Ne autó olajat tegyél bele hanem olyat amin a 4T felirat megtalálható. Motorba kevesen használják a Shell-t, sok jó olaj van hozzá, ha a km állás valós akkor most kéne szelephézag ellenőrzés neki, gyertyacsere meg ilyenek.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek.
Nemrégen lettem tulajdonosa egy gyönyörű GS500E motornak 24000 egynéhány száz km van benne, így esedékes az olaj, olaj-, légszűrő, gyertyacsere. Mivel már téliesítettem szerintetek tavasszal szerencsésebb ezeket cserélni, vagy most? Illetve szerintetek Shell Helix hx6 10w40-es olajat tehetek a motorba? A kocsihoz ilyet használok és van itthon 4l.
Köszi előre is.
Lendkerék, bocsánat... Vissza kerestem
Egyébként nekem meg nem koppant hanem pisszegett az meg a szivatónál valami tömítés hiba volt.. Falsot szívott mint ahogy itt is írják.. Tömítést cserélte a szerelő és meg is oldódott..
Aha. Szóval tényleg mint a vonatkerék klattyogása ez a titing. Ezzel ezek szerint együtt kell élnem. Megpróbálom, bár ahogy az egyik hozzászóló írta, a lelkemet jobbat bántja, mint a fülemet.
Fordultam ma is egy nagyon kicsit a városban a lányommal. Eddig is volt egy dolog, amit nem értek/tudok, csak most a forduló miatt az eszembe jutott.
Alapjáraton lehet hallani egy klattyogást a motorból, van, amikor kb. másodpercenként 2-2 klatty, van amikor folyamatosan. Menet közben is, amikor motorfékkel kigurulok, de akkor csak ha figyelek, mert akkor ugye más hang is van.
Tudtok erről valamit mondani?
Én azt is úgy vettem mint a Suzukit, évekig állt, nem tudták elindítani, szétbarmoltak benne mindent amit lehet és eladták utána nekem 45-ért. Egy benzinszivattyúval életre keltettem meg pár tucat óra szereléssel, és használtam két évig.
Aztán amikor a nyomástartót csak kompletten házzal együtt lehetett volna venni, inkább 30-ért átalakítottam és 45-ért kiárultam mindent, ami az injektorhoz köthető. Aztán - mert a régi tulaj valahogy a kormánycsapágy alsó csészéjét elforgatta a vázban, nem is értem hogyan lehet, ha fizetnének sem tudnám utána csinálni - átalakítottam kúpgörgősre, és azóta is használom, habár most egy hengercsere lesz a télen asszem, mert 6 bar sűrítési végnyomást mértem TAVALY.
Nekem az volt a legelső ténykedésem tavaly a GS-sel, hogy picit lejtős terepen (Mánfai templomnál) lelöktem a motort az oldalsztenderről. Szerencsére 2 nappal előtte kapott bukócsövet, csak az horzsolódott. Azóta nagyon megnézem, hogy hova támasztom le.
Soha semmilyen körülmény közben sem dölt el oldaltámaszon motorom,csak az van neki,feküdt oldalán sokat de ezért nem.
Még a kompot is kibirta,pedig az a cseszett csirkeláb hajlik mint állat.
Ebben teljesen igazat adok. A kecóban úgy szoktam - mert csak télen van garázsban, amúgy a fedett teraszon - hogy az első kereket nekiengedem a garázsajtónak és úgy teszem le oldalsztenderre mert így kizárt, hogy valaki előrefelé véletlenül meglökje és a sztender valahogyan felcsukódjon, ha meg valaki direkt akarná, akkor meg úgy is mindegy, hogy min áll. De ennél a megoldásnál tényleg az lesz, ha valahol otthagyom, akkor középsztenderre kell raknom, vagy mókolok vele.
Motorja válogatja ezek szerint