HI. Nekem ez volt meg a Hungaroringről. Általában:,, Az egész pálya kanyarkombinációk összetétele, amelyeknél néha ,,el kell rontani az elejét,, , hogy a vége jól jöjjön ki és a legnagyobb sebességgel tudjuk kezdeni. Alapjaiban elmondható, h szinte minden kanyarban a késői érintés a kulcsszó. Ez annyit jelent, h nem kell azonnal az egyes kanyarok belső ivét megcélozni. A kulcsszó a szenkciónálás, azaz hogy mindig egy - két kanyarral előrébb gondolkodjuk, és eszerint tervezzük meg az iveinket.
Tutis célzott vmi ilyesmire. Itt van egy kép a pályáról 4 szakaszra osztva. Van hozzá kommentem egy pályabemutató cikksorozatból.
Begépeljem?
Köszi! 18-án majd a gyakorlatban is... Most van nálunk pár F-1-es szimulátor, gyakoroltam a ringes pályát, Schumival sikerült első helyre be is jutnom a negyedik próbálkozásra.
áá szerintem vagy a benyában volt valami, vagy a levegőszűrő tök mocskos.Amúgy a légszűrővel vigyázz, tisztítsd soxor. Gondolom neked is K&N van benne. Én max 1500km-enként mosom, de 700 km után újra befújom olajjal...
Milyen fokozatokban? vagy vegyes? Sok oka lehet ennek, nehéz rámondani bármit is. Benyával jól álltál? nek kerülhetett bele valami kosz? tömődésre gondolok inkább mint komolyabb gondra..vagy lehet valamelyik gyertya makacskodik..
egyszerűen nem birt menni!
és olyat csinált nagyobb terhelés alatt (célegyenes, mansell kanyarig) hogy be-berángatott. torpant a motor mintha ráléptél volna a hátsó fékre.... és egy célegyenesben 3, 4, 5 ször is megcsinálta. ötlet?
Igen, látszik hogy a fontos részeken mindig 1-el nagyobb fokozatba vagy mint kéne. Sajna így nincs elég erő a motorban kigyorsításra, mire felpörög már ott a kanyar és vissza is kell venni. Próbáld meg 1-el viszább váltani. Mondjuk neked nincs csúszókuplungod, ezért óvatosan, gázfröccsel válts vissza. Az a lényeg hogy 8000 alá még véletlenül se menjen a fordulatszám
Köszi Tutis, beírtam, hogy nálam mi a helyzet... van mit fejlődni!
1-es kanyar: nekem a célegyenesben félig leforog a 6., olyan 265-ről fékezek. Fokozatosan váltsatok vissza 2.-ik. 2.-ban vesszük a kanyart. (265? 220 a max. pedig pörgetem ahogy kell... a végén 3.-ban a kanyar, bár nem tudom hol kezdesz el fékezni, én a 200-as táblánál már pakolom vissza a fokozatokat, és 200-100-as tábla között valahol fékezek, itt még lehetne javítani az biztos)
2-es kanyar: felváltok 4-ig, híd előtt vissza 3-ba, fék, és végig 3-ba kanyarodok. A pálya közepén van egy törés a motort ne eresszétek ki a törésig. (4. ok, 3. ok... gondolom a törésen belülre gondoltad az ívet)
3-as kanyar: 3.-ikban kell rámenni tempósan, egyenesben teljesen 5-ik fel lehet váltani. (ez stimmel)
4-es kanyar:(mansel) 3-ikban kell venni, nagyon gyors kanyar, egyik kedvencem. (szintén kedvenc nekem is, becsapós. ha a félelemérzetet legyűröd, akkor tényleg meglepően nagy sebességgel lehet bevenni)
5-ös kanyar(uszoda): kanyar előtt vissza kettőbe. Ha hármasban maradsz, nem lesz erő a kigyorsításra. (hármasban vagyok...)
6-7-es kanyar (sikán): 2-esbe kell venni, kigyorsítás így lesz jó. Hirtelen kell lecsapni a motort, főleg kifele menet. (kettes ok, lecsapás hiányzik)
8-as kanyar: Ha sietek, ezt is kettesbe veszem, lényegében sikánból kifele teligáz kettőbe, kanyarig kis fék, és kettesbe bele a kanyarba. (3-ba felvált, gyorsítok, majd gázelvétellel lassítok)
9-es kanyar: ezt is 2.-be veszem be, mert innentől kell az erő a kigyorsításnak. (3-ban)
10-es kanyar. Kanyar előtt szúrom a hármast, de itt csak félgázon megyek bele a kanyarba, stabilizációs gázon. Kifele már teligáz. (4-be felváltok)
11-es kanyar: 3-asban végig, kifele teligáz (4-ben végig)
12-es kanyar: Féktávot itt nagyon nehéz eltalálni, mivel lejtős a pálya. 2.-ba kell venni, kigyorsításon legyen erő. (bal oldalon van valami, talán bódé vagy szám tábla, ott kezdek el fékezni, 3-ban hagyom)
13-es kanyar: (másik kedvencem) 2.-ban vagyok, a 12-esből kijőve teligáz, ideig pont leforog, visszaveszünk stabilizációs gázra, folyamatos döntésen a motor. 3-asba azért nem jó bevenni, mert nem marad erő kigyorsításra. (ja-ja, jó kis visszafordító. közvetlenül döntés előtt 2-be visszavált, kicsi seggrisza )
14-es kanyar: (célrará) 2.-ban kanyarodunk, folyamatos döntés, kifele menet már tekerjük rá a gázt. Az a jó ha kigyorsításunk olyan heves hogy sodródunk kifele a pálya bal széle felé. Célegyenesben meg húzzuk ameddig lehet. Én még biztonságit fékezek, tehát a 200-as tábla után a bódénál kezdek fékezni, bátrabbak beljebb is ereszthetik, főleg ha nem 250+ tempóval érkezel az 1-es kanyarhoz. (3-ban veszem a kanyart, 2-ben is próbálgattam, de így jobban jött ki)
fasz se nézte a telefont utána meg te nem vetted fel. De maradtam még egy kicsit megnéztelek én is. 2:16-okat mértem
nekem is 13 volt a legjobb tegnap. valami lett a motorommal
Bazdmeg ott integetek Neked, Te meg csak mész! Telót se veszed! Láttam bénáztál a pályán, szembe mentél a forgalommal, a fordítva ültél a motoron meg ilyenek!
Skacok, ügyesek voltatok tegnap, a sok gyakorlás meghozza az eredményét! Csak így tovább mindenkinek! Félni nem kell a pályán, ívet kell tartani és kész!
Kis segítségként leírom én hogyan hanyasban szoktam venni a kanyarokat, mert szerintem néha Ti 1-el nagyobb fokozatba vagytok mint kellene, és így a kigyorsításotok odavész.. Pedig az nagyon fontos, a gsr is tud menni mint a bolond
Szóval:
1-es kanyar: nekem a célegyenesben félig leforog a 6., olyan 265-ről fékezek. Fokozatosan váltsatok vissza 2.-ik. 2.-ban vesszük a kanyart.
2-es kanyar: felváltok 4-ig, híd előtt vissza 3-ba, fék, és végig 3-ba kanyarodok. A pálya közepén van egy törés a motort ne eresszétek ki a törésig.
3-as kanyar: 3.-ikban kell rámenni tempósan, egyenesben teljesen 5-ik fel lehet váltani.
4-es kanyar:(mansel) 3-ikban kell venni, nagyon gyors kanyar, egyik kedvencem.
5-ös kanyar(uszoda): kanyar előtt vissza kettőbe. Ha hármasban maradsz, nem lesz erő a kigyorsításra.
6-7-es kanyar (sikán): 2-esbe kell venni, kigyorsítás így lesz jó. Hirtelen kell lecsapni a motort, főleg kifele menet.
8-as kanyar: Ha sietek, ezt is kettesbe veszem, lényegében sikánból kifele teligáz kettőbe, kanyarig kis fék, és kettesbe bele a kanyarba.
9-es kanyar: ezt is 2.-be veszem be, mert innentől kell az erő a kigyorsításnak.
10-es kanyar. Kanyar előtt szúrom a hármast, de itt csak félgázon megyek bele a kanyarba, stabilizációs gázon. Kifele már teligáz.
11-es kanyar: 3-asban végig, kifele teligáz
12-es kanyar: Féktávot itt nagyon nehéz eltalálni, mivel lejtős a pálya. 2.-ba kell venni, kigyorsításon legyen erő.
13-es kanyar: (másik kedvencem) 2.-ban vagyok, a 12-esből kijőve teligáz, ideig pont leforog, visszaveszünk stabilizációs gázra, folyamatos döntésen a motor. 3-asba azért nem jó bevenni, mert nem marad erő kigyorsításra.
14-es kanyar: (célrará) 2.-ban kanyarodunk, folyamatos döntés, kifele menet már tekerjük rá a gázt. Az a jó ha kigyorsításunk olyan heves hogy sodródunk kifele a pálya bal széle felé. Célegyenesben meg húzzuk ameddig lehet. Én még biztonságit fékezek, tehát a 200-as tábla után a bódénál kezdek fékezni, bátrabbak beljebb is ereszthetik, főleg ha nem 250+ tempóval érkezel az 1-es kanyarhoz.
Én ezekre szoktam ügyelni, minden pályázáskor gyorsulok 2-3 mp-et. 2:30-at kezdtem, ez volt a 4. mersz pályázásom és most már 2:12-nél tartok
Nem egyszerre indultunk, de megnyugtatott, hogy egyiktől sem kaptam plussz köröket, sőtt én előzgettem
Dörzspapírral majd a hátadat dörgölgetem le, teeeeeeeeeee
Tutis célzott vmi ilyesmire. Itt van egy kép a pályáról 4 szakaszra osztva. Van hozzá kommentem egy pályabemutató cikksorozatból.
Begépeljem?
De minden kategóriádat bevonta? Ilyenkor kérni kell, hogy csak az A-ra legyen érvényes. Több pénz, de megéri szerintem.
Elsőre majdnem bejött a tipped ,nem hatvan és 6hó,hanem 45 és 4hó..........majdnem ugyanaz....
Tessék, 12:00 elmúlt, nem jöttél.... ezért kéreted magad!?
és olyat csinált nagyobb terhelés alatt (célegyenes, mansell kanyarig) hogy be-berángatott. torpant a motor mintha ráléptél volna a hátsó fékre.... és egy célegyenesben 3, 4, 5 ször is megcsinálta. ötlet?
1-es kanyar: nekem a célegyenesben félig leforog a 6., olyan 265-ről fékezek. Fokozatosan váltsatok vissza 2.-ik. 2.-ban vesszük a kanyart. (265? 220 a max. pedig pörgetem ahogy kell... a végén 3.-ban a kanyar, bár nem tudom hol kezdesz el fékezni, én a 200-as táblánál már pakolom vissza a fokozatokat, és 200-100-as tábla között valahol fékezek, itt még lehetne javítani az biztos)
2-es kanyar: felváltok 4-ig, híd előtt vissza 3-ba, fék, és végig 3-ba kanyarodok. A pálya közepén van egy törés a motort ne eresszétek ki a törésig. (4. ok, 3. ok... gondolom a törésen belülre gondoltad az ívet)
3-as kanyar: 3.-ikban kell rámenni tempósan, egyenesben teljesen 5-ik fel lehet váltani. (ez stimmel)
4-es kanyar:(mansel) 3-ikban kell venni, nagyon gyors kanyar, egyik kedvencem. (szintén kedvenc nekem is, becsapós. ha a félelemérzetet legyűröd, akkor tényleg meglepően nagy sebességgel lehet bevenni)
5-ös kanyar(uszoda): kanyar előtt vissza kettőbe. Ha hármasban maradsz, nem lesz erő a kigyorsításra. (hármasban vagyok...)
6-7-es kanyar (sikán): 2-esbe kell venni, kigyorsítás így lesz jó. Hirtelen kell lecsapni a motort, főleg kifele menet. (kettes ok, lecsapás hiányzik)
8-as kanyar: Ha sietek, ezt is kettesbe veszem, lényegében sikánból kifele teligáz kettőbe, kanyarig kis fék, és kettesbe bele a kanyarba. (3-ba felvált, gyorsítok, majd gázelvétellel lassítok)
9-es kanyar: ezt is 2.-be veszem be, mert innentől kell az erő a kigyorsításnak. (3-ban)
10-es kanyar. Kanyar előtt szúrom a hármast, de itt csak félgázon megyek bele a kanyarba, stabilizációs gázon. Kifele már teligáz. (4-be felváltok)
11-es kanyar: 3-asban végig, kifele teligáz (4-ben végig)
12-es kanyar: Féktávot itt nagyon nehéz eltalálni, mivel lejtős a pálya. 2.-ba kell venni, kigyorsításon legyen erő. (bal oldalon van valami, talán bódé vagy szám tábla, ott kezdek el fékezni, 3-ban hagyom)
13-es kanyar: (másik kedvencem) 2.-ban vagyok, a 12-esből kijőve teligáz, ideig pont leforog, visszaveszünk stabilizációs gázra, folyamatos döntésen a motor. 3-asba azért nem jó bevenni, mert nem marad erő kigyorsításra. (ja-ja, jó kis visszafordító. közvetlenül döntés előtt 2-be visszavált, kicsi seggrisza )
14-es kanyar: (célrará) 2.-ban kanyarodunk, folyamatos döntés, kifele menet már tekerjük rá a gázt. Az a jó ha kigyorsításunk olyan heves hogy sodródunk kifele a pálya bal széle felé. Célegyenesben meg húzzuk ameddig lehet. Én még biztonságit fékezek, tehát a 200-as tábla után a bódénál kezdek fékezni, bátrabbak beljebb is ereszthetik, főleg ha nem 250+ tempóval érkezel az 1-es kanyarhoz. (3-ban veszem a kanyart, 2-ben is próbálgattam, de így jobban jött ki)
nekem is 13 volt a legjobb tegnap. valami lett a motorommal
Kis segítségként leírom én hogyan hanyasban szoktam venni a kanyarokat, mert szerintem néha Ti 1-el nagyobb fokozatba vagytok mint kellene, és így a kigyorsításotok odavész.. Pedig az nagyon fontos, a gsr is tud menni mint a bolond
Szóval:
1-es kanyar: nekem a célegyenesben félig leforog a 6., olyan 265-ről fékezek. Fokozatosan váltsatok vissza 2.-ik. 2.-ban vesszük a kanyart.
2-es kanyar: felváltok 4-ig, híd előtt vissza 3-ba, fék, és végig 3-ba kanyarodok. A pálya közepén van egy törés a motort ne eresszétek ki a törésig.
3-as kanyar: 3.-ikban kell rámenni tempósan, egyenesben teljesen 5-ik fel lehet váltani.
4-es kanyar:(mansel) 3-ikban kell venni, nagyon gyors kanyar, egyik kedvencem.
5-ös kanyar(uszoda): kanyar előtt vissza kettőbe. Ha hármasban maradsz, nem lesz erő a kigyorsításra.
6-7-es kanyar (sikán): 2-esbe kell venni, kigyorsítás így lesz jó. Hirtelen kell lecsapni a motort, főleg kifele menet.
8-as kanyar: Ha sietek, ezt is kettesbe veszem, lényegében sikánból kifele teligáz kettőbe, kanyarig kis fék, és kettesbe bele a kanyarba.
9-es kanyar: ezt is 2.-be veszem be, mert innentől kell az erő a kigyorsításnak.
10-es kanyar. Kanyar előtt szúrom a hármast, de itt csak félgázon megyek bele a kanyarba, stabilizációs gázon. Kifele már teligáz.
11-es kanyar: 3-asban végig, kifele teligáz
12-es kanyar: Féktávot itt nagyon nehéz eltalálni, mivel lejtős a pálya. 2.-ba kell venni, kigyorsításon legyen erő.
13-es kanyar: (másik kedvencem) 2.-ban vagyok, a 12-esből kijőve teligáz, ideig pont leforog, visszaveszünk stabilizációs gázra, folyamatos döntésen a motor. 3-asba azért nem jó bevenni, mert nem marad erő kigyorsításra.
14-es kanyar: (célrará) 2.-ban kanyarodunk, folyamatos döntés, kifele menet már tekerjük rá a gázt. Az a jó ha kigyorsításunk olyan heves hogy sodródunk kifele a pálya bal széle felé. Célegyenesben meg húzzuk ameddig lehet. Én még biztonságit fékezek, tehát a 200-as tábla után a bódénál kezdek fékezni, bátrabbak beljebb is ereszthetik, főleg ha nem 250+ tempóval érkezel az 1-es kanyarhoz.
Én ezekre szoktam ügyelni, minden pályázáskor gyorsulok 2-3 mp-et. 2:30-at kezdtem, ez volt a 4. mersz pályázásom és most már 2:12-nél tartok
Megnyúlt a kezed?
Azért néha jól esik egy két méteres zsaru vérét szívni, nem teheti meg mindig az ember...
Ha valakit érdekel a szeptemberi túra, akkor szóljon. Hárman vagyunk motorral és egy autónyi ember csatlakozik hozzánk a szigeten.
Dörzspapírral majd a hátadat dörgölgetem le, teeeeeeeeeee