Sziasztok.Van egy olyan problémám egy 99-és 750-es injektoros sraddal, hogy terhelés alatt 12.000-nel szabályoz le.Viszont ha belekuplungolsz akkor 14, illetve uresbe is.Volt szerelonel, ac cserélve, generátor jó, benzin nyomás jó, injektorok jok, minden elektromos jeladó jó es a vezérlés is a helyen van, illetve a szelephezag is rendben van.Lenne otletetek, hogy mi lehet a baj?Koszonom a választ es a segítséget előre is.
A kérdésem amúgy költői volt, de így legalább megerősítve érzem magam.
A kérdésből én azért már skatulyázok általában, de nem rosszindulatból, sőt (bár nem szakmai topikban), már a véleményekből is, pontosabban a megfogalmazásukból. Tehát amit írtál, az nem az ördögtől való. Sok egyéb van, ami visszatetsző, az egyik pl. az, amikor az első válasz a segítségkérésre, hogy vigyed szerelőhöz.
Amit még nem szeretek, amikor valaki teljes szakmaiaságtalanul (ez a szót most találtam ki) egy rendkívül összetett problémára keres megoldást úgy, hogy már a kérdéséből is jól levágható, hogy a saját kérdését sem érti.
"Nem indul a motorom, mi lehet a baj?"
Ez a másik.
Látok..
De valami oknál fogva, hiszek még abban, hogy az emberek (egy része) fejlödöképesek.
Részemröl igyekszek mindenkinek megadni a lehetöséget, hogy felnöjön a feladathoz, még akkor is, ha kérdezni sem tud. Csak meg kell ugrani az elsö akadályt. Elfogadni, hogy tudatlan a témában, és el kell fogadni egy kivülálló iránymutatásait. Vannak olyanok akiknek ez megy egyedül, mármint szembesül a feladattal, meg hogy nincs elég ismerete hozzá. Veszi a fáradságot és utánanéz...van a kérdezni nem tudó, akit fel lehet hozni a probléma eredményes megoldásának szintjére, meg vannak akik megsértödnek, aztán jó esetben megfizetnek valakit, hog oldja meg, vagy miután nagy kárt csináltak azzal együtt fizetnek meg valakit, hogy oldja meg...vagy nem lesz megoldva...
Amúgy nem szoktam rajta gondolkodni. Ha megkeresek privátba, akkor szívesen nyújtok segítö kezet, mert egyszerüen csak jó érzés..., de volt olyan is, hogy "ráeröszakoltam magam" a problémával küzdöre, mert igazából, az elszántság, meg egy kis támogatás kellett neki, mert ismeretlen volt a területen...és mint írtam ezek általában jól sülnek el, csak végéröl hiányzik a teljes (anyagi vonzatok nélküli) visszacsatolás.
Láthatod it is napi szinten, hogy van hogy egy-két héten keresztül meg a segítségnyújtás (nem csak tölem!!!), aztán ott marad az egész téma a levegöben, miikor már kikerekedett a történet.
Látsz-e párhuzamot azon két személy között, akik körül az egyik nem köszöni- vagy nem írja le, hogy mi lett a műtéttel (habár a kérdéséből látszik, hogy egy izzót sem tudna kicserélni), a másik meg erre hivatkozva nem írja le a saját (vélt) diagnózisát?
Egy srác kb egy éve keres egy szakit aki a terveim alapján kiesztergálna egy csövet, hogy szimering, siklócsapágy passzoljon bele...még az esztergályos csoportba is beszivárgott..., de semmi. Persze lehet egyedi elszigetelt eset.
Szóval ha esetleg fotelokoskodókon túl látsz ilyen egyedet engem is érdekelne, mert látom több vagy az átlagnál.
Elöre is köszi.
Egy picit ellentmondásos a posztod úgy egészében is, meg...
... Taschner nem a Facebook "gyermeke" ? ;-D
Egy titkot elárulok neked... sok sok év után pont azért hagytam fel Magyarországon az ilyen "szakembert" igénylö projektekkel, mert eltüntek a föls szinéröl. Èn hiába terveztem szivvel lélekkel, nem volt aki megcsinálja, vagy ha volt valaki, akkor az elökészitett dolgokat is csak elbazta, vagy 2 év hitegetés után "meguntam" és alhoztam ahogy odavittem...lehet hogy azóta változott valami?
Köszönöm nektek a segítséget! Akkor nem erőlködök, marad a gyári és leteszek arról, hogy a tucat motor picit egyedi(bb) legyen és kitűnjön a hétköznapok szürkeségéből!
Facsbukkon jobban jársz, ott az unatkozó fotelokoskodók mellett segítő is akadhat, ezt itt el kell felejteni, ez itt a tasner féle kókány kaliber.
rg-racing.com
Hello!
Mint látom nem ugranak a hatalmas üzleti lehetöséget kihasználva, hogy a 20 éves gépedre tervezzenk és gyártassanak valami egyedi alkatrészt.
Ilyen helyeken kéne érdeklödni pl: http://lezervagas-budapest.hu/...
Talán pont 20 éve foglalkoztam ilyen egyedi alkatrészek tervezésével, de a "nép" pici szegmense értékelte csak, nem éri meg vele foglalkozni. A saját motorra még csak-csak kiméricskéli az ember a geometriákat, kivágja kartonból, aztán elkészíti a terveket a terítékhez, hajlításhoz, mejd legyártatja a prototípust, finomít rajta, aztán talán csináltat egy kis szériát, és ha áttöri az ingerküszöböt, akkor akár egy tucat is gazdára talál jó esetben, és akkor már kb nullán vagy a befektetett idöt és anyagiakat tekintve...közben borzolják az idegeid olyan kérdésekkel, hogy "más mintával is lehet kérni", vagy "tudnád olcsobban is adni"...úgy hogy voltak olyan alkatrészeim, amik szebben ki voltak dolgozva, minöségi alapanyagból, minöségi kötöelemekkel, polirozva voltak, és a konkurencia ára alatt volt a kikiáltái áruk...
Ezért ha nagyon akarsz ilyen egyedi tartót, akkor oda kell húzni a sámlit a motor mellé, fogni egy kartonpapirt, ollót, ceruzát...aztán ha kész a terv meg rajzolod a müszaki rajzot, elküldöd egy ilyen kis szériákkal is foglalkozó lézervágó, lemezmegmunkálással foglalkozó céghez, és ha nem hajtanak el, akkor kapsz ajánlatot amit ha még mindig nagyon kell, akkor megrendelsz. Kb így megy ez a nagyok között, akik nem csak sültgalambot várják, hanem aktívan állnak a dologhoz.
Aztán lehet hogy valami csoda folytán találsz még egy lelkes szakit aki 8-10 ezeres óradíjért leveszi a motoról a méreteket, és utána le is gyártja, gyártatja neked...ennek ellenértéke meg ugye alég tág határok között szór. A láda sörtöl a 4 mérnöki óra plusz progranozás, anyagár, gépóradíj (kb 50-60 ezer Forint).
Az sem szem elöl veszítendö dolog, hogy müszaki vizsgákon egyre kevesebb helyen csipázzák ezeket az "átalakításokat".
Sziasztok! 🙂 K2 (1000)-re keresek kipufogótartót! Nem olyat, mint a gyári ami a lábtartóval együtt van hanem valami lézer vágott vagy egyedi akár karbonmintás megoldás is érdekel! Utast nem viszek (mert nincs kit), a másik oldalt leszedtem, púpot visszaraktam... csak így kicsit idétlen! Előre is köszönöm a segítséget! Akinek van az kérem képpel és árral üzenetben vagy hozzászólásban keressen meg! Köszönöm! 🙂
Jelen esetben pedig a kérdező "állítólag" tudta a választ.
De akkor miért kérdezett?
Nyilván azért, mert abban bízott, hogy egy másik univerzumban él és kap egy választ ami nem váltócserével kezdődik.
-Negyedikben felpörög a motor és csörög? Akkor elszállt a negyedik. Mi az a negyedik?
-Fogaskerék.
-Tudtad?
-Igen.
-Akkor mi lett vele?
-Eltűntek a fogak!
-Cserélni kell? Minimum!
-Drága lesz?
-Igen.
...látlelet a forumokról...
Esetedben: a leírod a jelenséget, de hiányos müszaki ismereteid szerint nem tudod analizálni, hogy mi lehet a gyökérok. Ilyen esetben teljesen feleslegesnek tünik, hogy komplett korképet kapjál, mert elég pici a valószinüsége, hogy te magad meg fogod javítani a motort. Ìgy egy szerencsés szerelönél lesz ez megejtve, aki ha jól választottál, akkor úgy is tudja, hogy mit kell csinálnia. Ezért az egyszerü válasz, mert ...
Àltalánosságban a legtöbben fordítva ülnek a lovon már régóta. Azt hiszik, hogy a forumozók arra várnak, hogy akár saját testi épségüket is kockáztatva az ö nagy problémájában tanácsot adjanak, segitsenek. Hiszen ugyan a legtöbb esetben a kérdezö még kérdezni sem tud, mert annyi enegriát sem fektetett a saját nyomora megkönnyebítésere, de azonnal sértve érzi magát, ha ezt éresztetik vele azok akik idöt-pénzt nem sajnálva tapasztalatokra és tudásra tettek szert hosszú évek során...és annak ellenére, hogy minden történet ugyan úgy müködik.. vagyis "kérdeznek" , kapnak értékes válaszokat, tanácsokat, infókat, hosszú órákat napokat belefektetve csupán felebaratáti szeretetböl más emberek problémájának-sok esetben sima házi feladatának a megoldására (értsd: elöbb megpróbálok magam utánaolvasni, mert legtöbb esetben nem te vagy az elsö akivel megtörtént, így nagy valószinüséggel, mert ott a válasz a neten, persze tudom sokkal egyszerübb, gyorsabb, ha mással végeztetik el ezt a feladatot...), ezek után még az egyszerü köszönöm is elmarad az egész procedura végéröl...arról nem is beszélve, hogy csak akkor jelentkeznek megint, ha újabb kinjuk van, arról már szinte soha nem esek szó, hogy bevált, úgy volt, ahogy megírták. Ez úgy 20 év tapasztalata...én onnan tudom csak, hogy jót mondtam, és hogy megértették, és jól csinálták, hogy utána nem hallok róla...Arról nem is beszélek, hogy nem lesznek az adóhatóság fele kínos perceim, hogy mi ez a szemmel jól látható összeg a számlámon, amit tanácsadáért boldog kérdezöktöl kaptam, mert még senki nem kérdezte meg tölem akkár több hónapos támogatás után sem, hogy te mennyi idöt basztál el rám az életedböl, mi a számlaszámod... :-D
De az emberek már csak ilyenek...persze nyilván a jelenlevök mindig kivételek. ;-D
Az elöttem szolót annyival egészíteném ki, hogy ilyen esetben a legjobb, ha bontóból vagy más használt piaci forrásból betárazól egy komplett jó állapotu váltó léptetövillákkal-kukactengellyel (léptetödobbal). Ilyen esetekben ugyanis legalább 2 pár fogaskereket (4db) kell cserélni, plusz perselyek, biztosítógyürük, léptetövilla.. Sok idöt el lehet babrálni a váltó tengelyek lekopaszitásával, és nagy eséllyel rosszul összefüzni, majd ezt már a komplett öszzeszerelt motornál realizálni... :-D.
Kisebb meló a váltócsere, ha csak kihajítod a kopott váltót léptetövillástól-kukactengelyestöl (ezek is méret alatt lesznek, kikopnak az ilyen esetekben, mivel eltünik a kapcsolókörömröl-kapcsolózsebröl az aláköszörülés, így a léptetövilla próbálja fokozatban tartani, még tudja, utána kiugrik fokozat a kapcsolatból)és szerelsz bele egy keveset futott komplett bontott váltót. Ìgy is fel kell türni az ing ujját rendesen, mert ki kell venni a blokkot, és alulról megbontani, váltócsere, blokk alsó fél össze, vissza a vázban, öltöztetés, aztán teszt.
Sokáig nem használnám, mert a blokk folyamatosan bontja magát, a ledarált spém, meg mielött felakad a szürökben, lehet tesz egy hét felületi beavatkozást a egymáson csúszó felületeken. Amúgy az ilyen bontószökevény/ szopórollereknél mindig érdemes elgondolkodni, hogyha ilyen szinten le van amortizálva, érdemes -e egyáltalán költeni. A te esetedben már eléggé elörehaladott a probléma, mert elsö alkalmakkor, csak kigyorsitásokkor nyomaték csúcsok közelében ejti el a fokozatot...ez már attól nagyon messze jár az elmondásod alapján.
Bővebben: esélyesen arról van szó, hogy a 4. fokozatnál a körmös-bordás kapcsolat kopás miatt bizonytalan.
A kép illusztráció, nem GSX-R blokkból való az alkatrész, de ilyesmi okozza a tünetet. A kisebbik kapcsoló fogaskerék oldalsó 3 körme a mellette levő nagy fogaskerék bordái közé akad be, amikor a váltóval ezt a sebeséget kapcsolod. Ha a bordák ki vannak rágva (kenési bajság, helytelen váltókezelés, efféle miatt), akkor fordul elő az, hogy a köröm lecsúszik a bordáról terhelés alatt.
A javításhoz a váltót szét kell kapni és a kikopott, profiljukat elvesztett fogaskerekeket cserélni kell.
GSX-R 750 '88,'89,'90, es papirozható vázat!
Magyar vagy kintipapiros is érdekel. A lényeg hogy forgalomba lehessen helyezni!
Igen, bexart, nem tekeri már a pillangószelepet. Reméltem, hogy csak szorulása van, vagy a belső müanyag fogaskerék lefogazódott de sajnos nem.
Elromlott, vagy más miatt kéne?
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek elfekvőben egy K5-öshöz való másodlagos pillangószelep vezérlő?
Köszönöm!
A kérdésből én azért már skatulyázok általában, de nem rosszindulatból, sőt (bár nem szakmai topikban), már a véleményekből is, pontosabban a megfogalmazásukból. Tehát amit írtál, az nem az ördögtől való. Sok egyéb van, ami visszatetsző, az egyik pl. az, amikor az első válasz a segítségkérésre, hogy vigyed szerelőhöz.
Amit még nem szeretek, amikor valaki teljes szakmaiaságtalanul (ez a szót most találtam ki) egy rendkívül összetett problémára keres megoldást úgy, hogy már a kérdéséből is jól levágható, hogy a saját kérdését sem érti.
"Nem indul a motorom, mi lehet a baj?"
Ez a másik.
De valami oknál fogva, hiszek még abban, hogy az emberek (egy része) fejlödöképesek.
Részemröl igyekszek mindenkinek megadni a lehetöséget, hogy felnöjön a feladathoz, még akkor is, ha kérdezni sem tud. Csak meg kell ugrani az elsö akadályt. Elfogadni, hogy tudatlan a témában, és el kell fogadni egy kivülálló iránymutatásait. Vannak olyanok akiknek ez megy egyedül, mármint szembesül a feladattal, meg hogy nincs elég ismerete hozzá. Veszi a fáradságot és utánanéz...van a kérdezni nem tudó, akit fel lehet hozni a probléma eredményes megoldásának szintjére, meg vannak akik megsértödnek, aztán jó esetben megfizetnek valakit, hog oldja meg, vagy miután nagy kárt csináltak azzal együtt fizetnek meg valakit, hogy oldja meg...vagy nem lesz megoldva...
Amúgy nem szoktam rajta gondolkodni. Ha megkeresek privátba, akkor szívesen nyújtok segítö kezet, mert egyszerüen csak jó érzés..., de volt olyan is, hogy "ráeröszakoltam magam" a problémával küzdöre, mert igazából, az elszántság, meg egy kis támogatás kellett neki, mert ismeretlen volt a területen...és mint írtam ezek általában jól sülnek el, csak végéröl hiányzik a teljes (anyagi vonzatok nélküli) visszacsatolás.
Láthatod it is napi szinten, hogy van hogy egy-két héten keresztül meg a segítségnyújtás (nem csak tölem!!!), aztán ott marad az egész téma a levegöben, miikor már kikerekedett a történet.
Válaszoltam a kérdésedre? ;-D
Egy srác kb egy éve keres egy szakit aki a terveim alapján kiesztergálna egy csövet, hogy szimering, siklócsapágy passzoljon bele...még az esztergályos csoportba is beszivárgott..., de semmi. Persze lehet egyedi elszigetelt eset.
Szóval ha esetleg fotelokoskodókon túl látsz ilyen egyedet engem is érdekelne, mert látom több vagy az átlagnál.
Elöre is köszi.
Egy picit ellentmondásos a posztod úgy egészében is, meg...
... Taschner nem a Facebook "gyermeke" ? ;-D
Egy titkot elárulok neked... sok sok év után pont azért hagytam fel Magyarországon az ilyen "szakembert" igénylö projektekkel, mert eltüntek a föls szinéröl. Èn hiába terveztem szivvel lélekkel, nem volt aki megcsinálja, vagy ha volt valaki, akkor az elökészitett dolgokat is csak elbazta, vagy 2 év hitegetés után "meguntam" és alhoztam ahogy odavittem...lehet hogy azóta változott valami?
rg-racing.com
Mint látom nem ugranak a hatalmas üzleti lehetöséget kihasználva, hogy a 20 éves gépedre tervezzenk és gyártassanak valami egyedi alkatrészt.
Ilyen helyeken kéne érdeklödni pl:
http://lezervagas-budapest.hu/...
Talán pont 20 éve foglalkoztam ilyen egyedi alkatrészek tervezésével, de a "nép" pici szegmense értékelte csak, nem éri meg vele foglalkozni. A saját motorra még csak-csak kiméricskéli az ember a geometriákat, kivágja kartonból, aztán elkészíti a terveket a terítékhez, hajlításhoz, mejd legyártatja a prototípust, finomít rajta, aztán talán csináltat egy kis szériát, és ha áttöri az ingerküszöböt, akkor akár egy tucat is gazdára talál jó esetben, és akkor már kb nullán vagy a befektetett idöt és anyagiakat tekintve...közben borzolják az idegeid olyan kérdésekkel, hogy "más mintával is lehet kérni", vagy "tudnád olcsobban is adni"...úgy hogy voltak olyan alkatrészeim, amik szebben ki voltak dolgozva, minöségi alapanyagból, minöségi kötöelemekkel, polirozva voltak, és a konkurencia ára alatt volt a kikiáltái áruk...
Ezért ha nagyon akarsz ilyen egyedi tartót, akkor oda kell húzni a sámlit a motor mellé, fogni egy kartonpapirt, ollót, ceruzát...aztán ha kész a terv meg rajzolod a müszaki rajzot, elküldöd egy ilyen kis szériákkal is foglalkozó lézervágó, lemezmegmunkálással foglalkozó céghez, és ha nem hajtanak el, akkor kapsz ajánlatot amit ha még mindig nagyon kell, akkor megrendelsz. Kb így megy ez a nagyok között, akik nem csak sültgalambot várják, hanem aktívan állnak a dologhoz.
Aztán lehet hogy valami csoda folytán találsz még egy lelkes szakit aki 8-10 ezeres óradíjért leveszi a motoról a méreteket, és utána le is gyártja, gyártatja neked...ennek ellenértéke meg ugye alég tág határok között szór. A láda sörtöl a 4 mérnöki óra plusz progranozás, anyagár, gépóradíj (kb 50-60 ezer Forint).
Az sem szem elöl veszítendö dolog, hogy müszaki vizsgákon egyre kevesebb helyen csipázzák ezeket az "átalakításokat".
Üdv
István
De akkor miért kérdezett?
Nyilván azért, mert abban bízott, hogy egy másik univerzumban él és kap egy választ ami nem váltócserével kezdődik.
-Negyedikben felpörög a motor és csörög? Akkor elszállt a negyedik. Mi az a negyedik?
-Fogaskerék.
-Tudtad?
-Igen.
-Akkor mi lett vele?
-Eltűntek a fogak!
-Cserélni kell? Minimum!
-Drága lesz?
-Igen.
Esetedben: a leírod a jelenséget, de hiányos müszaki ismereteid szerint nem tudod analizálni, hogy mi lehet a gyökérok. Ilyen esetben teljesen feleslegesnek tünik, hogy komplett korképet kapjál, mert elég pici a valószinüsége, hogy te magad meg fogod javítani a motort. Ìgy egy szerencsés szerelönél lesz ez megejtve, aki ha jól választottál, akkor úgy is tudja, hogy mit kell csinálnia. Ezért az egyszerü válasz, mert ...
Àltalánosságban a legtöbben fordítva ülnek a lovon már régóta. Azt hiszik, hogy a forumozók arra várnak, hogy akár saját testi épségüket is kockáztatva az ö nagy problémájában tanácsot adjanak, segitsenek. Hiszen ugyan a legtöbb esetben a kérdezö még kérdezni sem tud, mert annyi enegriát sem fektetett a saját nyomora megkönnyebítésere, de azonnal sértve érzi magát, ha ezt éresztetik vele azok akik idöt-pénzt nem sajnálva tapasztalatokra és tudásra tettek szert hosszú évek során...és annak ellenére, hogy minden történet ugyan úgy müködik.. vagyis "kérdeznek" , kapnak értékes válaszokat, tanácsokat, infókat, hosszú órákat napokat belefektetve csupán felebaratáti szeretetböl más emberek problémájának-sok esetben sima házi feladatának a megoldására (értsd: elöbb megpróbálok magam utánaolvasni, mert legtöbb esetben nem te vagy az elsö akivel megtörtént, így nagy valószinüséggel, mert ott a válasz a neten, persze tudom sokkal egyszerübb, gyorsabb, ha mással végeztetik el ezt a feladatot...), ezek után még az egyszerü köszönöm is elmarad az egész procedura végéröl...arról nem is beszélve, hogy csak akkor jelentkeznek megint, ha újabb kinjuk van, arról már szinte soha nem esek szó, hogy bevált, úgy volt, ahogy megírták. Ez úgy 20 év tapasztalata...én onnan tudom csak, hogy jót mondtam, és hogy megértették, és jól csinálták, hogy utána nem hallok róla...Arról nem is beszélek, hogy nem lesznek az adóhatóság fele kínos perceim, hogy mi ez a szemmel jól látható összeg a számlámon, amit tanácsadáért boldog kérdezöktöl kaptam, mert még senki nem kérdezte meg tölem akkár több hónapos támogatás után sem, hogy te mennyi idöt basztál el rám az életedböl, mi a számlaszámod... :-D
De az emberek már csak ilyenek...persze nyilván a jelenlevök mindig kivételek. ;-D
Kisebb meló a váltócsere, ha csak kihajítod a kopott váltót léptetövillástól-kukactengelyestöl (ezek is méret alatt lesznek, kikopnak az ilyen esetekben, mivel eltünik a kapcsolókörömröl-kapcsolózsebröl az aláköszörülés, így a léptetövilla próbálja fokozatban tartani, még tudja, utána kiugrik fokozat a kapcsolatból)és szerelsz bele egy keveset futott komplett bontott váltót. Ìgy is fel kell türni az ing ujját rendesen, mert ki kell venni a blokkot, és alulról megbontani, váltócsere, blokk alsó fél össze, vissza a vázban, öltöztetés, aztán teszt.
Sokáig nem használnám, mert a blokk folyamatosan bontja magát, a ledarált spém, meg mielött felakad a szürökben, lehet tesz egy hét felületi beavatkozást a egymáson csúszó felületeken. Amúgy az ilyen bontószökevény/ szopórollereknél mindig érdemes elgondolkodni, hogyha ilyen szinten le van amortizálva, érdemes -e egyáltalán költeni. A te esetedben már eléggé elörehaladott a probléma, mert elsö alkalmakkor, csak kigyorsitásokkor nyomaték csúcsok közelében ejti el a fokozatot...ez már attól nagyon messze jár az elmondásod alapján.
A kép illusztráció, nem GSX-R blokkból való az alkatrész, de ilyesmi okozza a tünetet. A kisebbik kapcsoló fogaskerék oldalsó 3 körme a mellette levő nagy fogaskerék bordái közé akad be, amikor a váltóval ezt a sebeséget kapcsolod. Ha a bordák ki vannak rágva (kenési bajság, helytelen váltókezelés, efféle miatt), akkor fordul elő az, hogy a köröm lecsúszik a bordáról terhelés alatt.
A javításhoz a váltót szét kell kapni és a kikopott, profiljukat elvesztett fogaskerekeket cserélni kell.