Elektronika nélkül szerintem sem MM lenne a király.
Bittivel pedig volt egy interjú, ahol összeütközött a két vélemény a kiülés kontra nem kiülés és ő elég jól érvelt mellette, de sehol nem találom, a tesztmotoron volt fent anno.
Szerintem sem számít mi ér le, a kényszeres bizonygatás nagyon gáz, de sokan még mindig a majrécsíkkal vannak megáldva.
Hello mindenki! Lemaradtam 4 oldalnyi írásról, ami szokatlan itt, de örülök neki :) Ömlesztve apellálnék az olvasott dolgokra. Először is, egy kedves fotós kolléga jóvoltából lett rólam 2 fasza ringes kép, szerintem igen fainul sikerültek, már csak azt sajnálom, hogy a pozíció témában nem a legjobb szögből, de azért látszik aminek kell. Zsupek, neked is mindenki másnak igaza van abban, hogy erősen javallott mozogni a motoron. A túragőzösöktől a sportmotorig mindenen, ajánlom figyelmedbe Dodor tréningjeit, nem mond semmi eget rengető sose hallott titkot, de nagyon hasznos és gyakorlatias. Attól, hogy mozogsz, nem leszel gyorsabb, sőt, eleinte fura lesz. Mozgolódtam én ezelőtt, de csak azt hittem, hogy jól csinálom, kívülről látni magad teljesen más. Én azt hittem, hogy kiülök, kiderült, hogy szinte meg se mozdulok. És mikor már azt hittem, hogy lógok a motor oldalán, mint egy idióta majom, akkor kezdett valami látszani kintről. Nagyon érdekes összenézni a kettőt. A mozgástól, az új stílustól nem leszel gyors, sőt, eleinte lassabb. Én 2 éve 2,14,5 környékén mentem a Hringen, akkor még úgy ültem a motoron, mint egy zsák krumpli. Elkezdtem mozogni, keresni a helyem, lett 2:19. Amint belejöttem, lementem 2:11,4-ig, ami az én szintemen talán nem olyan rossz, persze sok van még benne. Ha megnézitek a képet, úgy ülök, hogy a fele seggem van az ülésen, feleleges lejjebb tenni a csípőt. A jobb alkarom viszont a tankon pihen, de itt még nem is csinálom elég jól, mert a vállam és a fejem nincs elég mélyen. Jobb pillanataimban a markolat felett nézek előre, a fejidom mellett. Csak ismétlem az előttem szólókat, szimpla fizika, minél több súlyt viszel a motor függőleges tengelye és az aszfalt közé, annál több dőlésszöget sprólosz a motornak, és annál több tapadást adsz a gumiknak. Nem kell lógni, mint Marquez, még utcán is, de érdemes elkezdeni ezt gyakorolni. Az utolsó képen látszik barátibb, utcai körülmények között, hogy én hogy megyek, kicsit kiülve, de a vállam és fejem is a motor függőleges tengelyén belül van. Közel nem lógok le úgy, mint pályán, de nincs is rá szükség, mert nagyobb a tapadási tartalék. A lényeg, hogy az új stílus szerint, ha kiülsz pár centit, akkor a válladnak attól picit lejjebb, a fejednek meg még attól is lejjebb kéne lenni. Ez nem gyors, hanem biztonságos, mert utcán, mint tudjuk szinte soha nincsenek idális körülmények, és minden egyes gramm tapadást érdemes megadni a gumiknak. A másik része, hogy ha dőlésszöget spórolunk, a futómű is jobban tud dolgozni. Nem folytatom, menjetek el Dodorhoz, én kvázi tempósnak mondható motorosként mentem, és így is sokat segített.
Most pedig gondolatok ömlesztve:
- igen, Bitti (isten nyugosztalja) valóban fentről motorozott, nem ült ki nagyon. Ennek talán több oka is volt, egyrészt a termete, mert ő egy kis kiüléssel is sokkal nagyobb súlyt tudott áthelyezni, mint egy 50 kilós versenyző, másrészt ő nagyrészt utcai versenyeken indult. Egyszer olvastam egy interjút az egyik utcai élmenővel, ő mondta, hogy pályához képest olyan 10% körül mennek "lassabban", tehát közel nem járnak a gumiknak annyira a végén. Ez az extrém kiülés, leszmászás dolog pedig már tényleg arra kell, hogy az utolsó ezredeket is kihozzuk a gumi pereméből.
- jól tudta aki írta, Rossi tényleg stílust váltott, neki is meg kell tanulni márkezesen még könyökből is lelógni, mert a kis porbafingó a stílusával annyi tartalékot talált, amivel a komplett motogp mezőny azóta se tud mit kezdeni. Azzal a friss véleménnyel (talán Edwards mondta, nem tudom) meg egyetértek, hogy ha nem lenne kipörgésgátló, meg ez a brutál elektronika, még mindig Rossi lenne a leggyorsabb.
- sem lábtartó szikráztatástól, sem majrécsík gyilkolástól, sem térdkoptató gyalázástól nem leszünk gyorsabbak. Talán jól néz ki, meg lehet vele nagyzolni, de pályán rendre megtörtént, hogy előtte az ember húzta a lábtartót, meg végig térdelte a kanyart, mégis lassabb volt, mint én, akinek nem ért le semmi. 2:11-ig le kellett mennem, hogy életemben először leérjen a térdem, csak azt sajnálom, hogy arról nincs kép, jóvan lentebb volt a motor, mint a képeken. Az én véleményem az, hogy a tempó számít, nem az, hogy ki mit húz az aszfalton. Akinek mindig minden leér utcán is, úgy vagyok vele, hogy valamit nem jól csinál, nem motorozik biztonságosan, a feljebb leírtak miatt. Az a hátizsákos gixeres szikrázós kép is pont ilyen, lehet, hogy kívülről jól néz ki, de az ember már olyan szinten kiteszi a csípőjét, hogy minden kanyarban térdelni tudna, de a mellkasa, meg a feje fent van a tank felett.
Egy a lényeg, motorozzunk tudatosan, biztonságosan, ki-ki a maga tempójában.
Egy boci csokit nem tud megvenni,csak a neten log.
Bittivel pedig volt egy interjú, ahol összeütközött a két vélemény a kiülés kontra nem kiülés és ő elég jól érvelt mellette, de sehol nem találom, a tesztmotoron volt fent anno.
Szerintem sem számít mi ér le, a kényszeres bizonygatás nagyon gáz, de sokan még mindig a majrécsíkkal vannak megáldva.
Most pedig gondolatok ömlesztve:
- igen, Bitti (isten nyugosztalja) valóban fentről motorozott, nem ült ki nagyon. Ennek talán több oka is volt, egyrészt a termete, mert ő egy kis kiüléssel is sokkal nagyobb súlyt tudott áthelyezni, mint egy 50 kilós versenyző, másrészt ő nagyrészt utcai versenyeken indult. Egyszer olvastam egy interjút az egyik utcai élmenővel, ő mondta, hogy pályához képest olyan 10% körül mennek "lassabban", tehát közel nem járnak a gumiknak annyira a végén. Ez az extrém kiülés, leszmászás dolog pedig már tényleg arra kell, hogy az utolsó ezredeket is kihozzuk a gumi pereméből.
- jól tudta aki írta, Rossi tényleg stílust váltott, neki is meg kell tanulni márkezesen még könyökből is lelógni, mert a kis porbafingó a stílusával annyi tartalékot talált, amivel a komplett motogp mezőny azóta se tud mit kezdeni. Azzal a friss véleménnyel (talán Edwards mondta, nem tudom) meg egyetértek, hogy ha nem lenne kipörgésgátló, meg ez a brutál elektronika, még mindig Rossi lenne a leggyorsabb.
- sem lábtartó szikráztatástól, sem majrécsík gyilkolástól, sem térdkoptató gyalázástól nem leszünk gyorsabbak. Talán jól néz ki, meg lehet vele nagyzolni, de pályán rendre megtörtént, hogy előtte az ember húzta a lábtartót, meg végig térdelte a kanyart, mégis lassabb volt, mint én, akinek nem ért le semmi. 2:11-ig le kellett mennem, hogy életemben először leérjen a térdem, csak azt sajnálom, hogy arról nincs kép, jóvan lentebb volt a motor, mint a képeken. Az én véleményem az, hogy a tempó számít, nem az, hogy ki mit húz az aszfalton. Akinek mindig minden leér utcán is, úgy vagyok vele, hogy valamit nem jól csinál, nem motorozik biztonságosan, a feljebb leírtak miatt. Az a hátizsákos gixeres szikrázós kép is pont ilyen, lehet, hogy kívülről jól néz ki, de az ember már olyan szinten kiteszi a csípőjét, hogy minden kanyarban térdelni tudna, de a mellkasa, meg a feje fent van a tank felett.
Egy a lényeg, motorozzunk tudatosan, biztonságosan, ki-ki a maga tempójában.