egy tengely amin a léptető villa mozog,vagy mi a rák,de mindjárt teszem a képet fel!Nem vagyok én szerelő csak felhasználó!Azért váltok igy,mert igy szoktam meg és igen pályáztam is,meg a kerózás közben hogy kuplungolsz?!
Annyira nem elmélet mert mint ahogy lejjebb írtam egy másik fórumon azért alakult ki bruszt mert többen azt írták, hogy állandóan kuplung nélkül váltanak. Én is csinálom, de nagyon ritkán és csak forszírozott gyorsításkor. Abban igazad van ezek szerint, hogy köztünk akkor tényleg csak az elméletről szól a dolog.
Most nem azért, hogy okoskodjak, de nem azért vált valaki kuplung nélkül, hogy gyorsan váltson? Vagy Te csak lustaságból nem használod? Egyébként meg 1/10-nél azért többet számít, de inkább a drag-osok használják, mert ott (speciál gépeknél) 5mp alatt váltanak 6-ot...
Én is ebben bízok, de ez egy új dolog amiről még nincs tapasztalat még a Busa sem mert vmelyik szaklapban azt olvastam, hogy nem a B-King kapta a Busa blokkját hanem a K8-as Busa kapta az övét.
Én sem azért, de a gyorsváltó ugyanazt a hatást kelti, mint ha gyorsan visszaengeded a gázt. Tehermentesíti a kuplungot egy pillanatra. Persze pályán biztos számít 1/10-et
Én meg azt mondom, hogy aki kuplung nélkül akar váltani, az rakassa be a gépbe a gyorsváltót. Az erre való. Egyébként meg mindenki úgy teszi tönkre a motorját, ahogy akarja. És hogy milyen ideológiával próbálja igazolni, az pont nem érdekel... Amúgy meg mi köze is van ennek a B-King-hez? Ez egy olyan szuper motor, hogy ebben sose megy szét semmi.
Nekem volt pár jawam és zetkam, azokon ugye a váltókar mozgatása egyben kiemelte a kuplungot is, némi gyakorlással egész jól el is lehetett indulni vele viszont a váltó útja nagyon hosszú volt.
Ehhez talán még annyit, hogy beszélgettem egy másik Béka tulajjal aki szinte mindíg kuplung nélkül vélt és panaszkodott, hogy 5-ből tenné fel, de lukat talál és mikor rátolja a gázt visszadobja nagy csattanással 5.-be. Nekem vmiért nincs ilyen gondom. Bármilyen járműnél lehet mondani, hogy a váltó alkalmas kuplung nélküli váltásra, 14 éve mikor a fuvarozást elkezdtem egy hulladék zillel elment a kuplung és 3 hétig önindítóval 1-ben indultam és kuplung nélkül jártam Bp.-n megrakva is a csúcsokban. Azért mert kibírta még nem hiszem, hogy jót tett neki. És szerintem olyan se nagyon elképzelhető, hogy ha vki motorozik évente többezer km.-t akkor minden váltásánál spiller módon tökéletes összhangban tudja a fordulatot és a váltás pillanatát eltalálni....néhány recsegős is becsúszhat és az pont ilyen gondokat okozhat. Épp egy srác írta, hogy a pályán is állandóan kuplungol és viszonylag jól megy a 750-es gixerével.
Úgy vélem , hogy kuplung nélküli váltásra akkor van "szükség" , ha "sietsz" ilyenkor a motor minimum a középtartományban van és nem alapjárat közelében. Kuplung nélkül gyorsabb a váltás. De alacson fordulatszámon ,nem tudod ugy visszaejteni a fordulatot (mert mondjuk nincs hova, mert az már az alapjárat alat lenne), hogy közben feszítve egy kicsit a váltót tehermentesüléskor át bírd lökni a következő fokozatba. A motornak is kisebb a lendülete(azaz tehetetlensége) a hamarabb felemésztödik, így időd is kevesebb marad a müvelethez, még nagyobb fordulatszámon könnyebb játszai motor fordulatszámával, finomabban reagál.
Ezért nem hiszem hogy túl sok értelme van alacsony fordulatszámon a gyorsváltásnak, persze meg lehet csinálni, csak ránt egy kicsit a motor...de erőltetni nem kell.
Ilyen szempontból nem voltak rosszak gondolatban legalább is a félautómata váltók a csepel 250-ben, vagy a Jávákban. Bár bevallom én egyiket sem próbáltam.
Zöldinél a pont. És is hasonlóan vélekedek. Szerintem aki nem tud kuplunk nélkül váltani, az... (inkább nem mert, botrány lesz belőle).
A mechanika tökéletesen alkalmas kuplunk nélküli váltásokra.(pont)
Viszont még mindig nem tudtam meg mik azok a "csoportos kedvezmények", csoportkerék , csoporttengely. Egy nagy lila köd van csak.
Én töredelmesen bevallom, akármilyen fordulaton simábban felváltok kuplung nélkül, mint kuplunggal. Mondjuk nem szokásom, nem véletlenül van a kuplnung ott :D
Hát épp ez az! A kuplung tehermentesíti a váltót és vmennyire helyettesíti a hiányzó szinkront is. Azt azért lehet érezni ha erősebben gyorsítok akkor nem akad és könnyen megy, de normál tempónál nehéz eltalálni a megfelelő fordulatot, csattog és rángat váltáskor ami azért nem túl jó dolog.
Én nem vagyok akkora szakértő, a totalbike motordokit sokszor megkérdezték már, Ő azt mondta nem gáz, mivel a motoroknál a kuplung csaj tehermentíti a váltót- ami amúgy szinkronizálatlan-, így megfelelő technika esetén semmi kárt nem okozunk. Melyiken megy a bruszt?
Ezért nem hiszem hogy túl sok értelme van alacsony fordulatszámon a gyorsváltásnak, persze meg lehet csinálni, csak ránt egy kicsit a motor...de erőltetni nem kell.
Ilyen szempontból nem voltak rosszak gondolatban legalább is a félautómata váltók a csepel 250-ben, vagy a Jávákban. Bár bevallom én egyiket sem próbáltam.
A mechanika tökéletesen alkalmas kuplunk nélküli váltásokra.(pont)
Viszont még mindig nem tudtam meg mik azok a "csoportos kedvezmények", csoportkerék , csoporttengely. Egy nagy lila köd van csak.