Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Oké, rákérdezek. Szóval többiek aki már cserélt az SV-ben folyadékot, jó a leírás?
youtube-on láttam már egy videóban cserét mindjárt megkeresem.
nemtudom mit ir az sv könyve,nem emléxem már...
motornál nem sokszor, kocsinál már csináltam párszor ilyen manővert...
én ált ugy szoktam,h felmelegitve a motort(termosztát kinyit) a vizpumpa kis csavarjánál leengedem a rendszerböl a folyadékot,majd esetleg átöblitem tiszta desztvizzel,ha retkes volt a leengedett fagyállo. de 2-3évente megejtett cserénél szép lesz még a szine.
utána radiátor feltölt, kiegy tartály feltölt, csövek megnyomkod,h a levegö kibugyogjon, kupak ráteker, motor beindit és járni hagy...ezek ált maguktol légtelenednek...

de mielőtt nekifogsz, kérdezz meg nálam/nálad okosabbat is,h jo munkamenet é ez?!
persze, biztos hogy van egy idő, illetve üzemóra ami alatt elhasználódik. nem is tudom hol de régebben olvastam egy cikket erről ott írták hogy ez a kenőképesség úgymond lerakódik az alkatrészekre a vízkörben, és ha cserélsz pl vízpumát azért kell új folyadékot adni neki. Persze hogy nem tétel a motornál való csere, de mondjuk verdánál tuti nem cseréli senki 2 évente.
amúgy ja aldi vagy lidi ben lehetett kapni szélvédőmosó mérővel együtt.
SV könyvében jól olvastam hogy légtelenítés miatt fel kell tölteni a tartályt és a radiátort is, így előbb kimennek a buborékok illetve nem kell annyit utána önteni. Ja még valami légtelenítés mint a kocsinál, beindítom bemelegítem azt jónapot? Nyitott kupakkal kell a tartálynál?
vagy lidlis...
ezt az orrszivót nem ismerem,de látom aldis..
légmentes vizkörben is eltaknyorgodik a hűtőlé...ha a fagyállósága még jó is, lehet h már a kenőképessége gyengül.
a könyv 2évet ir... gyanitom,h 5év multán sem volna nagy hibája
Tudom hogy nem tétel, de én eddig azt valottam hogy amíg nincs megbontva a vízkör addig szükségtelen a csere ha jó a fagyálló értéke, ph-ja stb. De valóban 2L nem tétel.
Amúgy nekem ilyen kis kb értéket mutató van: http://www.autosuli.hu/images/...
google a barátod...
nekem ilyen van..: http://pumatools.hu/index.php?...

2-3évente illő cserélni hűtőfolyadékot...

ha 40 fokos akkor még jo az értéke, csak azért az is elöregszik 1x...veszit a kenőképességéből...cseréld ha van kedved...nem tétel...
mióta megvettem a motort azóta nem cseréltem. 2-3 éve vettem kb, nem ugrik be pontosan mikor is. refraktométer? még a nevét sem hallottam sosem :D fagyállót szoktam mérni a jelenlegi is ami benne van az -40°C-os. Illetve a totalcaros "filléres neppertrükköt" szoktam alkalmazni (multiméter, lakmuszpapír)
ok, mikor cserélted utoljára?
azért mielőtt cseréled mérj rá refraktométerrel...
de a csere sem nagy manőver...
Köszi, készre kevertet ismerem 5L-esbe szoktam venni a verdához. Akkor tavasszal lehet azt is lecserélem hamár a telet kibírta :D
igen...egy kicsi marad is...pár deci. asszem 1.7 v 1.8 liter kell. veszel egy ilyen rózsaszinűt, átöntőd 2l flakonba, felöntöd vizzel és kész.
vagy van készrekevert is, az -35fok kb. és 800ft körül van literes flakonban.
2L elég az SV hez bekeverve?
ez volt az...1-1be keverve jó -36fokig...
1liter 600ft.
https://olajexpressz.hu/Fagyallo-TEGEE--70C-ALU-Protect-1kg
nah,pl ma az ismerősi köröm egyik toyotája jött hozzám,mert 2nap állás után egy kb d=5cm olajfolt van alatta...
az olajszürőnél szivárgott...
gyári toyi szürő...denso...made in china!!!!
húztam rajta még egy picit, aztán meglássuk...
kár volna elpazarolni a kb1hónapos gyári olajat meg a szűröt...
szakszervizben volt cserélve,gyanitom h a nagy sietségben kosz került a szűrö gumija alá vagy csak nem húzták meg rendesen a szűrőt...
pár nap mulva kiderül...
holnap egy k6 sv olajcsere meg folyadékcsere a menű...
a gazda hoz mindent hozzá...kiváncsi vok hogy esik majd neki lemotorozni ide azt a 18kmt...
énis innen rendelek, meg főleg bárdi és szakalmetal...
Mondom hogy nem,a gyári nagyobb,és leellenőriztem a mann oldalán,ez kell bele.
Amúgy csak egy szűrő.Nem nagy etvasz.Mind jó.
a mann gyári beszállító..

jobbat nemigen tudsz belerakni..
Ez a z16xep szar,a blokk alapja a régi ott a kipufogó más,sokkal több a hely,lényegesen jobb.Itt alul a nívó csöve akadályoz felül meg a katalizátor,mindezt a földön fekve,és egyszerűen nem fér el rendesen a kezem.
G Astraban köcsög helyen van? Terrano 2-ben cseréltél már felülről szűrőt?
Vasárnap tekertem bele a gastraba egy mann szűrőt,azonkívül hogy irgelatlan köcsög helyen van és kisebb mint a gyári no problem.
Nem folyik,nem rossz semmi.
simán egy szűrő.
Legközelebb kerítek hengst szűrőt vagy gyárit.
Ok, elhiszem, hogy másnak nem volt velük baja, nekem volt sajnos.
én épp ezeket használom évek óta autokba és a mocikba is! Soha semmi gond nem volt velük!
érdemes még megnézni a zs+u oldalát is...vagy a kaufert..
persze hogy van, de mivel majd a kocsiba kell olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűr, gyertya, csomagtérajtó teleszkóp akkor már rendelek az SV-hez is egy szűrőt. Sajna bárdi vagy unixban a kocsihoz sokkal drágább a cuccok mint a kovács autónál, pedig van céges kedvezményünk is még így is ....
modellszáma válogatja.
láttam már délafrikait, taiwanit, chileit.,németet,szlovákot.
tegnap egy 1.4vvti corollán cseréltem olajat, w68/3 mann szűrő kell hozzá, az made in germany...