Én ha drága ill. jó olajat akkor csak is AGIP 4-t 10w-60.recing. Ez is fullsyntetik de a 60miat
nem csipegeti.Tapasztalat!És nem kopog.Beszerzéstöl fűggöen 3500-4800-ft/l.
De mióta XX van nincs ilyen gondom; GN4
Hello! Felesleges bele fullszintetikus olajat tenni, egy jó minőségű félszintetikus (Castrol, Motul, Silkolene, vagy hasonló) kell neki. A szintetikussal csak csúszik a kuplung, akad a váltó és még szereti is csipegetni.
Eléggé elrettentő amugy igy olvasgatni.....én őszintén szólva Castrol R4est akarok bele mert az R2 nekem bevált.
Van itt egy Shell bolt......de a csákó midnenre azt mondja,h ez a legfaszább olaj meg spray stb.....(nem is veszek tőle semmit) fél szintetikusra beszél rá. (jó a R4et nem ismerem lehet az is félszinti nem tom)
Csá!Olaj témában nekem a következő tapasztalatom volt:A 6000-res szervíznél méreg drága full sint olajat vettem,nem tom miet de 4000 párszáz volt litere,rá beszéltek meg vettem!Cserébe iszonyú hangos lett a motor,füstölt,és zabálta az olajat,úgy hogy a következő szervízig közel 2 litert kellett után töltenem.Ezután egy olcsóbb fél sint olajat vettem(Nincs 2000-litere)A motor el csendesült,nem füstölt,és ki bírta olajcseréig után töltés nélkül!
Ha nem is nézem minden nap az olajszintet,de ha hiányzik valamennyi akkor egyböl kapcsol a kis vörös led.
Tudja valaki,hogy hány % olajveszteségnél jelez?
Egy ladán megnézném,de nincs sajna.
Azért a srác helyében én nem tudom mit csinálnék(valami csúnyát),mert 3 milláért nem olajkályhát akar venni az ember MOTORKERESKEDÉSBEN.Jól viseli,én idegbajt kaptam volna.
Milka, most lehet ellentmondok magamnak, de ugye a Scania nem motor 1.5 millió km van benne 20 ezrenként cserélem és egy deka nem hiányzik belőle éppen ezért nem szoktam nézni mindennap ,de heti egyszer kihúzom a nívót.
Telljesen igazad van barátom,mármint az olajszint ellenörzésbe.De kiváncsi lennék,hogy te a Scaniaba,mijen idönként nézed az olajszintet.Biztos nem ezrenként,mert én se nézem a M.A.N.-be sürün.
Irreális,és nevetséges is lenne egy komoly vasba,ezrenként,vagy sürübben ellenörizni az olajszintet.A hibát talán ott követte el a srác,hogy mikor tudatosult(az olajcserénél),hogy eszi,nem nézte sürübben.De egyböl a védelmére is kelnék,a franc gondolná,hogy egy busába több olajat kell tölteni,mint benzint(sarkitottam).Ja és én nem hiszem hogy fötengejes lett a gép,mert akkor üzemmelegen 5.000-es fordulattol csattogna,hidegen meg szép csöndesen jár,még fordulaton is.A másik üzemmelegen alapjáraton villognia(vagy égnie) kéne az olajnyomás visszajelzönek.De persze ez csak találgatás,látni,és hallani kéne.
Miota itt vagyok a busa forumon annyi rosszat olvastam, hogy most már biztos nem vennék busát,az enyémbe 21 ezer van 1 éves én szervizelem semmi gond vele idáig,de ha ez mind igaz amit írtok a busa egy szarrakás ennyi péntért.Az olajszintet meg ellenőrizni kell mindig ez a te hibád nem kell itt bünbakot keresni.
Mondjuk én már hallottam: barátom Busája 3000 km alatt 1,5 liter olajat nyakalt be 15000 km futásteljesítmény után úgy, hogy kíméletesen járatta be. Az xx-es haveromnak meg van vagy 40000 km a motorjában, aztán nem fogyaszt egy decit sem 10000 alatt. Dehát az egy (offtopic) HONDA (ontopic)
Szia Zoli24! Biztos, hogy főtengelyt kell cserélni? Nem lenne elég egy kopott főtengelyhez való csapágysort beépíteni? Nem tudom elképzelni, hogy még ha ilyen kevés olaj is jött le belőle, hogy minden tönkremenjen benne. Mert a blokkban még ilyenkor is marad 4-5 deci olaj Én azt tanácsolnám, hogy keress egy független szerelőt, vagy esetleg itt a fórumon Busacsabit, aztán vele szedetsd szét a motort. Ha szükséged van service manualra, igaz angol nyelven, küldj egy CD-t nekem, meg egy válaszboritékot, aztán elküldöm neked. Ha érdekel, hívj a voda-374-nyolcvan-37 tel. számon. Én biztos nem a szakszervízzel csináltatnám meg, mert ott előfordul, hogy csak lehúznak, megvetetnek olyan alkatrészt is, amit nem is kell cserélni.
hali jeep
okés köszi a képeket,ha lesz valami kütyüm nekem is akkor hasonlót kreálok,ez ott pont jóó hogy ki tölti a helyet el fér gondolom hogy a kormányal kavarogsz ott..és a lényeg látom a müszereket is ,,
gondoltam oda oldalra a müanyagba beépiteni,és kis vak ablakkal el tömiteni ha nem kell,és senki nem veszi észre hogy ott mi van alatta,szóval nem is kell ki sem szedegetni mindig,ezért is kell olyan ami érintö képernyös szóval még dolgozom az ügyön :D
üdv mindenkinek
Az a baj,hogy úgyis megmagyarázzák :TE VAGY A HIBÁS.Hoznak egy "szakértőt",oszt jónapot!
PL.Hidegen meghajtottad.Autóknál ugyan ez van,a garancia kb.semmit nem ér.
Olvasgatom amit irtok,és ámulok-bámulok.Én azért megtennék egy két lépést,a Suzuki,vagy a szerviz ellen!Persze ha van bizonyitték(tudjuk hogy a szo elszál).Még nem hallottam hogy Suzuki,föleg busa,ilyen mérvü olajfogyasztást produkálljon!Nekem XX-em van,és olajcserétöl-olajcseréig(10.000Km)nem öntök hozzá,söt egy militse megy lejjebb az olaj szint(pedig pályanapokon azért kap).De Jeep-nek igaza van,ezt már látni kéne valahol.Ez nagyon sok olaj!Ha van rá idöd,és pénzed,perelj!Alltalában avval szoktak vissza élni a gyártok,kereskedök,szervizek,hogy ugyse perelbe senki egy "nagy nevü céget".Bár mára ez már kezd megválltozni!De én a hejedbe lemérném,hogy pontosan mennyi olajat eszik(kivetitve kilométerre),és megnézném a gyár mennyit ir.
Közben eszembejutnak a kérdések......ha ennyire eszi az olajat akkor miért nem figyelmeztet a szervíz,hogy hallod öreg ez eszi és figyeld mert nem garanciás....ne csináljuk meg 200ért?
Ha út közben eszi meg akkor meg kell állni 100kmenként?lehet ezer féle variáció.........
És hogy nem kapott olajat mi kopott meg?
Csak a főtengely kopott meg?
Vagy más is kopáshatáron volt?
Ilyenkor én már a service manuállal szedném széjjel meg össze.....ha bele dögölnék is.
Nah ezt mondtam,hogy a felhasználó mindíg a hibás......(hülye rutinon+forgalmi vizsgán is ellenőrizni kellett,minden elindulásnál....nyugi én sem nézem).
Szerintem a minimum azért minimum,hogy figyelmeztessen!mint a benzin....kigyullad a led,de még mehetsz 100km-t.
Én ha drága ill. jó olajat akkor csak is AGIP 4-t 10w-60.recing. Ez is fullsyntetik de a 60miat
nem csipegeti.Tapasztalat!És nem kopog.Beszerzéstöl fűggöen 3500-4800-ft/l.
De mióta XX van nincs ilyen gondom; GN4