Az egyetlen az amikor visszarakod a blokkot. Hegerfely nélkül felrakod a power bowdeneket. Akkor tudod beálìtani a távolságot a húzó bowden spanolójával. Egy hézagmérőt bedugsz a dugó meg az elem közé és 0.8 mm vagy 1 mmre állítod. Hogy a hőtágulás hatására se tudjon beleérni a dugóba vagy a gyűrűkbe.
Az alapos tisztításhoz ki kell kapni a blokkot. Le kell venni azt a kis négyzetes fedelet. Kihúzni a povereket. Aztán lemosni a kormot meg lepucolni lehetőleg fémtisztára. Meg a power furatait is ugyanígy kimosni finom dörzspapírral a kormot kipucolni. Ezt persze lehúzott hengernél. Aztán összerakásnál hengerfej nélkül vissza. Be kell állítani az elemek távolságát a dugótól 0.8 mm re. Mehet vissza a hengerfely. És kész. Ha a kipufogónál jön az olja akkor lehet hogy csak laza a csonkcsavar. De ha jól kevered a benzint nem szabadna olajnak lennie ott. Meg a powernél sem. A power mozgató tengelynél is van egy pici szimmering. Ha ki van keményedve azt is ki kell cserélni. Ha a power felett a kis négyzet alatt olaj van akkor vagy rosszul álnak az elemek, vagy el vannak tömődve a kis eengedő járatok. Mindegyik power elem alján van egy furat meg egy csatorna ami abból a felső térből leereszti az olajat. Azr is ki kell puccantani. Összerakáskor 2 t olajjal picit megkenni az alkatrészeket. A power befogató 2 pici csavart menetrögzítővel bekenve visszatenni. Új tömítés a kipufogòhoz. A powerfedélhez meg a hengerfejhez és kész is.
Hogy is fogalmazzak így hogy még neki se álltam.....Szóval,a power szelepet ki veszem és visszarakom és nem kell semmi értékre pozícióra figyelni,minden adott?Ha neki állnék,akkor szembesülni a dolgokkal,de ezt csak jövőhéten tudom meg ejteni.Kicsit tartok az egésztől,de mint írtad,ez fontos művelet,jó lenne meg ejteni.
Még nem nyúltam bele a motorba,egy ismerősöm segített az újításban,de ő sem ér rá mindig.Lehet hogy hülyén hangzik a kérdés,a power meg nyitásánál,vannak értékek,pozíciók amikhez tartani kell?
mint ha a négyzet alakú fedél alól jönne, de nem biztos, mert nagy valószínűség szerint a könyök és a henger tömítésétől jön az olaj csak összekente a power fedelét. Vogórészt alamint, power takarításra én is kérnék tanácsot, hogyan és miszerint bontsam meg a kipufogó rendszert.
Akkor abba beleszakadt már a power. Így drága mulatság lesz. Havernak a fele dugó le volt szakadva. De ha itt visszakeresel írtam már poti is árul powert. Meg asszem robinak is van. Csak olvass vissza 5 6 oldalt. Egy dugó 30ezer bele. Uhogy nem olcsó játék. Ezért kell a powert tisztítani.
Na most megnezettem hozzaertovel a powert. Van minden csak a power nyelv (kipuhoz szukito) es bowdenek kellenenek. Ha valaki tud akkot megkoszonnem. Es meg azt vettem eszre hohy magas fordulatra huzva olyan 9 - 10 ezer korul mintha a dugo csattanna egyet a gyertyaba. Az mitol lehet ? Megneztem kipu csatlakozasnal a dugot... a teteje vegig van verve :/
A 125é kilenc liter. Nálunk 3nak be van kötve az olajzàsa. De 1.50 es keveréssel szuper jól működik. Csak ne arollal keverd hanem valami normálisabb 2t vel. Ha be akarod kötni az olajzást azt is el tudom mondani hogy lehet belőni a szivattyú szálítását. Igaz 2 emberes de nem lehetetlen.
Idom festéshez egy pár szót.Nem rég jártam egy üzletben,ahol festékt,burkoló anyagokat árulnak.Találtam olyan sprét alapozóval,amivel műanyag idomokat lehet festeni,lehet hogy olcsobb.Egyszer elszakadt a kilóméteróra spirálja a motoromnak.A Gerecse motorból rendelte.Ha jól emlékszem suzuki dr spirál volt,nem tsr-é.Először le vert a hideg veríték,mert nem ezt kértem,be szereltem és jó lett.Előtte más üzleteket meg kérdeztem,húzós árakkal riogattak.Amit vettem,az pósta költséggel együtt ha jól emlékszem 5-6 ezer forint volt.Ezt olcsóbbnak találtam(ez persze relatív).Power szelepet pedig utángyártottat vettem,itt találtam egy hirdetésben ami már nincs fenn.De a cím meg van ;),de ne legyen rá szükség :).Jól működik,de ez nem volt olcsó,40000!....Kezembe került egy használt,de abban nem volt sok bizodalmam!Kosz és lerakódás volt.Látszott hogy meg próbálták le takarítani,de nyakig sorja és dörzsölt volt a felszíne.Féltem hogy be rakás után komoly gondot okozott volna!Ez egy érzékeny terület.
Jól hangzik ez a szeretetcsomag, egyenlőre csak egy spirál kellene a kilométer órához, és egy üléshuzat kellene de az utóbbit csináltatok.
Az idomokat házilag felcsiszolom ha ráérek majd és elviszem lefújatni.
A bovden tippeket pedig megfogadom, köszi.
új láncszett fogaskerekekkel milyen árban mozog?
Valamint a teleszkópokat is jó lenne kicsit megnézegetni, de leginkább a hátsóval lesznek gondok, erre vmi tanács?
Bowdeneket semmiképp ne rendelj,azokat inkább csinálj. Vegyél járműalkatrészből, univerzálisat,aztán csak méretrevágod,ráteszel egy véget,amit ott szintén meg tudsz venni,és kész. Új gyári egy db power bowdenre,ami 30 cm hosszú, nekem a suzukiban 4000 ft-t mondtak. Nekem a mostani kuplungbowdenem egy 3kj-s yamaha jog hátsófékbowden méretre vágva. Megolajoztam jól,és most olyan puha mint a vaj. :-)
A pótalkatrészekkel kapcsolatban,én vettem egy szeretetcsomagot,amiben van mindenféle ezaz, komplett kábelköteg,km óra, hátsó villa, pár fogaskerék,kiegyenlítő tengely, sérült légszűrőház, beállt hátsó fékmunkahenger,fékpedál,váltókar, letámasztó meg ilyenek. Ha kell valami kérdezz. :-)
Holnap onnan körülnézek hogy pontosan a kipufogó csonknál szivárok e az olaj..
Nekem le van kötve az olaj róla magam keverem, milyen arányokkal szoktátok amúgy keverni, amit nagyon szeret. ?
Az idomokat házilag felcsiszolom ha ráérek majd és elviszem lefújatni.
A bovden tippeket pedig megfogadom, köszi.
új láncszett fogaskerekekkel milyen árban mozog?
Valamint a teleszkópokat is jó lenne kicsit megnézegetni, de leginkább a hátsóval lesznek gondok, erre vmi tanács?
A pótalkatrészekkel kapcsolatban,én vettem egy szeretetcsomagot,amiben van mindenféle ezaz, komplett kábelköteg,km óra, hátsó villa, pár fogaskerék,kiegyenlítő tengely, sérült légszűrőház, beállt hátsó fékmunkahenger,fékpedál,váltókar, letámasztó meg ilyenek. Ha kell valami kérdezz. :-)