Nemtudom , mert mindegyikre szoktam járni, ill a Pancsiring sm -pályán még nemvoltam, öregessen elevickélek rajtuk. Hétfőn du lehet megyek Kecsóra, hétvégén meg Kakucsra. Kinézel esetleg?
Szia smo!
Amit írtál:
Egyrészt-kurva rosszul esett,mert sajnos igazad van. Mostanában kb nulla manim van arra,hogy motorozzak,pedig nagyon szeretnék.Aki ismer,mind tudja ezt rólam.Elég ha rám néz.Sajnos. De mit tegyek,szeretem/szeretném csinálni.
Másrészt-ki a faszom vagy te,hogy kép,név meg minden nélkül ide írkálsz és kötekszel?
Sanyánkat idézem: itt így senki vagy!
Unalmamban irkalok, mert nekem meg a kuplungom szakadt meg kedden es holnap allhatok neki bowdent gyartani. Utana olajcsere. A kepeiden Te is nyomod palyan superlotyoval (a motorra gondolok), az melyik palya?
Csáó! Már egyszer kérdeztem, de szeretnék meggyőzödni, hogy miként kezdhetném el az 1kerekezés teknikáját... Tekintettel arra, hogy a motor 50cc gondolom kuplunggal kell, nade hogyan? Azonnal leugorjak a kuplungról, vagy a csuszásponton tartsam kicsit? esetleg meddig pörgethetem amig be van huzva a kuplung? Amikor 1keréken vagyok (ha sikerül) akkor hogyan játszak az egyensúlyozással(egyenletes gáz kuplungolás/ Kuplung kiengedve, csak gázadás). Nameg milyen védőcuccot húzzak? :) Utolsó kérdés: Egy viszonylag forgalommentes utca, vagypedig egy parkoló az ideális terep? :) Köszi előre is! És bocsi, hogy kezdő, láma kérdésekkel bombázlak benneteket! Széles utat!
Asszem az altalad emlitett gumitipus nem jo ilyen szuk felnire. Ismetlem: nekem nem fuzott kerekem van. Heidenau ment ra, elore meg raktam egy Bridgestone-t. Sajnos gumimelegitom meg hasonlo cuccaim nincsenek, en csak hobbihuligan vagyok. Palyara azert akarok menni, mert felenk nincsenek jo supermoto utak. Dobogoko fele szoktam menni, de tul gyorsak a kanyarok. Sok kanyar vegsebesseggel veheto, nincs tovabb. Meg az odaut-visszauton mindig kifogy a fel tank, igy csak egyszer tudok le meg fel menni egy nap, kulonben nem jutok haza. Meg mar koran sotetedik es nincs lampa. Szal megyek palyazni es bizom benne, hogy en leszek a leglassabb heidenaual meg krosszfutomuvel. Viszont ha zavaroan lassu leszek, kiallok. Nem rontom el mas jatekat.
Termeszetesen senkinek a motorozasaba nem szolok bele olyan ertelemben, hogy szemelyesen emberre kivetitve nem mondom. Altalanos ertekrendekrol beszeltem, amit magamra is ervenyesnek tartok. Ami pedig a 22-es csapdajat illeti, nyilvanvalo hogy mindvegig el fogunk beszelni egymas mellett, amig nem akarod megerteni, hogy nem csak kozut es csak versenypalya letezik. Van ures kozut, ures parkolo, direkt erre a celra a kitalalt edzopalya. Szerintem nem az a megoldas, hogy a versenypalyan fokozatosan novelgetjuk a temponkat, hanem az, hogy midig a tudasunkhoz valasztunk palyat. Az hogy Magyarorszagon esetleg nincs lehetoseg erre, az nem a gondolkodasmodom hibaja. Tegyunk azert, hogy legyen! Egyebkent valaha leteztek ilyenek, mert voltak sportegyesuletek, ahol lehetett motorozni, gokartozni, volt rutinpalya egeszen kis gyerekeknek (ahol lakom ott is van egy kicsi palya, amin kisgyrekkent biciklivel kellett menni). De az megint egy masi kerdes, hogy ami regen jol mukodott, az ma mar mind el van b.....va.
Amikor eletemben masodszor Euroringeztem, akkor pont kupanap volt. Eszem agaba nem volt benevezni, de egy tag innen a forumrol gyozkodott, hogy menjek. Csak azert tudott ravenni, mert o 250-es motorral indult a nyilt kategoriaban, nem mondhattam, hogy fos vagyok, nala csak elobb korbeszaladok gondoltam, elvegre. Mivel nem volt edzesidom az utolso helyrol kellett elrajtolnom. Soha eletemben nem rajtoltam motorral. 10 koros futam volt, 4. lettem. En voltam az egyetlen, akinek, nem sportmotorja volt, a tobbieke palyamoci vagy sportmoci. Elveztem egyebkent, felejthetetlen elmeny volt, de megis csalodott voltam. Utolso elottinek kellett volna lennem, ha tartjuk magunkat ahhoz, hogy motorverseny zajlik. Ezek szerint valami viccfutam volt. Szerencsere a kovetkezo futamban a slickgumis fiuk azert ugy mentek, hogy orommel neztem, helyen volt a szivuk!
Mostmar hagyjuk fiuk nem akartam ilyen nagy bonyodalmat okozni. Szivesen beszelgetek rola, de egymast meggyozni nem fogjuk az a gyanum. Viszont remelem sikerul eljutnom palyanapra, csak egyelore meg kell szereznem kontaktot, meg furgont meg ilyesmiket.
Luki!
Kb 3-4oldallal ezelött irtam neked de ezek szerint nem vetted èszre .Règ beszèltünk cimbora,miujsàg veled?Msn-en szoktalak keresni de mostansàg nem talàllak fent.Jò lenne beszèlgetni majd,meg ugye fotòzni is mennèk ha mèsz pàlyàzni !Mèg 3hètvège ès repülök ki ha minden jòl megy
soha ne mond meg, ki és hol motorozzon és hogy milyen tudással. mennyivel jobb ha közúton csetlik botlik, mint a pályán?semmivel, sőt sokkal veszélyesebb.ha nem gyakorol valaki pályán, akkor hogy lehet egyáltalán ott gyors? ez 22es csapdája. ne menjen oda, mert lassú, nem tud fejlődni,mert ne menjen oda. szerintem egyszerűenn rossz csoportba soroltad be magad. legközelebb menj a gyors csoporttal, de ott ne lepődj meg, hogy te fogsz mindenkitől kört kapni. különböző vérmérsékletű emberek léteznek. van aki azért megy pályázni, mert csak szeretne biztonságban motorozni, van aki éppen ismerkedik a géppel és va olyan is aki verseny tempót akar menni. mind mind különböző ember, aki nagyon is jól megfér egymás mellett. van egy konkrét példám múlthétvégéről. visontán feljött a pályára egy cbr900rr és egy gsxr1000. 2körönként kaptak egy kört. mégsem zavartak.
a heidenau gumitra azt szoktam mondani " jobb kéz, ba váll, nem hátra néz!" magyarán jobb kézzel hátra baszod a bal vállad mögött....
tegyél rá rendes gumit, az nagyon sokat számít! ajánlom a dunlop kr108 slicket hátra, előre pedig a dunlop kr106 slicket meg fogsz lepődni. amugy én előre 1.5, hátra 1.6bar nyomást használok hidegen. aztán gumimelegítővel jól megforralom a menetek előtt, olyan 60-70celsiusra a gumit, ettől olyan, mintha tépőzáron motoroznál!
Sziasztok! Egy Husqvarna sm610-em van, azt szeretném kérdezni, hogy hogyan bírnám sokkal keményebbre venni a hátulját (rugóstagot)?!Nekem nagyon puha.Előre is köszi.(a rugó alatt találtam egy kis "fémgyűrűt" amit néhány állásban lehet kattintgatni, nem használt a keménységnek, az mi lehet?)
Köszi!
Koszi. Melegen sose merem, pont a hofokkal probalok jatszani. Vajon mennyire kell fujni ahhoz, hogy a leheto legjobban felmelegedjen, de ne deformalodjon? Na majd kitapasztalom. 1,4 hidegen kicsit lagymatag. Elol 1,5 mar jo. (Nekem nem fuzott supermoto kerekem van, hanem sima alukerek GS500-bol.)
Melegen 2bar legyen a nyomás.
Logikátlan és kusza az érvelésed! Egyik hozzàszólàsoddal càfolod a màsikat.
Èn a te helyedben örülnèk a tudàsszintnek ha egy pàlyanaon valóban ilyen eredmènyes vagy.
Kicsit vonatkoztass el a szó szerinti versenyzèstől.
Elbeszelunk egymas mellett. En nem mondtam, hogy nem vagyok ovatos. 20 eve motorozom es kozuton meg egyszer sem estem el, meg akkor sem mikor autoval megtoltak. De az ovatossag szamomra nem azt jelenti, hogy mindig a dinnyes IFA mogott cammogunk, hanem mindenki a tudasahoz merten legyen ovatos. Ezt en is betartom. Tudom ettol meg lehet baj. De "kozlekedve" is lehet, mint tudjuk. Errol ennyit.
En egy tok mas dologrol beszeltem, arrol, hogy egy versenypalya szerintem szorosan osszefugg a motorversenyzessel es ilyen ertelemben a versenytempoval. Ezt irtam egy videokommenthez is, itt csak annak kapcsan hoztam fel, hogy eppen ide passzolt - pontosabban nem passzolt mert ugye az en velemennyemmel nem ertenek egyet. En a velemenyemet magamra ervenyesnek tartom es igy is kezelem, tehat tudom hol a helyem: otthon, meg a parkoloban, de nem versenypalyan, amig nem vagyok oda valo. Ezt sok ember maskepp gondolja, veluk van tele egy palyanap, holott teljesen feleslegesen vannak ott. Ahogy Ok motoroznak, ugy siman lehetne egy rutinpalyan is, egy parkoloban, vagy egy nagy placcon. Arrol mar nem en, nem a versenyszellem es nem is a tobbi motoros tehet, hogy ilyen gyakorlopalyak nincsenek Magyarorszagon es az erre alkalmas napokat mindig versenypalyan jelolik ki a versenytempoban, de legalabbis nem csigatempban motorozni vagyok legnagyobb banatara.
Tenyleg en vagyok rosszul bekotve, ha csodalkozom azon, amikor kimegyek egy palyanapra teljesen egyedul, eletemben eloszor es az elso 20 perces menet felenel mar csak 3 motoros marad, akinek nem adtam kort? Mindezt utcan szerzett tudassal, eletem elso komoly motorjaval. Akkor erre mit mondassz? Ez igy jo? Akik ott kolbaszolnak korbe-korbe, azok gondolkodnak jol? Oda valoak? Annak kellett volna tortennie, hogy odamegyek es ha egyaltalan van merszem megprobalni menni par kort, akkor a mezony legvegetol elmaradva kellett volna kullognom, a palyaismeret hianya miatt. Ehelyett ugy ereztem, hogy a kezdo motorosok klubjaban mindenki engem akar kiidegelni. A palya bejaratanal a kapun gyorsabban fordultam be a murvan, mint sokan a palyan..... Es szerintem az a felfogas vezet ide, amit Te is kepviselsz. (Ne ertsd felre, egyszer sem firtattam a tudasodat, senki maset sem.)
Na telleg hagyjuk. MENNYIT FUJJAK A HATSO GUMIBA?!
Amit írtál:
Egyrészt-kurva rosszul esett,mert sajnos igazad van. Mostanában kb nulla manim van arra,hogy motorozzak,pedig nagyon szeretnék.Aki ismer,mind tudja ezt rólam.Elég ha rám néz.Sajnos. De mit tegyek,szeretem/szeretném csinálni.
Másrészt-ki a faszom vagy te,hogy kép,név meg minden nélkül ide írkálsz és kötekszel?
Sanyánkat idézem: itt így senki vagy!
Amikor eletemben masodszor Euroringeztem, akkor pont kupanap volt. Eszem agaba nem volt benevezni, de egy tag innen a forumrol gyozkodott, hogy menjek. Csak azert tudott ravenni, mert o 250-es motorral indult a nyilt kategoriaban, nem mondhattam, hogy fos vagyok, nala csak elobb korbeszaladok gondoltam, elvegre. Mivel nem volt edzesidom az utolso helyrol kellett elrajtolnom. Soha eletemben nem rajtoltam motorral. 10 koros futam volt, 4. lettem. En voltam az egyetlen, akinek, nem sportmotorja volt, a tobbieke palyamoci vagy sportmoci. Elveztem egyebkent, felejthetetlen elmeny volt, de megis csalodott voltam. Utolso elottinek kellett volna lennem, ha tartjuk magunkat ahhoz, hogy motorverseny zajlik. Ezek szerint valami viccfutam volt. Szerencsere a kovetkezo futamban a slickgumis fiuk azert ugy mentek, hogy orommel neztem, helyen volt a szivuk!
Mostmar hagyjuk fiuk nem akartam ilyen nagy bonyodalmat okozni. Szivesen beszelgetek rola, de egymast meggyozni nem fogjuk az a gyanum. Viszont remelem sikerul eljutnom palyanapra, csak egyelore meg kell szereznem kontaktot, meg furgont meg ilyesmiket.
Jönne még vki Visontára vasárnap?
Kb 3-4oldallal ezelött irtam neked de ezek szerint nem vetted èszre .Règ beszèltünk cimbora,miujsàg veled?Msn-en szoktalak keresni de mostansàg nem talàllak fent.Jò lenne beszèlgetni majd,meg ugye fotòzni is mennèk ha mèsz pàlyàzni !Mèg 3hètvège ès repülök ki ha minden jòl megy
tegyél rá rendes gumit, az nagyon sokat számít! ajánlom a dunlop kr108 slicket hátra, előre pedig a dunlop kr106 slicket meg fogsz lepődni. amugy én előre 1.5, hátra 1.6bar nyomást használok hidegen. aztán gumimelegítővel jól megforralom a menetek előtt, olyan 60-70celsiusra a gumit, ettől olyan, mintha tépőzáron motoroznál!
Köszi!
Injektoros mocinál és gyári puffóval rendelkező mociban benne kell lennie a lambdaszondának? És ha nincs benne, akkor mit befolyásol? Kössz!
Hallottatok már olyan dugóról, hogy (ez van a dugóba beleírva) IEPEL? Kössz!
Logikátlan és kusza az érvelésed! Egyik hozzàszólàsoddal càfolod a màsikat.
Èn a te helyedben örülnèk a tudàsszintnek ha egy pàlyanaon valóban ilyen eredmènyes vagy.
Kicsit vonatkoztass el a szó szerinti versenyzèstől.
En egy tok mas dologrol beszeltem, arrol, hogy egy versenypalya szerintem szorosan osszefugg a motorversenyzessel es ilyen ertelemben a versenytempoval. Ezt irtam egy videokommenthez is, itt csak annak kapcsan hoztam fel, hogy eppen ide passzolt - pontosabban nem passzolt mert ugye az en velemennyemmel nem ertenek egyet. En a velemenyemet magamra ervenyesnek tartom es igy is kezelem, tehat tudom hol a helyem: otthon, meg a parkoloban, de nem versenypalyan, amig nem vagyok oda valo. Ezt sok ember maskepp gondolja, veluk van tele egy palyanap, holott teljesen feleslegesen vannak ott. Ahogy Ok motoroznak, ugy siman lehetne egy rutinpalyan is, egy parkoloban, vagy egy nagy placcon. Arrol mar nem en, nem a versenyszellem es nem is a tobbi motoros tehet, hogy ilyen gyakorlopalyak nincsenek Magyarorszagon es az erre alkalmas napokat mindig versenypalyan jelolik ki a versenytempoban, de legalabbis nem csigatempban motorozni vagyok legnagyobb banatara.
Tenyleg en vagyok rosszul bekotve, ha csodalkozom azon, amikor kimegyek egy palyanapra teljesen egyedul, eletemben eloszor es az elso 20 perces menet felenel mar csak 3 motoros marad, akinek nem adtam kort? Mindezt utcan szerzett tudassal, eletem elso komoly motorjaval. Akkor erre mit mondassz? Ez igy jo? Akik ott kolbaszolnak korbe-korbe, azok gondolkodnak jol? Oda valoak? Annak kellett volna tortennie, hogy odamegyek es ha egyaltalan van merszem megprobalni menni par kort, akkor a mezony legvegetol elmaradva kellett volna kullognom, a palyaismeret hianya miatt. Ehelyett ugy ereztem, hogy a kezdo motorosok klubjaban mindenki engem akar kiidegelni. A palya bejaratanal a kapun gyorsabban fordultam be a murvan, mint sokan a palyan..... Es szerintem az a felfogas vezet ide, amit Te is kepviselsz. (Ne ertsd felre, egyszer sem firtattam a tudasodat, senki maset sem.)
Na telleg hagyjuk. MENNYIT FUJJAK A HATSO GUMIBA?!