés, mint a kuplunggal ellátott és fix szállítású (max) kompresszoroknál. Ott ki-be kapcsol a a kompresszor a max teljesítményével. Ez a legjobban megterhelő a motornak, szíjhajtásnak. Van kuplungos és hozam szabályzós is, ahol ha a kuplung behúzva is marad, lecsökkenthető a szállítása vagyis a motort visszafogó hatása. Ez szinte észrevehetetlen.
A dinamikán nem vettem észre, én kézzel kikapcsolom, ha úgy kívánja, habár... nem tudom, hogy használ-e az, hogy fordulaton ki-be kapcsolgatom a klímát.
Az újabbak 2010- szerintem kikapcsolnak.
Attól, hogy a vezérlő panelem bekapcsolva marad a jelzés még ki lehet kapcsolva, mert a motorvezérlő nem a gombot nyomja meg. :)
Focus I -től már biztosan kikapcsolják a Ford-ok.
Meg lehet, hogy korábban -ahol a motorvezérlő kapcsolta- csak teljes gáznál kapcsolt ki, aztán lehet már 75%-után....ahogyan tervezték.
A 2005-ös vivaron is jobban tettem ha kikapcsoltam elözéskor
Amiben a motorvezérlő kapcsolja, abban le is tudja.
Minimum 25 éve már a motorvezérlő kapcsolja a klímát és van WOT (Wide Open Throttle), ami igazából a klíma relé és simán kilövi a klímát egy nagyobb terhelésnél. :)