Vagy túl alacsonyan van a súlypontja... mást nem tudok elképzelni (no meg azt hogy elsőre nem éreztem rá a helyes technikára) A XTZ750 SuperTenere is van olyan magas mint egy BMW GS, és egyáltalán nem könnyebb nála, azzal mégse volt gondom egy pillanatig se... valahogy könnyebben felállt
A BMW az iszonyat magas. A Busa az kb olyan magas lehet mint a GS, sőt... De az tény hogy nagyon be tud lendülni és azon még annyira sem érzed a sebességet mint a Divin.
A GS1200Adv is könnyebb, mégse nagyon boldogultam vele első próbálkozásra álló helyzetben, Busára még nem ültem.. és remélem ez így is marad addig amíg nem lesz elégséges rutinom egy köztes lépcsőnek számító motoron... A egy dolog hogy a GS meg a Divi között is kétszeres a teljesítmény lépcső és a Divi és Busa között is, de az már messze nem az a kategória amit lehet óvatlanul tegezni..
Hát éppen ez az, az a lényeg hogy ne legyen annyira ledöntve... ki akar kavicson mélyre dönteni? Lenyomásossal szerintem ilyen helyzetben leginkább pofára esni lehet. Mondjuk a kiüléses technikát nem nagyon szoktam "életvitelszerűen" alkalmazni motorozás közben, általában csak mentésekre használom, viszont egész végig stand by üzemmódban van aktiválásra készen
Nem is igazán a saját éberségemben nem szoktam megbízni, inkább attól parázok ilyenkor hogy nem számítanak majd arra hogy milyen gyorsan odaérek majd arra a helyre, ahonnan a másik közlekedő 2 másodperce még csak egy éles fénypontnak érzékelt (ha egyáltalán tudomást vett rólam). Ilyenkor a kifordulnak a motoros elé, vagy szembeelőznek vele sokkal veszélyesebb és esélyesebb, mint hogy elméri a féktávot (persze rutintalanul, aránytalanul erős "kezdő" motorral ez is játszhat erősen) vagy a kanyart a gyorshajtó delikvens.
A kiüléssel is kifele tartunk a tapadási körből. Kiülve nem is lehet annyira ledönteni mint egyenes tartással, de legjobban a lenyomásos technikával lehet ledönteni a tapadási körön belül. Ezen a körön akár 90 fokot is lehet dönteni, sőt ahogy valaki egyszer itt fogalmazta még annál többet is. Amit csináltál az mégis jó és gondolom ösztönös volt. Függetlenítetted a tömegközéppontodat a motortól, így a megcsúszást könnyebb kompenzálni.
Az biztos... nem is tartanám túl egészséges döntésnek egy még nagyobb utazósebességű motor birtokba vételét. Van egy függőben lévő ajánlatom Busa vezetésre (annyiba kerül amennyi benzint elmotorozok belőle..akár egy egész napra is elvihetném) de valahogy jobban ismerem magam annál, mint hogy éljek is vele
Egyébként ha kezd csúszni a motor a kanyarban, a kanyar széléig érdemes kimenni , azaz kevésbé dönteni és finoman visszavenni a gázt. De persze nyilván nem mondok vele újat.
Kavicsokat pedig (ugyan nem tudom ez mennyire helyes, mert hogy senkitől nem hallottam még ilyen technikát ) lehet hárítani (egy bizonyos szintig) úgy is hogy a sebességen nem változtatunk, a dőlésszöget viszont a függőleges felé némileg eltoljuk, viszont hogy a kanyart be is tudjuk venni a kezdeti sebességünkkel némi kiüléssel kell kompenzálnunk a dőlésszögvesztésünket.. párszor csináltam ilyet, bár nem tudom hogy ennek köszönhetem e azt hogy nem estem el, vagy csak a jószerencsének (bár ebben azért annyira nem hiszek...hiszen szerencséje annak van aki tesz is érte).