nálunk még mindig sokkal olcsóbb a kocsi mint a villanyos bicikli
amúgy egy évben jártam tavasztól késő őszik biciklivel melózni ha nem számítom azt hogy egy óra volt egy út, akkor is kibaszott macera
50es robogóval is próbáltam, hát az sem volt sokkal jobb csak rövidebb
nagyobb ccm-es robogót meg nem érte meg venni hiszen az árából vagy 5 évig járhattam volna munkába, villanyos bicikli árából is+ az ugyanolyan kényelmetlen és lassú mint a tekerős csak kevesebbet izzad az ember
olcsó szar kocsi, épp hogy menjen, ez kell a meóba járáshoz, ha kopik hagy kopjon, a bicikli alkatrész drágább mint a fos kocsié
el kell olvsani: üzemanyag költsége
amúgy kb ennyi az összes
mert
autómosás nincs, évente 2-3 vödör víz ha nagyon sáros a dísz csík alatt
értékcsökkenésről nem lehet beszélni az astra kocsinál
kopás nincs mert ugye az opel sosem kop el
amúgy amit a cég adott 9ftmajd 15ft/km pénzt abból a karbantartás simán megvan egy melós kocsinak
a magyar okos ember, pl haver átjelentkezett az öreganyjához és a +km miatt megvolt kompletten a munkába járás költsége
kiskőrösön (a méretéhez képest) elég sok munkahely van, a vonzáskörzetéből nem tudsz olyan települést találni ahonnét 3 műszakba el tudsz járni dolgozni
iskola, nappali műszak 7-8 órás kezdéssel remekül kivitelezhető, többi nem
Nekem 29 éve, az autóbalesetem után 3 évig nem volt kocsim: évente párszor tömegközlekedéssel eljutni anyámékhoz Debrecenbe maga volt a rémálom.
- Kalocsa - Kiskőrös vonattal, BzMot, 25 km = 1 óra! (15 éve megszűnt a személyvonat közlekedés ezen a vonalon), de előtte fél óra gyaloglás a kalocsai állomásig!
- Kiskőrös - Bp. Józsefváros
- Villamos és metró a Bp. Nyugatiig.
- Vonattal Bp. Nyugatiból Debrecenig.
- 20 perc villamosozás, és 15 perc gyaloglás anyámék házáig.
Mindezt csomaggal felpakolva... ...bő 10-11 órás nyomorgás, tortúra, és sokkal drágábban mint autóval.
Kocsival 3:45 - 4:00 óra út háztól házig, de még a 2T Trabival is meg volt 5 órán belül mindig.
De az van, és ez sem szól másról. Csak ott van választásod, ahol gazdagság van...Pl Magyarországon nem ugyan az a tömegközlekedési ajánlat, mint pl Svájcban...és pl nem tartanak otthon 3-4 villanybicajt a második vagy a harmadik autó helyett...
Sehol sem lesz, és sehol sem volt...mindig, mindenhol csak egy szük rétegnél müködött. pl az ókori görögöknél a lakosság 10%-a volt teljes jogú, szavazati joggal rendelkezö polgár. nekik volt demokrácia, a maradék 90%-nak meg nem...
Na de abba a 20.000-be bele van számolva minden , vagy csak egy agymosott 20.000?
Benn van az adott távhoz tartozó kopás, karbantartás , értékcsökkenés költsége is? Autómosás, stb? Mert nem ám csak üzemanyaggal számolunk!
De amúgy azt írtam én is.: "ahol ésszerü alternatívát kínál a tömegközlekedés, ott azt használják,"
Nyilván olyan soha nem lesz, hogy mindenhova a tömegközlekedés lesz a legjobb megoldás...
Pl nekem 20 ezer volt a munkába járás üzemanyag költsége
Ha vonattal járok lett volna kb 1500(most 1700, de ez 4 éve volt)
A matematika szerint a vonat sokkal jobb lett volna
A gyakorlat szerint még nem lett volna munkám mert nem tudtam volna időben odaérni
Busszal is ez a helyzet csak az kicsit drágább
Szóval a matematika nagyon okos dolog, de attól még nem lehet mindent erre építeni
Nem agymosás kérdése, hanem matek. Ha valaki csak az autóira akar költeni és keresni, az egy hülye...itt már most az van, hogy egy használt autó havi költsége 300 euró vagy fölötte, egy újé meg 500Euró vagy fölötte (Biztosítások, adó, üzemanyag, értékvesztés, karbantartási költségek). Sok családban van 2-3 autó is...vagy veszel 1050 Euróért egy évre bérletet, ami minden tömegközlekedési eszközre jó, esetleg mellé egy jó bicajt...Pont a mosott aggyal nem szokott menni sokaknak a számolás, de tiszta fejjel azért ezt ki lehet számolni, hogy kinek mi éri meg...
Azert nem teljesen,ragaszkodnak a megszokott eletukhoz.
A covid igazolvany es az oltasok ellen is tuntiznek.
Igaz hogy azokat szemrebbenes nelkul szetgumibotozzak mint a francia sargamellenyes tunteseseket.
Nagyon sokan vannak így, vagyunk így. Nekem ingyen van a vonat, mégis sokszor megyek autóval, mert még olcsónak számít és sok esetben kényelmesebb is. viszont van ahova meg mindig vonattal megyek, mert az a kényelmesebb, még akár úgy is hogy pénzt adok érte, pl külföldön.
No, mi a státusz, háztartási baromfi?
Csak nem a lakossági ingatlan
területén tetszünk tartózkodni,
ráadásul fedett körletben?
Lám csak, a természetfeletti
a megfelelő módon organizálja
az ön életvitelét! Jelentős rangfokozati
előmozdulást észlelek.
Futólépésben oda s vissza
felméri a terepet,
a fából ácsolt ingóság
tetejét hadállásnak tekinti.
Amennyiben jónak látja,
állati hanghatással él,
mégsem távolítják el
a fent említett zárttérből.
Ilyesminek szándékát sem észlelem,
táplálásáról megfelelően
gondoskodnak, mintha
gerleféleségnek tekintenék.
Előszűrés után veszi magához
a tápanyagot, akár egy koronás
uralkodó, kinek életszínvonala
nem hagy kívánnivalót maga után.
Felhívnám szíves figyelmét,
hogy ezek után ildomos lenne
kiváló magaviseletet tanúsítani,
és folyamatában újratermelni
a csíraállományt.
Morzsa nevű egyednek hallásvizsgálatot
javasolnék a jobb kommunikálás végett.
Állományba vétele nem új keletű,
érdemei elismerése mellett.
Javaslom a továbbiakban
hasonló eljárás foganatosítását,
különös tekintettel a szárnyasjószág
védőőrizetére, tekintve, hogy édesanyám
állománybővítést nem tervez.
Mindenki nem fogja feladni, de a számok viszont igazolják a befektetések, fejlesztések hatásait. Az utasok száma növekszik, folyamatosan (persze a Corona kicsit belerondított a dologba, de a hatása már majdnem elmúlt mostanra).
Az autózás pedig nagyon meg lesz drágítva, ne aggódj. Legkésőbb az EURO 7 bevezetésekor megszűnnek a most még kapható olcsóbb autótípusok, csak drága villany lesz vagy drága hibrid, amit már csak hozzáért tud szerelni, olcsó szerelö nem. Hozzá jönnek a megszorítások, mint sebességkorlátozások, még több merőpont (nálunk a szomszéd faluban 17 telepített radar van! egy faluban!), drága üzemanyag (mind az áram, mind az olaj ára növekszik), dráguló biztosítások (aha az autók ára növekszik, a javításuk drágul, akkor ez elengedhetetlen).
Nyilván ez nem tántorít el mindenkit az autózástól, de attól már lehet, hogy 2-3 autó helyett csak egy legyen a családban és ahol ésszerü alternatívát kínál a tömegközlekedés, ott azt használják, vagy hogy a munkahely választásnál szempont legyen a távolság, mert hiába az X Forinttal magasabb fizetés 50km-re az otthonodtól, ha az odaautózás 2X Ft-ba kerül, stb.
Mindenki nem fog vonattal járni, nem is kivitelezhető. és nem is ebben lesz a nagy változás, hogy sokkal többen fognak egycsapásra vonatozni, hanem inkább az hogy kevesebben autózni...és igen, az egyéb eszközöket sem felejthetjük el, mint a buszok. vagy autómegosztók, kerékpármegosztók. Nálunk pl már van ilyen, hogy ide érkezik valaki vonattal és mehet tovább leszállva a vonatról az autómegosztónkkal. De akár bicajokat is bérelhetsz egyböl az állomáson, igaz azokat föleg sport célra. MTB-ok-villanybicajok várják a turistákat.
Ezek a bérautóink.:
hogy érts járhattam volna vonattal is a ceglédi suliba,csak a cegléden a vasútállomás 2 km-re volt az iskolától.
A busz 100 méterre rakott ki tőle és ez a nem mind1(kezeit széttáró)
Autot tesztelunk.
Dizelt. 😆
jól bebaszunk és megverünk mindenkit, ez a mai cél 😂
amúgy egy évben jártam tavasztól késő őszik biciklivel melózni ha nem számítom azt hogy egy óra volt egy út, akkor is kibaszott macera
50es robogóval is próbáltam, hát az sem volt sokkal jobb csak rövidebb
nagyobb ccm-es robogót meg nem érte meg venni hiszen az árából vagy 5 évig járhattam volna munkába, villanyos bicikli árából is+ az ugyanolyan kényelmetlen és lassú mint a tekerős csak kevesebbet izzad az ember
olcsó szar kocsi, épp hogy menjen, ez kell a meóba járáshoz, ha kopik hagy kopjon, a bicikli alkatrész drágább mint a fos kocsié
amúgy kb ennyi az összes
mert
autómosás nincs, évente 2-3 vödör víz ha nagyon sáros a dísz csík alatt
értékcsökkenésről nem lehet beszélni az astra kocsinál
kopás nincs mert ugye az opel sosem kop el
amúgy amit a cég adott 9ftmajd 15ft/km pénzt abból a karbantartás simán megvan egy melós kocsinak
a magyar okos ember, pl haver átjelentkezett az öreganyjához és a +km miatt megvolt kompletten a munkába járás költsége
kiskőrösön (a méretéhez képest) elég sok munkahely van, a vonzáskörzetéből nem tudsz olyan települést találni ahonnét 3 műszakba el tudsz járni dolgozni
iskola, nappali műszak 7-8 órás kezdéssel remekül kivitelezhető, többi nem
- Kalocsa - Kiskőrös vonattal, BzMot, 25 km = 1 óra! (15 éve megszűnt a személyvonat közlekedés ezen a vonalon), de előtte fél óra gyaloglás a kalocsai állomásig!
- Kiskőrös - Bp. Józsefváros
- Villamos és metró a Bp. Nyugatiig.
- Vonattal Bp. Nyugatiból Debrecenig.
- 20 perc villamosozás, és 15 perc gyaloglás anyámék házáig.
Mindezt csomaggal felpakolva... ...bő 10-11 órás nyomorgás, tortúra, és sokkal drágábban mint autóval.
Kocsival 3:45 - 4:00 óra út háztól házig, de még a 2T Trabival is meg volt 5 órán belül mindig.
Benn van az adott távhoz tartozó kopás, karbantartás , értékcsökkenés költsége is? Autómosás, stb? Mert nem ám csak üzemanyaggal számolunk!
De amúgy azt írtam én is.: "ahol ésszerü alternatívát kínál a tömegközlekedés, ott azt használják,"
Nyilván olyan soha nem lesz, hogy mindenhova a tömegközlekedés lesz a legjobb megoldás...
Ha vonattal járok lett volna kb 1500(most 1700, de ez 4 éve volt)
A matematika szerint a vonat sokkal jobb lett volna
A gyakorlat szerint még nem lett volna munkám mert nem tudtam volna időben odaérni
Busszal is ez a helyzet csak az kicsit drágább
Szóval a matematika nagyon okos dolog, de attól még nem lehet mindent erre építeni
A covid igazolvany es az oltasok ellen is tuntiznek.
Igaz hogy azokat szemrebbenes nelkul szetgumibotozzak mint a francia sargamellenyes tunteseseket.
ANYÁM TYÚKJA, HIVATALOS JEGYZŐKÖNYV
No, mi a státusz, háztartási baromfi?
Csak nem a lakossági ingatlan
területén tetszünk tartózkodni,
ráadásul fedett körletben?
Lám csak, a természetfeletti
a megfelelő módon organizálja
az ön életvitelét! Jelentős rangfokozati
előmozdulást észlelek.
Futólépésben oda s vissza
felméri a terepet,
a fából ácsolt ingóság
tetejét hadállásnak tekinti.
Amennyiben jónak látja,
állati hanghatással él,
mégsem távolítják el
a fent említett zárttérből.
Ilyesminek szándékát sem észlelem,
táplálásáról megfelelően
gondoskodnak, mintha
gerleféleségnek tekintenék.
Előszűrés után veszi magához
a tápanyagot, akár egy koronás
uralkodó, kinek életszínvonala
nem hagy kívánnivalót maga után.
Felhívnám szíves figyelmét,
hogy ezek után ildomos lenne
kiváló magaviseletet tanúsítani,
és folyamatában újratermelni
a csíraállományt.
Morzsa nevű egyednek hallásvizsgálatot
javasolnék a jobb kommunikálás végett.
Állományba vétele nem új keletű,
érdemei elismerése mellett.
Javaslom a továbbiakban
hasonló eljárás foganatosítását,
különös tekintettel a szárnyasjószág
védőőrizetére, tekintve, hogy édesanyám
állománybővítést nem tervez.
Ez meg a bicajtárolónk.
Az autózás pedig nagyon meg lesz drágítva, ne aggódj. Legkésőbb az EURO 7 bevezetésekor megszűnnek a most még kapható olcsóbb autótípusok, csak drága villany lesz vagy drága hibrid, amit már csak hozzáért tud szerelni, olcsó szerelö nem. Hozzá jönnek a megszorítások, mint sebességkorlátozások, még több merőpont (nálunk a szomszéd faluban 17 telepített radar van! egy faluban!), drága üzemanyag (mind az áram, mind az olaj ára növekszik), dráguló biztosítások (aha az autók ára növekszik, a javításuk drágul, akkor ez elengedhetetlen).
Nyilván ez nem tántorít el mindenkit az autózástól, de attól már lehet, hogy 2-3 autó helyett csak egy legyen a családban és ahol ésszerü alternatívát kínál a tömegközlekedés, ott azt használják, vagy hogy a munkahely választásnál szempont legyen a távolság, mert hiába az X Forinttal magasabb fizetés 50km-re az otthonodtól, ha az odaautózás 2X Ft-ba kerül, stb.
Mindenki nem fog vonattal járni, nem is kivitelezhető. és nem is ebben lesz a nagy változás, hogy sokkal többen fognak egycsapásra vonatozni, hanem inkább az hogy kevesebben autózni...és igen, az egyéb eszközöket sem felejthetjük el, mint a buszok. vagy autómegosztók, kerékpármegosztók. Nálunk pl már van ilyen, hogy ide érkezik valaki vonattal és mehet tovább leszállva a vonatról az autómegosztónkkal. De akár bicajokat is bérelhetsz egyböl az állomáson, igaz azokat föleg sport célra. MTB-ok-villanybicajok várják a turistákat.
Ezek a bérautóink.:
A busz 100 méterre rakott ki tőle és ez a nem mind1(kezeit széttáró)