Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ennek akkor sem így kéne működnie teljesen.
Én most jöttem meg, este a szomszédok miatt nem volt kedvem levideózni, de alapjáraton ott áll 14,6V, ha játszom a gázzal, akkor is annyi. Ha menet közben a fénykürttel játszom, az mondjuk plusz tököm tudja menni a refi, mondjuk 35W, akkor sem esik le a feszültség.
Akkor ott más gond is lehetett.
Én évtizedes kábelről beszélek.
Az is savas, csak a sav fel van itatva. A kemiaja szinte ugyanaz.
Az akksi a motor leallitasat kovetoen a nyugalmi 12.8-12.6V koze all be. Nincs ott gond.
az is savas csak vattába itatják fel a kénsavat nem lötyizik benne , azt hívják agm-nek , abból is van ameiket üzembehelyezéskor kell feltölteni és van amit a gyárban feltöltik a lényeg hogy gondozásmentes nem kell utántölteni ha megment kuka
Ez nem savas ,hanem zárt (gondozás mentes )
sima savas akkunak a 12.6-12.7 teljesen jó érték az agm 1-2 tizeddel többnek kell lennie
Ma kb 14 óra körül értem haza . És most is ennyi . Szerintem holnap reggelre 12.9 lesz
Amúgy ha szakértelem nincs legalább jó szerszám legyen 😂 ezt ma lőttem. Még mitt hova kell állítani azzal képzem magam . De csipogtatni és töltést mérni már tudok 😂 🙂
Ma is mentem egy 160 Km-ert
Semmi különös fordulaton 13.8 álltálába
Alapjáraton 14-14.1
Ha leállítom sokáig 13.3 és így megy vissza lassan 12.9 -ig de ez a 12.9 holnap reggel is annyi
Amugy azt találtam ki hogy néha néha akku karbantartásként feldobom a töltőre azt hagyom rajta 1-2-3 napig
az enyém porzott már, mással még nem jártam így
ktm motorokon jártunk úgy hogy a gyári vezetékkötegben elrohadt a réz, vagy épp a tűzősaru elporladt 4-5 éves motorokon
Nem a végletekről beszélek.
már ha fémtiszták lesznek.....
amúgy porzott a cucc rendesen, szerintem az átmérőből is veszített sokat a korrózió miatt
...mert ha a vegeken az elemi szalak femtisztak lesznek es azt saruzod fel, mi lesz?
150-200 amper mellett nem tervezek ilyesmit barkácsolni
A végét meg kell savazni finoman, akkor elvileg használható. De az már ekecselés.
50es vezetékkel jártam így 6 métert ki lehetett dobni 15 ezer a levesbe
De kiszámoltam a múltkor, hogy 50 mA fogyasztásnál gyakorlatilag nulla a feszültségesés.
Ez az elv. Hogy aztán a vezeték milyen ötvözetből van - bár szerintem 1-2 méternél ilyen fogyasztásnál majdnem mindegy lehet az is.
Szerintem jobb lenne, ha a hagyományos PVC szigetelés helyett valami szilikonos kábel lenne beépítve. A gumi nem jó, az életemben többször találkoztam olyannal, hogy a régi 3*1,5 gumis hosszabbítóban a réz meg volt oxidálodva, szerintem a kén miatt, mert a réz jól reakcióba lép a kénnel.

https://elektrocentrum.hu/kabe...

És pl. tulajdonképpen nem is drágább, mintha hagyományos vezetéket építesz be. Ez egy példa csak.
ami nekem volt mérőke az kb úgy mért mint egy jobb multiméter, ellemben ha 1mm vezetékkel vittem a műszerfalhoz az áramot máris több tizeddel kevesebbet mutatott pedig igazándiból semmi sem indokolná ekkora áramfogasztás mellett
kicseréltem 2.5mm vezetékre és egyből pontos lett, ha már ott voltam a világítás vezetékeit is cseréltem egyből nem 10v lett az izzóknál
szörnyen alul vannak méretezve a vezetékelés nagyjából mindenen
Ezt írja ki.
Hogy a kínai pikula mit mér, azt nem tudom pontosan, mert amikor megjött, akkor ugye RUTINBÓL a labortáppal leteszteltem, 0,1V volt az eltérés, csak már elfelejtettem, hogy melyik irányba.

Ha átlépünk azon, hogy egy 10 ezret futott motoron (-omon) gyárilag lehet rossz a fesszab., akkor a gyári nekem fordulaton 13,5-13,6V-al töltött. Azt viszont tudni kell, hogy a japó járművek eleve mindig kicsit kevesebb feszültséggel töltenek, ezt MINDEN japó járművemen megmértem.
Swift, GS500, Kawa 2 példánya, Hiace.
Így persze kicsit át kell gondolni azt, amit az iskolában tanítanak az akkuk töltéséről, de csak kicsit, és sokat segít a tapasztalat is.
pedig a 14.6 már sok neki
14 felett jó a töltés de a 13.8 se tragikus, nem 10 évig bírja az akku csak 8évig 🤣
Keresd meg, hol a hiba - ha van hiba.
Én biztosan a fesszabályzó kimenetét mérném elsőre. Ha ott kevesebb, akkor tudod, melyik irányba indulj tovább.
Ilyen motorkerékpáros sönt szabályzóknál jellemző, hogy alapjáratnál mondjuk jó a feszültség, tehát 14v felett, fordulaton esik. Az én gyárim is ilyen volt amúgy. A mértéke a probléma. Söntnél a generátor (motorkerékpároknál) szinte folyamatosan 100% teljesítményen üzemel, amit nem éget el a refi meg a CDI meg a trafó, az megy hővé, és ez nem jellemzően használ - amúgy semminek - a tekercseknek.
Mármint a 100% terhelés.
Ha esetleg nekiállsz, a fesszabályzó egyenáramú csatiját nehogy leválaszd, ezt amúgy írja is a MOSFET papírja, amit kaptál.
Ha értenék hozzá csinálnám is ................................de sajnos mikroszkopikus tudásomat alig bírtam össze kaparni a neten meg az itteni segítséggel 😆 és kajak elfáradtam e hatalmas tudás felhalmozósban 🙂 most már csak nézni tudok szakértelmet nem tudok bele tenni 😌 így most e oknál fogva így marad
Jonak kell annak lennie, a 14,1voltot viszont kikutatnam, miert.
Itt a fia van fen Pesten az öreg Tatabányán
Kommunikáltam mind kettejükkel
En is helyi kereskedotol vettem, aki a gyarto partnere volt, ugyanazon az aron adta.