Huuuuh.. jó sok mindent irtál és hát nekem eléggé érdekes dolgok vannak benne. Csak nem tudom azt, hoyg te értettél valamit félre, te irtál le valamit rosszul vagy tényleg ezeket mondták.
Vegyük a legalapvetőbb hülyeséget:
ezt irtad: "Tehát a gyári dobok pont azon a kiáramlási ellenáson vannak tervezve amit az elektronika lekezel, utánállítja a gyújást. 5%."
Na akkor csak ezt az egy mondatot elemezzük.
1. Ha a Leo VInce dobok pont ugy vannak tervezve, amit a gyári is elbír, akkor ezexerint nem jön ki rajta több/gyorsabban az égéstermék?! Akkor pont ugyanaz lenne, mint a gyári..:)
2. Pont hozzá tervezték?! Mihez máshoz?! gondolták..tervezünk 1et a suzuki 250-es bandithoz.. és jé!, pont jó lesz az 1000RR-re is...:)
3. Na ami a legnagyobb hülyeség: Utánállítja a kipufogó alapján a gyújtást 5 fokkal.... És mi alapján?! Mert hoyg ugye van benne a lambdaszonda, ami a levegő/üzemanyag mennyiségét méri... de ha agyújtást állítja, akkor mi van?! miért változna a injektor a gyújtásszög megváltoztatásakor?!
De amit mindig is mondok, nincs két egyforma motor, nincs két egyformán műkődő motor és nincs két egyforma üzemanyag ellátással rendelkező motor... Innentől kezdve, ha valamire azt mondják, hogy erre van tervezve és nem kell állítani, az azért van, mert ha azt mondaná, hoyg igen.. kell és még az ennyibe meg annyiba kerülne, akkor nem vennéd meg.
Egy másik kérdés:
Hány olyan motorosról tudsz, akinek van fent sporkipufogója és 3 héten belül kilukadt a dugója?! vagy elégtek a szelepek?! Mert mindenki mond ezt azt állandóan....
Szerintem:
ha nem érdekel a motorod nagyon, akkor mennél vele és szar de a világot.
Ha szereted, hosszú távon akarod megtartani és nem sajnálsz rá kb. 120.000HUF-ot, akkor csináltasd meg...
Emléxem.... kb 3 hete is csináltam egy XX-et, nagyon jól beállítható és nagyon jó is lesz!
Azt mindig mondom mindenkinek, hoyg ha nem állíttatja be, akkor nincs értelme nagyon belerakni, mert nem fog jól működni. Eleve ott kezdődik, hoygha a gázállás (TPS) nincs jól beállítva a PC-ben, akkor már eleve minden rátöltött térkép nem fog jól működni.
Térképek: az a baj, amit már irtam is jó soxor, de leírom újra, hoyg azok a térképek, amiket a CD-n és a neten találsz, egy motoron beállított térkép. Na most a te motorodon hiába vannak ugyanazok az elemek (légszűrő, kipuff, stb..), de ha az üzemanyga pumpád csak 0,1bar-ral többet vagy kevesebbet nyom, akkor már minden más lesz rajta. A vezérműtengely, a szelephézagok, az üzemanyag minősége még még befolyásolják. És az össze sérzékelőről meg ECU-ról nem is beszélve. Főleg, hoyg sok esetben az amerikai motorokban más az ECU a környezetvédelmi előírások miatt. De ha csak azt veszsük, hoyg az ECU állandóan "mozog" az O2 szenzor miatt, akkor már egy másnál megírt térkép eleve nem lehet jó!
Ha nem akarod beállítani, akkor csak azt tudom mondani, hoyg vagy ne rakd be, vagy próbálgasd a térképeket, hátha valamelyik elfogadható.. más megoldás nincs...
Igaz, hoyg neki pályára kell, de a beállításban nincs különbség! Csak jó és tökéletes motort lehet csinálni. Persze elbutitható, de az vagy a fogyaztás, vagy pedig a melegedés kárára megy az egyébb dolgokról nem is bezsélve.
Mi várható tőle: az elöbb irtam le:
Linearitás LE és Nm leadásban, nagy mértékű dinamikusság változás, fogyazstás csökkenés, LE/NM növekedés....
Örülök, hogy jó a GIpro! Remélem beéállítottad a megfelelő térképet is benne a környezetvédelmi tiltás kiiktatásához...:))
PC:
Mi várható?! Elsősorban nagy mértékű linearítás a teljesítmény és a nyomatékban, dinamika és rugalmasság jelentős változása, fogyasztáscsökkenés és LE/Nm növekedés.
Ha nagyon szeretnéd, megadok olyan embernek a számát, akinek már raktuk be az iylen motorjába és majd ő elmeséli!
Szia Ago!
Vettem a motoromra egy leo vince slip on-t összekötő csővel eggyütt .(cbr 1000 rr 2004)Mivel én nem voltam vele tisztában,hogy kell -e hozzá állítani a befecskendezést,kell -e hozzá power commander,ezért megkérdeztem a srácot akitől vettem.Ezt válaszolta:
Ez a dob, gyári. A Leo Vince cég kimondottan a cbr 1000(2004-2007)-hez tervezte. Ennek azért van jelentősége, mármint az összes gyárilag gyári dobnak, mert a gyári gyújtástérképpet veszik alapul. Ha túlságosan nyitott a rendszer, akkor nincs elég ellenállás a motor öblítése során, és idő előtt tönkremennek , elégnek a kipufogó szelepek a nagy hőterheleés miatt, túl nyitott rendszer. Superbike bajnokságban ezért látsz visszaégést a kipufogó végeken, de ugye ott egy két verseny és jön a felújítás. Tehát a gyári dobok pont azon a kiáramlási ellenáson vannak tervezve amit az elektronika lekezel, utánállítja a gyújást. 5%. Tehát nem kell padon bemérni. Nem fog visszapufogni amikor adsz neki egy két gázfröccsöt, szépen veszi a lapot."
A kérdésem a következő:
Neked mi a véleményed arról amit írt? Mennyiben valós?
Valamint mi a véleményed azokról a dobokról,amiket a jó magyar munkásemberek összedobnak a garázsban?
Károsíthatják a motort?
Szia Ago,
vettem nálatok kb. 3 hete egy pc-t xx-hez, a beállítás sajnos elmaradt.
next time.
a " készüléket " beszereltem a motorba, a szűrőt kicseréltem. (szintén tőletek K&N ). A csomagban olvastam valahol, hogy "Dynojet Oxigen Sensor Eliminator" -t is be kellene szerelni, mert az úgy jó.
( 4:1 ben Yoshi van rajta ) Kérdés: kb nyáron nem lesz időm menni hozzátok beállítani. Nem okoz ez problémát, hogy nincs benne oxigen szenzor?
Valamint a gyári térképen hagyjam addig is,vagy a cd-n találtam olyat, hogy 4:1 Yoshi-hoz való.
Látom most írtad, hogy az ingyen térkép szar, de szerinted melyik kevésbé szar?
Hát ez egy szép kérdés.
köszi előre is a választ
Aha! Jah, a Zsoltinak...
Lehet majd megkeresem, h milyen lett a gépe, miben változott...
Bár neki pályára van nekem meg utcára kéne...
Szóval mi várható tőle a PC3-tól és a térképtől amit belősz rajta?
Yoshi nyitott dobom van gyári rendszerrel, meg K&N légszűrőm...
Kezesebb lesz a motor vagy erősebb vagy butább?
Szia Ago.
Múlt héten rendeltem tőletek egy Gipro-t amit nagy örömmel használok. Azt szeretném kérdezni, hogy nagy vonalakban magyarázd el nekem, mennyi költséggel mit kapok egy Power Commandertől? K8-as 1250 SA Banditom van és a gyári dobhoz ragaszkodom, utálom a hangos motort.
letölthető térképek:
kb xart se érnek, azért letölthetőek. Lehet szerencséd van és az egyik eléggé jó, de az egyikkel ez a bajod lesz, a másikkal az, a harmadikkal meg amaz... De próba szerencse...
Komáromi tűzoltónak tuti csináltam, de neki ha jól emléxem csak PC2-je van benne!
Az annyiban különbözik, hoyg csak 500rpm-enként lehet állítani!
De lehet PC3 sorosa volt.... de azt is csak addig..))))
Okés, köszönöm! Sztem Komáromi tűzoltónak csináltad, mert egy haveromnak(aki tűzoltó) van pályára ilyenje...
Csak mert kíváncsi lennék, h mit várhatok egy ilyen befektetéstől.
Amit le lehet tölteni hozzá térképet az átlagos?
Igen akartam is mondani hogy a Hondánál erősen "macesz" kérdése a dolog... vettem valakinek a KR-től hátsó viillát többe került mint egy normális állapotú használt motor kint...
Soros PC-t már nem gyártanak, minden PC3-as USB-s már!
Cisnáltam szerintem egy tatabányai tűzoltonak, az tuti.... de nem emléxem konkrét számokra!
Egy két solgot jegyzek csak meg, ami érdekes számomra, meg amiből azért raklap számra csinálok... azokat tudom.. esetleg megnézem neked, ha nem felejtem el....
PC-t szeretnék majd bele... Amu USB-set lehet venni hozzá? Vagy csak sorost gyártanak a K2-höz? Volt már dolgod evvel a típussal? Milyen eredménye lett? Persze tudooom nem adsz ki adatokat...
Kérdés mit szeretnél állítani:
1. gyári ECU-t?! (szerintem ez a legértelmetlenebb dolog)
2. RapidBike (Full Gas a legtökéletesebb megoldás)
3. PC (erre vannak jobbak is)
4. TFI (ezt kb bárki, de kb annyi értelme van, mint a gyárit állítani, azaz nem sok)
5. Cobra2000 (ezt kb bárki, de kb annyi értelme van, mint a gyárit állítani, azaz nem sok)
6. TwoBrothers JukeBox (ezt kb bárki, de kb annyi értelme van, mint a gyárit állítani, azaz nem sok)
7. Bazzaz: na ezen gondolkodnom kéne, de bárki, akinek komoly padja van....
Alég sok blokkot is csinálunk Csabival közösen: Ő a blokk, mi meg a többit....
Kérdést kicsit pontosítani kellene:
Mennyire kell/lehet belenyúlni?!
Ha azt veszem, hogy a blokkba kicsit belelehet nyúlni, de max annyira, hoyg még gond nélkül menjen évekig, akkor asszem ezek maradnak a rostán:
Yamaha R6 (2007-2008). bár ide kell egy YEC-es ECU is
Suzuki GSXR600 (2007-)
(sajna ebben a kategóriában még ZX6-ost nem tudtunk csinálni)
Suzuki GSXR1000 (2005)
Kawasaki ZX10R (2009)
Hayabusa (2008-)
Aztán vannak olyan motorok, amikből a saját magukhoz képest lehet jót csinálni:
Suzuki GSX1400 (több, mint 30%)
..és ezekbe ne vegyük bele az olyan motorokat, amiket szét lehet úgy reszelni, hoyg 1 versenyt birjanak csak ki... tehát egy kicsit komoylabb tuning, ami nem exponenciálisan megy a blokk rovására...
Még egy kérdésem lenne mivel kis millió motort mértél, állitottál már be...a literes Japán supersport motorok közül melyiknek a blokkját tartod a legjobban tunningolhatónak? (nem a legerősebbnek)
Huuuuh.. jó sok mindent irtál és hát nekem eléggé érdekes dolgok vannak benne. Csak nem tudom azt, hoyg te értettél valamit félre, te irtál le valamit rosszul vagy tényleg ezeket mondták.
Vegyük a legalapvetőbb hülyeséget:
ezt irtad: "Tehát a gyári dobok pont azon a kiáramlási ellenáson vannak tervezve amit az elektronika lekezel, utánállítja a gyújást. 5%."
Na akkor csak ezt az egy mondatot elemezzük.
1. Ha a Leo VInce dobok pont ugy vannak tervezve, amit a gyári is elbír, akkor ezexerint nem jön ki rajta több/gyorsabban az égéstermék?! Akkor pont ugyanaz lenne, mint a gyári..:)
2. Pont hozzá tervezték?! Mihez máshoz?! gondolták..tervezünk 1et a suzuki 250-es bandithoz.. és jé!, pont jó lesz az 1000RR-re is...:)
3. Na ami a legnagyobb hülyeség: Utánállítja a kipufogó alapján a gyújtást 5 fokkal.... És mi alapján?! Mert hoyg ugye van benne a lambdaszonda, ami a levegő/üzemanyag mennyiségét méri... de ha agyújtást állítja, akkor mi van?! miért változna a injektor a gyújtásszög megváltoztatásakor?!
De amit mindig is mondok, nincs két egyforma motor, nincs két egyformán műkődő motor és nincs két egyforma üzemanyag ellátással rendelkező motor... Innentől kezdve, ha valamire azt mondják, hogy erre van tervezve és nem kell állítani, az azért van, mert ha azt mondaná, hoyg igen.. kell és még az ennyibe meg annyiba kerülne, akkor nem vennéd meg.
Egy másik kérdés:
Hány olyan motorosról tudsz, akinek van fent sporkipufogója és 3 héten belül kilukadt a dugója?! vagy elégtek a szelepek?! Mert mindenki mond ezt azt állandóan....
Szerintem:
ha nem érdekel a motorod nagyon, akkor mennél vele és szar de a világot.
Ha szereted, hosszú távon akarod megtartani és nem sajnálsz rá kb. 120.000HUF-ot, akkor csináltasd meg...
Emléxem.... kb 3 hete is csináltam egy XX-et, nagyon jól beállítható és nagyon jó is lesz!
Azt mindig mondom mindenkinek, hoyg ha nem állíttatja be, akkor nincs értelme nagyon belerakni, mert nem fog jól működni. Eleve ott kezdődik, hoygha a gázállás (TPS) nincs jól beállítva a PC-ben, akkor már eleve minden rátöltött térkép nem fog jól működni.
Térképek: az a baj, amit már irtam is jó soxor, de leírom újra, hoyg azok a térképek, amiket a CD-n és a neten találsz, egy motoron beállított térkép. Na most a te motorodon hiába vannak ugyanazok az elemek (légszűrő, kipuff, stb..), de ha az üzemanyga pumpád csak 0,1bar-ral többet vagy kevesebbet nyom, akkor már minden más lesz rajta. A vezérműtengely, a szelephézagok, az üzemanyag minősége még még befolyásolják. És az össze sérzékelőről meg ECU-ról nem is beszélve. Főleg, hoyg sok esetben az amerikai motorokban más az ECU a környezetvédelmi előírások miatt. De ha csak azt veszsük, hoyg az ECU állandóan "mozog" az O2 szenzor miatt, akkor már egy másnál megírt térkép eleve nem lehet jó!
Ha nem akarod beállítani, akkor csak azt tudom mondani, hoyg vagy ne rakd be, vagy próbálgasd a térképeket, hátha valamelyik elfogadható.. más megoldás nincs...
Igaz, hoyg neki pályára kell, de a beállításban nincs különbség! Csak jó és tökéletes motort lehet csinálni. Persze elbutitható, de az vagy a fogyaztás, vagy pedig a melegedés kárára megy az egyébb dolgokról nem is bezsélve.
Mi várható tőle: az elöbb irtam le:
Linearitás LE és Nm leadásban, nagy mértékű dinamikusság változás, fogyazstás csökkenés, LE/NM növekedés....
Örülök, hogy jó a GIpro! Remélem beéállítottad a megfelelő térképet is benne a környezetvédelmi tiltás kiiktatásához...:))
PC:
Mi várható?! Elsősorban nagy mértékű linearítás a teljesítmény és a nyomatékban, dinamika és rugalmasság jelentős változása, fogyasztáscsökkenés és LE/Nm növekedés.
Ha nagyon szeretnéd, megadok olyan embernek a számát, akinek már raktuk be az iylen motorjába és majd ő elmeséli!
Vettem a motoromra egy leo vince slip on-t összekötő csővel eggyütt .(cbr 1000 rr 2004)Mivel én nem voltam vele tisztában,hogy kell -e hozzá állítani a befecskendezést,kell -e hozzá power commander,ezért megkérdeztem a srácot akitől vettem.Ezt válaszolta:
Ez a dob, gyári. A Leo Vince cég kimondottan a cbr 1000(2004-2007)-hez tervezte. Ennek azért van jelentősége, mármint az összes gyárilag gyári dobnak, mert a gyári gyújtástérképpet veszik alapul. Ha túlságosan nyitott a rendszer, akkor nincs elég ellenállás a motor öblítése során, és idő előtt tönkremennek , elégnek a kipufogó szelepek a nagy hőterheleés miatt, túl nyitott rendszer. Superbike bajnokságban ezért látsz visszaégést a kipufogó végeken, de ugye ott egy két verseny és jön a felújítás. Tehát a gyári dobok pont azon a kiáramlási ellenáson vannak tervezve amit az elektronika lekezel, utánállítja a gyújást. 5%. Tehát nem kell padon bemérni. Nem fog visszapufogni amikor adsz neki egy két gázfröccsöt, szépen veszi a lapot."
A kérdésem a következő:
Neked mi a véleményed arról amit írt? Mennyiben valós?
Valamint mi a véleményed azokról a dobokról,amiket a jó magyar munkásemberek összedobnak a garázsban?
Károsíthatják a motort?
vettem nálatok kb. 3 hete egy pc-t xx-hez, a beállítás sajnos elmaradt.
next time.
a " készüléket " beszereltem a motorba, a szűrőt kicseréltem. (szintén tőletek K&N ). A csomagban olvastam valahol, hogy "Dynojet Oxigen Sensor Eliminator" -t is be kellene szerelni, mert az úgy jó.
( 4:1 ben Yoshi van rajta ) Kérdés: kb nyáron nem lesz időm menni hozzátok beállítani. Nem okoz ez problémát, hogy nincs benne oxigen szenzor?
Valamint a gyári térképen hagyjam addig is,vagy a cd-n találtam olyat, hogy 4:1 Yoshi-hoz való.
Látom most írtad, hogy az ingyen térkép szar, de szerinted melyik kevésbé szar?
Hát ez egy szép kérdés.
köszi előre is a választ
Lehet majd megkeresem, h milyen lett a gépe, miben változott...
Bár neki pályára van nekem meg utcára kéne...
Szóval mi várható tőle a PC3-tól és a térképtől amit belősz rajta?
Yoshi nyitott dobom van gyári rendszerrel, meg K&N légszűrőm...
Kezesebb lesz a motor vagy erősebb vagy butább?
Múlt héten rendeltem tőletek egy Gipro-t amit nagy örömmel használok. Azt szeretném kérdezni, hogy nagy vonalakban magyarázd el nekem, mennyi költséggel mit kapok egy Power Commandertől? K8-as 1250 SA Banditom van és a gyári dobhoz ragaszkodom, utálom a hangos motort.
letölthető térképek:
kb xart se érnek, azért letölthetőek. Lehet szerencséd van és az egyik eléggé jó, de az egyikkel ez a bajod lesz, a másikkal az, a harmadikkal meg amaz... De próba szerencse...
Az annyiban különbözik, hoyg csak 500rpm-enként lehet állítani!
De lehet PC3 sorosa volt.... de azt is csak addig..))))
Csak mert kíváncsi lennék, h mit várhatok egy ilyen befektetéstől.
Amit le lehet tölteni hozzá térképet az átlagos?
Soros PC-t már nem gyártanak, minden PC3-as USB-s már!
Cisnáltam szerintem egy tatabányai tűzoltonak, az tuti.... de nem emléxem konkrét számokra!
Egy két solgot jegyzek csak meg, ami érdekes számomra, meg amiből azért raklap számra csinálok... azokat tudom.. esetleg megnézem neked, ha nem felejtem el....
Hát az R1 még elég jó, bár a Suzuki és a Kawasaki blokktuningilag veri egyenlőre!
A Honda meg sosem az erejéről volt híres, hanem a CH órájáról...
Lehet egy full HRC kittel faxa, de az több, mint a motor ára...
Azért most szomorú vagyok kicsit sem a Fireblade sem R1 nem szerepel közte....
1. gyári ECU-t?! (szerintem ez a legértelmetlenebb dolog)
2. RapidBike (Full Gas a legtökéletesebb megoldás)
3. PC (erre vannak jobbak is)
4. TFI (ezt kb bárki, de kb annyi értelme van, mint a gyárit állítani, azaz nem sok)
5. Cobra2000 (ezt kb bárki, de kb annyi értelme van, mint a gyárit állítani, azaz nem sok)
6. TwoBrothers JukeBox (ezt kb bárki, de kb annyi értelme van, mint a gyárit állítani, azaz nem sok)
7. Bazzaz: na ezen gondolkodnom kéne, de bárki, akinek komoly padja van....
Ago itt található ........klikk ide ...
Alég sok blokkot is csinálunk Csabival közösen: Ő a blokk, mi meg a többit....
Kérdést kicsit pontosítani kellene:
Mennyire kell/lehet belenyúlni?!
Ha azt veszem, hogy a blokkba kicsit belelehet nyúlni, de max annyira, hoyg még gond nélkül menjen évekig, akkor asszem ezek maradnak a rostán:
Yamaha R6 (2007-2008). bár ide kell egy YEC-es ECU is
Suzuki GSXR600 (2007-)
(sajna ebben a kategóriában még ZX6-ost nem tudtunk csinálni)
Suzuki GSXR1000 (2005)
Kawasaki ZX10R (2009)
Hayabusa (2008-)
Aztán vannak olyan motorok, amikből a saját magukhoz képest lehet jót csinálni:
Suzuki GSX1400 (több, mint 30%)
..és ezekbe ne vegyük bele az olyan motorokat, amiket szét lehet úgy reszelni, hoyg 1 versenyt birjanak csak ki... tehát egy kicsit komoylabb tuning, ami nem exponenciálisan megy a blokk rovására...
Még egy kérdésem lenne mivel kis millió motort mértél, állitottál már be...a literes Japán supersport motorok közül melyiknek a blokkját tartod a legjobban tunningolhatónak? (nem a legerősebbnek)