Sziasztok rmx250 j113 motorkódu motorba keresek power szelepet és távtartó gyűrűt lásd kép.
érdemes ebből bontottat beszerelni?
Ellenőrzés gyanánt kivettem a blokkot ez fogadott ,1.kép
2. képen lévő alkatrészeket keresem. Gyárit találtam 40sokezerért
sziasztok! Valaki próbált már 95ös rm re újjab hátsó sárvédőt tenni? ((pl 96+)kérdem mennyire kell faragni) vagy esetleg valakinek lenne e elfekvőbe hozzávaló sárvédő?
minden motor "az", csak mindegyiknek más az üzemórában előírt alkatrész csere intervalluma.
Egy RM-ben sűrűbben kell cserélgetni egyes dolgokat üzemóra szerint, mint RMX ben.
Lejön a henger, ha bent a blokk, csak macerás úgy, főleg visszarakni.
Az első ablak, hogy ki tudd venni a szelepeket, csak akkor jön le ha legalább a henger kint,
Nem normális a power mozgás jelenséged, ott valami nagy kopás/turpiszság van, vedd szét nézd át, egy rúd mozgatja az egészet, együtt kéne mennie,
A műanyag patentod is KO, annak nem szabad kipattania onnan, igazából nem ott kéne szétvenni, mikor leveszik a hengert, hanem az első prüciből kell kiakasztani a rudat.
http://youtu.be/4i8MvN3vhME
Itt egy videó a mozgásáról, amit még észleltem ,hogy igen kicsi a rugóerő ami visszatolja alapállásba, ez a gyujtás oldalin fokokozottan érvényes.
Sziasztok,
néhány hete vettem egy rmx 250et, nincs semmi szokatlan a működésében érzetre minden rendben, hangra halvány zörejt hallottam alapjáraton befogott kipufogó mellett.
Mivel most küllőt pótolok a hátsó kerékben gondoltam ledobom a kipufogót és ránézek a power szelepekre.
Amit látok hogy a gyujtás oldali szelep csúcsa meg van kopva valamint az emelő szerkezethez képest szabadon tud mozogni pár milimétert (tehát a kuplung oldali hamarabb elkezd emelkedni) . Valamint nem is emel fel teljesen hogy egy síkba kerüljön a kiömlő felső síkjával. Ez normális?
Valamint a mozgatórudazat végén lévő műanyag patent ellenállás nélkül kivehető a kar furatából, gondolom ez nem normális hanem kopott.
Akinek van tapasztalata ebben a témában kérjem irjon.
A power első ablakát csak akkor lehet leszerelni ha a blokk kint van a vázból? A henger lejön úgy hogy a blokk marad a vázban?
1.) Műszerekkel a leírások alapján
Felteszel egy RPM érzékelőt a motorra, ami kimutatja pontosan mennyivel forog a főtengely.
Utána felteszel egy érzékelőt vagy kijelzőt ami mutatja powerszelep elfordulását, s a gyári leírás szerint állítod be.
Azaz a power akkor kezdjen nyitni és úgy, ahogy azt a mérnökök kitalálták a motorhoz, a manuaéban szerintem benne a sűrítési viszony adott RPM hez, persze ehhez meg kell mérni azt is, melyik power nyitás szög milyen aránynak felel meg.
Ez bonyi :)
2.) Kézikönyv alapján
A kézikönyvben leírt csavard ide meg oda a kupakot csak akkor ér valamit, ha gyári új alkatrészek vannak a motorodba, mert ha alul a kiemelő szerkezetnél már el van kopva bármelyik csapágy, nem fog úgy emelni a röpsúly, mintha gyári új lenne, igaz ez a feszítő rugóra is, ha kopott már nem úgy tart ellent mint tervezték.
Azaz vagy kicserélsz minden cuccot gyárira és állítod a manual szerint, vagy marad a 3. út a kísérletezel...
3.) Kísérletezel menet közben
Egy kis elméleti bevezető:
Ha túl van feszítve, nem fog kiforogni a motor mert nem nyit a power, nem tud kiöblíteni, ha korán nyit, sokat eszik, meg hirtelen indul meg, hirtelen jön elő a motorból, amikor elkapja a fordulatot. Jó beállítás estében szinte nem is érzed, hogy mikor nyit a power, hanem van egy egyenletes teljesítményleadásod.
Állásában marha nehéz beállítani, mert kiemelő kopás függő a dolog, mondanám, hogy úgy állítsd be, ahogy szoktam írni, hogy ha feltolod kézzel, akkor amikor visszajön ne koppanjon nagyot, de jöjjön vissza, viszont ha a te kiemelőd másként van kopva, akkor ez a beállítás nem lesz jó, kiindulási alapnak jó leet, meg abból a szempontból ez a legjobb, hogy nem gyilkolja a powert és kevésbé hajlamos eltörni a kiemelő fül...
Szóval marad a menet közbeni kísérletezés, szerencsére az RMX-et könnyű állítani, csak a kupak lefogató 8-as csavarokat kell meglazítani s már is tudod tekerni.
Kezd úgy hogy feszítsd le, mondjuk 180 fokot feszítetlen állapotához képest így tuti nem fog nyitni a power, mivel tuti kopott már a kiemelőd alul.
Utána addig csökkentsd a feszítést, míg rendesen ki nem forog a motor.
Ha már nagy ugrást érzel, valószínű, hogy túl korán nyit, s laza lett.
Parillánál szokott lenni küllő, dehogy jó-e RMX be, azt nem tudom oda kell menni és megmérni a hosszát, meg egyebeket, ha tőlük veszed anyát is vegyél, mert tuti nem jó az RMX anya rá, más a menetemelkedése.
Ha bontott is jó, nekem van pár darab, mennyi kell? (Menet picit flexelt egy vonalban, ha kell kép adok)
A méreteit azért vedd le, de elvileg 192mm hosszú, kell még a küllő vastagsága, fej átmérő, elvileg a menet sűrűség se mind1 ha csak küllő kell.
Van jobb állapotú 4,5-es KTM küllőm is(ehhez már nincs anyám), ami jó hosszra, agyat kell megfúrni hozzá ha jól emlékszem, nekem ezzel van befűzve a hátsó RMX kerék.
Elérhetőségek adatlapomon.
Van több eladó cuccom RMX-hez pár hozzászólással korábban itt le van írva, ha érdekel más is nézd meg.
(első sárvédő már nincs meg)
Mi a motor-, illetve vázszáma? Képek?
Minden 250 RM ben van powerszelep, ha a tiedben nincs, akkor kivették belőle.
Egyébként meg itt tudod 100% pontossággal beazonosítani az alkatrészek alapján. http://www.bike-parts-suz.com/...
Hengerfej vízkiömlő egyértelmű vízválasztó a 96-tól régebbi, illetve 96 és újabbak között, de egyből látható a kuplungdeklin is(95 ig kiemelős, 96 tól tolórudas), powerszelep megint sokat segíthet a még nagyobb pontosításban, stb nézd végig a robbantott ábrákat.
Sziasztok! Egy igen hülye kérdéssel állnék elő. Miből tudnám megállapítani ,hogy mikori gyártású az RM-em? 97-re tippeltem, de elbizonytalanodtam... Ha valaki tudna segíteni ebben megköszönném. Azért nem 97-re tippeltem (lehet hülyeség nem kell kinevetni, soha nem szereltem ilyen motort), mert én power szelepet nem találtam benne. Ámbár lehet hülyeséget beszélek, de ismétlem ilyet még nem szedtem szét. Aki tudna segíteni, előre is megköszönném.. Fontos lenne, motorozni akarok már, nem szerelgetni. Válaszotokat előre is köszönöm! :) Üdv: Dani
Eladó cuccok, elérhetőségek az adatlapomon.
Ha meg akarod nézni, jó-e a motorodba, keress rá a típusszámra, de általában igaz, hogy bármelyik RMX 250 és RM 250 95 ig re jók.
Gyári alkatrészek pl. itt https://www.megazip.ru (Többire ott a net.)
Sziasztok! Van egy Suzuki Rm 125-öm, 1991-es évjáratú! Az a baj jött elő hogy a teleszkópból folyik az olaj de nem a szimeringnél! A képen nem tudom hogy látszik-e! Ha nem akkor küldök jobb minőségű képet! Válaszokat előre is köszönöm!
érdemes ebből bontottat beszerelni?
Ellenőrzés gyanánt kivettem a blokkot ez fogadott ,1.kép
2. képen lévő alkatrészeket keresem. Gyárit találtam 40sokezerért