Ha már vita, legyen vita...
Csak józan paraszti ésszel. Ha feltételezzük, hogy ugyanaz a sebesség, ugyanolyan magas a tömegközéppont, és egyforma szélesek a gumik, akkor is a Lacára jóval nagyobb centrifugális erő fog hatni, mint rád! Ezt kompenzálni kell. Kinek kell nagyobb mértékben kompenzálni? Nyílván a Lacának. Hogy tud kompenzálni? Úgy hogy egyre mélyebbre kell döntenie a motort egészen addig, míg kiegyensúlyozott állapotba nem kerül és a centrifugális erő már csak a teleszkópok összenyomódásában jelentkezik.
Még egy példa. Ha kisfiad kézbe feszed és elkezdesz vele pörögni a sahját tengelyed körül szinte ki sem kell mozdulnod a függőleges síkból. Na ezt most próbáld meg a feleségeddel! Ha megpörgeted jócskán el kell hajolnod a függőlegestől, hogy egyensúlyba tudjatok maradni. Ugyanez történik motoron is a két különböző súly esetén, és sajna a Lacának kell jobban bedölnie.
De ez majd a következő pályázásnál úgyis elválik!!!
akkó mivan?
elolvastam a cikket és teljesen belekeveredtem.
úgy tudtam,hogy nagy tömeg magasan,nagyobb döntés kell,mert nagy súly,nagyobb kirepítő(centrifug)erő!
amúgy meg szarni a vektorokra.húzd neki,hasalj,oszt vagy összejön,vagy nem.időd nem lesz számolni.már megtapasztaltam 2szer!
Neked is igazad van Steve!
De!
Abban az esetben, ami miatt elkezdtünk itt elemezni. Azonos motorral, azonos sebességgel mondjuk ugyanabban a kanyarban kinek mennyire kell döntenie.
ivecosaca= 135 kg
Pl. én = 80kg
Nekem jobban be kell döntenem ahhoz, hogy a tömegarányból (én+motor) kialakuljon az az erővektor, ami Laca-nak kissebb döntésnél már kialakul.
Tehát neki azonos feltételek mellett nem kell annyira bedönteni, mint pl. nekem.
Szerintem....
Szeva Gino!
Akkor folytassuk. Sajnos továbbra is a fizika az úr ebben a témában!
Az általad említett cikk megtévesztő, bár kétségtelemül igaz!!! Ami téged megtévesztett az a gumiabroncsok különböző szélessége. Igaz erre én sem tértem ki, de tény minél szélesebb a gumiabroncs annál nagyobb a már említett felállítási nyomaték, ergo annál mélyebbre vagy kénytelen bedönteni a motorod!!!
Ez azonban mit sem változtat azon, hogy azonos típusú motoroknál, minél magasabban van a tömegközéppont annál jobban kell bedönteni a motort kanyarban.
Ha még mindig nem hiszed el amit írtam akkor, javaslom ültess egy utast magad mögé a GSR hátsó ülésére és menj ki pályázni! Jó magasan lesz a tömegközéppontod! Szerinted fogod élvezni a kanyarokat???
Atlantis
Atlantis