Olvastad a MR azon számát amiben van a GSR tartósteszt is?
Na, abban konkrétan leírják, ábrákkal és erővektorokkal mutatják be a kanyarodás közben fellépő erőket.
És az azt támasztja alá, amit én írtam.
Szeva Gino!
Valamit te nagyon elkalibráltál! Minél magasabban van a súlypont, annál inkább kell dönteni a motort!!! Ez biztos és logikus is. Próbálj bevenni mondjuk egy kanyart, úgy hogy a nyakadba ül még valaki, vagy egy sportmotoron a tankra hasalva. Világos, hogy ugyanakkora sebességnél a sportmotort kevésbé kell majd bedönteni. Nem??
De ha ez nem győzött meg itt egy kis fizika:
Ahhoz, hogy a test körpályán mozogjon az szükséges, hogy sugárirányú, a középpont felé mutató erő hasson. Ez a centripetális erő. Az eredő erő ilyen irányú komponense megegyezik a tömeg és a centripetális gyorsulás szorzatával.
A centrifugális erő, pont ellentétesem hat mint a centripetális erő, vagyis a görbe pálya konvexoldala felé akar minket dönteni. Ezek az erők hatnak ha síkban történik a körmozgás. Azonban motor esetében a súlybont nem a talajon van, hanem attól feljebb. Ez pluszba még felállító nyomatékot generál, minél hosszabb a nyomaték erőkarja, vagyis minél magasabban van a súlypont, annál inkább nagyobb bedöntéssel kell korrigálni ezt az erőt!!!
Érdekesség:
Egy gumiszelep kereken 20 gramm tömegû, 200km/h felett azonban 7,5 kg centrifugális húzóerõ hat rá. Szóval sebesség, centrifugális erő és súlypont fontos dolgok!!!
Remélem világos voltam.
Jó volt a guriga, nagyon!
Itt pesten rosszabb idő volt, mint Komáromban és utána.
Elmentünk Győrig, Hidi-hez.....ott bevágtunk 5-en egy giga nagy pizzát, megettettük a lovat répával.
Nem, nem mindenki a saját répájával! A répát Hidi biztosította.
Csinált képeket is, de nem tudom, hogy hova rakja fel vagy hogyan lesz meg nekem is....
Hát ponty nem így van!
Ha magasabban van a súlypont, ami nálad biztos......akkor kissebb döntés kell a kanyar bevételéhez!
Minél alacsonyabban van a súlypont, annál jobban kell a motort bedönteni kanyarban.
Mert egyrtelmű, hogy minél nagyobb a sebesség, annál jobban kell dönteni.
Olvastad a MR azon számát amiben van a GSR tartósteszt is?
Na, abban konkrétan leírják, ábrákkal és erővektorokkal mutatják be a kanyarodás közben fellépő erőket.
És az azt támasztja alá, amit én írtam.
Valamit te nagyon elkalibráltál! Minél magasabban van a súlypont, annál inkább kell dönteni a motort!!! Ez biztos és logikus is. Próbálj bevenni mondjuk egy kanyart, úgy hogy a nyakadba ül még valaki, vagy egy sportmotoron a tankra hasalva. Világos, hogy ugyanakkora sebességnél a sportmotort kevésbé kell majd bedönteni. Nem??
De ha ez nem győzött meg itt egy kis fizika:
Ahhoz, hogy a test körpályán mozogjon az szükséges, hogy sugárirányú, a középpont felé mutató erő hasson. Ez a centripetális erő. Az eredő erő ilyen irányú komponense megegyezik a tömeg és a centripetális gyorsulás szorzatával.
A centrifugális erő, pont ellentétesem hat mint a centripetális erő, vagyis a görbe pálya konvexoldala felé akar minket dönteni. Ezek az erők hatnak ha síkban történik a körmozgás. Azonban motor esetében a súlybont nem a talajon van, hanem attól feljebb. Ez pluszba még felállító nyomatékot generál, minél hosszabb a nyomaték erőkarja, vagyis minél magasabban van a súlypont, annál inkább nagyobb bedöntéssel kell korrigálni ezt az erőt!!!
Érdekesség:
Egy gumiszelep kereken 20 gramm tömegû, 200km/h felett azonban 7,5 kg centrifugális húzóerõ hat rá. Szóval sebesség, centrifugális erő és súlypont fontos dolgok!!!
Remélem világos voltam.
Már épp kérlelni akartalak, hogy oszd meg a levődött képeket velünk....
Azért az ezüst kiskanálkészletet itt hagyhattátok volna...
Nemrég érkeztem haza, egy kicsit később felrakok egy-két fotót is.
Jó volt a guriga, nagyon!
Itt pesten rosszabb idő volt, mint Komáromban és utána.
Elmentünk Győrig, Hidi-hez.....ott bevágtunk 5-en egy giga nagy pizzát, megettettük a lovat répával.
Nem, nem mindenki a saját répájával! A répát Hidi biztosította.
Csinált képeket is, de nem tudom, hogy hova rakja fel vagy hogyan lesz meg nekem is....
Milyen volt a gurulás? Nagyon szűkszavúak vagytok...
Én hívtam 100x a benzinkútról, ahonnal indultunk, de ki volt kacsolva a telefonja.
Már rég....
Vendégeztem is már, gyerkőcöztem, mosogattam.... és mindjárt viszem fürdetni!
Hát ponty nem így van!
Ha magasabban van a súlypont, ami nálad biztos......akkor kissebb döntés kell a kanyar bevételéhez!
Minél alacsonyabban van a súlypont, annál jobban kell a motort bedönteni kanyarban.