Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Természetesen azonos sebességről beszélünk.
Mert egyrtelmű, hogy minél nagyobb a sebesség, annál jobban kell dönteni.
Szia Steve!

Olvastad a MR azon számát amiben van a GSR tartósteszt is?
Na, abban konkrétan leírják, ábrákkal és erővektorokkal mutatják be a kanyarodás közben fellépő erőket.
És az azt támasztja alá, amit én írtam.
Szeva Gino!
Valamit te nagyon elkalibráltál! Minél magasabban van a súlypont, annál inkább kell dönteni a motort!!! Ez biztos és logikus is. Próbálj bevenni mondjuk egy kanyart, úgy hogy a nyakadba ül még valaki, vagy egy sportmotoron a tankra hasalva. Világos, hogy ugyanakkora sebességnél a sportmotort kevésbé kell majd bedönteni. Nem??
De ha ez nem győzött meg itt egy kis fizika:
Ahhoz, hogy a test körpályán mozogjon az szükséges, hogy sugárirányú, a középpont felé mutató erő hasson. Ez a centripetális erő. Az eredő erő ilyen irányú komponense megegyezik a tömeg és a centripetális gyorsulás szorzatával.
A centrifugális erő, pont ellentétesem hat mint a centripetális erő, vagyis a görbe pálya konvexoldala felé akar minket dönteni. Ezek az erők hatnak ha síkban történik a körmozgás. Azonban motor esetében a súlybont nem a talajon van, hanem attól feljebb. Ez pluszba még felállító nyomatékot generál, minél hosszabb a nyomaték erőkarja, vagyis minél magasabban van a súlypont, annál inkább nagyobb bedöntéssel kell korrigálni ezt az erőt!!!
Érdekesség:
Egy gumiszelep kereken 20 gramm tömegû, 200km/h felett azonban 7,5 kg centrifugális húzóerõ hat rá. Szóval sebesség, centrifugális erő és súlypont fontos dolgok!!!
Remélem világos voltam.
Ültesd az ülésre!
nincs még neki motoros cucc, és kezdőként nem biztos, hogy kell egy urtas a hátamra
Egyszerű, hozd el!
legközelebb megyek én is, majd valamit csinálok az asszonnyal
Amúgy ricardó zsebéből lógott ki valami fényes.....
Szia Hidi!

Már épp kérlelni akartalak, hogy oszd meg a levődött képeket velünk....
Sziasztok GSResek!

Azért az ezüst kiskanálkészletet itt hagyhattátok volna...
Nemrég érkeztem haza, egy kicsit később felrakok egy-két fotót is.
Még családi teendőimet végzem/végeztem eddig....

Jó volt a guriga, nagyon!
Itt pesten rosszabb idő volt, mint Komáromban és utána.
Elmentünk Győrig, Hidi-hez.....ott bevágtunk 5-en egy giga nagy pizzát, megettettük a lovat répával.
Nem, nem mindenki a saját répájával! A répát Hidi biztosította.
Csinált képeket is, de nem tudom, hogy hova rakja fel vagy hogyan lesz meg nekem is....
Én ehhez nem értek! De logikusan gondolva a nagyobb súly jobban összenyomja a rugót és a teleszkópot.

Milyen volt a gurulás? Nagyon szűkszavúak vagytok...
sejtettem
Velünk nem.
Én hívtam 100x a benzinkútról, ahonnal indultunk, de ki volt kacsolva a telefonja.
kykee is volt?
Csővi!

Már rég....
Vendégeztem is már, gyerkőcöztem, mosogattam.... és mindjárt viszem fürdetni!
hazaértél?
én nem akartam mondani.
Szasz!

Hát ponty nem így van!
Ha magasabban van a súlypont, ami nálad biztos......akkor kissebb döntés kell a kanyar bevételéhez!
Minél alacsonyabban van a súlypont, annál jobban kell a motort bedönteni kanyarban.
Gondolom a 135 kilom sokat számított. Lehet, hogy kisebb döntésnél is jobban leért, mint egy madárcsontúnak.
akkor hogy kophatott el a fékpdálod?
Valószínű a 100 körüli tempo, én 2X félórát mentem a pályán, és 80 alatt nem vettem kanyart. Szép hosszú kanyarok....nyám-nyám.....
szerintem 100 felett ennél a szögnél.