nem mennék bele konkrét nevekbe, mert aki kimarad, megsértődik!
FullGas elméletileg nagyon jó kell hoyg legyen RapidBike beállításban....
Az ő Fuchs padjuk se tudja irni autómatikusan, kézi beavatkozás nélkül a PC-t
Ezért szoktam azt mondani, hyog inkább én beszerelem ingyen, mint hoyg utólag kelljen ki és beszerelni..:))))))
Nem te vagy az első..és hidd el, nem is az utolsó!
Tudnék oylan rémtörténeteket mesélni, hoyg bexarsz.....:)
Meg szerencséd volt, hoyg nem baxtál vele szét valamit... mellékesen..:)
Pár "sikersztori" ( nem irom honnan jött a motor, ki állította vagy szerelte be.. ebből a szempontból léynegtelen...)
1. Versenyző: Motor tök jó miután XY beállította, de lehet jobb lesz, ha én állítom be. Más már csinálta és nézzek rá: PC-n üres térkép volt.....
2. Versenyző: XY beállította, jóbban is megy van benne luk itt ott. PC-t megnéztem, gyári/letöltött térkép volt rajta, minden adatt megegyezett, de a gázállást elbaxták és mindi 0 gázálláson ment a PC, azaz nem is működött..
3. Versenyző: XY csinálta, de 2 éve, nézzek már rá: Gázállás szenzor max 80 százalékig ment ki, azaz a 100%-os ECU-t 80%-os PC beállítással módosította
4. Utcai: XY csinálta neki. XY gépe nem tudott fékezett üzemmódott, ezért a PC térkép csak átlósan volt kitöltve, a többi üres. Ez azt jelenti, hoyg a motor csak akkor volt jó, ha ugyanolyan fordulatszámról ugyanoylan sebességgel hozta a gázt ugyanakkora kigyorsítási idővel... azaz soha..:)
5. Versenyző: XY csinálta, de 10 körül, mintha megállna a motor, kikapcsol, majd elindul mint állat... Állítom, de nekem se akar javulni.. versenyző szombat éjszaka könyörög, hoyg csináljak valamit, mert igy elesik a kanyarba és holnap meg verseny: szétszedem a motort: hát nem a gyorsító fuvókára/második injektor sorra volt kötve a PC, mert oda egyszerübb....
Nem mutatom meg senkinek semmit!
Ez cégpolitika nálunk!
Max annyit mondok el, hoyg nem túl erős, átlagos, vagy nagyon jó!
De konkrétat nem! De szerintem ez igy korrekt..:)))
Amúgy most a haccázasoknál hátsó keréken 120LE felett tartunk, 1000-nél 186LE felett, 1000 felett pedig 208LE-nél...
Nyomatékban egy hátsó keréken 170Nm motor vezet..:)))))
Mindenféle képpen úgyanaza a probléma, amit ma már irtam. Az elkészített chip-ek, ECU-k egy adott motorhoz vannak hangolva, aminek ha csak a benzinpumpája nem pontosan agyanannyit nyom, akkor már teljesen megváltozik minden. A benzin minőségéről ne is beszéljünk, a szelephézagokról se, amik ugye befolyásolják a nyitási/összenyitási időt, meg még sok sok más.
De vegyük sorba:
1. Gyári elektronika: általában ez a legxarabb és a leggyengébb
2. Chip (pl termignoni DUC-hoz): ez is tuti jól müxik azon a motoron, min készítették, lehet kicsit közelebb áll a jó megoldáshoz, mint egy gyári, de tuti nem tökéletes). Ha chip nem csak a injektort állítja, hanem mondjuk előgyújtást is vagy esetleg kihagy pár érzékelőt, ami emúgy se kéne, akkor lehet pozitív hatása is)
3. KIT-tes ECU-k: YEC, KFI, HRC, Yoshimura, stb: Ezek a tegjobbak eddig, mert ezek minden olyan érzékelőt kihagynak, ami tök felesleges, kivéve ha nem a környezetvédelmi doglokat nézzük. Sok hasznos beállítás van bennük, sokat lehet velük "játszadozni" és tényleg jók. Egy dolog nem szokott bennük jó lenni, az pont az injektor rész a fent említett dolgok miatt! Ezek az elektronikák amúgy jobban kipréselik a motorból a tutit, mint a stock-os ECU-k. Nekem van egy olyan véleményem, hogy a stock ECU-k szoftveresen vannak lebutitva és a blokk többet tud annáél, mint ami kijön belőle. Ezeket a KIT-tes ECU-val kijönnek belőle.
Mi, szinte mindegyik motort, ami KIT-tes ECU-val van egyedül az injektor részét váltjuk ki mással, pl PC-vel! Ennek többoka is van:
1. általában a KIT-tes ECU-k nem annyira részletesen állíthatóak, mint a PC (pl 6000 alatt csak 2000rpm-enként, 14000 alatt 1000rpm-enként, stb...)
2. Csak két térképes üzemmódok állíthatóak benne (belső két henger/külső két henger). Sok motornál 4 téréképes üzemódot állítunk
3. a KIT-tes ECU-t csak kézzel tudjuk állítani, ami jóval több idő és nem annyira precíz, mint a gépi autómatikus állítás.
Többek között ezért sem értem, hogy nem autómatikus, gépi állítással hogyan tudják mások kézzel beállítani az a közel 500 adatot jól, ami egy PC beállításához kell.
1. Az egymás melletti cellák értékének semmi közük egymáshoz
2. nem mindig ott kell állítani, ahol a gond van, mert van visszamaradott gáz, stb....
3. közel 500 adatot hogyan lehet egyáltalán belátható időn belül beirni/módosítani, közben visszaellenőrizni, ujra módosítani, stb... és ezt mind több gázálláson....
Számomra ezért érthetetlen ez, amikor kézzel valaki egy padon képes beállítani egy PC-t...
Nekem a 600 ereje is sok, azzal is csak lassan tudok menni. Most is para az életem . Jelenleg csak a kanyarok bejáratánál nagy a para, a kijáratnál csak közepes, ha vennék egy 1000-t, akkor már kifelé is nagy lenne a para. Ehhez én már öreg vagyok
Én vagyok az a delikvens, aki rosszul kötötte be a PC-t (2005 YZF-r6) ezért először csak 100%-os gázállást mutatott
Illetve nekem nem mutattad meg Dér Zoli grafikonját, viszont az enyémet megmutattad neki (legalább is Zoli észrevételeiből erre következtetek )
ez még megy fejbôl... haza már nem találok google maps nélkül
este voltam nálad, de senki nem volt ott pedig a verdád a portánál, a másig merga meg hátul állt... mondjuk 20:30 volt...
Igen Ducati S4R-ről volt szó!Köszönet a mindenre kiterjedő válaszért!
Ciao
nem mennék bele konkrét nevekbe, mert aki kimarad, megsértődik!
FullGas elméletileg nagyon jó kell hoyg legyen RapidBike beállításban....
Az ő Fuchs padjuk se tudja irni autómatikusan, kézi beavatkozás nélkül a PC-t
Ezért szoktam azt mondani, hyog inkább én beszerelem ingyen, mint hoyg utólag kelljen ki és beszerelni..:))))))
Nem te vagy az első..és hidd el, nem is az utolsó!
Tudnék oylan rémtörténeteket mesélni, hoyg bexarsz.....:)
Meg szerencséd volt, hoyg nem baxtál vele szét valamit... mellékesen..:)
Pár "sikersztori" ( nem irom honnan jött a motor, ki állította vagy szerelte be.. ebből a szempontból léynegtelen...)
1. Versenyző: Motor tök jó miután XY beállította, de lehet jobb lesz, ha én állítom be. Más már csinálta és nézzek rá: PC-n üres térkép volt.....
2. Versenyző: XY beállította, jóbban is megy van benne luk itt ott. PC-t megnéztem, gyári/letöltött térkép volt rajta, minden adatt megegyezett, de a gázállást elbaxták és mindi 0 gázálláson ment a PC, azaz nem is működött..
3. Versenyző: XY csinálta, de 2 éve, nézzek már rá: Gázállás szenzor max 80 százalékig ment ki, azaz a 100%-os ECU-t 80%-os PC beállítással módosította
4. Utcai: XY csinálta neki. XY gépe nem tudott fékezett üzemmódott, ezért a PC térkép csak átlósan volt kitöltve, a többi üres. Ez azt jelenti, hoyg a motor csak akkor volt jó, ha ugyanolyan fordulatszámról ugyanoylan sebességgel hozta a gázt ugyanakkora kigyorsítási idővel... azaz soha..:)
5. Versenyző: XY csinálta, de 10 körül, mintha megállna a motor, kikapcsol, majd elindul mint állat... Állítom, de nekem se akar javulni.. versenyző szombat éjszaka könyörög, hoyg csináljak valamit, mert igy elesik a kanyarba és holnap meg verseny: szétszedem a motort: hát nem a gyorsító fuvókára/második injektor sorra volt kötve a PC, mert oda egyszerübb....
És még reggelig mesélhetnék iyleneket.... :)
Nem mutatom meg senkinek semmit!
Ez cégpolitika nálunk!
Max annyit mondok el, hoyg nem túl erős, átlagos, vagy nagyon jó!
De konkrétat nem! De szerintem ez igy korrekt..:)))
Amúgy most a haccázasoknál hátsó keréken 120LE felett tartunk, 1000-nél 186LE felett, 1000 felett pedig 208LE-nél...
Nyomatékban egy hátsó keréken 170Nm motor vezet..:)))))
Nyelvészkedtek?! vagy Zema igy vesz törlesztést valami miatt?! :)
Nem irtad milyen motorról van szó?! Ducati?!
Mindenféle képpen úgyanaza a probléma, amit ma már irtam. Az elkészített chip-ek, ECU-k egy adott motorhoz vannak hangolva, aminek ha csak a benzinpumpája nem pontosan agyanannyit nyom, akkor már teljesen megváltozik minden. A benzin minőségéről ne is beszéljünk, a szelephézagokról se, amik ugye befolyásolják a nyitási/összenyitási időt, meg még sok sok más.
De vegyük sorba:
1. Gyári elektronika: általában ez a legxarabb és a leggyengébb
2. Chip (pl termignoni DUC-hoz): ez is tuti jól müxik azon a motoron, min készítették, lehet kicsit közelebb áll a jó megoldáshoz, mint egy gyári, de tuti nem tökéletes). Ha chip nem csak a injektort állítja, hanem mondjuk előgyújtást is vagy esetleg kihagy pár érzékelőt, ami emúgy se kéne, akkor lehet pozitív hatása is)
3. KIT-tes ECU-k: YEC, KFI, HRC, Yoshimura, stb: Ezek a tegjobbak eddig, mert ezek minden olyan érzékelőt kihagynak, ami tök felesleges, kivéve ha nem a környezetvédelmi doglokat nézzük. Sok hasznos beállítás van bennük, sokat lehet velük "játszadozni" és tényleg jók. Egy dolog nem szokott bennük jó lenni, az pont az injektor rész a fent említett dolgok miatt! Ezek az elektronikák amúgy jobban kipréselik a motorból a tutit, mint a stock-os ECU-k. Nekem van egy olyan véleményem, hogy a stock ECU-k szoftveresen vannak lebutitva és a blokk többet tud annáél, mint ami kijön belőle. Ezeket a KIT-tes ECU-val kijönnek belőle.
Mi, szinte mindegyik motort, ami KIT-tes ECU-val van egyedül az injektor részét váltjuk ki mással, pl PC-vel! Ennek többoka is van:
1. általában a KIT-tes ECU-k nem annyira részletesen állíthatóak, mint a PC (pl 6000 alatt csak 2000rpm-enként, 14000 alatt 1000rpm-enként, stb...)
2. Csak két térképes üzemmódok állíthatóak benne (belső két henger/külső két henger). Sok motornál 4 téréképes üzemódot állítunk
3. a KIT-tes ECU-t csak kézzel tudjuk állítani, ami jóval több idő és nem annyira precíz, mint a gépi autómatikus állítás.
Többek között ezért sem értem, hogy nem autómatikus, gépi állítással hogyan tudják mások kézzel beállítani az a közel 500 adatot jól, ami egy PC beállításához kell.
1. Az egymás melletti cellák értékének semmi közük egymáshoz
2. nem mindig ott kell állítani, ahol a gond van, mert van visszamaradott gáz, stb....
3. közel 500 adatot hogyan lehet egyáltalán belátható időn belül beirni/módosítani, közben visszaellenőrizni, ujra módosítani, stb... és ezt mind több gázálláson....
Számomra ezért érthetetlen ez, amikor kézzel valaki egy padon képes beállítani egy PC-t...
Ha mutattad volna az sem zavar, de ez a lekgorrektebb hozzáállás, így nem érheti szó a ház elejét
árkülönbség.
ebben csak két hiba volt, Alex - fejlődsz!
A gyári,illetve a gyár által gyártott sport elektronikákról mi a véleményed?Érdemes kipóbálni,szükségesek hozzá plussz beállitások?
Ciao
Már emléxem! A másik oldalra volt bedugva a csati...:)
Senkinek sem mutatom meg más dolgait! Neked se, Neki se..
Illetve nekem nem mutattad meg Dér Zoli grafikonját, viszont az enyémet megmutattad neki (legalább is Zoli észrevételeiből erre következtetek )
akkor pár percet késtél csak, mert 20:28kor mentünk át enni a Lurdyba.....
Elötte mértem 1et a TesztMotornak.. egy 1999-es CBR900RR-t.
Na ha láttál xar görbéket...:))))
A tiedet is lassan felülmulja..)))))
este voltam nálad, de senki nem volt ott pedig a verdád a portánál, a másig merga meg hátul állt... mondjuk 20:30 volt...
Google a barátod, mi?! :))))))))))
YCCI: Yamaka Chip Controlled Intake
KGST: ...
LX
LX