Ha már olajtéma. Eddig csak Motul 5100 10w40-et használtam és nagyon jó volt. Nagyon finom volt a váltó és nem ette. Viszont az elmúlt 2 alkalommal már nem éreztem azt a minőséget. 4000 km környékén már kellett rátöltenem 2-3 dl-ert és a váltó sem annyira puha. Hamis lehet? Vagy már más az összetevője? Gondolkodom a Repsol Sintetico 10w40 olajon. Nektek mik a tapasztalatok az olajokkal?
Sziasztok! Én az új busába a Motul 300V Factory Line double ester 10W-40 4T olajat használom nekem bevált és nem is eszi az olajat a két olaj csere között.A kezelési útmutatója alapján az új motornál az első olaj csere az 1000-nél és szűrő is, a következő olaj cserék 6000-ként a szűrő az csak 18000-nél kellene cserélni. Én minden olajcserénél ki szoktam cserélni a szűrőt is.Az olaj leeresztő csavart azt 23 Nm-el, a szűrőt 20 Nm el kell meghúzni. Az olajleeresztőnél vigyázz ne, hogy túl húzd / ehhez sajnos kell nyomaték kulcs / . A szűrőt úgy tudod meghúzni nyomatékkulcs nélkül beolajozod a gumi tömítését és amikor a tömítés először érintkezik az illeszkedési felülettel / megjelölöd a felső holt pontot a szűrőn / és két teljes fordulatot hajtasz rajta. Én mindig eredeti Suzuki alkatrészeket használok. Esetleg tudok segíteni egy 663 oldalas kezelési könyvvel igaz angol nyelven, de minden csavar nyomatéka és szerelési ábrákkal színesített kézi könyv.
Repsol az uj busaba szar
Hamar le fogod cserelni
Egyszer a proptech cserelt nekem repsolra igaz mondtak h szar de en jo aron vettem
Ahogy esztergom hatarat elertem fordultam vissza motulert...
Szia, persze hogy segítettél, Köszönöm! Az olajszűrő viszont meglepett, azt miért kell meglazítani? Cserélni most nem akarom. Ahhoz már le kell venni az oldalidomot is vagy rosszul tudom?
Nekem most van benne a harmadik adag Repsol 10W-50 GP semmi bajom vele,4-4,5 ezernél rátöltök egy fél litert,5-6 ezernél csere!
Volt benne Shell is az is ezt tudta.
hali. én már cseréltem. kicsit megmelegíted. alul csavar kilazít, edény alá,
csavar ki, beöntőnyílás kiteker, közben olajszűrő kilazít. amikor már csak csepeg, olajszűrő leteker. motort megmozgatod, megvárod míg teljesen kicsurog. mindenhonnan alaposan letörlöd az olajat(könyökökről is).
olajteknő csavart megtörölgeted, menetét kicsit megkened friss olajjal.
visszatekered, de nagyon óvatosan!. semmi spájszer!. csak marokkal, tőben fogni a kulcsot, így nem szakíthatod meg.
olajszűrő gumitömítést megkenni friss olajjal, majd visszatekerni. kézerővel elég. ezután feltöltöd olajjal. a 3.1 l-rel, ne foglalkozz, a szerelők is kb 3,5 l-t öntenek bele. így szoktam. remélem segítettem.
repsolt nem használtam. én csak motult használok.
Sziasztok, egy kezdő kérné szakik segítségét: most cserélek majd a hétvégén elősször olajat a motorban, ahhoz kérnék pár tippet. Csak az elméletet tudom, azt is csak saját logika alapján: megyek pár km-t, hogy meleg legyen, kicsavarom alul a csavart, megvárom míg kicsurog, becsavarom, öntöm az újjat. Mit hagytam ki vagy mire kell figyelnem?
Másik kérdés: Repsol 10w-40-el nem fogok nagyon mellé? Mik a tapasztalataitok?
Sziasztok, van egy sérült D SportSmart /55 ös gumim kb 2.5 e km-rel.. Futófelület közepén szög van benne, ha valaki bátor egy dugózáshoz, vagy csak a szélén fut, viheti. Bp.
Ne haragudjatok, de "Fada"-hoz keresek valamilyen elérhetőséget. Sürgős és fontos lenne!
Ha tudnátok segíteni, akkor a holika69@gmail.com-ra küldjetek egy üzenetet legyetek szívesek!
Előre is köszönöm!
Ha már olajtéma. Eddig csak Motul 5100 10w40-et használtam és nagyon jó volt. Nagyon finom volt a váltó és nem ette. Viszont az elmúlt 2 alkalommal már nem éreztem azt a minőséget. 4000 km környékén már kellett rátöltenem 2-3 dl-ert és a váltó sem annyira puha. Hamis lehet? Vagy már más az összetevője? Gondolkodom a Repsol Sintetico 10w40 olajon. Nektek mik a tapasztalatok az olajokkal?