amúgy baszki ti basztattok mindig hogy addig agyalok a dolgokon amíg nem találok valamit ami miatt ne kelljen megcsinálnom
na most ti pont így tesztek az akkuval 😂
de ezt nem holnapra kell megcsinálni, időnk van csak el kell kezdeni
én csóró vagyok mint a szar, mégis van minden, te kocsira 5x többet költöttél az utóbbi pár évben mint és napos cuccra
amúgy épülnek az akkupakkok:
ausztrália: https://www.napi.hu/nemzetkozi...
usa:https://villanyautosok.hu/2017...
ezek évek óta működnek
most épülő német: https://villanyautosok.hu/2017...
és tuti van még ezer meg újabb-nagyobb is csak lusta vagyok keresgélni
persze egyik se paks2 de a napi kilengésekhez remekül felhasználható
aztán ha végre betör az lto akku amiről már 2 éve azt mondogatják fél év és olcsó lesz és sok...(vagy ami ettől még jobb) akkor akár atomerőmű élettartamúak is lehetnek ezek az akku pakkok, bár most a lifepo4 akku is már 20+évre tervezhető
az önvezetéstól az a véleményem amíg egyetlen nem önvezető jármű lesz az utakon addig sosem lesz tökéletes, mert az ember egy akkora hibaforrás hogy ezt még 100év múlva sem tudja kompenzálni egy mesterséges agy sem
Hát te mersz kicsiben gondolkodni, Freelacnak abban igaza van, hogy ami neked és a kiccsaládnak mükszik úgy ahogy az már egy falu méretben sem ahogy csak az akku kapacitás kérdését felvetették, 1 országot nem tudna kiszolgálni a világ összes akkugyára és alapanyaga, amíg ez nem megoldott addig minden csak elvi síkon való elmélkedés, szerintem nyilván nem ilyen akkukkal oldják meg a tárolást, az autózás rákfenéje is jelenleg a töltés így főleg a kamionoknál ez még messze van a használhatóságtól mint az önvezetés is.
lítiumról ennyit találtam nagyjából az elsó lapon:
A lítium a földkéregben 0,002-0,006 tömegszázalékban fordul elő, ami azt jelenti, hogy a természetben a lítium a 33. leggyakoribb elem. Gyakorlatilag szinte mindenütt megtalálható a különféle kőzetekben, a talajban, az édesvizekben és a tengerekben egyaránt.
Konkrét számokat alapvetően azért nem tud senki mondani, mert még bőven tartanak a kutatások és feltárások. Például 2018-ról 2019-re 30%-kal nőtt a feltárt tartalékok mértéke. Jelenleg világszerte több mint 80 millió tonna lítiumról bírunk tudomással.
úgy gondolom evvel is úgy leszünk mint a kőolajjal, ott is már a 80as években kongatták a vészharangot hogy beleátható időn belül sokkal kevesebb lesz, aztán valahogy mindig találnak újabb adagokat......
és ha azt vesszük hogy a kőolaj 1x használható fel(max 2 ha a műanyagot elégeted) akkor a lítium sokkal többször felhasználható miután kiépül az újra hasznosítás
a vidéki lakossági fogyasztás 100% megtermelné a nap áprilistól-októberig egy egész kis napelem rendszer+akku
persze egyedileg ennyi akku nem kivitelezhető mert a sok tudatlan magára gyújtaná a házat
de ha minden házon annyi napelem lenne ami csak elfér, és lenne körzetenként egy jobb akkupakk akkor nem csak a lakossági hanem ami vidéken van csekély mértékű ipari élet azt is lazán fedezné
nagyobb cégek ellátására meg ott a napelempark lehetősége,
akku meg van-volt-lesz igénytől függően gyártják őket, persze nem olcsó, de ha azt vesszük egy atomerőmű építés sem olcsó, ráadásul ott utána tetemes a fenntartási költség is, pl pakson 2500 dolgozó van aki tuti nem minimálbéres, éves bérükből jó sok akku+napelem épülhetne
paks2 meg durva nagy összeg, bár a szükségességét megértem, ellenben a megtérülése nem egyértelmű....
és jelenleg is vannak olyan gázerőművek(még magyarországon is) amik készenléti módban üzemelnek, és egy telefon és már igen rövid idő alatt termelik az áramot
a nap meg egész jól kiszámítható előrejelezhető, pl napkelte-napnyugta elég kiszámtható, a 3 napos előrejelzések is egész pontosak, és ha 10 ezer helyen van a napelempark akkor mindig lesz napfényes rész, amikor meg 3 napig esik azt előre lehet jelezni
szóval meg lehetne mindet tenni, ha akarnánk, de mi nem akarjuk mert ugye az akkugyár geci meg szennyez is, meg aztán a kis chilei meg a kongó kisgyerekek milyen körülmények között bányásszák, aztán ezt addig hajtogatjuk amíg el is hisszük hogy a villanyos dolog rossz, nagyon rossz
ahelyett hogy amelyik része rossz azt megcsinálnánk kevésbé rosszra vagy éppen jóra
na de ugye vannak üzleti érdekek, és ezeknek lobbistái így csak a pénz és a hatalom számít se az emberek, se az emberek környezete nem számít semmit sem
és persze vannak azok a fajta emberek mint pl a sanyi(jelentős többség azért ilyen) hogy neki semmi sem számít csak a saját kényelme, a legkisebb kellemetlenséget sem tenne meg azért hogy mondjuk aki 120 évvel később születik annak ne legyen totál szívás az élete
Persze, ez nyilvánvalónak kellene lennie. A legtöbb ember ott követi el a hibát, hogy a legszűkebb 100 m2-es lakásának és a 3-4-5 tagú családjának a megoldásait akarja kivetíteni a társadalomra.
Mint a sötétzöld lipppsi buzeránsok, akik LNG-vel akarják pótolni az orosz gázt.
Arról nem is beszélve hogy nincs a földön annyi alapanyag az akksikhoz mint amennyi kéne.Ha a ma futó autókat mindet ki akarnánk cserélni akksisra, egyszerűen nem tudnánk.Lehetelen.Nem véletlen mondják hogy ez csak egy áthidaló megoldás
Te még mostanra sem érted meg, hogy sem időben, sem térben NEM lehet összepárosítani a fogyasztást, hogy az infrastruktúra alkalmatlanságáról még ne is beszéljünk.
Azt értem, hogy te megtermeled a fogyasztásod egy részét az életed egy-egy pillanatában, de kérdezem, ez az év minden napjának minden órájában így van? Akku? Persze. Honnét? Miből? Azt kérlek ne mond, hogy te vettél az ali-n 150 db kínai 18650-est és az elég a tabletedhez, tehát ez a megoldás mindenre IS.
Szemétégetés? Az jól hangzik. Igaz, hogy az összegyűjtésük-feldolgozásuk energiáját le kell majd vonni a megtermelt energiából, de tényleg jó ötlet.
ez ugyanolyan hülyeség mint az hogy nem lehet közlekedni a sok lószartól
ezt feszegették régebben pesten amikor még nem volt belsőégésű kocsi
a megrögzött szokásainkon kell egy picit változtatni és máris lesz mindenre áram
pl ma nem tudok mit kezdeni a sok napból jövő árammal, akku tele, mosni mosogatni sütni nem kell légkondi meg nem győzi elfüstölni azt a 0,8-2,2kw ami termelődik
tegnap meg összesen jött 0,0kwh
ha ezeket ki tudjuk küszöbölni egy jó nagy akkupakkal akkor stabilan lehet rá számítani az év többségében, a maradékban meg lehet égetni a szemetet
fene tudja, régen több volt a fogyasztás, amit ma a szervizre költesz
szóval nem biztos hogy annyival jobb volt
egy mobil kamion szervizes ismerős azt állítja az euro6 teherautókat kell kerülni ameddig lehet, a többivel még el lehet bírni
Állítólag valami az elektromos adagoló körül ellett meg , a lényeg hogy kitudtuk takarítani a szart belőle ! Hiába van karbantartás , a hülye EDC-s szar néha behány , a baj ott van , hogy a beton mozgás nélkül nem szeret várakozni ! Nálunk nem úgy van , hogy beleszarok , majd lesz vele valami , itt percek vannak döntést hozni , mi legyen a következő lépés , ill. lehetőség ! A legtöbb amit ki kellett vésni , az 7m/3 volt , az is elektromos hiba miatt nem volt indítható ! Kivéstük ! Nem egy leányálom bent a dobba légkalapáccsal dolgozni , közbe a dobra is vigyázni , a légkalapács hegye nem érhet a lemezhez ! 😢
ez a magyarországi helyzet
tervezett karbantartás nulla, mindent az utolsó percig használni kell, aztén ha elromlik akkor lehet kétségbe esni
estetleg utána sos javítás 3x annyiért mint az üzemszerű karbantartás lett volna
de az agyakba ez itt nálunk még nem sok helyen ért be
na most ti pont így tesztek az akkuval 😂