nemtudom mit ir az sv könyve,nem emléxem már...
motornál nem sokszor, kocsinál már csináltam párszor ilyen manővert...
én ált ugy szoktam,h felmelegitve a motort(termosztát kinyit) a vizpumpa kis csavarjánál leengedem a rendszerböl a folyadékot,majd esetleg átöblitem tiszta desztvizzel,ha retkes volt a leengedett fagyállo. de 2-3évente megejtett cserénél szép lesz még a szine.
utána radiátor feltölt, kiegy tartály feltölt, csövek megnyomkod,h a levegö kibugyogjon, kupak ráteker, motor beindit és járni hagy...ezek ált maguktol légtelenednek...
de mielőtt nekifogsz, kérdezz meg nálam/nálad okosabbat is,h jo munkamenet é ez?!
persze, biztos hogy van egy idő, illetve üzemóra ami alatt elhasználódik. nem is tudom hol de régebben olvastam egy cikket erről ott írták hogy ez a kenőképesség úgymond lerakódik az alkatrészekre a vízkörben, és ha cserélsz pl vízpumát azért kell új folyadékot adni neki. Persze hogy nem tétel a motornál való csere, de mondjuk verdánál tuti nem cseréli senki 2 évente.
amúgy ja aldi vagy lidi ben lehetett kapni szélvédőmosó mérővel együtt.
SV könyvében jól olvastam hogy légtelenítés miatt fel kell tölteni a tartályt és a radiátort is, így előbb kimennek a buborékok illetve nem kell annyit utána önteni. Ja még valami légtelenítés mint a kocsinál, beindítom bemelegítem azt jónapot? Nyitott kupakkal kell a tartálynál?
ezt az orrszivót nem ismerem,de látom aldis..
légmentes vizkörben is eltaknyorgodik a hűtőlé...ha a fagyállósága még jó is, lehet h már a kenőképessége gyengül.
a könyv 2évet ir... gyanitom,h 5év multán sem volna nagy hibája
Tudom hogy nem tétel, de én eddig azt valottam hogy amíg nincs megbontva a vízkör addig szükségtelen a csere ha jó a fagyálló értéke, ph-ja stb. De valóban 2L nem tétel.
Amúgy nekem ilyen kis kb értéket mutató van: http://www.autosuli.hu/images/...
mióta megvettem a motort azóta nem cseréltem. 2-3 éve vettem kb, nem ugrik be pontosan mikor is. refraktométer? még a nevét sem hallottam sosem :D fagyállót szoktam mérni a jelenlegi is ami benne van az -40°C-os. Illetve a totalcaros "filléres neppertrükköt" szoktam alkalmazni (multiméter, lakmuszpapír)
igen...egy kicsi marad is...pár deci. asszem 1.7 v 1.8 liter kell. veszel egy ilyen rózsaszinűt, átöntőd 2l flakonba, felöntöd vizzel és kész.
vagy van készrekevert is, az -35fok kb. és 800ft körül van literes flakonban.
nah,pl ma az ismerősi köröm egyik toyotája jött hozzám,mert 2nap állás után egy kb d=5cm olajfolt van alatta...
az olajszürőnél szivárgott...
gyári toyi szürő...denso...made in china!!!!
húztam rajta még egy picit, aztán meglássuk...
kár volna elpazarolni a kb1hónapos gyári olajat meg a szűröt...
szakszervizben volt cserélve,gyanitom h a nagy sietségben kosz került a szűrö gumija alá vagy csak nem húzták meg rendesen a szűrőt...
pár nap mulva kiderül...
holnap egy k6 sv olajcsere meg folyadékcsere a menű...
a gazda hoz mindent hozzá...kiváncsi vok hogy esik majd neki lemotorozni ide azt a 18kmt...
Ez a z16xep szar,a blokk alapja a régi ott a kipufogó más,sokkal több a hely,lényegesen jobb.Itt alul a nívó csöve akadályoz felül meg a katalizátor,mindezt a földön fekve,és egyszerűen nem fér el rendesen a kezem.
Vasárnap tekertem bele a gastraba egy mann szűrőt,azonkívül hogy irgelatlan köcsög helyen van és kisebb mint a gyári no problem.
Nem folyik,nem rossz semmi.
simán egy szűrő.
Legközelebb kerítek hengst szűrőt vagy gyárit.
persze hogy van, de mivel majd a kocsiba kell olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűr, gyertya, csomagtérajtó teleszkóp akkor már rendelek az SV-hez is egy szűrőt. Sajna bárdi vagy unixban a kocsihoz sokkal drágább a cuccok mint a kovács autónál, pedig van céges kedvezményünk is még így is ....
modellszáma válogatja.
láttam már délafrikait, taiwanit, chileit.,németet,szlovákot.
tegnap egy 1.4vvti corollán cseréltem olajat, w68/3 mann szűrő kell hozzá, az made in germany...
youtube-on láttam már egy videóban cserét mindjárt megkeresem.