"Sok szart nem tudsz szétütni ilyen módon" és itt a titok nyitja. Nem biztos hogy az a jó, ha nem nyílik szét.
Ez a dolga.
A bringás sisakom doksijában le is van írva. Azzal véd hogy széttörik. Visszaküldöm a töröttet kapok ingyen újat. (BELL)
Üvegszálas kiskőrösit lehet hogy nem lehet szétverni, de nem is csillapítja az ütést.
Erre már régen rájöttek, hogy nem a sisaknak kell sértetlennek maradnia, hanem a fejnek.
Egyik haverom mondta hogy "Egy mérnökkel vitatkozni olyan, mint egy disznóval birkózni a sárban. Két óra elteltével rájössz, hogy ő ezt élvezi."
Szóval én örömmel diskurálok veled erről a témáról, de úgy érzem te ezt nem élveznéd.
Még annyit hogy hiába vered szét kalapáccsal az nem korrekt vizsgálat.
UN-ECE 22.05 szabványnak kell megfelelnie, ami tartalmazza azt is mit kell elviselnie a sisaknak. Ennek a sisakon is jelölve kell lennie.
Olvasgass :
http://totalbike.hu/magazin/2009/10/10/gyarlatogatas/
Nézd, én senkit nem akarok meggyőzni semmiről, mindenki olyat vesz amilyet akar. Csak ezt tisztázzuk már légyszi, hogy akkor ez hogy van: tehát a konkrét esetben az embernek nem lett komoly baja, de a sisak eltört tehát szar a sisak. Ha ugyanígy beveri a fejét, ugyanígy nem lesz baja, és a sisak sem törik be akkor az jó sisak? És ha ugyanígy elesik, neadjisten súlyos fejsérülése lesz, de a sisakon nem látszik komoly sérülés, akkor az jó sisak vagy rossz?
Szóval mi az elvárás? Az ember maradjon egybe, vagy a sisak?
Elvárás ? Sok szart nem tudsz szétütni ilyen módon , ha játszottál ilyet akkor tudod ! Másrészt nekem ez meggyöző volt hogy a kutyámat sem engedném belevizelni sem ilyen szar sisakba ! Amúgy meg nekem tök mindegy kinek mi van a fején , mindíg jó sisakjaim voltak , már a 90-es évek elejétől , akár egy használt motor árával egyenlő , és az utasomnak is pontosan ugyanolyan a sisakja , még a grafika is , úgy hogy lehet okoskodni , csak pont leszarom . És ahogy írtad az a lényeg nem történt komoly baj . A motor meg egy 8 millás performance volt , gondolod a sisakon spórolt a ríder ! Szóval kiváncsi lennék hogy őt hogy győznétek meg a másik okossal hogy ilyen hugylé sisakot mégegyszer a fejébe húzzon !
Nem értem hogy mi a probléma ezzel a bukóval?
Egyszer használatos védőfelszerelés, ha már odaverték a betonhoz, akkor tökmindegy hogy néz ki utána, el kell dobni. Egy ilyen ütés után ha karcmentes maradt volna, akkor sem szabadna tovább használni.
Másrészt ha ekkorát kapott hogy elrepedt ez a kemény műanyag héj, akkor valszeg bukó nélkül egy ilyentől betörik az ember feje és meghal. Mivel itt az ember életben maradt, és ha jól olvasom maradandó baja sem lett, mondhatjuk hogy a bukó tette a dolgát.
kb annyira mindegy a bukósisak tipusa mint pl. a yamahanál hogy yzf-r6 vagy yzf-r1, esetleg yzf-r3. -ról beszélünk.. vagy szerinted az összes shark bukósisak ugyanazt tudja és ezért mert pl. Talmácsi is a karrierje vége felé Sharkban??
a tipusát türelmesen várom de sztem s700s lesz ami a SHarknál belépőszint, műanyag héjszerkezettel. a levegős arcpárna meg sztem egy másik S betűs márka sajátja Sharkot még nem láttam ilyennel, de tükön ülve várom az infot (vagy olyan shark bukót aminek van levegős arcpárnája)
Ebben van ! Majd megkérdem a tipusát , bár szerintem tök minegy . Megpróbáltunk már szétverni pár sisakot , ilyen sérülésért eléggé meg kell küzdeni. Tényleg , megint van pár , majd gyüjtünk még aztán lesz egy vidis kalapács teszt !
lófaszt ez egy Shark s700 s bukó (nézd meg a homlokon a beömlőket, állrészét, meg a belső napszemüveg mechanikát) fokt-ban most 60k fc moton 130eur. thermoplastik héjszerkezet. távol van a 150 ezertől, mondjuk én levegős arcpárnát nem látok a specifikációban..
Nem hülyéztelek , hanem hülyeséget beszélsz , én keményen kaptam apadlót , nem kicsúsztam egy pályán ! Lentebb én is írtam , elkophat hungarocelig , beszakadhat a koponya csontig , de hogy ekkora hasadék keletkezzen rajta piti fekvéskor ? Ez a sisak nem beszakadt , hanem csúszott és ELREPEDT majd 20 centi hosszan ! Majd meglátjuk mi lessz , azt sem tudom ilyen esetre mit mond a gari hiszen ezekre 3-5 évet is adnak , vagy ez csak a szekrény tetején tároltt sisakra érvényes !
Ez van. Kétféle motoros van aki már döntött tanksapkáig, meg aki majd fog. Dettó a targoncás aki már borított, meg aki majd fog! Nekem utoljára 2013ba volt szerencsém tanksapkáig dönteni.
És én is fogtam padlót nagy sebességgel nem is egyszer.
Pályázásnál ez elég gyakori dolog. Nekem is egyben maradt még a 16ezer forintos sisak is, de nem is csattantam neki semminek.
Attól hogy hülyézel még nem lesz igazad.
Értem hogy érintettként hibást keresel, de a sisak tette a dolgát. Simán nem volt szerencséje haverodnak. Illetve az volt, hogy csak agyrázkódást kapott.
Tarkóját verte be, ezért volt KO, ide már viszonylag kicsi ütéssel is KO lesz, de még csak nem is kicsit kapott, nem csak csúszott a kavicson a nyomok alapján hanem csúnyán bebaszta a fejét, ez szakította be a héjat.
Az szerintem is felháborító hogy egy polikarbonát héjat adnak 150ezerért, mert ezt a 60ezres sisak is tudja, sőt 70-ért üvegszálas kompozit van, de ennek ellenére a sisak tette a dolgát.
Lehet próbálkozni a gyártót perelgetni, de csak a pénzt pazaroljátok. Minősített védőfelszerelés, és az előírt behatásokat tuti elviseli, mert különben forgalomba sem kerülne, de ettől még ha nagyobb erőhatás éri, az ezt okozza.
Hülyeséget beszélsz ! Fogtam padlót nagy sebességgel , végig magamnál voltam , a plexi tolta a kavicsokat az aszfalton , csak a csúszás tünt óráknak , hogy mikor állok már meg ! A sisak egy Driver Alien volt . Felálltam volna ha tudok , nem tudtam , levettem a sisakot , mintha csak egy fagyizonál tenném semmi probléma nem volt vele , tette a dolgát , ennek ellenére mentő vitt el ! Ja nem az én hibám volt , kiütötték alólam a gpz 900 r-t
Az ütést nem a héj nyeli el, hanem a benne lévő hungarocel és szivacs.
Ha 5 évnél fiatalabb, akkor az hogy szétnyílt a lexán héjj, csak azt jelzi hogy durva erőhatás érte, de legalább ez is csökkentette a fejet ért erőt.
Sebesség tökmindegy. Ha 30-al nekimész a falnak fejjel akármilyen sisakban már csak az a kérdés hogy a sisakból vagy az aszfaltról kell kanalazni az agyvelőt.
Ezért csodálkozok, hogy a protektoros cuccoktól is csodákat várnak egyesek, de az is csak akkor ér valamit ha a motor magasságából leesel, és csúszol. Ha neki mész valaminek akkor már csak a szerencsén múlik a végkimenetel.
Valamilyen vonalon biztos lépni fog a gazdája , mert semmit sem ért szinte , mivel ko volt , teljes eszmélet vesztéssel , kórház , CT minden játszott ! Megijedtünk rendesen !
Ami a legelképesztőbb, hogy a felső kategóriás gyártók közvetlen egy placcon építenek egy újabb csarnokot ahol ugyanazt gyártják jóval olcsóbban más néven, ugye a fejlesztésekbe már nem kell valag pénzt ölni így jóval olcsóbban adhatják, ezáltal még nagyobb profitra tehetnek szert. Ezek is mind 4-5 csillagosak a teszteken akkor gyakorlatilag melyikünknek van biztonságos bukósisakja?!
Hát ez jó kérdés? Amibe megbízol talán persze ezek után mibe bízzon az ember? Ezért is írtam hogy pl Japán és Német bukók már bizonyítottak sok versenyző használja őket! Amúgy meg ha ez a Shark valóban a 150.000 Ft kategória akkor főleg fel venném a gyártóval a kapcsolatot akár kártérítési pert is kilátásba helyezve de ha van ügyvéd vagy jogász lehet értelmesebb tanácsot tudna adni...
Nekem is voltak sisakok amik padlót fogtak így vagy úgy . Ilyen drága sisaknak ilyen sérülése egyszerűen nem lehetne ! Majdhogy nem állóra fékezet motorral , és nem vonatnak ment fejjel , csak kicsúszott alóla a vas , leért a fej az aszfaltra ! Érthetetlen , és a gyártó szégyene egy ilyen sérülés !
Ez a dolga.
A bringás sisakom doksijában le is van írva. Azzal véd hogy széttörik. Visszaküldöm a töröttet kapok ingyen újat. (BELL)
Üvegszálas kiskőrösit lehet hogy nem lehet szétverni, de nem is csillapítja az ütést.
Erre már régen rájöttek, hogy nem a sisaknak kell sértetlennek maradnia, hanem a fejnek.
Egyik haverom mondta hogy "Egy mérnökkel vitatkozni olyan, mint egy disznóval birkózni a sárban. Két óra elteltével rájössz, hogy ő ezt élvezi."
Szóval én örömmel diskurálok veled erről a témáról, de úgy érzem te ezt nem élveznéd.
Még annyit hogy hiába vered szét kalapáccsal az nem korrekt vizsgálat.
UN-ECE 22.05 szabványnak kell megfelelnie, ami tartalmazza azt is mit kell elviselnie a sisaknak. Ennek a sisakon is jelölve kell lennie.
Olvasgass :
http://totalbike.hu/magazin/2009/10/10/gyarlatogatas/
Szóval mi az elvárás? Az ember maradjon egybe, vagy a sisak?
Egyszer használatos védőfelszerelés, ha már odaverték a betonhoz, akkor tökmindegy hogy néz ki utána, el kell dobni. Egy ilyen ütés után ha karcmentes maradt volna, akkor sem szabadna tovább használni.
Másrészt ha ekkorát kapott hogy elrepedt ez a kemény műanyag héj, akkor valszeg bukó nélkül egy ilyentől betörik az ember feje és meghal. Mivel itt az ember életben maradt, és ha jól olvasom maradandó baja sem lett, mondhatjuk hogy a bukó tette a dolgát.
Egyébként mi lett volna az elvárás?
a tipusát türelmesen várom de sztem s700s lesz ami a SHarknál belépőszint, műanyag héjszerkezettel. a levegős arcpárna meg sztem egy másik S betűs márka sajátja Sharkot még nem láttam ilyennel, de tükön ülve várom az infot (vagy olyan shark bukót aminek van levegős arcpárnája)
Pályázásnál ez elég gyakori dolog. Nekem is egyben maradt még a 16ezer forintos sisak is, de nem is csattantam neki semminek.
Értem hogy érintettként hibást keresel, de a sisak tette a dolgát. Simán nem volt szerencséje haverodnak. Illetve az volt, hogy csak agyrázkódást kapott.
Tarkóját verte be, ezért volt KO, ide már viszonylag kicsi ütéssel is KO lesz, de még csak nem is kicsit kapott, nem csak csúszott a kavicson a nyomok alapján hanem csúnyán bebaszta a fejét, ez szakította be a héjat.
Az szerintem is felháborító hogy egy polikarbonát héjat adnak 150ezerért, mert ezt a 60ezres sisak is tudja, sőt 70-ért üvegszálas kompozit van, de ennek ellenére a sisak tette a dolgát.
Lehet próbálkozni a gyártót perelgetni, de csak a pénzt pazaroljátok. Minősített védőfelszerelés, és az előírt behatásokat tuti elviseli, mert különben forgalomba sem kerülne, de ettől még ha nagyobb erőhatás éri, az ezt okozza.
Ha 5 évnél fiatalabb, akkor az hogy szétnyílt a lexán héjj, csak azt jelzi hogy durva erőhatás érte, de legalább ez is csökkentette a fejet ért erőt.
Sebesség tökmindegy. Ha 30-al nekimész a falnak fejjel akármilyen sisakban már csak az a kérdés hogy a sisakból vagy az aszfaltról kell kanalazni az agyvelőt.
Ezért csodálkozok, hogy a protektoros cuccoktól is csodákat várnak egyesek, de az is csak akkor ér valamit ha a motor magasságából leesel, és csúszol. Ha neki mész valaminek akkor már csak a szerencsén múlik a végkimenetel.