A rendszám kérdése a quadokra uniós előírás, nem kívánságműsor. Most is lehet rendszámozni azokat amiket gyárilag típusbizonyítvánnyal adtak el (COC papír) vagy egy hivatalos műhelyben átalakították és erről típusbizonyítványt állítottak ki. Ez utóbbi még Magyarországon nem működik csak külföldön.
Azokaz az LTZ-ket pl. amiknek még van rendszáma valamilyen módon, a következő vizsgán el fogják hajtani a hamis 14kw-os forgalmikkal együtt. Mert abban az időben is (2004-ben) csak úgy kaphatott rendszámot, hogy a teljesítmény értékét meghamisították. Jelenleg a vizsgabázis úgy kezdi, hogy alvázszám alapján lekérik a jármű adatait és ebből kiderül, hogy vizsgáztatható-e, a másik a gyári adattábla a E-jeles számsorral ami szintén kötelező a rendszámos quadon. De legyen szerencsétek, vagy elég pénzetek...
Én Budapest közelében lakom, de biztos vagyok benne, hogy van már ilyen motoros érdekvédelmi szervezet és lehet egyszerűbb lenne hozzájuk csatlakozni. :)
Kívánom azért, hogy sikerüljön megalakulni, tagnak talán már egyszerűbb csatlakozni a távolból. :)
Minden elérhető ha megfelelő csapat van mögöttünk!
Mindent el lehet érni! Minden elérhető csak akarni kell és összefogni!
Van amire lehet érvelni!Azért mondom ezt! De hívj fel nyugodtan ha van kedved!
Szerinted egy ilyen szervezettel elérhető lenne a közeljövőben, hogy az LTZ-t sikerüljön korlátozás nélkül vizsgáztatni? :)
Én nagyon megszerettem ezt a gépet és hosszú távon (jelenleg még korlátlan műszakis) is nagyon jó vele gurulni (eddig 600km volt a legtöbb egy nap).
Mellesleg így nem kellene eladnom és nagymotor jogsit csinálnom, hogy túrázhassak. :) :D
Nincs tapasztalatom!
De mindenki aki olvassa ezt a fórumot!
úgy döntöttem egy jó barátommal, hogy alakítunk egy szakszervezetet ami a quad-osok és a motorosok érdekeit szolgálja!
Csak kellene ember még!
Olyan emberek segítségét várjuk aki szívesen összeülne velünk és megbeszélnénk mit szeretnénk elérni! gondolok itt, hogy gond nélkül lehessen rend számoztatni vagy lejárt forgalmit újra csinálni a quadokra vagy a motoroknál legyen kevesebb a korhatár. Ne 24 év! Igaz ezek nem könnyen elérhető dolgok de ha nem próbáljuk meg nem lesznek megoldva ezek a dolgok sohasem!
A szakszervezet megalapításához szükséges dolgok:
- 10 ember szükséges! 10 Alapítótag.
- A 10 embernek el kell menni egy bíróságra ahol alá kell írni, hogy meg alakult a szervezet! Itt érdemes Miskolc vagy Nyíregyházi vagy közeli lakosnak lenni! Gondolom egy ilyen miatt nem utazik 300km az ember!
-Bank kártyát kell csinállni a szervezet nevén!
-Összeírni, hogy mit szeretnénk elérni!
Röviden ennyi!
Amint megvan a szervezet lehet csatlakozni az embereknek!
Ha Valaki szeretne segíteni akkor kereshet nyugodtan!
06-20-269-19-67
Kisvárdai Alex
Fogjunk össze! Összefogunk akkor van esély, hogy elérjük amit szeretnénk!
2010. január 1-ével életbe lépett KRESZ módosítás új kategóriába sorolja a quadokat. Mi ez pontosan? Bekerül a KRESZ-be a quad, ami műszaki paraméterei alapján lehet könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár (L6e) vagy négykerekű motorkerékpár (L7e), ha nyitott utasterű és kormányműve nem áttétes, illetve a motorkerékpároknál szokásos kezelőszervek vannak rajta.
Milyen feltételekkel vehetnek részt a közúti forgalomban a quadok, és mely típusok kaphatnak rendszámot? Azok a quadok kaphatnak rendszámot, amelyek rendelkeznek EU-típusbizonyítvánnyal, azaz van COC típusbizonylatuk, amely meghatározza annak műszaki paramétereit. Azaz mielőtt közúti használatra vásárolunk quadot, mindenképpen érdeklődjük meg, hogy az általunk kiválasztott típus rendelkezik-e ilyen papírral. Sajnos, Volt egy időszak, amikor a quadokkal rendszámuk ellenére szilárd burkolatú úton nem lehetett közlekedni. Kezdeményezésünkre, és a TüV Nord-dal közösen lefolytatott vizsgálat alapján ez változott. A differenciálművel nem rendelkező rendszámos quadokkal részt lehet venni a forgalomban 40 km/h-s sebességkorlátozással.
Milyen jogosítvánnyal vezethetőek a quadok? Kevesen tudják, hogy a quadok köbcentitől függetlenül vezethetőek A1, A, illetve B kategóriás jogosítvánnyal is, ezt a 14/2009. III. 31. számú KöHEM rendelet szabályozza.
Lehet-e egy quaddal utast szállítani? Amennyiben a típusbizonyítvány szerint utasszállításra megfelel a jármű, illetve ennek alapján az utasszállítás a forgalmi engedélyben is szerepel, akkor lehet.
Hol lehet azokat a quadokat használni, amelyeken nincs rendszám? Közúton ezek nem használhatóak, függetlenül attól hogy az földút vagy aszfaltút. Így marad a magánút, de ne feledjük, hogy a magánterületen való használathoz szükséges a tulajdonos engedélye is!
Hol húzódik a quadok közti használhatóságának határa? Mi az a táv, ami valóban megtehető extrém igénybevétel nélkül vele közúton? Ez tényleg csak elszántság kérdése. Léteznek olyan nagy testű, közúti gumikkal felszerelt túraquadok, automata váltósok, amelyek műszakilag is alkalmasak hosszabb távok megtételére is. Két lengyel fiatalember jelenleg is járja világ körüli útját két Polaris quadon.
Mire hívná fel azok figyelmét, akik a közeljövőben quad vásárlást terveznek? A nyugat-európai quadeladások alapján az a tapasztalat, hogy ott a rendszámos típusok kerülnek előtérbe. Ennek több oka is van, ilyen például a vagyonbiztonság, ugyanis ezek a quadok meglehetősen nagy értéket képviselnek, így a nyilvántartásba vételük egyben megkönnyíti a tulajdonos azonosítását, és az sem mellékes, hogy használt piaci értékük is nagyobb.
Sziasztok!
Rendszámos LTZ-seket kérdezném, hogy van-e valakinek viszonylag friss műszakija korlátozás nélkül?
Nekem sajnos azt mondták, hogy ha viszem mindenképp belekerül a 40km/h.
Viszont ha belekerül, el kellene adnom, mert tartanék a rendőröktől, hogy hosszú túrán elkapnának vagy lehet külföldön is szekálnának miatta... :/
Akinek van valami infója köszönet előre is!
Tipushiba? Nem tudok róla. Rotax 650 osztrák blokk van benne mint a bmw f 650-ben. Egy álom túrázni vele, a 400-hoz képest egy busz, vagy másfélszer akkora. Nem ráz, rezeg stb, tol mint egy mozdony, viszont pályára nehéz, egy virgonc kis 400-as körbemotorozza mandineren. Kibaszottul szeretem, ha le lehetne rendszámozni örülnék, de nem megy sajna
Azokaz az LTZ-ket pl. amiknek még van rendszáma valamilyen módon, a következő vizsgán el fogják hajtani a hamis 14kw-os forgalmikkal együtt. Mert abban az időben is (2004-ben) csak úgy kaphatott rendszámot, hogy a teljesítmény értékét meghamisították. Jelenleg a vizsgabázis úgy kezdi, hogy alvázszám alapján lekérik a jármű adatait és ebből kiderül, hogy vizsgáztatható-e, a másik a gyári adattábla a E-jeles számsorral ami szintén kötelező a rendszámos quadon. De legyen szerencsétek, vagy elég pénzetek...