Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

kimerült akkuval tesztelte? akkor azért ment le a feszültség mert nagyobb amperral töltötte
én alapnak gondoltam hogy egy jó állapotú feltöltött akkuval van töltés teszt......
hiszen ha szar az akku állapot
akkor nagyjából értelmetlen bármit is mérni
Járműves relé +1.

Amúgy megnéztem, az AC mérés is kóser, 55V-ot kéne tolnia 5000 fordulaton manual szerint. A generátor rendben kéne legyen.
Őszintén szólva én csak simán elmennék vele motorozni, ha a feszültség szép lassan felmegy a helyére (azaz az akksi tölt), akkor áldás-békesség, kalap-kabát.
Kérdés, mi a nehezebb, egy normál, járműves relét valahová bele passzítani, vagy egy valamilyent beleforrasztani. Ez motor meg elszántság függvénye.
persze azt lehet saruzni, a nyákrelét meg csak forrasztani
de a nyák relé kb akkora volt mint egy nagyobb babszem, a 30-40 amperes meg nem fért be
Hallás kösz 😃 holnap bűvölöm ki műszert
azt hagyom ezt a töltés mizériát lesz ami lesz alapon ............elfáradtam
nagy falat nekem az elektronika 😢
Én azért javasolnám a gépjárművekbe való relét, mert azt oda tervezték, ahol a gépjárművek üzemeltetési viszonyai ezt kívánják. Amúgy valóban mindegy lenne.
kb így
relé mindegy nekem egy kis vacak nyák relé volt mert a nagy nem fért el a műszerfal alatt
A probléma jó eséllyel a motorban van valahol, mert nekem ez a második Soltvadkertes pikula, mind a kettő elsőre és kb. ugyanazt tudta.
...vagy feszültségesés van a csatinál...
Oké köszi akkor próbálom úgy 😁
Én speciel a negatívot sem testre kötöm a pontos mérés miatt, hanem azt is az akkuról vittem. Ennek persze akkor van értelme, ha ennyire precízkedsz, ha mérőkéd is pontos, ha csak saccra, akkor felesleges.
Kell a keresztmetszet, de gyorsban saccra kiszámolva és 50 mA-el kalkulálva a kis műszerecske áramát, 2 méter hosszan, 0,5 mm2 keresztmetszettel a feszültségesésed 0,01V, magyarul nulla lesz a gyakorlatban.
A műszert tedd rá az akkura, a kis bizgenytyűt is, ott látni fogod, hogy mennyit csal pontosan.
Az nem jó, ha a műszert az akkura teszed, a műszert meg a szivargyújtóba, ahol olyan az érintkezés, amilyen.

A műszert utána tedd a legnagyobb méréshatárba ellenállásmérésnél, a tekercsek között valamint a tekercsek és a test között elméletileg végtelent kéne/lenne jó mérni, a gyakorlatban pedig MegaOhmban is ööö... szerintem 10 MOhm-ra gondolnék így vakon legalább.
Mérheted mindhárom tekercsen, de lényegtelen, mert a tekercseké csak pár Ohm, a végük össze van fogva, így ilyen nagy méréshatárnál ugyanazt fogod mérni.
A gépkönyved megadja, hogy mekkora fordulatnál mennyit kéne kb. váltófeszültségben mérned, de amit írtál az kb. jó.
Szerintem.
Igen az van benne
Pedig ők azt mondták hogy 14.5-14.7 re van állítva
de beszéltem a öreggel is mondtam neki az adatokat azt mondta tényleg nem sok de jó lesz az .......................azt ennyi
na itt a probléma hogy milyen relét hogy néz ki 😁 ini úgy mond mint egy nagyon hülyének csak szorozd meg 10-el na az alatt vagyok én . Azt értem csak hogy este szembe világit ( az nem zavar ) 😆 lényeg az hogy akkor ne világiasítson ha nincs gyújtás
Többit hogy egy piros vezetéket vigyek az aksitól és arra egy relé 😃
A solvart produkal ilyen szamokat?
Az baj mert ma vetem át fesszabályzot
https://szabalyzo.hu/
mától egy év garancia 😬
áram mérés
az akkuról vigyél a műszerhez áramot legalább 2,5-ös vezetékkel de ha 4mm az sem baj
gyújtás vezéreljen egy relét amin keresztül kap áramot a mérő műszer
ha van üres jelző akkor ha arról kap testet a relé akkor menet közben nem világít, sötétben kurvára zavaró tud lenni, meg mem is kell azt a szart mindig nézni.... elég az ha álló helyzetben mutatja a feszültséget
"Hova érdemes kötni a kis műszert hogy ilyen nagy bődületes mérés különbség ne jöjjön ki ???""

Nehezet kerdezel. A valasz egyszeru LENNE: minel kozelebb az akksihoz, mibel kevesebb utba eso vezetekkel es alkatresszel. A gond az, hogy a 'kis toltesmero muszer' se kalibralt, a multimetered is csalhat 1-2 tizedet akar, szoval minden szam tajekoztato jellegu, emiatt kar aggodni, hagyd ugy, ahogy van.

Amikor a futes terheli azt a bizonyos vezeteket, akkor azon aram folyik es emiatt a feszultsegertek, amit ott mersz, kevesebb lesz. Kicsit olyan ez, mint amikor a kerti csapon mersz viznyomast es a falbol kijovo csaptelep 3.5 bar-t mutat, a slag kert feloli vege ontozeskor meg masfelet. A villany ilyen hulye jatek. :D

A generatorod jonak tunik. A fesszabalyzod viszont - ha fordulatra ejti a feszultseget - lehet, hogy elkoszonni keszul es a benne levo tirisztorok mar el vannak lustulva.
1 kép gyujtason
2 kép alapjarat
3 kép be kapcsolatam a markolat fűtési 4 kép ki van kapcsolva a fűtés fordulaton mérés
Nekem nem tűnik soknak
Amúgy köszi hogy foglalkozol velem 😁
Na most miniit mértem Töltést valamiért most csak 13.8 -13.9 alapjáraton is meg gázadásra is .
És vetem egy kis töltés merő műszert . ami 02-04 el kevesebbet mutat mint a multi az aksin
A kis mérőműszert szivargyújtó vezetékére raktam mert az mondták hogy ha leveszem a gyújtást akkor ne legyen áram alatt . És ugyan ezen a vezetéken van a markolatfűtés is és ilyenkor a kis műszer 12.3 meg ilyen kísértéket mutat amíg a multi párhuzamosan az aksin 13.8 -at . Hova érdemes kötni a kis műszert hogy ilyen nagy bődületes mérés különbség ne jöjjön ki ???
Nincs itt semmi baj.
Ugyan ez járó motornál csak akkor ACV 200 állítva
Alapjaraton 18-19
4000 fordulaton tárva 56-59
Viszont ennek a variáció meg ezt mutatja
Ide állítottam a műszert fekete tűt a a akkumulátor testjéhez érintetem úgy rajta testkábel pirosat a 3 db sárga vezetékhe egyesével és nem mutató semmit úgy azminta a fényképek