Ne csodálkozz, hogy nem sokan osztják a véleményed.
A pályán van lehetőséged fejlődi, mégpedig a pályamotorozásban, ha pedig versenyezni szeretnél akkor a versenyzésben. Utcán, forgalomban közlekedni kell, nem "limitelni", ahogy te fogalmaztál.
Azért ne hidd, hogy angyalka vagyok az utcán én is, mert ilyen nyugdíjas dumát nyomok. Számos rossz példa van. Pl: a Mátrában elhunyt motoros rendőr esete.
Ajjaj, akkor itt baj van. En kereszbe csusztatva veszem a kanyart, meg az utcasarkon is ugy fordulok be. Hatranezek, kezzel jelzek, visszagang es nyiiiiiiiiiiiiiiiiii..... Egykerekezni is igy szoktam, meg elso kereken gurulni is. Egyebkent pont azert epitettem supermotot, hogy ezeket megtanuljam. Mostmar valamennyit tudok menni kereken (mondjuk egy kilometert, ha nem erek utol valakit) es egy csomo haver igy is kirohog, mert nekem csak egyenesen megy. Nekik meg sosem volt supermotojuk es utassal kanyarodnak egykereken. Ezek utan a szerintem total gyatra tudasommal kimegyek palyara es mindenki elottem pocsol, sokkal erosebb motorral. Sosem fogom ezt megerteni. Vagy az emberek total el vannak tevedve a sajat tudasukat illetoen, vagy en vagyok valami geniusz. Utobbirol nyilvanvaloan nem igaz.
Szerintem tok mindegy hogyan mesz amig motoron rajta vagy. Elesni meg az is elesik, aki ugy megy mint nagyanyam es azt is elcsapjak. Semmilyen osszefuggest nem latok a baleseti lehetoseg es a stilus kozott. A statisztikatk is ezt igazoljak, a legtobb balesetet a kismotorosok es a biciklisek okozzak. Aki gyorsan megy az oda is figyel....
Ezzel nem vagy egyedul. Amikor eloszor voltam palyan ugy hogy tobben mentunk nem voltam en se lemaradva semmivel az ott levoktol. Sot tobb embert lekoroztem. Ha az embernek van rutinja nyilvan konnyebben motorozik egy lezart szakaszon, mint akinek nincs. Sor vannak ovatosak es kevesbe ovatosak. Nos en az orult kategoriaba tartozom, szeretem feszegetni a hatarokat.
De ha mar irok vmit akkor azt elotte vagy megkerdezem, vagy jol atgondolom, hogy ne mondjak hulyeseget.
Ui: nem nevezem profinak, de nem vagyok kezdo:)
meg a driftet gyakorolni kell, sot 1 kerekezni se tudok, de nem is akarok tudni :) motor megszenvedne
Jo, akkor lehet, hogy a supermotozasnal mas a jatek, vagy csak en vagyok nagyon szerencsetlen, de amikor eletemben eloszor palyara mentem (naked bikekal), akkor elotte tok be voltam szarva, hogy mi a pi...a lesz, mindenkit fel fogok tartani. Mikor oda kerultem akkor meg szetk...rt az ideg, hogy mindenkit kerulgetni kellett es volt olyan ember (nem egy), aki lassabban vette a kanyart a versenypalyan (sportmotorral), mint ahogy krosszmotorral lehetne butykos gumival. Persze lehet ugy is gondolkodni, hogy ezek az emberkek eppen jo helyen jarnak, mert vegre biztonsagosan megtanulhatnak motorozni, csak ezesetben meg az nincs renben, hogy jogositvanyt kaptak es sportmotorra ultek. De kaptak. Miert? Mert a jogositvany arra jogosit fel, hogy megtanulj motorozni/autozni. Idealis az lenne, hogy akinek nincsen annyi keszsege es agya, hogy akar kozuti helyzetekben is helyt tud allni, akkor az a tekezest valasztja hobbinak. Persze nem ez tortenik, mert motorozni kotelezo es a palyan 20-al topzodni is. Ez a trend.
Mindenesetre a supermoto mufajban sokkal ratermettebb emberek vannak ugy latom, ugyhogy alig varom a palyazast. Most pedig megint jol besz..rattatok, hogy en leszek utban mindenkinek.
Mindegy, hagyjuk, az egesz csak ugy eszembe jutott. Mar megszoktam hogy az emberek 99 szazaleka nem ert velem egyet (szinte semmiben). (Mondjuk nem is jut elobbre az orszag....)
Ti mennyiket fujkaltok a gumikba elol es hatul? Azok valaszoljanak, akik nem slicket, hanem turagumit hasznalnak. En 1.4-t fujtam, de hatul mintha keves lenne, uszkal es szital a hatulja.
senki nem úgy jön a világra, hogy professzionális motorversenyző az első pillanattól. a versenypályán lehet biztonságos körülmények közt gyakorolni, hogy hol van a határ, ha esel semmi bajod nem lesz. ez ösztönzőleg hat, ugyanis ha közúton benézel egy kanyart, akkor az általad említett légiós produktum lesz belőled, darálthús. idén már túl vagyok 3 esésen, mindegyik visontán történt. minimális sérülésekkel megúsztam. főleg a legutolsó volt necces, amikor a célegyenes végén, féktávon elment az eleje a gépnek. ott nagyjából 110-120 a tempó. kicsit lehorzsoltam a jobb kezem, mert elkopott a kesztyűm és ennyi. közúton, ez tuti halál lett volna.
amióta csak pályán megyek, kimerészkedtem egyszer a városba a géppel. meg kell hogy mondjam, kiábrándító volt a tempó, amit menni lehetett, arról nem is beszélve, hogy mennyire fárasztó az, hogy figyelni kell mindenre, nem csak magadra és az előtted haladóra.
pálya vs. városi verseny: pályán mindig hatalmas nyugodtság tölt el, tudom, hogy biztonságban vagyok. van bukótér, van hova tovább futni, nincsennek lámpa oszlopok, padkák, közlekedési táblák, gyalogosok, autósok és más közlekedési résztvevők. csak én és a motorom, illetve a többi sporttárs, akikkel annyira vigyázunk egymásra, mint a hímestojásra. most lesz ugyebár Balassagyarmaton útcai verseny, amin mindenképpen indulni szeretnék. meg kell hogy mondjam, vannak kétségeim affelől, hogy hogyan fogok tudni koncentrálni teljes mértékben a versenyre, ilyen veszélyes körülmények között.
Ja, csak a közút nem rutinpálya, hogy megtanulj versenyzői szinten motorozni. A határokat egy zárt pályán kell feszegetni, nem a forgalomban. basszus...
A forgalom meg ösztönöz, hogy ne hibázz...? ? ?
Egyebkent pont jo volt a peldad. Az amerikai "veteranok" azert ternek haza idegosszeroppanassal, dadogva a kozelkeletrol, mert ott rajonnek, hogy a haboru nem nekik valo, az nem egeszen olyan, mint amilyennek ok "kemeny legidesszantoskent" eljatszottak a kikepzesen. Pont itt a kulcs: a haboru katonaknak valo, a tobbiek maradjanak a paintballnal. A versenypalya versenyzoknek valo, a tobbiek gyakoroljanak a rutinpalyan.
"Eshogy a kozut mennyire nem kulonbozik a versenypalyato?! Regen a versenyeket kozuton rendeztek es a versenyzok elozo napokban vagy heten forgalomban gyakoroltak. (Pl. a raliversenyzok ezt a mai napig igy csinaljak.) Azt vallom, hogy akinek a motor vezetessel vannak problemai, annak semmi keresnivaloja egy versenypalyan."
Ez nagyon komoly.
Régen az idegenlégió is más volt, mégis vannak paintball versenyek.
Arra, hogy nem lehetsz eléggé óvatos a közúton.