Nem is tudnám lenyomni, mert az első 200 km után azt mondanám, hogy további jó utat. Máshogy fáraszt az út és pálya. A pályán, mivel nem ülök, hanem folyamatosan mozgok a motoron, elfáradok a menet végére. Utcán, ha messzebre megyek (az én mértékemmel mérve), akkor egy idő után a pozíciótól fáj a nyakam, hátam, derekam stb. Kiáll mindenem a hosszú utaktól, de nem vagyok fáradt, csak befeszülök itt-ott.
Viszont ha nézed az órát akkor nagyobbat lép. Ez olyan mint a 250 2t krossz, baromira nem tudsz vele motorozni de amilyen hirtelen agresszív, azt hiszed hogy kurva gyors vagy.
Egy forgós hirtelen, agresszív motort sokkal erősebbnek érzel :)
Nem feltétlenül értek egyet. Lehet valaki alatt hiperszuper elektronika stb, ha nem tud motorozni, egy sokkal gyengébb és öregebb vassal lazán megszopatja egy tapasztalt motoros, pláne, ha helyi. Az ABS-sel egyetértek, de a mi halandó szintünkön egy csont analóg motorral is lehet valaki szélvész gyors. Ha meg emberünk hülye és majd az elektronika megoldja módban tökösen túlvállalja magát, gyorsan betakarózik az elektronikájával. Utcán nem tudunk/nem érdemes, pályán pedig legtöbben nem tudunk annyira a tapadás végén motorozni, hogy számítson egy kipörgésgátló stb
Nálam ez szerelem :) A másik meg, hogy erőben tudok olyan nakedet venni, mint egy sportmotor, de fék-váz-futómű kombóban csak nagyon nehezen. Pár európai gyártónak megjött az esze és csináltak tökös nakedeket, pl Ducati Streetfighter (nagyon kéne), Tuono V2-V4, Street Triple R stb, de sajnos kevés kivétellel, főleg a japán oldalról az a tendencia a mai napig, hogy olcsójános alkatrészekből kell összerakni egy nakedet, meg el kell puhítani. Nem értem Ok, valószínű az kell a népnek, de ez nem az én ízlésem. Nem szólom le ezeket a vasakat, annyi mondok róluk, hogy nem az én ízlésem. Volt szerencsém pl egy CB1000hez: gyönyörű dizájn, féloldalú lengőkar, csavart küllők, valami gyönyörű az a gép. Ráültem, elindultam, mondom csak óvatosan, mert csak egy ezresen ülök. Egész kellemesen haladt alacsonyabb fordulaton, na mondom kis egyenes, nyelezzük meg, aztán meg picit bátrabban a kanyarokban is. Gyerekek, hát én azt hittem elalszok rajta. Nincs a seggembe építve fékpad, de úgy éreztem, hogy a 300 köbcenti mínusz Daytona jobban tol középen, pedig ez egy ezres!!! naked, ami elvileg nyomatékra van gyúrva. Ehhez képest... Biztos vagyok benne, hogy az egy nagyon nagyon jó motor, sokan szeretik, de szerintem langyi. Uram bocsá, de nekem tűz kell, meg szenvedély, az, hogy felálljon a faszom akárhányszor elmegyek mellette a garázsban. Hogy nedves legyek, ha rágondolok. Ehhez képest sok mai és nem túl régi naked túl van szelidítve, lelketlen, steril, langyi, puha. Nagyon nagy kár.
Arról nem beszélve hogy amíg 2000 Ben tökös öngyilkos bolond vagy motorozni tudó ember vett 1000est most annyi elektronika van bennük hogy bárki felukhet rea
Nem kényelmes, az tuti. Mivel 9 éve sportmotorozom, így megszoktam, de túrázni nem ilyet kell venni. Érdekes dolog egyébként, hogy leginkább hosszú, egyenes szakaszokon fájdalmas. Bükkben pl semmi bajom nincs, ha oda-vissza megjárom Felsőtárkány-Lillafüredet akkor sem, a Hungaroringen meg még annyi bajom se volt, ott inkább a fáradtság ütött be (meg a szar fék).
Való igaz, hogy amíg korábban, lásd 90es évek, más se volt, csak sportmotor, pár éve már rájöttek a gyártók, hogy a legnagyobb bevételt nem a hasalós kategória hozza. Ezért jöttek fel nagyon a középkategóriás csupasz gépek, amiket elkezdtek még jobban szubkategóriákra darabolni. Emlékszem, mikor 2003 környékén erősebben elkedztem belekóstolni a motorozásba, akinek nem volt R betű a motorja nevében, nem is volt ember :D Emlékszem egy Superbike cikkre, 2004ben a gixerhaccáz volt a legnagyobb darabszámban eladott motor a briteknél. Nem mindenki szereti, sőt, egy ideje már kajak kisebbségben érzem magam speedesként :D ami inkább jó, mint rossz, de a piaci tendenciát nem szeretem. Milyen fasza is volt, mikor ezres és 600as kategóriában 2 évente volt modellfrissítést és a gyárak folyamatosan egymás torkán voltak, hogy kié a jobb.
Mert amíg 600 asból sport motorból eladtak X darabot a naked &túra & stb bol eladtak xxxxx ,magyarul jóval többet es a piac is megváltozott ,arrol nem bestelve hogy Most mast nyomnak le a torkunkon
Hát nagyon bízom benne, hogy ez csak a főnix lét halál fázisa, mert megmondom őszintén jelenleg a Daytonán kívül nem sok ötletem van, hogy milyen motor lehetne a következő majd egyszer. Annyira bejön a sorhárom, hogy nem cserélném le, nagyot meg nem akarok, az én létem a kis fürge szöcske lét motoron, nem az aszfaltszaggatók. Egy 800as sorháromban még kiegyeznék, az tuti.
Igen, a kérdés pedig az, amit gondolom a Triumph is feltett házon belül, hogy érdemes-e 800asra fújni a Daytonát is, úgy, hogy ezzel nem tudnak FIM homológ versenyeken indulni. Nekem a Ducati 848 is nagyon bejött, és összességében nem vagyok köbcenti függő, nekem a nagyobb nem egyenlő a jobbal. Annyira imádtam, hogy ilyen köbcenti mellett nyomatékból lenyomok bármilyen 750est, és hogy 600as kategória, de használható utcán visítás nélkül is. Ok, azért kb 10 évnyi használt Daytonából lehet majd válogatni, de elszomorít, hogy így ér véget a dolog. És mivel a Triumph nem igazán elkötelezett a sportmotorok mellett, nem érzek rá nagy esélyt, hogy kitoljanak egy 1100es sportgépet a gyárból.
A piaci kereslet-kínálat igény részét azt értem, elvégre közgazdász volnék :) A technikai része is ok, bár nem hiszem, hogy ne tudnák teljesíteni a mindenféle normákat. A piaci trendet nem értem leginkább, hogy miért nem kell az embereknek a 600as sportmotor. Szívesen elbeszélgetnék egy piacelemzővel valamelyik gyártótól.
Környezetvédelmi normák,és a nagyobb nyomaték meletti nagyobb teljesítmény igény a techinikai része.
A 2008-as földbeállt motoreladások miatt megnövekedtek a motorkerékpárok árai.
Ezzel együtt a vásárló töb pénzért többet akart így akinek volt pénze ezrest vett.Akinek nem az nem jelent meg új motorért.
Értsd úgy hogy kevés motorból kurvakevés 600-as sportot adtak el.
Nya és mivel a gyárak a motor eladásából kéne élniük minek gyártanának olyat amit nem vesznek?
Nem mentek nemzetközi versenyeken? Dehogynem. Az egész Daytona 675 projekt a legendás Paul Young, mint tesztrider-tesztversenyző útmutatása mellett indult, így nyertek meg 2008tól mostanáig 5 BSS címet. A brit superbikeról és supersportról annyit kell tudni, hogy sokan keményebbnek tartják, mint a VB-t. HRC Hondák mentek az angol bajnokságban, még a VB-n sincsenek HRC Hondák! VB-n is mentek vele sokáig, de nem ölt bele eleget a gyár, ezért ha jól tudom a legjobbjaik 5. helyezés körül voltak, ami azért nem rossz. Ezen kívül AMAban, és bármilyen supersport, illetve superstock sorozatban ha összesítünk néhány évet, a Daytona 675 nyerte a legtöbb címet, illetve érte al a legjobb eredményeket. Úgy tudom, hogy ahogy a 600 sornégy, úgy a 750 V2 és a 675 sorhárom a mai napig FIM homológ.
Versenysikerekben tehát igencsak bővelkedik a motor. Viszont nem értem, hogy a mi a pénisz ez a haldoklás 600asok terén. Pár éve a 600asokról szólt minden, most meg megszűnik, megszűnt, nem gyártják, alig gyártják. Mi a tököm van komolyan?! 180 lóerő alatt már nem is lehet sportmotorozni?!
Még egyenesben sem szoktam gubbasztani motoron,Mindig lehet mozogni.