Ha nincs megszürkülve (napfény szívó hatása, UV sugárzás), ha nincs a belseje kirepedve (fagykár), akkor semmi gond nem lehet vele. Példa: egy barátom idén 2009-es Dunlop első slick gumival abszolválta áprilistól augusztusig az összes H-ringes pályanapot és stabilan 2:01-2:03-at tud!
A kérdés ugyan nem nekem szólt és állítólag Sedu gumija 2015-ös, tehát nem az a 2016 utáni fejlesztés, amelyek új állapotban is "csíkos" kinézetűek (lásd kép), majd a felhasználás során a csíkok mentén kialakulhatnak (feltételesen) hasonló jelenségek (lásd kép: Tom Sykes, Brno).
Azért vannak kivételek... Nekem pl. 1 db sc2 és 2 db sc3 ment el elől idén és 1.5 mm alá nem engedtem a furatmélységet, sc1-et fel se mertem eddig rakni mert kb 3 kör után szétszaggattam az elmúlt években. Az új sc3 35 fokban beton stabil volt, de 20 fok esetében is várakozáson felül tapadt. Sc 1-et előre talán jövőre kipróbálom nagyobb pályákon. P-ringre meg H-ringre esetleg... Hátul pedig végre nem gyaláztam szét az sc1-et, sőt a H-ringen azzal mentem a PB-t is. :D
Sajnos rosszul motorozom szerintem, bár köszi, igazi jó köridőt laza motorozással lehet elérni, azon pedig még rengeteget dolgoznom kell...
Én is így gondolom, ahogy leírtad, SC1 ELŐL szinte egész évre jó, ha valaki teli pályanapon van valahol, akkor úgyse a reggel 9-es menésbe kell megmozgatni a kavicságyat,
11h-tól meg már van annyira 20-25 °C fölött az aszfalt, hogy erősen rágumimelegítőzve megfelel a HRING 1:57 és 2:10 es embernek is... Kánikulában is jó az SC1 elől (nekem jó volt)
HÁTUL is "jó" végig az SC1 egész évre, de ha valakinek nincs + hátsó felnije (amin van 1 x SC2 hátsó), akkor év elején és év végén nem a reggeli menetekben kell megmutatni!!
Az év végét meg látjuk, október közepe-vége és stabilan napsütéses 20-22 fok a levegő, amire elől-hátul a leírt tartományban motorozóknak valószínűleg nem az adott gumi (SC1) hibájából fakadóan csúszhat meg bármelyik abroncsa...
Rossz motorozási stílus, futómű, vagy a köridő miatt eléggé megterhelt első kerék esetén viszont sajnos már €-n is meg lehet tépetni az SC1-et elől (mindent ugyanúgy csináltam, mint máskor, de legutóbb mégis beleszaggatott, amit több óvatos(abb) menéssel lehet leszedni róla...
2015-ös, eddig az újabb volt fent ezért estem csapdába. AZ szépen viselkedett, ez ahogy melegedett egyre jobban csúszott, le is kellett jönnöm a pályáról mert veszélyesen lassan tudtam csak menni, a perem legszéléről körben jó nagy darabot mart ki a rázókő.
Ha a te tempód "nagylányos", akkor inkább bele sem gondolok, hogy az enyém milyen. :)
Amúgy meg sztem az új generációs SC1 hátsó szinte minden valós pálya szcenáriót lefed (nekem). Amilyen hőmérsékleteken én hajlandó vagyok pályamotorozni, ott ez a rendkívül széles tartományban működő gumi nem kényeskedik. ...és itt nem a tempó miatti igénybevételre gondolok, mert az nálam azért nem jelentős, de sok más gumi ennél lényegesen kényesebb a hőmérsékletre és aszfaltra.
Erősen gondolkozok éppen ezért azon, hogy jövőre veszek egy zsír új SC1-et hátra és vigyázok rá, Forgatom szorgalmasan, meg szerzek mellé SC2/K2 kiegészítést reggeli első menetekre (de ez is ritkán kell valójában).
Néhány infó:
2016. kb. 3. negyedévig gyártott 200/60 SC0-nak min. 35 fokos aszfalthőmérséklet kell.
2016. év végétől gyártott (csíkos felületű) 200/60 SC0 már működik 25 fokos aszfalthőmérséklettől.
Hiába van mindkét gumin SC0 jelölés, a két gumi nem azonos felépítésű és nem azonos futófelületű, annak ellenére, hogy R331 van ráírva.
De ahhoz, hogy működjenek, melegen is kell tartani őket, amit sem te, sem pedig egy átlag motoros nem tud ideális állapotra hozni és ott tartani, főleg gumimelegítős előmelegítés nélkül. Ezért érezted, hogy hazafelé jobb volt, mert ott több hőt generáltál. Egy SC1, vagy SC2 hátsó már sokkal jobban működött volna, mert azok alacsonyabb hőmérsékleten működnek, ezért könnyebb felmelegíteni és melegen tartani őket.
Amúgy nyomással lehetett volna javítani a gumiképen, mégpedig ha 1-2 tizeddel feljebb fújtad volna! Ugyanis 1,6 és 2,0 bar között gond nélkül használható, az üzemi nyomás ugyanis attól függ, hogy milyen hideg/meleg az aszfalt és te milyen köridőre vagy képes az adott pályán (lassú vagy gyors vagy). Minél hidegebb van és minél lassabb vagy, annál magasabb érték kell.
Egyébként pedig van 200/60 SC2 hátsóm, ha érdekel.
Köszönöm. Elvileg nincs gond, 2016-os rugóstag új öhlins rugóval. Minél melegebb volt annál jobban csúszott, 20 km alatt elfogyott a fél gumi vastagság. Hazafelé autópályán nem volt gond. Olyan mintha forditva lenne a számozása, nagyon puha gumi, szerszám nélkül tettem fel a felnire.
KECSÓ, KAKUCS, € kispályákra akár milyen időjárásban SOFT gumival xarrá tépte a gumit még elöl is Nagylányos tempónál...
Ha elkezdtem kergetni az időt, akkor még a BRIDGE MEDIUM hátulját is...
SC1 elöl SC2 hátul (kiszámítható, újban a METZELER még olcsóbb) lenne a javaslatom, sokáig kell melegíteni paplan nélkül, de mindig tökéletes gumiképem volt...
SC0 30 fok fölötti 50 fok+os aszfalt kánikulába való szerintem a PIRELLI szerint is talán, bár ebben a hőmérsékleti tartományban is tépettnek láttam másnál HRING-en, és baxott gyorsan fogy is... Egész évben el lehet lavírozni szerintem úgy, hogy végig csak SC1-en van elől(persze amíg el nem fogy :) ), és hátul is végig SC1, hidegben viszont tudomásul kell venni, hogy a PIRELLI hátulra SC2-es keveréket javasolja...
Persze tegyük föl a futóműveddel semmi gond...
Már a második ebben az évben. Megint mit basztam el? Pirelli 200/60 sc0. 24 fok 1,8 bar, nem erőltettem a tempót, többen utcai gumival gyorsabbak voltak. Kb. 10km alatt lett ilyen. Mintha vízen motoroztam volna a nap végére.
2013-as slick mennyire gáz?
2013-as slick mennyire gáz?
Én is így gondolom, ahogy leírtad, SC1 ELŐL szinte egész évre jó, ha valaki teli pályanapon van valahol, akkor úgyse a reggel 9-es menésbe kell megmozgatni a kavicságyat,
11h-tól meg már van annyira 20-25 °C fölött az aszfalt, hogy erősen rágumimelegítőzve megfelel a HRING 1:57 és 2:10 es embernek is... Kánikulában is jó az SC1 elől (nekem jó volt)
HÁTUL is "jó" végig az SC1 egész évre, de ha valakinek nincs + hátsó felnije (amin van 1 x SC2 hátsó), akkor év elején és év végén nem a reggeli menetekben kell megmutatni!!
Az év végét meg látjuk, október közepe-vége és stabilan napsütéses 20-22 fok a levegő, amire elől-hátul a leírt tartományban motorozóknak valószínűleg nem az adott gumi (SC1) hibájából fakadóan csúszhat meg bármelyik abroncsa...
Rossz motorozási stílus, futómű, vagy a köridő miatt eléggé megterhelt első kerék esetén viszont sajnos már €-n is meg lehet tépetni az SC1-et elől (mindent ugyanúgy csináltam, mint máskor, de legutóbb mégis beleszaggatott, amit több óvatos(abb) menéssel lehet leszedni róla...
Amúgy meg sztem az új generációs SC1 hátsó szinte minden valós pálya szcenáriót lefed (nekem). Amilyen hőmérsékleteken én hajlandó vagyok pályamotorozni, ott ez a rendkívül széles tartományban működő gumi nem kényeskedik. ...és itt nem a tempó miatti igénybevételre gondolok, mert az nálam azért nem jelentős, de sok más gumi ennél lényegesen kényesebb a hőmérsékletre és aszfaltra.
Erősen gondolkozok éppen ezért azon, hogy jövőre veszek egy zsír új SC1-et hátra és vigyázok rá, Forgatom szorgalmasan, meg szerzek mellé SC2/K2 kiegészítést reggeli első menetekre (de ez is ritkán kell valójában).
2016. kb. 3. negyedévig gyártott 200/60 SC0-nak min. 35 fokos aszfalthőmérséklet kell.
2016. év végétől gyártott (csíkos felületű) 200/60 SC0 már működik 25 fokos aszfalthőmérséklettől.
Hiába van mindkét gumin SC0 jelölés, a két gumi nem azonos felépítésű és nem azonos futófelületű, annak ellenére, hogy R331 van ráírva.
De ahhoz, hogy működjenek, melegen is kell tartani őket, amit sem te, sem pedig egy átlag motoros nem tud ideális állapotra hozni és ott tartani, főleg gumimelegítős előmelegítés nélkül. Ezért érezted, hogy hazafelé jobb volt, mert ott több hőt generáltál. Egy SC1, vagy SC2 hátsó már sokkal jobban működött volna, mert azok alacsonyabb hőmérsékleten működnek, ezért könnyebb felmelegíteni és melegen tartani őket.
Amúgy nyomással lehetett volna javítani a gumiképen, mégpedig ha 1-2 tizeddel feljebb fújtad volna! Ugyanis 1,6 és 2,0 bar között gond nélkül használható, az üzemi nyomás ugyanis attól függ, hogy milyen hideg/meleg az aszfalt és te milyen köridőre vagy képes az adott pályán (lassú vagy gyors vagy). Minél hidegebb van és minél lassabb vagy, annál magasabb érték kell.
Egyébként pedig van 200/60 SC2 hátsóm, ha érdekel.
Ha elkezdtem kergetni az időt, akkor még a BRIDGE MEDIUM hátulját is...
SC1 elöl SC2 hátul (kiszámítható, újban a METZELER még olcsóbb) lenne a javaslatom, sokáig kell melegíteni paplan nélkül, de mindig tökéletes gumiképem volt...
SC0 30 fok fölötti 50 fok+os aszfalt kánikulába való szerintem a PIRELLI szerint is talán, bár ebben a hőmérsékleti tartományban is tépettnek láttam másnál HRING-en, és baxott gyorsan fogy is... Egész évben el lehet lavírozni szerintem úgy, hogy végig csak SC1-en van elől(persze amíg el nem fogy :) ), és hátul is végig SC1, hidegben viszont tudomásul kell venni, hogy a PIRELLI hátulra SC2-es keveréket javasolja...
Persze tegyük föl a futóműveddel semmi gond...